Jump to content

Photo

Star Trek: Discovery (2017)


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 March 2016 - 23:48

Håller med, filmerna har jag gett upp totalt


Winter is Coming


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2016 - 22:09

Lite nya rykten har dykt upp som säger att den nya serien kommer att vara en antologi-serie där första säsongen kommer att utspela sig strax efter säsong 6 i det gammla universumet med Klingons som skurkar med möjlighet för potensiella nya säsonger att utspela sig under andra tider.

Källa

Ryktet stämmer lite med det vi redan vet om att planerna är att det ska utspela sig just strax efter Star Trek 6 och att de har sagt att det inte kommer att ha någon alls koppling till filmerna. Med det i tanke så har jag svårt att tänka mig att de skulle låta dem göra en serie som utspelade sig i de nya filmernas framtid så det låter logiskt. Om antologi-delen så är jag splittrad. Samtidigt som tanken på att se kommande säsonger som t ex utspelar sig efter DS9/Voyager eller visar under andra tider låter kul så brukar ofta Star Trek serierna bli som bästa i säsongerna efter första när skådespelarna har blivit varma i kläderna och en sak jag gillar är att få lära känna dem och se hur de utvecklas genom åren. Men vem vet om antologi-delen ens stämmer. Eller något av det? Ryktena kan vara baserade på gammla planer så man får ta det med en nypa salt. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 April 2016 - 00:05

Att det skulle utspela sig i det gamla universumet har jag fortfarande svårt att tro även om det är det jag hoppas på så klart. Drömmen vore en serie som utspelar sig +100 år efter efter Voyager och sista filmen med TNG gänget så man har chans att göra något helt nytt. 


Winter is Coming


#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 June 2016 - 07:15

Äntligen lite nyheter om serien. Den första säsong kommer att bara ha 13 avsnitt, den kommer vara uppdelad i kapitel, inte avsnitt, med en ända lång handling. Dock så kommer avsnitten vara längre än de vanliga 43 minuter då de har mer frihet än innan. Det kommer inte vara en antologi och serien kommer inte utspela sig under Star Trek VI eran före Next Generation. Inga redan kända karaktärer kommer att vara med nu men i framtiden kommer där vara några kända ansikten. Alla skådespelare är anställda könsneutralt och färgblint. Avsnitten kommer fortfarande att släppas en i veckan. Trotts att de kommer att kunna använda mer svordommar, våld och sex så kommer de inte att överdriva det. Serien kommer vara mer grafisk men inte mycket. Seriens skapare pratar också om vilken betydelse Uhura hade som den första svarta kvinnan i en rymd Sci-Fi serie och de vill göra sådant i den nya serien som kan inspirera folk att våga bryta standard så jag gissar på att där kommer vara homosexuella karaktärer eller transexuella.
Ni kan läsa mer i den fulla artiklen.

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 June 2016 - 16:30

Japp, allt som kommit ut om den nya serien så här långt ser mycket bra ut.. :)


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."