Jump to content

Photo

Kenny Begins - Kenny Starfighter


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 December 2007 - 23:56

Jag säger en enda sak:

ÄNTLIGEN!!!

TV-serien Kenny Starfighter ska äntligen bli film! Det här har jag väntat på sedan serien tog slut när jag var åtta år! Bättre nyheter kunde knappast komma!

http://www.kennybegins.com

Edited by Georgia, 25 January 2009 - 13:50.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#2 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 December 2007 - 00:04

Kenny Starfighter var väldigt stort när jag var 11-12 år och även om jag inte har sett serien på länge så får man kultiga flashbacks och minns Dr Deo, Tyrone och alla andra skumma typer. Skulle jag se serien idag hade jag nog tyckt att den var ganska värdelös men då var det verkligen fina grejer :D "Hollibolli!"
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 December 2007 - 00:10

Kan säkert bli kul, tror jag faktiskt. =)

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2007 - 01:33

Hahah, vad kul. :P Jag älskade också serien. Den var verkligen kult när den gick, även bland oss äldre tonåringar. Har också väntat på det här. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 December 2007 - 01:47

Bara jag som tycker detta är det sämsta s**t som svensk tv någonsin producerat? B)

Winter is Coming


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2007 - 02:36

Bara jag som tycker detta är det sämsta s**t som svensk tv någonsin producerat? B)

Ja. : B)


Jag har postat nyheten lite överallt och tillochmed, de annars lite svårflörtade, på GTASajten smälte direkt.

Filmens story låter också intresant. Kenny får ett ultimatum av sina föräldrar att han måste ta examen från Starfighter skolan eller börja i familjens frisörsalong. På väg för att leta examen poäng så krashar Kenny på Jorden där han träffar Pontus, en 14 årig pojke som av misstag har fått galaktiska superkrafter som universums intelligentaste man, Rutger Oversmart, vill ha och har skickat galaxens farligaste prisjägare för att fånga pojken.

Jag undrar om det här betyder att TV-serien äntligen släpps på DVD? Det har ju varit stora problem med rättigheterna i 10 år nu.
Jag måste säga att jag är imponerad över att Carl Åstrand och Mats Lindberg inte gav upp utan kämpade i alla dessa år för att få fortsätta sin skapelse. De säger att de har högra av manus på lager från avsnitt som aldrig producerades. Meningen var ju från början att TV-serien skulle få flera säsonger.

Rätt kul, jag var inne på IMDb på deras Kenny Starfighter sida där någon, i förrgår, hade sagt att serien aldrig kommer att få en uppföljare. :P
En annan rolig grej var att de på IMDb hade skrivit till varandra på Engelska tills de plötsligt en dag kom på att de vara alla Svenskar. :D


Aha, jag glömmer aldrig Halloween 2007, en i min Gymnasieklass hade fest och vi festade loss som bara den, men när det blev dags för Kenny Starfighter så bänkade alla sig framför TVn för att se avsnittet. :P

Edited by Crusader, 07 December 2007 - 02:46.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 December 2007 - 10:18

Ålrajt, det här låter ju toppen! :thumbsup: Den här kommer jag med största sannolikhet gå och se när den kommer ut. TV-serien var ju rätt bra. Lite B-aktig kanske, men det var nog medvetet, för science-fiction är väl egentligen roligare när det inte tas på så stort allvar.

Är det en uppföljare eller en prequel på serien, tro? Eller är det så att det har en egen handling, precis som att Batman Begins inte har nåt att göra med de andra Batman-filmerna?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 December 2007 - 11:45

Verkar vara en sorts prequel, fast med lite "egen handling" inslängd. :)

#9 Firiel

Firiel

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 07 December 2007 - 16:05

Ah, jag läste nyheten i tidningen idag, blev grymt glad! Gillade serien så mycket när den kom att jag spelade in alla avsnitten första reprisomgången. Det är skamligt att den inte givits ut på dvd. Mer chokladzingo åt folket! (eller inte)
Är handlingen i filmen något som varit tänkt som Kennys bakgrund från början? Jag menar, är det en berättelse som skrevs i samband med serien, eller är det helt nyskrivet? Hur som helst är titeln klockren. :thumbsup:

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 December 2007 - 16:08

Är jag ensam om att inte ha sett någonting av serien tidigare? :unsure:

#11 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 07 December 2007 - 16:31

Skulle vilja säga "nej, jag är här med", men jag har tyvärr sett det

Edited by Hofling, 07 December 2007 - 16:32.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 December 2007 - 16:38

Är det någon serie som finns utgiven på DVD?

Har för mig att jag sett något på TV när man zappat mellan kanalerna då den har sänds vid något tillfälle.

#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 07 December 2007 - 17:35

Om ni läst tråden skulle ni se att serien inte getts ut på DVD än ;) Jag äger den dock på köp-VHS :thumbsup: Jag visste faktiskt inte att Kenny Starfighter var planerat att bli en lång serie, men det verkade ju onekligen så i slutet av sista avsnittet! Synd att det aldrig blev verklighet. Men jag är som sagt riktigt sugen på det här. Gissa om folk i skolan var uppspelta :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2007 - 18:18

Är det någon serie som finns utgiven på DVD?

Tyvärr inte än. Det har varit bråk om rättigheterna de senaste 10 åren. Men troligen så släpps den inför filmen.

Trodde faktiskt inte att någon hade missat serien. :P Nu var den visseligen en barnserie men dess galenskap passade även äldre personer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 May 2008 - 17:56

Långfilmen om Johan Rheborgs superhjälte Kenny Starfighter - "Kenny begins" - får åtta miljoner kronor i förhandsstöd från Svenska Filminstitutet. I filmen berättas hur Kenny blir en Starfighter när han genomgår utbildningen på Galaxhjälteakademin.


Källa: Metro
Support your local search and rescue unit - get lost.

#16 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 May 2008 - 19:44

Jag har en lite galen teori om filmen. Om man tänker sig att den utspelar sig före tv-serien, så tycker man väl att han borde ha kommit ihåg att han varit på Jorden förut. Men tänk om han inte minns något därför att de av nån anledning fick lov att radera hans minne, vilket gav honom permanenta hjärnskador. Det skulle i så fall förklara varför han är så trögfattad i tv-serien.

Jag har säkert fel, men det är kul att spekulera om sånt i förväg.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 May 2008 - 11:48

Aftonbladet - Björns nya roll: frisör

2008-05-13

Stjärnskottet spelar lillebror i filmen om Kenny Starfighter

Kenny Starfighter har ett syskon.

I långfilmen om den dumsnälle galaxhjälten gör Björn Gustafsson rollen som lillebror Lenny.

– Han har det där speciella kenniska, säger regissören Carl Åstrand.

Ja, rollistan till actionkomedin ”Kenny begins” bara växer och växer.

Senaste tillskottet är ingen mindre än succékomikern Björn Gustafsson, 22.

– Vi fick upp ögonen för honom redan före Melodifestivalen. En bekant hade sett honom på stand up-klubben Raw och sa att han skulle passa, säger Carl Åstrand.
”Jättekul”

Provfilmningen skedde i januari. Men ända tills nu har Björn Gustafssons medverkan svävat i ovisshet.

– Han har varit så fullbokad. Vi har haft svårt att nagla fast honom. Det känns jättekul, säger Carl Åstrand.

Björn Gustafsson spelar Kenny Starfighters yngre bror Lenny. Precis som Johan Rheborgs kultförklarade rymdfigur är han blond och utan större intellekt.

Han jobbar på frisersalong – tillsammans med mamma Jenny och pappa Benny.

– Vi hade väldigt roligt när vi spelade in i Kumla häromdagen. Det var Björn, Johan och Sissela Kyle i en scen, säger Carl Åstrand.
Liten roll

Filmen är en uppföljare till 90-talsserien ”Kenny Starfighter” och har premiär i januari 2009. Inspelningarna pågår för fullt.

Men så mycket mer Björn Gustafsson blir det inte.

– Nej, hans roll är ganska liten, säger Carl Åstrand.



#18 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 30 May 2008 - 00:29

Bah, Björn Gustavsson är så jäkla överskattad! Dessutom har han snott den riktiga Björn Gustavssons (Alfons, Dynamit-Harry) namn :angry: Å andra sidan kan han kanske passa i den här rollen, man hade ju tydligen snackat med honom innan han blev Aftonbladets favorit.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 May 2008 - 01:39

Wörd @ Snälle Hulken
*Hockey och superhjältar*

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 May 2008 - 19:27

Björn Gustafsson är ju skitskön! Förutom att han äger varenda gång jag ser honom i Parlamentet och Morgonsoffan, var han bland det bästa under Melodifestivalen och han lyckades muntra upp mig rejält när han räknade upp poängerna i ESC och försökte ge Sverige 12 poäng.

Dessutom är det bara en liten biroll han har. Man kan nog stå ut med honom i den här filmen några minuter, även om man inte är nåt stort fan.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#21 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 30 May 2008 - 20:06

Jag håller med SwedishSuperhero, Björn Gustafsson är helskön! :thumbsup:

Björn Gustafsson spelar Kenny Starfighters yngre bror Lenny. Precis som Johan Rheborgs kultförklarade rymdfigur är han blond och utan större intellekt.

Jag tror han kommer bli riktigt bra i den rollen!
Här är en bit från ett avsnitt av Parlamentet där han två minuter in (2:00 - 2:40 min) får promt:en "du fattar ingenting". Sjukt roligt. :lol:
I alla fall, han verkar ju hantera den typen av roller riktigt bra. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 May 2008 - 22:46

Ja, här passar han nog faktiskt bra, får jag nog själv säga. :)

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 July 2008 - 17:12

Såg en teaser för filmen idag då jag var och såg Narnia: Prins Caspian. Det har inte nämnts något om den tidigare i tråden så då är den kanske helt ny?

Finns att se på Youtube samt via Filmtrailer.Se



#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 July 2008 - 13:55

Jag undrar om det här betyder att TV-serien äntligen släpps på DVD?


Svar JA!

Enligt CDON så släpps det en 2-disc utgåva den 19/11

#25 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 July 2008 - 17:34

Alldeles innan december, så lägligt. Skulle gissa att många kommer skriva upp den på sina jul-önskelistor.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007