Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)


  • Please log in to reply
533 replies to this topic

#26 SubaruGT

SubaruGT

    Lieutenant

  • Members
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika
  • Interests:Star Trek (TV, Movie and books)
    Other Sci Fi on TV and in Movies, such as Babylon 5, Heroes, etc etc...
    Swedish Subaru Club

Posted 23 April 2007 - 19:29

Jag är skeptisk... känns som att den risken för en X-men3 effekt är ENORM här... :(


Nej, nej.... Tvärt om!!! På Aftonbladet TV ligger en interbju ute med K. Dunst och hon menar om Hon, Toben och Rimi är på så blir det en fyra och X-man 3 felet är ju att det inte var samma resigör som ettan och tvåan.


Hoppas bara att Sony släpper alla Spiderman på Superbit DVD, älskar mina utgåvor av ettan och tvåan!! :thumbsup:

#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 July 2007 - 07:41

Spider-Man 4 Looking for a New Writer - ComingSoon.net

Back in January, we broke the news that David Koepp, screenwriter of the first Spider-Man, was in talks to pen the fourth installment, but now Sam Raimi tells Empire they are still searching for a writer.

"I want to help contribute to the production," he said. "I don't know if I'll just be a producer on it but if I can work with the writer in such a way so that directing would be right for me, I don't know. We've had our first meeting on Spider-Man 4 and we're looking for the writer."

Will he come back as the director? Hopefully we'll find out soon.


Edited by XC, 31 July 2007 - 07:42.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 July 2007 - 15:29

Aj då. Att leta efter manus författare han vara svårt och ta lååång tid. :(
Vi ska vara glada om vi får se filmen innan 2010.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 July 2007 - 19:02

Hmm, ja jäklar också.

Men jag vet inte... franchisen känns lite trött nu ändå, efter 3 filmer. Kanske dags att den får ta det lugnt ett tag? Funkade ju för Batman.

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 July 2007 - 22:20

Jo, men jag vill inte att Spider-Man ska vara i 40 års åldern innan 6:e filmen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 September 2007 - 16:53

Aj då. Att leta efter manus författare han vara svårt och ta lååång tid. :(


Äh! Det kan väl inte vara så svårt.
Om de nu behöver nå'n som skriver manus, så kan väl jag ta på mig det...

#32 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2007 - 18:28

Undrar om det blir Tobey som Spidey igen?
Han lär ju vara ganska upptagen med att producera och spela huvudrollen :unsure: i Robotech

Winter is Coming


#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 September 2007 - 18:40

Äh, det går väl snabbt och det är väl inte så krävande ;)

Seriöst: Jag tror Robotech är klart långt innan det blir aktuellt.


Äh, det går väl snabbt och det är väl inte så krävande ;)

Seriöst: Jag tror Robotech är klart långt innan det blir aktuellt.


Äh, det går väl snabbt och det är väl inte så krävande ;)

Seriöst: Jag tror Robotech är klart långt innan det blir aktuellt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2007 - 18:47

Kanske, det tog dem 24 år att göra en uppföljare på det gamla serierna iförsig B)
Så det blir väl lite dötid emellan :P

Winter is Coming


#35 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 17 September 2007 - 19:15

Undrar vilken superskurk de ska förstöra och sen döda i slutet i denna filmen :rolleyes:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2007 - 19:18

Jag vill se Venom igen, men han skulle väl få en egen film va?

Winter is Coming


#37 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 17 September 2007 - 19:28

Om det ska bli Grace igen, så blir det en film jag vägrar se, tyvärr..
När skulle den utspela sig isåfall, tro? Både symbioten och Brock dog ju ganska brutalt i 3an på slutet.

Förutsatt att den har en koppling till samma filmuniversum då

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 September 2007 - 19:31

Undrar vilken superskurk de ska förstöra och sen döda i slutet i denna filmen :rolleyes:

Ja, Sandman var ju knappast sig själv.


En Venom film har jag aldrig hört talas om. Och jag håller med, blir det inte Grace så är jag inte heller intreserad. De kan knappast hitta nån som spelar rollen bättre IMO. Han var verkligen superb, det lilla han var med.


Iallafall, jag gissar (och hoppas) på Carnage, om det gör det rätt och höjer åldern lite.

Edited by Crusader, 17 September 2007 - 19:33.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 17 September 2007 - 19:50

Hm, jag tror du missuppfattade mig där, Crusader.
Jag avskydde Grace i rollen, och vägrar se en film om Venom med honom.
Jag hade hellre sett honom som Carnage, det hade jag köpt. Clay var rödhårig och spinkig i serierna, trots allt.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 September 2007 - 20:15

OK, då håller jag inte alls med dig. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 September 2007 - 20:22

Jag håller däremot Crusader. Grace glänste fullkomligen i filmen - han lyckades definitivt etablera mer glans än vad Toby lyckades med för Peter PArker.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#42 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 17 September 2007 - 20:28

Han var duktig på att agera i filmen, ja. Men jag stör mig extremt på när man castar en spinkig rödhårig kille till en roll vars seriefigur alltid varit en biffig blond figur. (förutom i USM, men det är ju egentligen så fel det bara går..)
anyways, nu kniper jag om detta, börjar gå väldigt OT :P

Edited by Hofling, 17 September 2007 - 20:29.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 September 2007 - 21:41

Fast i serierna så är sgs alla stora och biffiga. Det är ett sätt som karaktärer brukar tecknas. Ska man följa dem så är tillochmed den Sandman vi fick aldeles förliten och nästan alla skulle ha varit stora wresling biffar med upp pumpade muskler och extremt smal midja. Inte minst Superman.
Det viktiga är att de väljer bra skådespelare och att karaktären ser något liknande än att de väljer mindre bra skådespelare som ser exakt ut som orginalen.
Dessutom så var Grace blond i filmen. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 September 2007 - 22:12

Behöver inte säga att Grace var blond ser jag. :)

Som sagt var, jag tyckte att Grace fångade stämningen i Eddie Brock mycket bra. Det är det absolut viktigaste. Utseendet är sekundärt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#45 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 September 2007 - 22:19

Topher Grace gjorde en mycket mer intressant Eddie Brock/Venom som kändes mer genomtänkt dessutom. I stort sett en förvriden "kopia" av Peter Parker, en liknande kille med samma kraft, men inte ansvaret som ju är så centralt för Spider-Man. jag är i och för sig inte ett fan av Venom i serien, men i filmen lyckades Raimi mycket bra med honom, tycker jag. Och Sandman gjordes också mycket bra, i samma stil och "tradition" som skurkarna i ettan och tvåan. Fast Venom kändes lite inklämd. Hade kanske inte behövts, fast en film med den svarta dräkten UTAN Venom skulle väl väcka ramaskri hos många fans.
*Hockey och superhjältar*

#46 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 September 2007 - 18:01

Har ni verkligen inte några nya fler spidde4 nyheter?? :(

Nu är ju inte spidde nåt som marvel prioriterar så mycket på bio nå mer dock, med tanke på 3 andra karaktärer som ska få skina snart. :)

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 September 2007 - 18:04

Det lär väl dröja tills det kommer några konkreta nyheter om Spider-Man, men det är bara att vänta tålmodigt och hoppas bra bra nyheter. :)
*Hockey och superhjältar*

#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2007 - 13:41

SHH - James Vanderbilt Writing Spider-Man 4

Source: The Hollywood Reporter on October 30, 2007

James Vanderbilt has been brought on board to write the screenplay for Spider-Man 4 for Sony Pictures.

Vanderbilt most recently penned David Fincher's Zodiac, polished up the X-Men Origins: Wolverine script, and has written The Rundown, Basic and Darkness Falls.

Laura Ziskin is returning as producer of the billion-dollar franchise, though no deals have been made to bring back series director Sam Raimi or stars Tobey Maguire and Kirsten Dunst.

Plot points are being closely guarded by the studio, though the intent is to scale back the story to include only two villains instead of repeating the Spider-Man 3 model.

Several writers were being considered for the fourth installment, and Vanderbilt apparently was chosen by Sony executives for his character-driven approach to the story rather than a focus on special effects.



#49 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 October 2007 - 16:11

Hmm... jaha. Är väl bra att dom har skaffat en manusförfattare, men i ärlighetens namn så känns det som om att Spider-man är ett fullkomligt avslutat kapitel på filmfronten just nu.

#50 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 October 2007 - 16:20

Känns ju bra att de återvänder lite till grunden och tänker mer "character-driven". Jag vet inte om Spider-Man är ett avslutat kapitel dock, det behöver det inte alls vara, men det beror ju helt på vilka skådisar och vilken regissör som får jobba med filmen.
*Hockey och superhjältar*