Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#376 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2009 - 07:55

Aliens in the Attic

Release: Sommaren/Hösten 2009?
Genre: Komedi
Synopsis: "En grupp tonåringar tar det lugnt på sin semester hemma i Maine. Plötsligt börjar utomjordingar invadera jorden, och med hjälp av andra måste Bethany, Ricky, Tom, Lee och Art samarbeta för att göra sig av med utomjordingarna för att kunna rädda sina hem, eller till och med... världen."Källa
Kommentar: Verklar lovande även om den inte känns som super unik.

Trailer:
hd-trailers.net


--
Pope Joan / Die Päpstin

Release: Hösten/Vintern 2009?
Genre: Historiskt drama
Synopsis: "A 9th century woman of English extraction born in the German city of Ingelheim disguises herself as a man and rises through the Vatican ranks."Källa
Kommentar: Tror Carty tipsade mig om filmen för ett tag sedan. Historiska kvinnor-i-byxor-filmer tycker jag för det mesta är intressanta iaf.

Trailer:
traileraddict.com


--
Listan uppdraterad.

Edited by XC, 16 May 2009 - 08:01.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#377 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 June 2009 - 22:35

Offline
Genre: Sci-Fi horror
Regissör:
Matthew Santoro (Visual effects i Aliens vs. Predator - Requiem, Rise of the Silver Surfer)
Synopsis: En tidigare rebellsoldat som blivit tillfångatagen och ompogrammerad till elitsoldat för regerinegn(?) får med hjälp av en vetenskapsman kontakt med sitt förflutna jag.
Info: /Film
Trailer:



Kommentar: Intressant handling, snygg med förvirrande trailer.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#378 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 June 2009 - 23:44

Aliens in the attic verkar ju skitkul! :lol:
Offline ser intressant ut också även om trailern var i rörigaste laget.

Winter is Coming


#379 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 June 2009 - 08:10

Trailern till Offline var nästan jobbig och se. Men storyn verkar intressant så jag skall försöka ge den en chans om jag får chansen. :)

BTW, för den som vill se den i HD och fullskärm kommer här en länk:
Vimeo | HD | Fullskärm.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#380 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 June 2009 - 17:51

Transmorphers: Fall of Man



Hum. Den påminner om nån annan film som kommer i sommar. Undrar vilken...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#381 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 June 2009 - 18:11

Gör den? :P

Om Asylum håller måttet så lär den vara minst lika underhållande som Transformers - om inte mer. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#382 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 June 2009 - 19:48

Transmorphers: Fall of Man, verkar som det är en prequel till Transmorphers som kom för ett par år sen som för övrigt är bland de värsta skit jag någonsin sett. Men den här har ju Bruce Boxleitner! Så den kan ju bli bra bara av den anledningen!

Winter is Coming


#383 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 June 2009 - 20:08

Det är en prequel till Transmorphers. En film som f.ö. är en av de sämsta produktionerna jag sett på länge. Dock så tycker jag att storyn är ganska OK och på det hela taget så gillade jag filmen. Men visst känns det som om det finns en liten kvalitetshöjning jämfört med den förra.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#384 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 June 2009 - 08:33

Rötkäppchen: The Blood of Red Riding Hood [DuckDuckGo] [Google Nyheter]

Release: Hösten 2009
Genre: Skräck / fantasy
Officiell Hemsida: redridinghoodmovie.net
Synopsis: "The story follows Rose, a precocious German 17 year old, as her mother brings her from Germany to live with her grandmother in America. Although she is happy to see her grandmother, Rose hates her new life: she misses her friends back in Germany and she is teased and ridiculed by the other students at school. Rose can only find comfort in her tattered book of fairy tales until she meets and develops a crush on Nick, the most popular guy at school, and is befriended by Summer, a beautiful sexy coed. But things become complicated as Rose is tormented by Nick’s girlfriend Bridgette, and the once quiet town finds itself rattled by a series of gruesome, mysterious murders… "Källa
Kommentar: Lite av en kanske film. Sagotemat tilltalar mig - även om synopsisen är aningen tråkig.

Trailer:
traileraddict.com [HD+]
youtube.com [HD]


--
Listan uppdaterad.

Edited by XC, 18 June 2009 - 08:43.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#385 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 June 2009 - 14:32

Ink [scifiscoop.com]

Release: Okänt
Genre: Sckräck/Fantasy/Sci-fi
Officiell Hemsida: doubleedgefilms.com
Synopsis: ""It's a Wonderful Life" meets "Sin City" in this high-concept visual thriller. John and Emma, Father and Daughter, are thrust into a fantastical dream-world battle between forces of good and evil in this allegorical tale of love, loss and the search for redemption."Källa
Kommentar: Helt klart intresserad.

Trailer:
YouTube.com [HD] {Fullskärm}

Edited by XC, 18 June 2009 - 14:34.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#386 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 June 2009 - 01:39

Hubbalubba...

2012 verkar vara "The mother of all disaster movies", tror jag.. :D :D :D

http://www.firstshow...emmerichs-2012/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#387 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 June 2009 - 17:24

Ponyo on the Cliff (Gake no ue no Ponyo)

IMDb ~ Wikipedia ~ Nausicaa.Net ~ Filmtipset

Release: Japan 19/7 2008 // Sverige?
Genre: Anime/Animerat/Saga/Äventyr
Officiell Hemsida: http://www.ghibli.jp/ponyo/ (Japansk)
Synopsis: Animerat äventyr delvis baserat på H.C Andersens Den lilla sjöjungfrun, och Miyazakis första fim utförd i akvarellteknik. En guldfiskprinsessa vid namn Ponyo vill desperat bli människa och lär därför känna den femåriga pojken Sōsuke. ~ [Källa]

Kommentar: Nya film av Hayao Miyazaki och Studio Ghibli. Jag älskar ju anime och film av och från Miyazaki och Studio Ghibli. Den här filmen ser inte ut att bli ett undantag utan ska omedelbart kollas upp så fort chans till det erbjuds. Animeringen i trailern ser helt fantastisk ut IMO.

Trailer

Twitch - Ej Textad
Youtube - Ej Textad
Youtube - Ej Textad


Nu i fin och högupplöst engelskvänlig version. Inte för att jag vill eller tänker se filmen dubbad, men det är trevligt att se en trailer i HD. :)

@ Apple [QT+HD]
@ FirstShowing [Flash]
@ YouTube [Flash+HD]

Edited by Cartman, 23 June 2009 - 17:26.


#388 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 June 2009 - 17:31

Första teasern för "The Last Airbender":


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#389 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2009 - 17:33

Carty: För mig spelar det ärligt ingen roll om den är dubbad eller i original - bara översättningen är bra. Men filmen verkar härlig, rent visuellt. Ser fram emot och få se den. :D

Peak: Ännu en film som helst klart verkar sevärd. :)

Edited by XC, 23 June 2009 - 17:36.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#390 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 June 2009 - 17:46

Jag föredrar anime med japanskt tal och lämplig textning. Dock kan jag ju se dubbad anime och annan animerad film om det är bra översatt och duktiga/lämpliga röstskådespelare. Till Studio Ghiblis filmer brukar dom alltid hitta rätt i USA, värre är det när man tidigare försökt dubba anime till svenska. Då vill jag inte vara med längre. ;)

Jag har sett den animerade tv-serien The Last Airbender och utgår från att detta är en spelfilm som utgår från den. Trailern såg helt okej ut och säkert något jag ser om jag får möjlighet till det. Dock har jag inget som helst förtroende kvar för regissören längre, men det kanske bara är positivt. :)

#391 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 June 2009 - 18:00

Japp. Filmen bygger på TV-serien "Avatar - The Last Airbender" (Avatar fick de ta bort pga Cameron-filmen som kommer snart).

Fanboysen bitchar naturligtvis, men det gör ju fanboys alltid, så.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#392 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 28 July 2009 - 02:26


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#393 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 August 2009 - 11:03

Nu finns det en trailer till Peter Jacksons nya The Lovely Bones, på Apple. Premiär december 2009 (USA).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#394 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2009 - 20:52

Ninja Assasin: Många snygga scener/klipp i den trailern. Men jag är inte 100% övertygad.

Lovely Bones: Tycker den verkar lovande - började lite småtrist men tog igen det kanska fort. Verkar vara en bra story.

--
Hittade en film här om dagen som jag blev intresserad av:

Cirque Du Freak: The Vampire's Assistant

»"Cirque Du Freak: The Vampire's Assistant," based on the popular series of books by Darren Shan, is a fantasy-adventure about a teenager who unknowingly breaks a 200-year-old truce between two warring factions of vampires. Pulled into a fantastic life of misunderstood sideshow freaks and grotesque creatures of the night, one teen will vanish from the safety of a boring existence and fulfill his destiny in a place drawn from nightmares.«[Källa]

Trailers: HD-Trailers.net TrailerAddict.com

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#395 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 August 2009 - 13:26

Ninja Assassin är jag tveksam till. Dom första 40 sekunderna av trailern är bra. Hade hoppats på att den inte skulle utspela sig i nutid, utan i dåtid och mer traditionell miljö. Då hade jag varit mer intresserad.

The Lovely Bones ska jag utan tvekan se. Jag tycker om allt som PJ har gjort tidigare och även om trailern var blek så har jag förhoppningar om ännu en bra film från honom.

Cirque Du Freak: The Vampire's Assistant har jag läst om i artiklar på Bloody Disgusting med flera. Verkar intressant men trailern var lite blek.

#396 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 August 2009 - 16:04

Trailern till James Cameron's Avtar finns nu online.

Kan inte påstå att jag är direkt övertygad. Eller som en användare kommenterar hos Twitch. ;)

Been a long time since I’ve seen something this ugly made with so much money. Hilarious.


Apple
Apple HD
Firstshowing.net (Flash)
Trailer Addict (Flash)

Edited by Cartman, 20 August 2009 - 16:18.


#397 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 August 2009 - 08:06

Apple ville inte funka för mig (föga förvånande), TrailerAddict ville inte heller funka, FirstS Sjowing hade inte HD, HD-trailer meddelade att Apple ändrat i sitt system så endast QT kan ladda ned HD-trailers. *Kramar YouTube*

Inte övertygande men värd och ge en chans. Sedan vat jag inte om jag håller med om ful.

Edit: HD-Trailers har trailern upplagd på RapidShare och även konverterat trailern till MP4 format.

Edited by XC, 21 August 2009 - 08:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#398 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 August 2009 - 20:46

Nej fult var det sannerligen inte, jag var inte så överdrivet positiv till Avatar tidigare men nu får jag härliga vibbar från den teasern! :D

Winter is Coming


#399 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 August 2009 - 11:32

Tyckte det kändes lite för mycket TV-spel över det hela. Men den mixen kommer nog ingen att reagera över i framtiden.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#400 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 September 2009 - 17:39

Som svar på Machine Girl så måste jag väl i könsrättvisans namn lista den manliga motsvarigheten från Landet med de Konstiga Filmerna:

Tetuso - The Iron Man

Release: 1989 (Japan)
Genre: Jadu, bra fråga.. Cyberpunk?
Officiell Hemsida:
Synopsis: (snodd från imdb för jag orkar inte göra nån själv):
A strange man known only as the "metal fetishist", who seems to have an insane compulsion to stick scrap metal into his body, is hit and possibly killed by a Japanese "salaryman", out for a drive with his girlfriend. The salaryman then notices that he is being slowly overtaken by some kind of disease that is turning his body into scrap metal, and that his nemesis is not in fact dead but is somehow masterminding and guiding his rage and frustration-fueled transformation.

Trailer:
Trailern via YouTube.


Jag kontrar väl då med trailern till "uppföljaren"

Tetsuo II: Body Hammer

Release: 1992 (Japan)
Genre: Body Horror / Sci-Fi / Skräck
Officiell Hemsida: Tartan Asia Extreme (Brittiska distributörens hemsida)
Synopsis:A disturbing vision of a world populated by man-machines explode into a stunning colour interpretation. The life of a Japanese businessman is turned upside down when his son is kidnapped by mysterious and brooding figures. Soon he is lured into the jaws of a strange experiment where his rage turns to violence as the manifestation of his anger transforms his body into a killing machine. (Källa)

Trailer:
Trailern via YouTube.

Riktigt bra filmer IMO. :)


Håll i hatten Peak (och alla andra intresserade med för den delen) :)

Det är dags för "teasern" till:

Tetsuo: The Bullet Man

Två "teasers" har dykt upp.

GOMORRAHY.com

http://www.youtube.com/watch?v=L0X4CIFLbzc

http://www.youtube.com/watch?v=XbKQpCI9xTs