Jump to content

Photo

SFN tittar på film - Förslagstråd


  • Please log in to reply
470 replies to this topic

#451 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 February 2017 - 21:27

Jag kan göra ett försök till att fortsätta men jag förbehåller mig rätten att dra mig ur det här i händelse av att jag tappar lusten helt. Dessutom så tänker jag helt enkelt inte se några fler Tarzan-filmer. Men ni kan ju fortsätta att se dom tillsammans om ni vill.

Jag har varit inne så gått som varje dag i väntan på att Garm skulle svara på det jag skrev 8 Januari om att börja starta filmfesten igen. Jag har varit beredd i snart en månad på att sätta igång igen. Men ju längre tiden gick ju tröttare blev jag på att gå in här varje dag utan att något hade hänt så den här veckan glömde jag bort det lite och igår när jag skrev om Jönssonligan så missade jag att ni hade skrivit. Men vill ni fortsätta utan mig eller hoppa av så kan jag inte hindra er, men ni var tydliga med att det var OK med en paus (ni kom med förslaget och vi kom alla 3 överens om att ta en) och det inte var någon brådska att starta igen. Och som sagt, jag har väntat i snart en månad på att vi skulle starta så jag tycker inte det är rättvist att sätta skulden på mig.
Ursäkta om jag låter bitter.


Och jag finner det lustigt att du lägger skulden på mig. Att bara för att jag inte svarade i tråden tidigare så har vi inte heller kunnat starta.

Jag förstår inte hur du har varit beredd i snart en månad på att sätta igång igen när du inte ens har sett klart dom filmer som du ligger efter med.

Jag är rätt säker på att jag i mitt PM till dig skrev att du kunde säga till oss när du var klar med alla filmerna som du låg efter med, så kunde vi ta den vidare planeringen därifrån.

Jag har varit inloggad flera gånger i veckan sedan vi startade denna paus och såg det inlägg som du gjorde den 8/1. Jag sa inte något då utan avvaktade med förhoppning om att du skulle se den sista filmen som du ligger efter med, jag fick till och med intrycket av ditt inlägg den 8/1 att du var på gång att se den, men det har ju inte skett än.

Det kändes för övrigt dumt att börja planera fortsättningen när alla inte var klara. Jag ville ge dig chansen att hinna bli klar utan press, så jag gjorde som XC och avvaktade.

Jag och XC kom ju med det här förslaget om en paus för din skull, för att du låg efter oss andra i filmtittandet och vi kunde se att du hade svårt att hinna med att se filmerna i det tempo som vi hade kommit överens om. Så precis som du själv konstaterar så tog vi en paus för din skull och att den skulle pågå på ett sätt som gjorde att du skulle ha möjlighet att ta igen det som du liggee efter med, utan att behöva känna någon press.

Därav att jag gjorde mitt inlägg först den 1/2 och undrade om du börjar att bli klar. Mest för att pejla av läget.

Visst kunde jag har skrivit i tråden tidigare. Och XC kunde ha tryckt på. Precis som att du kunde ha sagt något mera, här i tråden eller skickat ett PM, om du nu tyckte att det drog ut på tiden. Det är nämligen lätt att vara efterklok.

Men nu är jag här, likt XC och så även du.

Så det är väl bara att ta det härifrån antar jag.

Edited by Garm, 07 February 2017 - 21:40.


#452 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2017 - 22:49

Jag kan göra ett försök till att fortsätta men jag förbehåller mig rätten att dra mig ur det här i händelse av att jag tappar lusten helt. Dessutom så tänker jag helt enkelt inte se några fler Tarzan-filmer. Men ni kan ju fortsätta att se dom tillsammans om ni vill.

Synd att du inte tänker ge dem en chans men det är ditt beslut. :)
 

Jag har varit inne så gått som varje dag i väntan på att Garm skulle svara på det jag skrev 8 Januari om att börja starta filmfesten igen. Jag har varit beredd i snart en månad på att sätta igång igen. Men ju längre tiden gick ju tröttare blev jag på att gå in här varje dag utan att något hade hänt så den här veckan glömde jag bort det lite och igår när jag skrev om Jönssonligan så missade jag att ni hade skrivit. Men vill ni fortsätta utan mig eller hoppa av så kan jag inte hindra er, men ni var tydliga med att det var OK med en paus (ni kom med förslaget och vi kom alla 3 överens om att ta en) och det inte var någon brådska att starta igen. Och som sagt, jag har väntat i snart en månad på att vi skulle starta så jag tycker inte det är rättvist att sätta skulden på mig.
Ursäkta om jag låter bitter.


Och jag finner det lustigt att du lägger skulden på mig. Att bara för att jag inte svarade i tråden tidigare så har vi inte heller kunnat starta.

Jag finner det självklart att inte bara starta den utan att veta att alla är redo. Jag tog dessutom upp saker som behövdes diskuteras. Och jag skrev "När vi ska börja igen?" så det tyder rätt mycket på att man kanske skulle svara på det? Sedan menar jag inte att lägga skulden på dig utan bara förklara att jag faktiskt sa till när jag var redo att sätta igång igen då det jag tyckte det lät som att ni väntade på mig.
 

Jag förstår inte hur du har varit beredd i snart en månad på att sätta igång igen när du inte ens har sett klart dom filmer som du ligger efter med.

Jag hade 1 film kvar och tänkte se den innan vi började men när du inte svarade så sköt jag upp eftersom jag inte visste när vi skulle börja igen (jag har problem med kronisk huvudvärk sedan 1 Januari så jag behövde något som motiverade mig) men glömde sedan bort att se den.
 

Jag är rätt säker på att jag i mitt PM till dig skrev att du kunde säga till oss när du var klar med alla filmerna som du låg efter med, så kunde vi ta den vidare planeringen därifrån.

Du skrev att när jag typ var ifatt så skulle jag skriva i den här tråden så skulle vi planera, vilket jag gjorde 8 Januari!
 

Jag har varit inloggad flera gånger i veckan sedan vi startade denna paus och såg det inlägg som du gjorde den 8/1. Jag sa inte något då utan avvaktade med förhoppning om att du skulle se den sista filmen som du ligger efter med, jag fick till och med intrycket av ditt inlägg den 8/1 att du var på gång att se den, men det har ju inte skett än.

Och jag väntade på ditt svar som ett tecken på att ta tag i att se den sista medans vi planerade. Jag antog att du helt enkelt var för upptagen för att börja igen så jag väntade på ditt svar.
 

Det kändes för övrigt dumt att börja planera fortsättningen när alla inte var klara. Jag ville ge dig chansen att hinna bli klar utan press, så jag gjorde som XC och avvaktade.

Men XC svarade på mitt inlägg och skrev vad hon tyckte om saken. Om du tyckte jag skulle se filmen först innan vi planerade så kunde du ha nämnt det när jag skrev att vi kunde börja planera nu.
 

Jag och XC kom ju med det här förslaget om en paus för din skull, för att du låg efter oss andra i filmtittandet och vi kunde se att du hade svårt att hinna med att se filmerna i det tempo som vi hade kommit överens om. Så precis som du själv konstaterar så tog vi en paus för din skull och att den skulle pågå på ett sätt som gjorde att du skulle ha möjlighet att ta igen det som du liggee efter med, utan att behöva känna någon press.

Och det uppskattar jag. Jag bara menar att jag aldrig bad om en paus utan ni erbjöd det.
 

Visst kunde jag har skrivit i tråden tidigare. Och XC kunde ha tryckt på. Precis som att du kunde ha sagt något mera, här i tråden eller skickat ett PM, om du nu tyckte att det drog ut på tiden. Det är nämligen lätt att vara efterklok.

Sant. Vi missuppfattade saker lite allihopa och ingen ville störa de andra om de inte hade tid. Det var allas och ingens fel. ;)
 

Men nu är jag här, likt XC och så även du.

Så det är väl bara att ta det härifrån antar jag.

Jag håller med. Nu är det bara att sätta igång. :) Och vi verkar alla vara överens om bara 1 film i veckan.

Edited by Crusader, 07 February 2017 - 22:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#453 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 February 2017 - 00:25

Jag finner det självklart att inte bara starta den utan att veta att alla är redo. Jag tog dessutom upp saker som behövdes diskuteras.


Givetvis så behövs sådant här diskuteras, det är ju onekligen svårt att veta när man ska börja om man inte har pratat ihop sig om det innan. Min uppfattning var bara att det här inte var något som behövde göras förrän du var klar.

Och jag skrev "När vi ska börja igen?" så det tyder rätt mycket på att man kanske skulle svara på det?


Vilket jag också gjorde. Tydligen inte tillräckligt snabbt enligt dig. Nästa gång som du tycker att jag tar för lång tid på mig att svara så uppmuntrar jag dig till att skicka ett PM direkt till mig istället för att själv bara sitta tyst och vänta. Jag har aktiverat notiser så jag får ett mejl varje gång någon skickar ett PM så jag märker av det även då jag inte är online här.

Och jag väntade på ditt svar som ett tecken på att ta tag i att se den sista medans vi planerade. Jag antog att du helt enkelt var för upptagen för att börja igen så jag väntade på ditt svar.


Mig behöver du inte vänta på, det är ju jag (vi) som väntar på dig!

Om du tyckte jag skulle se filmen först innan vi planerade så kunde du ha nämnt det när jag skrev att vi kunde börja planera nu.


Det var vad jag trodde att jag skrev i mitt PM till dig då jag hela tiden har varit inställd på att den här pausen är till för att du ska hinna med att se klart alla filmer som du ligger efter med, i lugn och ro, för att vi sedan ska kunna fortsätta att se resterande filmer gemensamt och förhoppningsvis utan att någon kommer på efterkälken igen. Men då jag inte har kvar mitt PM till dig, jag fick radera det och några till pga. platsbrist, så får jag välja att tro på det du säger om att jag egentligen skrev "typ är ifatt".

Jag bara menar att jag aldrig bad om en paus utan ni erbjöd det.


Jag ska lägga det på minnet inför framtiden.

---

Ja, en film per vecka låter bra för min egen del. Så får vi alla en ärlig chans att hinna med.

Och inget säger att man måste se filmen den veckan, det räcker ju med att man ser filmen innan det är dags för att se nästa film i respektive filmserie. Precis som tidigare med andra ord, att man har 3 veckor på sig att se varje film så kan man ju själv välja vilket upplägg som passar bäst.

Jag har inget inplanerat utan kan börja när ni andra vill börja.

Jag fortsätter att se Hitchcock och Garbo-filmerna ifrån där vi senast lämnade dom och Tarzan-filmerna avstår jag som sagt ifrån att fortsätta med.

Och det är väl lika bra att fortsätta att se våra olika filmserier i kronologisk ordning.

Kanske även i samma ordningsföljd som tidigare.

Vecka 1 -- Tarzan
Vecka 2 -- Hitchcock
Vecka 3 -- Garbo

Osv.

Men jag är öppen för förslag om ni andra har några sådana.

XC är ju den som har slavat med att sätta ihop ett schemat åt oss alla, så kanske att XC ska välja det upplägg som passar bäst att utgå ifrån när det gäller den biten.

Och som jag har sagt till XC tidigare så erbjuder jag mig att hjälpa till att sätta ihop schemat om det behövs så att du inte ska behöva göra hela del biten helt själv.

Edited by Garm, 08 February 2017 - 00:32.


#454 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 February 2017 - 09:58

Schemat i sig har jag lagt in excel -- så där handlar det bara att lägga ett startdatum så får jag en färdig BBC-lista (till förstaposten) och CSV-fil (till kalendern). Grovjobbet med filmtilar är ju klart sedan tidigare.

 

Om vi skall starta igen så tycker jag att vi kör redan nästa vecka. Det ger mig lite tid och knåpa med datum och poster.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#455 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 February 2017 - 16:55

Låter bra! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#456 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 February 2017 - 17:21

Jag är redo.

#457 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 February 2017 - 10:32

Då skall jag fixa med listorna.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#458 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 February 2017 - 14:00

OK. Så här är den nya uppdaterade listan (med föregående filmer bortsorterade) och med upptagen ordning från där vi tog paus.

Tills vidare låter jag ettan (som betyder måndag) stå kvar, och de sista Hitchcock-filmerna ligger med en veckas mellanrum.

  • v7.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan Triumphs --1943
  • v8.1 | Hitchcock-vecka! | Shadow of a Doubt --1943
  • v9.1 | Hitchcock-vecka! | Spellbound --1945
  • v10.1 | Garbo-vecka! | Anna Christie --1930
  • v11.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan’s Desert Mystery --1943
  • v12.1 | Hitchcock-vecka! | Notorious --1946
  • v13.1 | Garbo-vecka! | Mata Hari --1931
  • v14.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Amazons --1945
  • v15.1 | Hitchcock-vecka! | Rope --1948
  • v16.1 | Hitchcock-vecka! | Under Capricorn --1949
  • v17.1 | Garbo-vecka! | Grand Hotel --1932
  • v18.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Leopard Woman --1946
  • v19.1 | Hitchcock-vecka! | Strangers on a Train --1951
  • v20.1 | Garbo-vecka! | Queen Christina --1933
  • v21.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Huntress --1947
  • v22.1 | Hitchcock-vecka! | Rear Window --1954
  • v23.1 | Hitchcock-vecka! | Dial M for Murder --1954
  • v24.1 | Garbo-vecka! | Hollywood Party --1934
  • v25.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Mermaids --1948
  • v26.1 | Hitchcock-vecka! | To Catch a Thief --1955
  • v27.1 | Garbo-vecka! | Anna Karenina --1935
  • v28.1 | Hitchcock-vecka! | The Man Who Knew Too Much --1956
  • v29.1 | Garbo-vecka! | Camille --1936
  • v30.1 | Hitchcock-vecka! | The Wrong Man --1956
  • v31.1 | Garbo-vecka! | Ninotchka --1939
  • v32.1 | Hitchcock-vecka! | Vertigo --1958
  • v33.1 | Hitchcock-vecka! | North by Northwest --1959
  • v34.1 | Hitchcock-vecka! | Psycho --1960
  • v35.1 | Hitchcock-vecka! | The Birds --1963
  • v36.1 | Hitchcock-vecka! | Marnie --1964
  • v37.1 | Hitchcock-vecka! | Torn Curtain --1966
  • v38.1 | Hitchcock-vecka! | Frenzy --1972
  • v39.1 | Hitchcock-vecka! | Family Plot --1976

Här finns en csv-fil att importera in i sin kalender.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#459 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 February 2017 - 16:38

Vid några tillfällen så är det två Hitchcock-filmer veckorna efter varandra istället för en Garbo-film. Ska det vara så, eller har det smugit sig in ett fel?

#460 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 February 2017 - 17:49

Det är jag som har slarvat och inte flyttat torsdagsfilmerna. :suck:

 

Jag gör om. försöker göra rätt. :)


Stämmer det bättre nu?

  • v7.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan Triumphs --1943
  • v8.1 | Hitchcock-vecka! | Shadow of a Doubt --1943
  • v9.1 | Garbo-vecka! | Anna Christie --1930
  • v10.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan’s Desert Mystery --1943
  • v11.1 | Hitchcock-vecka! | Spellbound --1945
  • v12.1 | Garbo-vecka! | Mata Hari --1931
  • v13.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Amazons --1945
  • v14.1 | Hitchcock-vecka! | Notorious --1946
  • v15.1 | Garbo-vecka! | Grand Hotel --1932
  • v16.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Leopard Woman --1946
  • v17.1 | Hitchcock-vecka! | Rope --1948
  • v18.1 | Garbo-vecka! | Queen Christina --1933
  • v19.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Huntress --1947
  • v20.1 | Hitchcock-vecka! | Under Capricorn --1949
  • v21.1 | Garbo-vecka! | Hollywood Party --1934
  • v22.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Mermaids --1948
  • v23.1 | Hitchcock-vecka! | Strangers on a Train --1951
  • v24.1 | Garbo-vecka! | Anna Karenina --1935
  • v25.1 | Hitchcock-vecka! | Rear Window --1954
  • v26.1 | Garbo-vecka! | Camille --1936
  • v27.1 | Hitchcock-vecka! | Dial M for Murder --1954
  • v28.1 | Garbo-vecka! | Ninotchka --1939
  • v29.1 | Hitchcock-vecka! | To Catch a Thief --1955
  • v30.1 | Hitchcock-vecka! | The Man Who Knew Too Much --1956
  • v31.1 | Hitchcock-vecka! | The Wrong Man --1956
  • v32.1 | Hitchcock-vecka! | Vertigo --1958
  • v33.1 | Hitchcock-vecka! | North by Northwest --1959
  • v34.1 | Hitchcock-vecka! | Psycho --1960
  • v35.1 | Hitchcock-vecka! | The Birds --1963
  • v36.1 | Hitchcock-vecka! | Marnie --1964
  • v37.1 | Hitchcock-vecka! | Torn Curtain --1966
  • v38.1 | Hitchcock-vecka! | Frenzy --1972
  • v39.1 | Hitchcock-vecka! | Family Plot --1976

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#461 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 February 2017 - 18:14

http://bit.ly/1jNeq1C ;)
 
Allt stämmer. Jag dubbelkollade och allt är i rätt ordningsföljd, filmer såväl som veckor samt att alla filmtitlar och årtal stämmer. Allt är tipp-topp enligt mig. Bra jobbat. :thumbsup:



#462 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 February 2017 - 21:27

Det ser bra ut!  :thumbsup:


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#463 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 February 2017 - 21:34

@Garm: I object to your objection!

@Crusader: Vad bra!

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#464 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2017 - 08:38

/.../

Det finns ju flera olika vägar att gå och det är kanske bättre om vi var och en själva bestämmer hur man vill gå vidare härifrån.

/.../

Så för egen del så lutat det åt att jag väljer att fortsätta på egen hand.

/.../

Det bästa verkar ju vara att se filmerna i sitt eget tempo om man nu vill se dom.

/.../


Jag kan göra ett försök till att fortsätta men jag förbehåller mig rätten att dra mig ur det här i händelse av att jag tappar lusten helt.

/.../


Det blev inte mycket till festligheter i våra filmfester, inte ens efter nystarten, så jag känner att jag personligen har nått vägs ände och väljer härmed att utnyttja min rätt att helt dra mig ur dessa och jag fortsätter heller med filmtittandet någon annanstans. Tack för mig.

Edited by Garm, 06 March 2017 - 08:53.


#465 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 March 2017 - 10:23

Jag är besviken över att du hoppar av redan men som du säger så är det din rätt och du verkade inte precis sugen på att fortsätta redan som det var. Känner du inte för att se och diskutera filmerna med oss så kan vi inte tvinga dig. Jag tänker iallafall fortsätta såvida inte XC också väljer att hoppa av då det inte blir mycket till filmfest med bara 2 personer.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#466 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2017 - 11:14

Jodå, jag är intresserad av att se filmerna, det har jag varit hela tiden sedan vi startade och jag kommer att se klart alla filmer av Hitchcock och med Garbo. Bara att jag kommer att göra det på egen hand.

Det är snarare lusten att fortsätta att göra det här till en gemensam sak som har avtagit med tiden.

Vi lurar bara oss själva med att tro att det här var något som vi skulle göra gemensamt, för det gör vi ju inte.

Jag ser filmerna och skriver omdöme. XC ser filmerna och skriver omdömen. Vi diskuterar lite kring det. Och du uteblir. När du dyker upp så är det ofta flera veckor efter oss andra.

Saken är den Cruz att det snarare verkar vara du som inte är intresserad eller sugen på att se filmerna för du engagerar dig inte överdrivet mycket.

Du verkar ha mycket att göra, mycket att tänka på, du mår dåligt, du gör annat. Det är vad du brukar förklara när du är sen med att se en film. Och det är helt okej Cruz, man kan inte alltid vara på topp eller vara sugen på att göra vissa saker, så är det för många av oss, inklusive mig själv. Därför är det kanske en dålig idé att ha sådana här filmfester eftersom det betyder att man bör försöka att genomföra det inom ramarna som man sätter. Rammar som vi alla tre var med och bestämde och tyckte var bra.

Det är bara dumt att lova andra något om man ändå inte kan hålla det.

Och när du väl får tid och lust att se en film, då ser man ju i SSF-tråden att du hellre ser något helt annat än att se filmerna i filmfesterna.

Hela grejen med en filmfest är ju att göra det här gemensamt, då kan ju inte du hela tiden ligga några veckor/filmer efter oss andra hela tiden.

Bara för att jag skrev att man i praktiken har 3 veckor på sig att se varje film, så betyder ju inte det att man direkt skjuter allt framför sig i så många veckor.

Hela tanken med det var ju att man kan vara lite flexibel och skjuta upp en film om man behöver, men då måste man även vara medveten om att man en vecka måste se två eller kanske flera av filmerna för att hinna ifatt. I ditt fall så är vi ju nu på väg till hur det var innan vi erbjöd dig en paus, att du bara samlar filmer på hög medans jag och XC ser på filmerna själva.

Det är kanske bättre om du insåg att det här med filmfester inte är din grej, inte just nu i alla fall, för det fungera inte speciellt bra för tillfället. Det är kanske bättre att då inte lova något utan istället ta dagen som den kommer, att ta hand om sig själv och kunna göra precis vad som faller dig i smaken och på så sätt inte heller göra någon annan besviken.

För man blir bara besviken när du går med på att vi ska göra det här gemensamt, bestämmer tillsammans hur vi ska göra det och sedan så är det som att du direkt tappar intresset och lusten helt och vi andra får se på filmerna själva.

Det är ju dessutom lättare att diskutera det vi ser om vi i alla fall hade försökt att se filmerna under samma vecka, än som nu, behöva försöka gå tillbaka och kommentera på det du har skrivit när man själv har lagt en viss film bakom sig flera veckor tidigare.

Så nej, för mig fungerar det här inte längre och min lösning är att göra det här till en egen grej. Då behöver jag inte bli besviken på att det hela tiden blir som nu. Att man sitter och väntar på någon som säger sig vara med på att se en film i veckan men sedan inte gör det. Däremot så ser han gärna andra filmer.

Då ser jag hellre filmerna på egen hand. På det sättet så kan du göra precis som du vill utan att göra mig besviken och jag kan göra precis som jag vill utan att bli besviken över att någon inte kan hålla det dom lovar.

#467 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 March 2017 - 13:27

Jag ser filmerna och skriver omdöme. XC ser filmerna och skriver omdömen. Vi diskuterar lite kring det. Och du uteblir. När du dyker upp så är det ofta flera veckor efter oss andra.

Vad hände med att man hade 3 veckor på sig att se filmen?

Och inget säger att man måste se filmen den veckan, det räcker ju med att man ser filmen innan det är dags för att se nästa film i respektive filmserie. Precis som tidigare med andra ord, att man har 3 veckor på sig att se varje film så kan man ju själv välja vilket upplägg som passar bäst.

Om du nu ansåg att vi ska se filmen under utsatt vecka, varför skrev då du att vi hade 3 veckor på oss per film?
 

Saken är den Cruz att det snarare verkar vara du som inte är intresserad eller sugen på att se filmerna för du engagerar dig inte överdrivet mycket.

Nu är du orättvis. Jag spenderar timmar på att skriva om filmerna vi ser med lite olika information om skådespelare och liknande.
 

Du verkar ha mycket att göra, mycket att tänka på, du mår dåligt, du gör annat. Det är vad du brukar förklara när du är sen med att se en film. Och det är helt okej Cruz, man kan inte alltid vara på topp eller vara sugen på att göra vissa saker, så är det för många av oss, inklusive mig själv. Därför är det kanske en dålig idé att ha sådana här filmfester eftersom det betyder att man bör försöka att genomföra det inom ramarna som man sätter. Rammar som vi alla tre var med och bestämde och tyckte var bra.

Ja, det är mycket just nu och jag mår inte så värst bra varken fysiskt eller psykiskt. Hittills så har den här filmfesten varit en höjdpunkt för mig men du verkar inte precis ha tyckt att det har varit roligt.
 

Och när du väl får tid och lust att se en film, då ser man ju i SSF-tråden att du hellre ser något helt annat än att se filmerna i filmfesterna.

Jag går på bio var eller varannan vecka för att komma ut lite och tittade på Jönssonligan när den gick på TV. Och i Fredags så gick Nakna Pistolen som jag inte hade sett på flera år. Sedan orkade jag inte efter den så jag slötittade på The Terminal. Jag uppfattade det aldrig som att vi skulle undvika att se andra filmer under filmfestens gång.
 

Hela grejen med en filmfest är ju att göra det här gemensamt, då kan ju inte du hela tiden ligga några veckor/filmer efter oss andra hela tiden.

Det har gått 3 veckor (2 för dig då du hoppade av Tarzan) och på den tiden har du redan dömt ut mig när jag bara följde det förslag om att ha 3 veckor på oss per film som du själv föreslog. Att sedan XC inte har sett senaste Garbo verkar du inte hänga upp dig på utan det är just mig bara för att jag hamnade 2-3 filmer bakom er i Julas.
 

Bara för att jag skrev att man i praktiken har 3 veckor på sig att se varje film, så betyder ju inte det att man direkt skjuter allt framför sig i så många veckor.

Många veckor? Det har gått 3 veckor! Du får det att låta som om det har gått 3 månader sedan vi började igen. Och varför skriver du då så och sedan blir sur och besviken över att vi gör som du skrev? Det är väldigt orättvist! Skriv som du menar istället för att vi andra ska läsa mellan raderna och förstår att du inte alls menar det som du skrev!
 

För man blir bara besviken när du går med på att vi ska göra det här gemensamt, bestämmer tillsammans hur vi ska göra det och sedan så är det som att du direkt tappar intresset och lusten helt och vi andra får se på filmerna själva.

Jag vet att jag har hoppat av ett par filmfester tidigare pga depression men jag har sett varenda film hittills (med undantag för de 2 senaste) under den här filmfesten. Och förutom med en Garbo så höll jag takt med er tills i November när jag blev jätte deprimerad. Något som jag känner att du fortfarande håller emot mig.
 

Så nej, för mig fungerar det här inte längre och min lösning är att göra det här till en egen grej. Då behöver jag inte bli besviken på att det hela tiden blir som nu. Att man sitter och väntar på någon som säger sig vara med på att se en film i veckan men sedan inte gör det. Däremot så ser han gärna andra filmer.

Du kunde ha nämnt att jag inte fick se andra filmer eller gå på bio medans vi hade filmfesten. Sedan ser jag snarare problemet att du vill se filmerna i en snabb takt och inte orkar med att vänta 3 veckor till nästa film i serien och tar ut det över mig.
 

Då ser jag hellre filmerna på egen hand. På det sättet så kan du göra precis som du vill utan att göra mig besviken och jag kan göra precis som jag vill utan att bli besviken över att någon inte kan hålla det dom lovar.

Som sagt, du gör som du vill. Du hoppade av Tarzan och nu hoppar du av de andra också efter 2 veckor för att vi jag inte såg filmerna i rätt takt för dig utan rättade mig efter det du hade skrivit tidigare.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#468 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2017 - 18:07

Läste du ens det jag skrev innan du svarade?

Det är uppenbart att du inte förstår hälften av det som jag skriver och gör du inte det nu så lär du aldrig göra det.

Du verkar ha svårt att förstå innebörden av gemenskap, tillsammans och gemensamma beslut.

Jag är inte förvånad att du vill få det till att det enbart är mitt fel att det blir som nu hela tiden och det säger mig en hel del om dig.

Du slår bara ifrån dig när någon konfronterar dig med fakta och det är uppenbart helt fel att man ska säga vad man tycker och tänker till dig.

Du verkar även ha svårt med självinsikt, för hade du haft lite sådan så hade du sett helheten och din del i det hela.

Men det är helt okej, för jag har dragit mig ur det här nu och det är jag glad för. Hellre att det sker nu än att återupprepa detta gång på gång, för det hade varit oundvikligt, det är inte speciellt trevligt eller givande.

Och jag behöver inte dom här diskussionerna eller allt tjafs som uppstår.

Och jag behöver varken dina anklagande ord och jag behöver inte ens det här forumet längre.

#469 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 March 2017 - 18:18

Inte för att du har med saken att göra Cruz men mellan arbete och livet bortanför tangentbordet har varit hektiskt senaste 2 veckorna. Och jag ligger ... vaddå en dag efter?

 

Jag hoppar med omedelbar verkan av alla tre filmfesterna. Dagens omdöme för Greta Garbo blir mitt sista inlägg i den här filmfesten.

 

Den här pajkastningen ställer jag inte upp på -- bättre då att nypa det innan det går över styr.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#470 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 March 2017 - 21:15

Jag orkar inte mer.


Inte för att du har med saken att göra Cruz men mellan arbete och livet bortanför tangentbordet har varit hektiskt senaste 2 veckorna. Och jag ligger ... vaddå en dag efter?

Nu var det inte så jag menade utan jag menade att både du och jag hade uppfattat det som att vi hade 3 veckor på oss med varje film och ingen brådska. Jag ville bara poängtera hur orättvist det var att Garm använder mig som ursäkt för att hoppa av när jag inte var den enda. Jag skulle givetvis inte ha dragit in dig i det här och jag ber verkligen om ursäkt. Det var fel av mig. Jag var bara så upprörd och kände som att jag fick en kniv körd i ryggen, men det är inte en bra ursäkt för det hade inget med dig att göra.

Edited by Crusader, 07 March 2017 - 02:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#471 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 March 2017 - 22:13

Det uppskattas att du erkänner att du gjorde fel i att dra in mig i det hela. :)

 

Orättvist eller inte, eftersom filmfesten officiellt är avbruten så kan pajkastningen och de personliga påhoppen sluta nu.

 

Jag stänger tråden om nödvändigt.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)