Jump to content

Photo

Forumregler!


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 30 March 2004 - 18:27

Här postas sådant som inte passar in i någon av dom ovanstående kategorierna och/eller ligger för långt bort från forumets huvudområden (dvs scifi/fantasy/horror) Här är det m a o fritt fram att diskutera vad ni vill!

Är du ny medlem finns det lite att tänka på innan du postar här:

* Tänk på språket. Även om det är off-topic så blir det mycket trevligare om vi undviker svordomar o fula ord!

* Personangrepp (flames) accepteras ICKE! Bemöt andra på ett trevligt sätt så blir du trevligt bemött tillbaka.

* Tävlingar o dyl kan med fördel hållas i "Ten Forward". Speciellt den typen av tävlingar som är väldigt "postintensiva" som t ex "Last Man Standing" m fl.

* TV/Böcker/Serietidningar/filmtavlorna har fått egna "off-topic"-tavlor. Där kan ni föra diskussioner om film, tv-serier etc som inte rymms inom forumets genrer. (dvs SciFi/Fantasy/Horror)

* Om ni vill infoga en bild i er post rekommenderas att i första hand fjärrlänka till bilden. (Kostnadsfritt konto och info om hur man gör erhåller du t ex från Villagephotos). I andra hand går det att ladda upp bilder direkt till tavlan genom att välja "Bifogad fil". Observera att bilder som är onödigt stora, inte är relevanta för den diskussion som förs i tråden etc, kan komma att plockas bort eller redigeras utan förvarning. Så använd funktionen med förnuft så slipper serverutrymmet kleggas igen i onödan...

* Om en tråd blir flyttad av mig eller någon annan moderator beror det antagligen på något av följande alternativ:

1. Tråden bedöms av mig ligga "on-topic" och därför förtjänar en plats bland sina polare högre upp på tavlan.

2. Trådar som "spårat ur" pga spam och mycket "tomma" poster. Dessa flyttas till "Ten Forward". OK, jag vet att postcounten är påslagen här och att den inte är det i "Lekhörnan", men det är också det som är poängen... ;)

Eder forummoderator :)

Edited by Mindphazer, 19 July 2005 - 08:44.


#2 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 01 April 2004 - 19:51

Uppdaterad...

Om ni inte sett det än, så har de olika tavlorna för Film/TV-serier/Böcker fått egna undertavlor för diskussion kring sådant som är "icke-genrerbundet". Kolla in så förstår ni säkert... ;)

#3 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 18 July 2005 - 22:12

Uppdaterad igen!

F ö kan jag tillägga att gamla o pågående trådar på OT-tavlan som berör musik har flyttats över till den nya tavlan för just musik. Om nu någon mot förmodan missat detta! ;)