Jump to content

Photo

The Expendables 2


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 February 2011 - 19:28

Bra-att-ha-länkar.
 
Forumets tråd för den första filmen
Forumets tråd för den tredje filmen

Redigering: Garm, 2014-06-18.

 

***
 
Uppföljaren till föra årets action-händelse är på G! Och den här gången lovar Stallone att gå fullt ut med tidernas actionskådespelare. Alla ska vara med. Alla... utom Steven Seagal. tongue.gif

De som hitils kommer att vara med är:

Sylvester Stallone
Jason Statham
Dolph Lundgren
Randy Couture
Terry Crews
Steve Austin
Arnold Schwarzenegger (den här gången i en mycket större roll)
Bruce Willis (som huvudskurken)
Jean-Claude Van Damme (som ångrade att han inte var med i första men som bara är med om Steven Seagal inte har något alls med filmen att göra)

Jet Li, Mickey Rourke och Charisma Carpenter kommer säkert också vara med men de har inte sagt ja ännu

Andra tänkta är:

Hulk Hogan
Mr. T
Carl Weathers
Vin Diesel
Dwayne Johnson
Charlie Sheen (som CIA agent)
Chuck Norris (cameo)
Lorenzo Lamas
Jeff Speakman
Olivier Gruner
Ryan Seacrest (datornörd)

Som sagt, alla utom Steven Seagal som försvinner pga 2 orsaker: Jean-Claude Van Damme vägrar jobba med honom och Seagal vill inte jobba med filmens producent Avi Lerner.

Handlingen ska vara att The Expendables kämpar mot Bruce Willis brottsimperium.


Vad tycker ni? Ser ni fram emot den här filmen lika mycket som jag gör? :thumbsup:


Edited by Garm, 17 June 2014 - 23:29.
Korrigering av filmtitel. Tillägg av taggar. Tillägg av trådlänkar.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 February 2011 - 19:39

Om man ser fram emot detta? F**K YEAH! :thumbsup:

Winter is Coming


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 February 2011 - 11:02

Cruz: Vet du varför Van Damme vägrar att jobba med Seagal? Har du the inside scoop, som forumets skvallertant? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 February 2011 - 11:29

:lol: Ja, berätta, berätta!

Det skulle var kul om de lyckas få till filmen denna gång. Förutsättningarna finns ju helt klart och jag älskar idén med de gamla b-actionhjältarna tillsammans i en actionfilm. Stallone kanske lärde sig lite från förra gången? Så än har jag inte gett upp. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2011 - 11:42

Första filmen var riktigt underhållande så det här kan ju bli ännu mer awesome.

Cruz: Vet du varför Van Damme vägrar att jobba med Seagal? Har du the inside scoop, som forumets skvallertant?



Kanske jag kan bidra som en skvallertant också? när Stallone svarade på fansen frågor på Aintitcool.com så berättade han nån historia om att på någons fest (möjligtvis hemma hos Stallone) hade Seagal bara varit öppet dryg och snackat skit om actionhjältar som är "endast bra på filmkampsporter" och då hade Van-Damme "lackat ur" och utmanat honom. Sen hade Seagal försvunnit från festen, typ rymt hem eller nånting. Och att det finns många liknande historier där Seagal på ett drygt sätt dissat andra skådespelare för att själv framstå som coolare.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 February 2011 - 12:39

Haha. :lol2:

Det där stärker ju inte direkt min bild av Mr. Seagal. Han är tydligen bara macho då han får slå de kvinnor han håller som sexslavar. Avskyvärd, liten man. Så jag sörjer inte att han inte dyker upp.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 February 2011 - 15:49

Jepp, så ligger det till. :P
Fattar inte hur han kan vara så macho när han inte kan skådespela för 5 öre. Alla hans karaktärer är exakt likadana och han ändrar aldrig sin min eller ton på rösten. Sedan är Van-Damme hetlevrad också. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 April 2011 - 00:57

Saker låter inte bra för filmen, tyvärr. Det verkar som att filmbolaget har tagit över filmen. Sylvester Stallone har meddelat att han kommer inte längre skriva eller regisera filmen men fortfarande vara med i filmen. Manuset kommer iställer skrivas av David Agosto och Ken Kaufman. Agosto är totalt okänd och Kaufman's ända kända filmer är "Space Cowboys" och "Nicke Nyfiken".
Det hela stinker av en typisk "filmbolaget skrotar manuset och anställer de 2 billigaste de kan hitta" grej som tyvärr bara blir vanligare och vanligare i Hollywood.

Jag har en riktigt dåliga känsla över det här. Jag är typ tårögd så deppig jag är över den här utvecklingen. Det här låter verkligen inte bra. :(


Först blir Rambo V skrotad för filmbolaget ville ha samma gammla grej och Sly vägrade ställa upp på ännu en "rädda tjejen i ett fientligt land" Rambofilm och nu ska de göra filmen UTAN Sly som Rambo. Sly har verkligen otur just nu.

Edited by Crusader, 30 April 2011 - 01:04.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 June 2011 - 06:21

Simon West kommer att regissera filmen. Tidigare har han gjort "Con Air", "Tomb Raider" och "The Mechanic". Vad tror ni om det? Själv får jag känslan av att denna uppföljare lutar åt att bli mer en renodlad actionfilm, men jag hoppas jag har fel och de lyckas få in lite skön humor i den och lyckas driva bättre med dessa actionhjältar än Sly gjorde i första filmen.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 December 2011 - 11:01

Teaser trailer: http://www.comingsoo...ws.php?id=85142

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 December 2011 - 12:08

Trailern är j*vligt rolig. Stort sätt alla action-namn man kan komma på.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2011 - 13:05

Yepp. Alla utom Seagal, som inte fick vara med för Van Damme. :P

Edited by Crusader, 17 December 2011 - 01:03.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 December 2011 - 13:15

Jag tar ju hellre van Damme än Seagal iaf.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 December 2011 - 21:01

Jösses, jag sitter och dumskrattar för mig själv i glädje :thumbsup:

Detta blir awesome!

Winter is Coming


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 December 2011 - 01:07

Visst blir det. :thumbsup: Jag blev lite oroligt när Sylvester Stallone sa att han inte längre skulle skriva eller regisera filmen (fast skriva gjorde han visst ändå) för det lät som att han hade tappat kontrollen över sin egen film, men det här ser bra ut.

Jag ser också hellre van Damme än Seagal men jag skulle inte ha något emot att se Seagal i en potensiell 3:a. Inte helt omöjligt om det stämmer att van Damme är en skurk (en karaktär vid namn Jean Vilain kan väl inte vara något annat ;) ) och Sly får sin vilja igenom att bryta nacken på honom. :P

Edited by Crusader, 17 December 2011 - 01:09.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 May 2012 - 18:40

Dags för den första riktiga trailern!

http://www.youtube.com/watch?v=XQf3YP8p85I&feature=youtu.be


Verkar som att vi kanske får mer Chuck Norris än vad jag trodde för han verkar ha hoppat upp lite till 5:e huvudroll.

Sylvester Stallone
Jason Statham
Jet Li
Dolph Lundgren
Chuck Norris
Terry Crews
Randy Couture
Liam Hemsworth
och
Jean-Claude Van Damme

med

Bruce Willis
Arnold Schwarzenegger

samt

Nan Yu
Charisma Carpenter
Novak Djokovic
Scott Adkins
Amanda Ooms



Det verkar som att Sylvester Stallone har skrivit manuset och stroyn medans Kaufman och Wenk har putsat manuset. Och som Synon sa tidigare så är det Simon West som regiserar vilket låter OK. Huvudsaken är att Sylvester Stallone har haft med manuset att göra.


Det har varit en kostsam film på fler sätt än ett. En av stuntmännen omkom och en annan skadades svårt under en scen med en explotion på en gummibåt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 July 2012 - 18:08

Poster för alla som vill beundra gubbarna :P

Posted Image


collider.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 July 2012 - 17:56

Best poster ever! :thumbsup:

Winter is Coming


#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2012 - 22:04

Du har du uppenbarligen inte sett retro-postern till comic-con! :thumbsup:

Posted Image
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 July 2012 - 06:34

Snygg! Ser verkligen ut som en orgie i vapen och explosioner! Mycket passande! :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 August 2012 - 01:13

dontpressthebutton.com :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2013 - 19:52

Expendables 2, the (2012) [US]
#Genre: Röjaction med plott (än ettan).
#Koncept: Stallone drar ihop grabbarna grabbers för ett uppdrag i Kina ... det går åt pipsvängen som vanligt. Och vi räddar en rysk by.
#Förväntningar: Ettan var ju ovanligt underhållande och av vad jag minns från eftersnacket så skall ju tvåan vara bra (om inte bättre).
#Ögon&Öron-godis: Tror Stallone gått ned en del i muskelmassa inför den här filmen - han känns inte fullt lika bulkig. Personligen tycker jag kanske inte att hämd-intrigen här är lika stark som jungfru-i-fara-intrigen i ettan, men den är matigare och kanske fylligare skriven. Det är ju f.ö. alltid lika kul när man lyckas göra Sovjetunionen till skurken - 33 år efter murens fall. Man har uppenbarligen haft lika kul att spela in tvåan och man fyller på med Jean-Claude Van Damme och cameos av nätfavoriten Chuck Norris och Stallones gamla alter ego Rocky. Nan Yu måste erkännas matcha pojkarna rätt bra, även om jag gärna sett ett mer ”klassiskt” namn.
#Bäst: Bruce Willis och Arnold Schwarzenegger repriserar givetvis sina bejublade cameos (och får lite mer screentime till och med).
#Sämst: Smågnabbet grabbarna emellan och humorn i stort tycker jag inte är lika vass som i ettan. Men det ger inget stort avkall på underhållningen.
#XC Konstaterar: Sevärd den här med. Och visst är det extra kul att se Rambo, Terminator och John McClane sida vid sida? (Btw, varför är det nära att bli John Wayne varje gång jag tänker John McClane?)
#PS: Inte nog med att en tredje film i serien har fått grönt ljus, två fristående filmer med tjejer i rollerna är också på gång. (En av med den fullständigt urlöjliga titeln: ExpendaBelles och med kopplingar till Legally Blonde som är direkt oroväckande).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 August 2013 - 00:12

(Om någon undrar så är denna film sedd innan jag såg om den första filmen och således skrevs omdömet innan med. Jag saxade ur det från SSF-tråden.)

 

Jag har sett den första filmen en gång tidigare och var vid det tillfället allt annat än imponerad av resultatet. På pappret verkade det som en riktigt cool och spännande idé, men det räckte inte hela vägen som sagt. Därför var jag initialt inte heller speciellt intresserad av att se den här andra filmen. Jag fick dock omvärdera det hela när jag hittade filmen för 10 kronor på en outlet hos den lokala filmuthyraren. Sagt och gjort, jag köpte filmen och såg den redan samma kväll (i förrgår). Och vad som förväntades bli en riktigt "crapfest" visade sig bli en hyfsad och underhållande stund i favoritfåtöljen. Lite känns det som att man har filat på den här filmens handling, visst den är inte speciellt genomtänkt eller välutvecklad, men den är då rakt av bättre än den i den första filmen. Skådespelarna finns det inte så mycket att orda om, det är en imponerande samling som man har fått till och både deras medverkan och insats är av varierande grad. En del känns rent överflödiga, andra får en ganska otacksam uppgift och en del får stå i strålkastarskenet genom hela filmen. Inte så konstigt kanske, med en sådan stor testeronstinn ensemble så måste ju en del stå mer i fokus än andra, men visst önskar man att både Chucken och Van Damme hade fått vara med mer. Jag gillar filmens tempo och all action som serveras genom filmen är bra gjord och underhållande. Specialeffekterna känns helt okej, sånär som på blodet som inte känns trovärdigt utan bara dåligt gjort och tack vare det, överflödigt. Det blir intressant att se om vi får en tredje film och vilka som kommer att medverka i den. Det finns ju en del namn som man hoppas på. Och jag hoppas även att den där kvinnliga motsvarigheten blir gjord, för en sådan film känns utan tvekan högintressant. Tills dess så funderar jag på att ge den första Expendables en ny chans och se om den är så dålig som jag kommer ihåg den att vara, eller om den blir bättre vid en omtitt.



#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2013 - 07:40

Många upplever manus bättre i den här än i den första. :) Jag tyckte den saknade lite av charmen från första filmen, det här var mer fokuserad som actionfilm. Men det kan kanske bero på att Stallone inte stod för regin denna gång.

 

Jag tycker det är rätt kul att man lyckas klämma in några cameos här och där för gamla klassiker och det lilla homaget man gjorde till internets fascination med Chucken är gullig.

 

*

 

Nu har jag inte hört något på ett tag om den kvinnliga varianten, men har för mig att Katie Schackoff är/var knuten till den.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 August 2013 - 23:41

Den kvinnliga versionen hoppas jag verkligen blir av. Tror att en sådan skulle kunna bli minst lika bra, om inte bättre. Det finns ju många tuffa och coola skådespelerskor som man skulle vilja ha med i en sådan film. :D