Jump to content

Photo

Dennis Hopper har dött 74 år gammal


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 January 2010 - 03:51

Tycker väldigt mycket om Dennis Hopper som skådespelare och blev bestört då jag läste precis att han är döende i cancer. Så tråkigt och gör mig ledsen sad.gif
 

Dennis Hopper döende
I slutet på Oktober rapporterades det att skådespelaren Dennis Hopper diagnostiserats med prostatacancer och ställt in allt arbete för att jobba på sitt tillfrisknande. Tyvärr har kampen mot cancern inte varit lyckad och den har spridit sig till skelettet. Dennis Hopper kommer alltså antagligen inte vara med oss länge till. Hopper själv har tagit farväl av flera nära och kära och sagt att han är "redo att dö".

Utöver skådespeleri har Hopper också jobbat som regissör. Ett av hans kändaste verk är Easy Rider som han både regisserade och skådespelade i. Han har också varit med i Apocalypse now, Speed, Rumble fish, Giant och True Romance där han gör en underbar scen mot Christopher Walken.

Han har också varit med i Super Mario Bros, där han spelade King Koopa, men låt oss minnas honom för de bra filmerna han gjort.

Hopper är en fantastisk skådespelare och jag tror inte jag kommer vara ensam om att sakna honom när han försvinner.

Källa: National Inquirer



Edit: ändrar rubriken sad.gif

Edited by Garm, 12 August 2014 - 01:21.
Tillägg av taggar.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 January 2010 - 04:05

Usch, vad tragiskt. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 January 2010 - 08:58

Trist. :(

Jag måtte vara den enda i världen som gillade SMB... :)

Edited by XC, 08 January 2010 - 08:58.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 January 2010 - 09:49

Jag är också en fan av Hopper. Tråkigt besked, men det är så prostatacancer brukar utvecklas i ett senare skede, så han lär ha varit sjuk ett bra tag. :(
Support your local search and rescue unit - get lost.

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 January 2010 - 10:31

Ja, har för mig att man kunde läsa om att Hopper hade cancer för något eller några år sedan t. om? Hur som helst, sjukt tråkigt givetvis, en stor skådespelare och regissör. :(
*Hockey och superhjältar*

#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 January 2010 - 12:11

Jag måtte vara den enda i världen som gillade SMB... :)

Tydligen för vad är SMB?

Kermit: ja tidigare kunde man läsa att han fått prostatacancer, men tyvärr har det spridit sig och har det spridit sig till skelettet brukar det vara dyster prognos tyvärr :(

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 January 2010 - 12:13

Super Mario Bros antar jag? Det är kanske inte den filmen jag kommer att tänka på, tänker främst på Easy Rider eller Apocalypse Now då. Men hur som helst, alltid sjukt sorgligt när någon tynar bort i cancer.
*Hockey och superhjältar*

#8 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 08 January 2010 - 12:49

Sorgligt. :(

Jag gillade honom verkligen i bl.a. Blue Velvet och Waterworld.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 January 2010 - 13:42

SMB = Super Mario Bros ("the Movie") från 1993.

Edited by XC, 08 January 2010 - 13:43.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 January 2010 - 14:22

Tråkiga nyheter.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 January 2010 - 17:07

Han fick väl diagnosen i september/oktober förra året har jag för mig. Det var iaf runt den tiden då jag fick klart för mig för första gången att han var riktigt sjuk.

Väldigt trist tycker jag att det är. :( En mycket bra och begåvad skåpdespelare som fortfarande levererar bra rollprestationer. Den senaste filmen som jag såg med honom var Hell Ride och den är han riktigt bra i.

#12 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 09 January 2010 - 17:29

Verkligen tråkigt, tyvärr är det väl kört om det spridits sig till skelettet. Har alltid gillat Hopper även om han ibland väljer konstiga filmer (ibland konstiga filmer som är jävligt bra). Men han levererar alltid och gör sällan bort sig, inte ens i sämre produktioner.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 January 2010 - 17:44

Jag måtte vara den enda i världen som gillade SMB... :)

Inte den ända. Jag såg också ett underhållningsvärde i den som gick många andra förbi. Det var mäst det hela med Dinosaurer som ser ut som människor som jag hade svårt för. Men där är en massa roliga hintar till spelen.

Jag måste erkänna att jag alltid haft lite svårt för Dennis Hopper i filmer. Inte för att han inte är en bra skådespelare eller så, han är riktigt duktig. Men hans karaktärer är ofta väldigt sliskiga, äkliga och snuskgubbar som svär en massa. En typ av karaktärer jag inte gillar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 January 2010 - 18:17

Neej varför ska det drabba bra skådespelare. Han har ju en så häftig attityd. Till och med i ödsliga handlingar som filmen Roads Ends.
Han är en polis i en småstad.

Motorsågsmassakern 2 där han testar att fäktas med motorsågar.

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 January 2010 - 18:29

Riktigt tråkigt att läsa sånt här. Han är en väldigt bra skådespelare.

Edited by super85, 09 January 2010 - 18:29.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 January 2010 - 19:47

Jag måste erkänna att jag alltid haft lite svårt för Dennis Hopper i filmer. Inte för att han inte är en bra skådespelare eller så, han är riktigt duktig. Men hans karaktärer är ofta väldigt sliskiga, äkliga och snuskgubbar som svär en massa. En typ av karaktärer jag inte gillar.

Det är ju precis den förmågan som gör honom till så bra och sevärd, att han är bra på att förmedla sånt - samt genomsympatiska typer som i t ex True Romance.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2010 - 11:42

Jag måtte vara den enda i världen som gillade SMB... :)

Inte den ända. Jag såg också ett underhållningsvärde i den som gick många andra förbi. Det var mäst det hela med Dinosaurer som ser ut som människor som jag hade svårt för. Men där är en massa roliga hintar till spelen.

Vad glad jag blir. :D

Jag måste erkänna att jag alltid haft lite svårt för Dennis Hopper i filmer. Inte för att han inte är en bra skådespelare eller så, han är riktigt duktig. Men hans karaktärer är ofta väldigt sliskiga, äkliga och snuskgubbar som svär en massa. En typ av karaktärer jag inte gillar.

Har ungefär samma fenomen med Ernst Hugo Järegård. (Det jag sett med honom iaf). Han är så skicklig på att spela sliskig elaking så jag har problem med att stå ut med honom i filmer. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 May 2010 - 19:10

:(

R.I.P

Dennis Hopper Passes Away at 74
May 29th 2010

The prolific and legendary actor Dennis Hopper passed away this morning at his home in California at the age of 74, after a battle with prostate cancer. According to Reuters, Hopper died at his home in California early this morning. This is a very sad day, indeed, for film fans, as Hopper made his mark on countless iconic films, from the searing Apocalypse Now to the surreal Blue Velvet, and, of course, Easy Rider, which he co-wrote and directed.

Hopper was part of a generation of actors and directors who rejuvenated filmmaking in the '70s in most unlikely ways, as detailed in the fascinating book Easy Riders, Raging Bulls by Peter Biskind.

Please add to Monika's wonderful post about your favorite Dennis Hopper roles, and stay tuned as the Cinematical team add their own thoughts to this article.

He was a "goon" in Rebel Without a Cause. He did Bonanza and Gunsmoke and The Twilight Zone. He helped make Easy Rider, Apocalypse Now, and Blue Velvet into benchmark films. He did dozens of movies you've never seen yet.

I believe my first experience with Mr. Hopper was in the slight-yet-amusing 1985 comedy My Science Project, and I remember thinking he was really funny for a grown-up. A few years later I saw him run rampant through Tobe Hooper's The Texas Chainsaw Massacre 2, and that was it: I was a Dennis Hopper fan for life. River's Edge, Hoosiers, Black Widow, Flashback, Paris Trout, Red Rock West, True Romance, Speed, Land of the Dead ... this guy was like an awesome yet unpredictable uncle every time you saw him at the movies. Even in junk like Super Mario Bros. or Waterworld, Hopper made his moments fun. (And he was in worse films that those ones, believe me. Again, he always delivered something colorful.)

Like I said on the twitter: I'd say we need more actors like Dennis Hopper, but then that would make them less special. He will most definitely be missed, but like I said: the man did a lot of movies I bet you've never seen, so go dig up Mad Dog Morgan or Chattahoochee or The Osterman Weekend and enjoy the manic magic of some Dennis Hopper.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 May 2010 - 19:44

Tråkigt, men väntat. Han har sett fruktansvärt sjuk ut på de senaste bilderna jag sett. :(
Support your local search and rescue unit - get lost.

#20 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2010 - 20:39

Jättetrist. En riktigt stor skådespelare är borta :(.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 May 2010 - 21:46

Det var ju väntat, men trist att höra :(
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 May 2010 - 11:14

Inte överraskande, men ändå trist. :(

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 May 2010 - 14:32

Väldigt tråkigt. Bra skådespelare, och en rolig snubbe.


R.I.P
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#24 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 30 May 2010 - 14:42

Ledsamt. :(En av Hollywoods "bad boys" som jag gillade.Skulle vara kul om någon TV-kanal kunfe sända några av hans filmer in memoriam.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#25 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 May 2010 - 23:45

Va trist :(
En riktigt bra skådis

Winter is Coming