Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)


  • Please log in to reply
533 replies to this topic

#51 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2007 - 16:21

Valet av manusförfattare var lite oväntat, IMO har han inte gjort mycket som är bra (det är väl bara Zodiac som mer eller mindre är bra) Men det lustiga i sammanhanget är att IMDb listar David Koepp (Spider-Man) som manusförfattare. Vilket ska man gå efter?

Jag ser ju hellre att David Koepp gör manus till fyran än att dom tar in ytterliggare en ny och som dessutom tillsynes inte gjort något märkvärdigt innan.

#52 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 October 2007 - 16:38

Inte IMDB iallafall... då vem som helst som sagt kan komma in och skriva vilken sorts nonsens som helst där.

#53 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2007 - 16:46

Visserligen, men informationen kontroleras väl allteftersom?

#54 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 October 2007 - 18:05

Inte IMDB iallafall... då vem som helst som sagt kan komma in och skriva vilken sorts nonsens som helst där.

Inte riktigt. Alla som BETALAR kan skriva vilket nonsens som helst där. Alla andra kan skicka in ansökningar som tar ca: en månad då de ska kollas genom först samt ha en länkad korrekt källa till att det är sant och oftast går de inte ens genom.
Jag har försökt ändra på felaktig fakta många många gånger men inga av mina tio tal försök har någonsin gått genom.
Iallafall, det är inte så enkelt att ändra info på IMDb som folk tror. Inte såvidar man inte är en betalande medlem då man riskerar att bli bannad om man lägger in felaktigt info som korrekt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#55 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 08 November 2007 - 00:21

Jadu, Crusader. Verkar som att alla inte delar dina farhågor om att bli bannade från IMDB då? ;)

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 November 2007 - 11:07

Raimi Too Exhausted for SPIDER-MAN 4

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 November 2007 - 11:10

Tråkigt :(
man får väl hoppas att han får lite energi och ger sig på 4an ändå.
Om inte annat gillar jag vad han säger om hur nästa regissör borde vara.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#58 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 November 2007 - 11:28

Valet av manusförfattare var lite oväntat, IMO har han inte gjort mycket som är bra (det är väl bara Zodiac som mer eller mindre är bra) Men det lustiga i sammanhanget är att IMDb listar David Koepp (Spider-Man) som manusförfattare. Vilket ska man gå efter?


Jag har för mig att Koepp först var anlitad som manusförfattare men att de gick vidare till Vanderbilt. Är ju inte ovanligt att ett manus går igenom flera författare och versioner tills den är klar.

Synd med Raimi men om orken inte finns där kanske det är lika bra. Fast passionen för Spidde finns ju kvar, så om han inte ska regissera den vore det bra om han blev producent av något slag. Bara att hoppas att de hittar en lika bra regissör, fast vem vet, det kanske bara är bra med lite nya tag. :)
*Hockey och superhjältar*

#59 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2007 - 16:41

Hoppas att Raimi gör filmen framöver. Tycker att han har hanterat 1-3 på ett bra och godtagbart sätt och det vore synd att byta nu. Dock ska han inte göra en till film bara för sakens skull och under press, då är det bättre att lämna över till någon annan eller låta serien vila ett tag tills är vill ta sig an utmaningen.

Edited by Cartman, 13 November 2007 - 16:41.


#60 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 November 2007 - 14:07

SHH - Raimi says Spider-Man 4 is Up to Writer

Source: Advanced Dark November 28, 2007


Comic Book Resources has posted an interview with "Spider-Man" franchise director Sam Raimi in which he reiterates that what happens in the fourth installment will be up to the writer they are hiring, including the villain(s). Here's a bit from the piece:

Sam: If I was writing it I would have a very strong opinion about that, but we're hiring a writer to come up with his own take. Sony was willing to go either way, we'll just have to wait and see what the writer comes up with. I think anything's possible, though.

I mean, there's been so many different versions, it doesn't have to follow the movies that we've made. I'd very much like to see Tobey Maguire as Spider-Man, so I have a personal interest in that, but certainly anything's possible. Spider-Man's such a big character in the comic books that he could endure a lot of different interpretations. You could start over or you could start with a different aspect of the story than I've focused on in the pictures I've made, we'll just have to wait and see what the writer comes up with.


Hit the link above for the full interview.


Personligen hoppas jag att dom inte börjar om med nya skådespelare än. I så fall tycker jag att dom ska vänta ett tag. Personligen skulle det kännas bra konstigt om det inom några år kommer en ny film med helt andra skådespelare och en vändning i handling och liknande.

#61 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 November 2007 - 16:45

Vad fan... varför nämns SONY i detta sammanhang?? >: (( Jag trodde att det skulle vara Marvel Studios som gjorde 4an? Samma som Incredible Hulk och Iron Man?? ALLT, precis allt verkar än så länge ha skötts med stor respekt och eftertanke vad gäller dom två filmerna, nånting som verkligen inte sköttes av Sony iomed Spider-man 3.

Känns inte alls bra om dom nidingarna ska vara med och kladda på allt vad manus och produktion heter.

#62 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 November 2007 - 17:19

Jag tror nog att det kommer bli bra. Så jag anser det, ska de byta skådespelare så ska de byta ALLA skådespelarna, inte bara en eller så. Det hade bara känts otroligt fel med en ny Peter Parker men samma gammla MJ.

Jag tänker vänta och se Incredible Hulk och Iron Man innan jag utalar mig om Marvel Studios kompitens. De tecknade filmerna de redan gjort var ju knappast trogna orginalen och många serie-fans verkar inte gilla dem. Jag tror inte att Marvel Studios tvunget gör ett bättre jobb bara för att de skapat serierna. Det är 2 helt skillda medier. Som sagt, jag måste se något från dem innan jag bestämmer mig för om de är bra eller ej.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#63 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 April 2008 - 15:23

Willem DaFoe green again in 'Spider-Man 4'?

Is Willem DaFoe up for a fourth appearance in the 'Spider-Man' franchise? iF MAGAZINE spoke with the actor and put the question to him:

"It would depend on a lot of things not just on schedules that stuff can get worked out. It would depend on who is involved and what they want me to do. I feel like I was slowly exiting. The first one was fun to do, the second one there wasn’t much to do, but I did it because I like Sam [Raimi], and then in the third one I was a shadow," Dafoe said. "I can’t imagine unless there was something to do like a resurrection that they did in the comic book that would be fun to do. Never say never though! "

Read the full story...


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#64 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 April 2008 - 16:25

Äsch. De kan bättre än att återuppliva Norman Osborn, det finns tonvis av bra skurkar att göra film av. Helst en av de klassiska dock, får de för sig att ta med någon tramsig snubbe som Carnage kommer det bara gå utför...
*Hockey och superhjältar*

#65 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 May 2008 - 16:27

Ain't It Cool - Sony Getting Ready To Spin SPIDER-MAN 4 (and 5)??

Friday, May 16, 2008

A "trusty" source for Cinematical contacted them with some interesting news about forthcoming SPIDER-MAN films:

Apparently, in the last few weeks, James Vanderbilt (Zodiac) has turned in a working draft of Spider-Man 4 to the studio. However, according to our source, "his story arc has encompassed two films, making Spider-Man 5 shootable at the same time. The studio saw dollar signs and is in the process of reworking his deal to snatch up the story arc."


...says the article at Cinematical.

Still no word on who'll direct, although Raimi hasn't completely discounted the notion & has a somewhat clearer slate now that Del Toro has been announced as director of THE HOBBIT films (Raimi was seen as a front runner for some time).



#66 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 May 2008 - 18:13

Nu sa de samma sak om Spider-Man 3 men tryckte det samman till en film för de var osäkra på om Sam Raimi skulle göra en till.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#67 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 May 2008 - 20:50

Låter som rent vansinne... Får hoppas att det inte ens blir nån fler film. Jag tycker dom ska lägga ner Spider-man filmerna för tillfället. Just nu känns det inte ens som om att dom kan göra som med Batman för några år sen och starta om på nytt.

Och är jag den enda som fortfarande INTE gillar att Sony har klorna i Spider-man?? Känns närmast vämjeligt att Marvel inte har nån kontroll över sin största tillgång på vita duken.

Jag trodde Sony's avtal bara var TRE filmer..? Eller har dom skaffat fram ett nytt ett... eller finns det tidsgränser på licensavtalen? Vore trevligt om nån kunde upplysa mig.

Ska dom nu tvunget göra en till film så kan dom väl antagligen använda The Lizard eller Kraven the Hunter.

Kraven's Last Hunt är ju en bra storyline att inspireras av. :)

#68 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 May 2008 - 21:47

Har inget emot att Sony har rättigheterna till Spider-Man. De har lyckats bra hittills med tre filmer, fast blir det en annan regissör och andra skådespelare kan det här vattnas ur. Återstår att se helt enkelt. Fast att de här filmerna inte leker i samma värld som vissa andra Marvelfilmer just nu gör inte mig någonting i alla fall...
*Hockey och superhjältar*

#69 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 May 2008 - 02:07

Låter som rent vansinne... Får hoppas att det inte ens blir nån fler film. Jag tycker dom ska lägga ner Spider-man filmerna för tillfället.


Från att ha viljat se fler filmer ås har jag nu pendlat över till en åsikt som är rätt lik PredaBots. Jag ser gärna att det kan vänta helt enkelt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#70 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 May 2008 - 11:13

IESB - Spider-Man 4 Coming 2010?!

Thursday, 22 May 2008

Marvel Vice Chairman Peter Cuneo was asked about the status of Spider-man 4 today. He confirmed that Sony has made the payment to renew their rights to make the film.

Cuneo said the following, "As far as Spider-man 4, it's really up to Sony and it up to them, most likely scenario is 2010 or 2011 but we can't speak for them and I think that we don't know. They have given us their re-up payment for that film so you know they're going to make it within a reasonable timeframe. Sony may be looking at some issues with the cast and so on, I think they have to make some decisions."

So it's really up to Sony right now, will Tobey Maguire return? Will Sam Raimi return? Also, the re-up payment means the rights need to be used within a reasonable amount of time, so I would expect to hear something regarding movement on 4 and 5 late this year if not early next year.

Cinematical reported that Sony Pictures is looking to film the next two Spider-Man movies, 4 and 5, back to back. They hired James Vanderbilt (Zodiac) to write the screenplays. An inside source told the site that, "[Vanderbilt's] story arc has encompassed two films, making Spider-Man 5 shootable at the same time. The studio saw dollar signs and is in the process of reworking his deal to snatch up the story arc."

So with the re-up paid for Spider-man 4 does that change these rumored plans? The tone of Cuneo's voice when talking about the status seemed to emphasize that Sony needed to make some decisions regarding casting before they could move forward.

Stay tuned to the IESB for further updates!



#71 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 May 2008 - 23:25

Sony Going with a New Spider-Man?
Source: Latino Review
May 27, 2008

Last week, it was rumored that Sony Pictures is looking to shoot Spider-Man 4 and Spider-Man 5 at the same time using a script by James Vanderbilt that spans the two films. While that hasn't been confirmed, Latino Review added its own rumor... that Peter Parker/Spider-Man may get recast for the films.

Who do they say top the producers' list for the role? Patrick Fugit and Michael Angarano. More details here!

So does that mean Sam Raimi, Tobey and Kirsten Dunst are all out? It's too early to tell, but just remember none of this has been confirmed.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#72 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 May 2008 - 06:02

Tja, Fugit såg mest okej ut, frågan är bara om han kan spela rollen bra också. Tobey Maguire gjorde rollen fantastiskt bra, han är Peter Parker i de där tre filmerna, och det bästa borde fortfarande vara att låta honom fortsätta, men om det är för dyrt eller Tobey inte har lust, så visst.
Problemet är väl mer manus och regissör. Ska de skaffa ny regissör också? Då kan det bli ungefär som när Brett Ratner tog över X-Men - mycket, mycket sämre.
*Hockey och superhjältar*

#73 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 May 2008 - 08:35

Kan bli OK. Men ha har väl rätt stora skor och fylla? Maguire verkar vara populär bland fansen.

Edited by XC, 28 May 2008 - 08:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#74 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 May 2008 - 09:59

Jo, det har han. Tobey Maguire är perfekt i rollen, han är Peter Parker lika väl som Christopher Reeve var perfekt som Stålmannen t ex. Men om de nu har en bra idé till en film eller fler än så och Mauire är för dyr eller trött på rollen så ser han ut att vara ett okej alternativ. Hur bra än Maguire är, så är det såklart viktigare med ett bra manus och en bra regissör.
*Hockey och superhjältar*

#75 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 May 2008 - 10:59

Jag trodde som Kermit i början, men det har gått över rätt mycket nu. Ända sedan jag såg Spider-man 3 och Topher Grace så har jag ångrat valet av McGuire som Peter Parker.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«