Jump to content

Photo

The Avengers


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#76 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 July 2010 - 20:27

Och nu har Norton sagt sitt på Facebook (av alla ställen):

Posted Image

Känns lite som att han var tvungen att släta över det hans agent skrev tidigare...
Nu kanske vi slipper höra mer om detta och kan återgå till själva filmen. :P

Källa: Playlist

Edited by Synon, 12 July 2010 - 20:28.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#77 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 July 2010 - 00:11

På Comic-Con bekräftade Joss Whedon idag att han kommer att regissera "The Avengers"!

Källa: ComingSoon.net

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#78 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 July 2010 - 11:16

Marvel Studios meddelade på Comic-Con att Mark Ruffalo kommer att spela Hulken/Bruce Banner:

SDCC 2010: Marvel Studios Officially Announces Mark Ruffalo and Jeremy Renner for THE AVENGERS; Surprises With Full Cast at Comic-Con!
July 24th, 2010

Posted Image

Movie panels in Hall H at San Diego Comic-Con 2010 came to a close with Marvel assembling the entire lead cast of The Avengers together on the stage with director Joss Whedon, including the official announcement of Mark Ruffalo as Bruce Banner/Hulk.

Hit the jump to read the full rundown.

First was the Captain America: The First Avenger panel, then Thor, then Kevin Feige stayed on stage and the lights went out. We got a teaser trailer, which was just the classic “A” logo slowing fading in from black with Nick Fury (Samuel L. Jackson) talking about a team of heroes assembling. Jackson then came out to a huge applause. First he announced his right hand man, Agent Colston, played by Clark Gregg. Next was his right hand woman, Black Widow, played by Scarlet Johanssen. Then the God of Thunder, Thor – Chris Hemsworth. Captain America, played by Chris Evans. And even Robert Downey Jr., aka Tony Stark. All together, on the stage… together. Awesome. But it got better.

Downey got on the mike and asked if everyone had seen Inception. He said, he thought that was one of the most ambitious films he had ever seen… until he realized that Marvel was going to make a movie with every! single! superhero! they! had! The Avengers was the most ambitious movie ever, he said.

Then Downey brought out Jeremy Renner, who will play Hawkeye, and officially announced Ruffalo as Bruce Banner, the Hulk.

Finally, director Joss Whedon was announced and said “I had a dream all my life and it was not this good.” He joked that he was going to blow it.

The energy in the room for the entire event, which lasted only a few minutes after the hour long finale panel, was electric and near indescribable. The flash bulbs were popping, the digital cameras prevalent. Madness. If there’s a video, you have to find it. Jon Favreau threw down the gauntlet with his Cowboys & Aliens footage, but Marvel won Comic Con.

The Avengers hits theaters May 4, 2012.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#79 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 July 2010 - 20:44

Får en riktigt skön känsla av den bilden, detta blir awesome :thumbsup:

Winter is Coming


#80 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 July 2010 - 23:57

Video från Comic Con - Whedons tal är awesome! :D

http://www.youtube.com/watch?v=vjfeLTfzpcU


Edit 1: Ja, tryck på länken. Jag klarar inte att bädda in det tydligen. :(
Edit 2: Fixade videolänken / Georgia
Edit 3: Men, wtf! Jag tyckte jag gjorde det där. :(

Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#81 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 26 July 2010 - 23:36

Oh yeah... :D

Det måste vara ett ganska rejält rus att stå där, som skådespelare, och höra fansens skrik. Och veta att det här är bara början. Dom kommer verkligen att göra en av världens största filmer. Vetskapen finns, att görs allting rätt, så är "lyckan gjord", så att säga. ^^

#82 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 July 2010 - 10:04

Absolut. Bara att se den offline var maffigt och fick mig att rysa av awesomeness. Tänk att stå där då... Nu måste jag ju se till att se alla filmer innan 2012 bara. :lol:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#83 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 August 2010 - 20:01

'Avengers' Teaser Trailer - ComicMix news
Posted Image

Okay... there's no real visuals. But we do have Samuel L. Jackson reading a Stan Lee caption that you're probably going to mouth along with yourself, and... oh, just click play, already.

http://www.youtube.com/watch?v=vgQ-qgPI8PA

Imaginary Forces directed this with Ahmet Ahmet and Peter Frankfurt credited as Creative and Art directors respectively, and this was probably used as a placeholder reel to run on a loop at a licensing expo somewhere.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#84 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 August 2010 - 16:57

Ahhh ståpälsmoment!

Winter is Coming


#85 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 August 2010 - 08:32

En video som visar hur en trailer till en film om Avengers från 1952 skulle ha sett ut.



Och här är ett "facit" som avslöjar alla påskägg i den första videon.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#86 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2010 - 17:08

Cool text man valde Samuel L Jackson att läsa :).

50-tals "trailern" är rolig den med :). Funkar oväntat bra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#87 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 February 2011 - 12:30

Det har varit tyst om den här filmen här på SFN. Nu ryktas det att Cobie Smulders, hon som spelar Robin Scherbatsky i "How I Met your Mother" ska spela Maria Hill, S.H.I.E.L.D-agenten som i serierna ett tag tog över som ledare istället för Nick Fury.

http://movies.ign.co.../1148095p1.html
*Hockey och superhjältar*

#88 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 March 2011 - 21:18

Stellan Skarsgård klar för ny superhjältefilm - Film - Filmer Filmtips Filmrecensioner Filmtoppen | Expressen Nöje

Stellan Skarsgård är klar för superhjältefilmen "The avengers" med planerad premiär i 3D i maj 2012.
Bland motspelarna: Scarlett Johansson, Samuel L Jackson, Mark Ruffalo och Robert Downey Jr.

"The avengers" är superhjältarnas dream team, en grupp sammansatt av bland andra Iron man, Hulken, Captain America och Thor. Filmen är planerad att ha premiär i 3D i maj nästa år.
Stellan Skarsgård bekräftar för TT Spektra att han kommer att spela samma roll som i kommande "Thor": Doctor Selvig. Inte mycket är ännu känt om rollfiguren utöver att Selvig är en vetenskapsman i New Mexico.
De mest populära hjältarna

Klart är däremot att "The avengers" blir en stjärnspäckad historia. Förutom Scarlett Johansson (som spelar hjältinnan Black widow) och Downey Jr (som Iron man) kommer Skarsgård att dela duk med bland andra Samuel L Jackson, Mark Ruffalo och Hugo Weaving. Filmen ska regisseras av Joss Whedon.
"The avengers" skapades 1963 av serielegendaren Stan Lee som slog ihop de mest populära hjältarna från sina serier för bolaget Marvel. Under åren har medlemmarna växlat, liksom seriens namn. Den har kommit ut under titlar som "The new avengers", "The mighty avengers" och "Dark avengers".
"Thor", regisserad av Kenneth Branagh, har svensk premiär den 29 april - en vecka före USA-premiären.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#89 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 March 2011 - 21:21

Kul för han! :)

Oj 6000:e inlägget ^_^

Edited by Rick Hunter, 03 March 2011 - 21:22.

Winter is Coming


#90 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 March 2011 - 21:26

Kul för Stellan, ja. Och logiskt om han har en roll i Thor, liksom.

Lite halvdan artikel, dock. Det har inte alltid varit "de mest populära hjältarna" som har utgjort Avengers, så har det bara varit på senare tid. Från början var det ju de Avengers som vi kommer att få se i filmen. Alltså ingen Spider-Man, ingen Wolverine osv. osv.
*Hockey och superhjältar*

#91 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 March 2011 - 00:19

Japp, fast man har fått in Stan Lees namn och nämner faktiskt riktiga serietitlar. Så de har läst igenom någon engelsk artikel eller kanske googlat lite på Avengers. ;)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#92 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 March 2011 - 08:25

Ja, jag var kanske lite hård där. ;)
*Hockey och superhjältar*

#93 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 March 2011 - 12:51

Kul för Stellan, ja. Och logiskt om han har en roll i Thor, liksom.

Lite halvdan artikel, dock. Det har inte alltid varit "de mest populära hjältarna" som har utgjort Avengers, så har det bara varit på senare tid. Från början var det ju de Avengers som vi kommer att få se i filmen. Alltså ingen Spider-Man, ingen Wolverine osv. osv.


Fast Captain America var väl inte med i Avengers från början?

Att han slog ihop de mest populära hjältarna var väl hur som helst inte särskilt sant. Då känns det närmre sanningen att han slog ihop dem som inte orkade bära en egen titel. Å andra sidan är ju Hulken utan tvekan en av de mest kända Marvel-figurerna, fast jag associerar inte precis honom så starkt med Avengers. Hans kusin, där emot...

#94 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 March 2011 - 12:54

Det har du faktiskt rätt i. Det är lätt att glömma bort, faktiskt. :)

Precis, det var en bra beskrivning. Det där med "mest populära hjältar" eller "dream team" känns mer som JLA:s grej. Fast nu har ju Marvel snott det konceptet av DC...
*Hockey och superhjältar*

#95 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 March 2011 - 13:34

Ja, JLA brukar ju ha de mest kända figurerna i ledningen, även om detta har frångåtts periodvis. Efter Crisis on Infinite Earths bestämdes det väl att DC:s eviga trio aldrig hade varit med i JLA? Enligt vad jag läser mig till nu, höll Justice League tydligen till i Detroit då. Men den upplagan splittrades i och med Legends. Snart efter det grundades det som senare skulle bli Jusice League International. Och redan då var ju Batman tillbaks med i gänget... och utnämnde nog sig själv till ledare... vilket nog inte var så svårt efter att Gröna Lyktan hade gjort samma sak och alla kom överens om att han var jättejobbig och ett sämre ledare än vem som helst...

Hm... Varför slutar det alltid med att alla trådar handlar om Batman?

#96 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 March 2011 - 17:56

Är säkert mitt fel på något sätt. Grejen är att JLA säljer ju säkert bättre när alla stora karaktärer är med, och Marvel har ju då och då apat efter och haft med karaktärer som t ex Spider-Man och Wolverine. För tillfället så är ju JLA en rätt "okänd" grupp, att man har t ex Supergirl, Donna Troy och Batman/Dick Grayson med istället för Superman, Wonder Woman och Batman. Och eftersom DC/WB för första gången har såpass många av sina superhjältar på väg att få filmer/Tv-serier ungefär samtidigt(Green Lantern,Superman,Wonder Woman,Batman) så skulle det inte vara så förvånade om serier med den lineupen skulle dyka upp snart igen. Och Marvel lär publicera en hel del Avengers grejer med "film-teamet" också. Det brukar ju fungera på det sättet.


Har hört lite rykten att Marvel har gjort en teaser trailer till Avengers, säkert med en hel del material från Iron Man, Thor, och Captain America för att börja hypen för filmen. Och kanske t om filma grejer enbart för trailern.

http://www.slashfilm...turing-villain/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#97 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 March 2011 - 18:37

Det skulle ju kunna vara bra, om man istället fick se "de riktiga" Avengers på grund av filmen. Eller i alla fall att Wolverine och Spider-Man till sist hoppade av, det blir lite mycket med alla grupper de är med i. Nu ska ju Spider-Man vara med i FF också, med en annan dräkt! Betyder det att han, så fort det vankas samarbete med Reed, Ben och Sue, måste stanna till och svida om? Alltid ha med sig två ombyten (både "civila" kläder och alternativ spindeldräkt)? :)
*Hockey och superhjältar*

#98 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 March 2011 - 02:47

Eller, så kan det vara så att Spiddes nya ostabila molekyler-dräkt kommer ta till vara lite finesser från den berömda Iron Spider-dräkten, och kunna ändra färg helt enkelt. Bara trycka på en knapp i nätskjutarna så är det gjort. :P

Skulle jag ha gjort iallafall, om jag var Marvel. ;)

Nå, bara att vänta så snällt på Avengers... Hoppas, hoppas nu att Thor och Captain America faktiskt blir BRA! Då får Joss Whedon's SUPER-ULTRA-ÄVENTYR just den där airen av storhet och gedigenhet som krävs för att ro iland idéen med ett filmens MARVEL UNIVERSUM!! :thumbsup:

#99 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2011 - 08:43

Ah, du menar finesser som den svarta symbiotdräkten hade? Både den och Iron Spider-dräkten var kanske inte helt lyckade om man ser till hur Peter upplevde dem i alla fall. ;) Jag tror inte ens att Marvel tänker på det, faktiskt. Bendis vill nog mest köra sin grej och Hickman sin. Mitt i det sitter Dan Slott med det som ska vara "flaggskeppstiteln" i Marvel, Amazing Spider-Man, och ska försöka pussla in att han har ett privatliv och också är en aktiv medlem i TVÅ Avengers och en FF. Stackare. Men vem vet, allt kanske ser annorlunda ut efter "Fear itself".

Ska bli spännande att se om Whedon kan få ihop det, ja. Det luktar ju rörigt när det plötsligt är så många stjärnor och superhjältar som ska trängas på skärmen.
*Hockey och superhjältar*

#100 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 April 2011 - 18:07

Edward Norton pratar mer om att bli utbytt av Marvel.

http://www.comicbook...n/news/?a=35290
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight