Jump to content

Photo

Den sämsta serien?


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#26 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 12 April 2005 - 15:05

Fast du kan väl inte jämföra Dan Beckman med Rocky, Bäckman är en phittad figur som driver med finkultur medan Rocky är baserat på Jonas Kellermans och hans kompisars liv. I intervjuer har han berättat att han använder autentiska repliker från sina vänner, vissa har blivit så sura att de nu är f.d vänner.

<{POST_SNAPBACK}>


Nu jämförde jag inte... :huh: Dan Bäckman tog jag som ett exempel... Inte avsedd för jämförelse. Lessen om det inte framgick.

<{POST_SNAPBACK}>


Lungt..

#27 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 13 April 2005 - 10:40

Dan Bäckman var ju rätt kul när det var en ny karaktär, fångarna på fortet bäckman känns rätt tradig. Men Herngrens nya serie med Ulvesson rekommenderas varmt...

#28 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 13 April 2005 - 18:46

Vågar man dra slutsatsen att de flesta serie som vi anser vara dåliga är sådana som går som strippar i dagstidningar? I så fall, vad beror det på att alla dåliga samlas där?

Måste även tillägga: blondie, är det nån som tycker att den är särskilt kul?

#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 April 2005 - 18:51

Några strippserier är kul, som Foxtrot och Ernie.

Kan vara så att en del hållt på lite för länge och skaparna (eller skaparnas efterträdare) helt enkelt har slut på idéer, men är "tvungna" att fortsätta pumpa ut strippar för att få en klart för varje dag.

Fantomen till exempel spelar dock ingen som helst roll hur bra äventyret än är, det blir ändå värdelöst i dagsstripps-format, eftersom första rutan är en repris av sista i förra veckan och den sista måste vara nåt cliffhangerigt till nästa vecka, så allt går i sniiiigeltakt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 April 2005 - 19:22

Ernie tycker inte jag är rolig mer än nån gång ibland. Mest bara ett tröttsamt upprepande av samma skämt hela tiden.

Pondus har bättre komiska poänger och både Zits och Kalle & Hobbe roar mig rätt ofta, men det kanske iofs beror på att jag har barn ... ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#31 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 15 April 2005 - 14:50

Strippar fungerar dåligt när det är i form av föletonger...men sitcom fungerar bra. Rocky, Nemi, Ernie, Pondus, Träsket, Kalle & Hobbe är ju alla serier som är rätt roliga sedan finns det ju de lite mer mossiga serierna som har en äldre eller yngre ovetande målgrupp: Blondie, tuffa viktor, helge, laban, assar, nalle puh och bumbijörnarna osv som är lite fel ute för oss krävande postmoderna serieläsare.

#32 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 25 July 2005 - 20:52

Gamla Pox fick för sig att samla värdens sämsta serier i ett nummer. :blink:
Det enda jag kommer ihåg är att Neil Gaiman var med. (Nå't riktigt gammalt material. Antagligen skrivet under inflytande av sinnesutvidgande substanser.)

Annars tycker jag Rödöga blivit gôrträlig. Vem är det som gör den nu för tiden?

Edit: Sluta lata mig: Så det är Mel Casson som är ansvarig!

Edited by Kizmiaz, 26 July 2005 - 05:18.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#33 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 03 November 2005 - 13:05

Jo Laban står verkligen för tråkig vardag.

Sen har vi Gustaf, hur kul är den tjocka katten efter alla år med exakt samma handling?

Så här ser manus ut:

Gustaf vaknar upp sur på en Måndag.
I köket lagar (va fan nu ägarsnubben heter) lasagne som han sedan ställer fram på bordet.
In kommer Gustaf och slänger i sig all Lasagne (alternativt välter ur lasagnen i knät på husse) och säger sedan nåt om att han hatar Måndagar.

SLUT!!!

Knasen är så dålig att jag kvider, det måste vara en tidning för dem som tror att bättre än så här kan aldrig en serie bli?
dvs folk som aldrig läst nåt annat än möjligen Kalle Anka.

Jag gillar inte heller de gamla Fantomen stripparna som brukar gå i tidningen, typ första rutan där man får se skurkar stå o göra nåt skurkaktigt, ruta 2 skurk säger nåt om vad de håller på med till annan skurk, ruta 3 en skurk tycker att han hörde nåt men skurk 2 tycker att han bara in billar sig, ruta 4 i buskarna sitter Fantomen och ler och iaktar bovarna SLUT!! bläk vem orkar läsa så långsamt?

#34 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 November 2005 - 15:41

Jag fattade inte vad som var kul med Knasen, sen tjänstgjorde jag 9 månader i finska militären och den serien blev genast flera nivåer roligare.


I allmänt kassa serier bör väl nämnas 95% av allt som IMAGE publicerade när de var som störst.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#35 Way of the Dragon

Way of the Dragon

    Lieutenant

  • Members
  • 84 posts

Posted 24 November 2005 - 08:06

sitat :

Gustaf vaknar upp sur på en Måndag.
I köket lagar (va fan nu ägarsnubben heter) lasagne som han sedan ställer fram på bordet.
In kommer Gustaf och slänger i sig all Lasagne (alternativt välter ur lasagnen i knät på husse) och säger sedan nåt om att han hatar Måndagar.

LMAO , you should be a comedian

#36 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 24 November 2005 - 09:49

Vågar man dra slutsatsen att de flesta serie som vi anser vara dåliga är sådana som går som strippar i dagstidningar?


NEJ!!!!!!!!!!!! tänk på Hälge, Kalle & Hobbe och Herman Hedning, dom är ju riktigt roliga

#37 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 November 2005 - 10:22

Det kanske är så att stripserierna blir mer urvattnade i och med att det ska klämmas fram ca tre rutor per dag och var tredje ruta ska leverera en sorts poäng eller höjdpunkt. På så sätt är det lättare att göra en bra serie direkt till en tidning eller ett album.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#38 Professor Decevio

Professor Decevio

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts

Posted 27 November 2005 - 16:34


Vågar man dra slutsatsen att de flesta serie som vi anser vara dåliga är sådana som går som strippar i dagstidningar?


NEJ!!!!!!!!!!!! tänk på Hälge, Kalle & Hobbe och Herman Hedning, dom är ju riktigt roliga




"Kalle & Hobbe" var (den har ju varit nerlagd i tio år nu) en underbar serie. De andra två du nämner är mediokra som bäst.
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#39 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 29 November 2005 - 09:54


Vågar man dra slutsatsen att de flesta serie som vi anser vara dåliga är sådana som går som strippar i dagstidningar?


NEJ!!!!!!!!!!!! tänk på Hälge, Kalle & Hobbe och Herman Hedning, dom är ju riktigt roliga


Måste poängtera att Herman Hedning inte är någon strippserie!

#40 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 29 November 2005 - 10:10



Vågar man dra slutsatsen att de flesta serie som vi anser vara dåliga är sådana som går som strippar i dagstidningar?


NEJ!!!!!!!!!!!! tänk på Hälge, Kalle & Hobbe och Herman Hedning, dom är ju riktigt roliga


Måste poängtera att Herman Hedning inte är någon strippserie!

HH har gått som strip, kan inte komma ihåg var, det var så jag kom i kontakt med HH och jag kommer ihåg hur förvånad jag blev när jag såg det i annat format

#41 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 29 November 2005 - 12:18

värsta serien jag vet är nog assar. de enormt få gånger man förstår är de bara tråkiga.

jan romare forever!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#42 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 29 November 2005 - 17:32




Vågar man dra slutsatsen att de flesta serie som vi anser vara dåliga är sådana som går som strippar i dagstidningar?


NEJ!!!!!!!!!!!! tänk på Hälge, Kalle & Hobbe och Herman Hedning, dom är ju riktigt roliga


Måste poängtera att Herman Hedning inte är någon strippserie!

HH har gått som strip, kan inte komma ihåg var, det var så jag kom i kontakt med HH och jag kommer ihåg hur förvånad jag blev när jag såg det i annat format


Hmmm, kan det verkligen stämma... Aja, kul serie är det i varje fall. :)

Edited by zaphod, 29 November 2005 - 17:33.


#43 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 30 November 2005 - 17:32

Herman hedning gick i Fantomen i "söndags-strippformat" ( dvs 2 rader )

#44 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 01 December 2005 - 08:32

I många år med så det finns rätt mycket strpipar med den figuren.

#45 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 02 December 2005 - 19:44

Herman hedning gick i Fantomen i "söndags-strippformat" ( dvs 2 rader )


Jo, det vet jag och det gör den ju fortfarande. Men jag skulle inte vilja kalla den typen av serie för stripp, då den är spridd på 5-6 rutor för det mesta. En stripp är för mig en serie på 3-4 rutor. Jag antar att det är en definitionsfråga.

#46 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 21 December 2005 - 22:20

värsta serien jag vet är nog assar. de enormt få gånger man förstår är de bara tråkiga.


Hi-hi. Jag brukar köpa albumen när jag hittar dom. Razor & Bimbo är ju hur coola som helst. :thumbsup:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#47 Professor Decevio

Professor Decevio

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts

Posted 26 December 2005 - 17:46


värsta serien jag vet är nog assar. de enormt få gånger man förstår är de bara tråkiga.


Hi-hi. Jag brukar köpa albumen när jag hittar dom. Razor & Bimbo är ju hur coola som helst. :thumbsup:



Razor (förklädd till Assars syster): Ursäkta vasaru ditt jäkla mögelseminarium?

:evil:
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#48 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 12 January 2006 - 16:28

Alla serier som publicerades i den vidriga publikationen Pyton på 90-talet. Kiss, bajs & äckel-humor när den är som sämst. Jag förbannar mitt tonåriga jag som kunde köpa sådan smörja, lyckligvis är tidningen nedlagd sedan länge.

#49 Johan Åberg

Johan Åberg

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 68 posts

Posted 29 March 2006 - 05:14

På rak arm...

Chris Claremonts X-Treme X-Men. Jag läser hellre telefonkatalogen.

Lilla Fridolf, Kronblom och Åsa-Nisse. Jag äter hellre stekt filmjölk.

Nemi ogillar jag också. Ibland har den någon rolig stripp, men för det mesta är den otymplig och övertydlig. Stör mej enormt på alla Nemi pin-up bilder också.

#50 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 29 March 2006 - 18:52

håller med om att Laban är helt meningslös...och Snobben är mycket överskattad.