Jump to content

Photo

Er största dröm i serietidningsväg?


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 11:33

Nå vilken är er största dröm. Mitt drömjobb till exempel är att skriva för Marvel eller DC (om jag får skriva Batman). Jag skulle bli överlycklig om jag skulle få ett jobb på Marvel om tio år eller nåt sånt. Min högsta dröm är nog att skriva X-Men eller Batman.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#2 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 12:12

Jag skulle vilja vara miljonär så att jag skulle kunna publisera en massa Marvel i Sverige så att alla skulle slippa oroa sig över nerläggningar..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#3 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 12 August 2004 - 12:34

Att få igenom mina förslag som jag lade fram på ett möte i fredags ... :rolleyes:
Posted Image

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 12:41

Att lyckas med en egen serie och teckna för Marvel kanske.
Det största vore väl kanske att få beröm för Frank Miller. :)


Und was är det för idéer? ;)
*Hockey och superhjältar*

#5 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 12 August 2004 - 13:00

Att vi ska göra som våra nordiska systerredaktioner och ge ut serieversionen av Catwoman-filmen!
:P

Nej, skämt åsido.
Det var väl mer en diskussion vi hade än något konkret förslag från min sida.
Kan väl avslöja att det hade med Star Wars-utgivningen att göra, men mer än så vill jag inte säga just nu ... ;)
Posted Image

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 13:19

Har läst serieversionen av Crapwoman. I stortsätt lika hemsk som filmen. Skriven av Chuck "Da Man" Austen och tecknad av Tom Derrenick som för övrigt inte är en helt usel tecknare. *rys* vad hemskt dålig den var.


I allafall, drömmar? skriva en riktigt bra Batman historia , då i vanliga Batman eftersom jag tror att jag hanterar Batman dialog och häftig action, men riktiga deckarhistorier skulle jag inte klara av att berätta, skulle vara svårt med en riktig "Who Dunnit" story. Skulle säkert bli Jönssonligan-nivå på det. Skulle även vilja prova att skriva något i Superman och Spider-Man väg.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 13:20

Vilken titel i såna fall super85 Jag skulle helst villa jobba på Batman om jag (man kan väl drömma) skulle få något sånt jobb i en avlägsen framtid. Detective Comics kanske? OM man skulle få börjar skriva X-Men (gör på sett och vis det redan nu, skriver fan fics som ni kan läsa på länken i min signatur) så skulle jag helst vilja skriva Jean Grey, hon är en sån fantastisk karaktär. Kul att både jag och Chris Claremont diggar henne. :P

Edited by Robban, 12 August 2004 - 13:25.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 13:28

Som jag nämde, vanliga BATMAN då, Detective skulle inte funka eftersom det skulle ta mig en evighet att komma på ett riktigt bra mysterium med mord och något småmystiskt och konstigt som de flesta fall Batman löser är.


Om jag skriver Batman och Action Comics så kan du Robban skriva Detective :) . Hoppas Kermit bara klarar av sina deadlines på Action och Batman :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 13:30

Jag håller på med Detective Comics i 45 nummer och hoppar över till Marvel och börjar skriva Astonishing X-Men. :)

Kermit skriver en otroligt banbrytande serie och blir anställd på Amazing Spider-Man :rolleyes:

Edited by Robban, 12 August 2004 - 13:31.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 13:33

Jag skulle bli utskälld i stil med hur Igor Koredey blev och skulle inte prioritera att jobba på DC, direkt. ;)
Eller bara jag får ett någorlunda "bildmanus" så kan det nog vara lättare. Något man kan spinna vidare på och göra "eget". Brukar vara bättre på det. :)

Skulle iofs inte ha något emot att jobba på MAD, som väl ligger under DC?

Edited by Kermit, 12 August 2004 - 13:34.

*Hockey och superhjältar*

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 13:35

Jag blir hälsad med enormt jubel från publiken i San Diego efter att min story "Batman: F*ck superpowers" (titteln kan ändras) och är allas idol, sen efter ha skrivit uppföljare till det så får jag ryktet att jag hatar mina fans och gör jobbet bara för pengar... .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 13:35

:)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 13:40

Skulle iofs inte ha något emot att jobba på MAD, som väl ligger under DC?



Japp.




Så du skulle inte teckna min Batman historia?.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 13:44

Jo, iofs. Men jag brottas fortfarande med att få till en bra Batman. Tror kanske man ska snegla mer på Ed McGuiness än Jim Lee och Miller i det här fallet.

Efter att jag har tecknat några nummer av någon serie typ Batman eller Spider-Man blir jag enormt utskälld på internet och ägnar resten att mitt liv åt att sitta i en stuga och vara bitter och ge ett par intervjuer då och då.

Sen dör jag när jag snubblar i badkaret och långt senare får några av mina tavlor lite uppskattning och min syster tjänar en liten hacka på det. :P
*Hockey och superhjältar*

#15 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 13:50

Visa oss lite, det blir säkert bra. Bättre än när jag försöker teckna nåt ialla fall. Jag håller med till att skriva serier än teckna.

Så lär det säkert inte alls bli :)

Edited by Robban, 12 August 2004 - 13:51.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#16 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 12 August 2004 - 13:51

Drömmen skulle vara att ha ett komplett bibliotek med alla utgivna Spider-Man, X-Men och alla deras spin-off serier :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 13:51

Har varken scenner eller digitalkamera, så det är lite knepigt tyvärr. Eller som tur är kanske? ;)
*Hockey och superhjältar*

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 13:54

Jo, min författarkarriär slutar med att jag och Chuck Austen gör "Kyrkoherdens hämd" tillsammans för austens eget bolag, som är "Lika bra som Watchmen och lika actionpacked som Dark Knight Returns". Sen garvar folk åt mig och jag spenderar resten av mitt liv genom att äta frysta ärtor direkt från en påse och garva åt ekorrar som springer runt min stuga , det enda som hörs i den stugan är mitt gubbgarv "Eh hhh ehe hehehehehe"
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 13:54

Efter att ha skrivit Astonishing X-Men 35 nummer så vill DC ha mig tillbaka. Jag skriver ett ark i vanliga Batman när super85 är sjuk och sedan hoppar jag tillbaks till Marvel och börjar skriva en Jean Grey miniserie efter ett stort arbete med en crossover i Marvel som inte gick så bra.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 14:01

Jag skriver ett ark i vanliga Batman när super85 är sjuk


Sjukdomarna jag lider är givetvis storhetsvansinne och fetma efter ha käkat enbart hummer på guldtalrik (har även käkat guldtalrikarna) sen mitt exklusiva DC kontrakt startade.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 14:02

Min syster investerar klokt i den lilla slant hon fick och får också en lyckad fotoutställning. Det tryggar hennes barns framtid medans Rob Liefeld upptäcks ha snott ett par rutor från mig i sin "X-force is back with überbabes galore".
*Hockey och superhjältar*

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 14:04

Inte för att förstöra Robbans schyssta topic mer, men jag blev just inspirerad av att göra en hyllningsvideo till Shatterstar med Aerosmiths gamla låt "Dude looks like a lady".

Edited by super85, 12 August 2004 - 15:29.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 16:58

Gör det du, kan bli intressant. Den blev ju rolig den här topicen att vi diskuterade framtidsdrömmar :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 August 2004 - 20:14

Hörni, jag SKA bli publicerad i USA en dag i framtiden har jag bestämt. Jag har varit nära tre gånger. Två ggr som färgläggare (på förlagen Comico och Black Diamond) och en gång som tecknare (på Atlantis).

Så vad hände? Jo, det var ungefär då som massor av små förlag gick omkull, bl a dessa tre. :(

Men Dark Horse har i alla fall godkänt mina färgläggningsprover. De ligger i deras arkiv. Synd bara att det finns så förbaskat många färgläggare och så få såna jobb.

Nåväl, en dag ska nåt USA-förlag publicera nåt av mig. Drömmen är att nån av mina skapelser (helst Batterer Batterer) möter Batman och får fetestryk. :lol:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 12 August 2004 - 21:04

Nå vilken är er största dröm. Mitt drömjobb till exempel är att skriva för Marvel eller DC (om jag får skriva Batman). Jag skulle bli överlycklig om jag skulle få ett jobb på Marvel om tio år eller nåt sånt. Min högsta dröm är nog att skriva X-Men eller Batman.

<{POST_SNAPBACK}>

Min största dröm är väl ganska förutsägbar. Jag skulle önska att marknaden blev tillräckligt bra för en ny Transformerstidning i Sverige (jag håller tummarna för att filmen kan ordna det), och då skulle jag vilja ha mer inflytande än bara en artikelsida i varje nummer.
I en ny TF-tidning skulle jag vilja ha en ledarspalt på sidan 2, så att jag bl.a. kunde presentera förutsättningarna för varje ny miniserie (jag insåg efter reaktionerna på The War Within #1 i TF 7/2003 hur nyttigt det skulle ha varit), och sen skulle jag vilja ha en brevsida eller två (varvat med artiklar och recensioner), där jag kunde kommunicera med läsarna och kanske t.o.m. visa upp läsarnas egna teckningar, om man fick in sådant material.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA