Jump to content

Photo

Iron Man 3


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 March 2011 - 22:00

Låter fint ja. Hoppas att Downey Jr's intryck input kommer vara i form av en RIKTIG missbruks-story, så vi får se Tony Stark tappa fattningen, företaget och allt. Medans Mandarin skramlar med vapen i fjärran östern. =)

Undrans om vi kommer få se Mandarin? Real-world villains låter ju inte direkt som hans forté.

#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 March 2011 - 08:57

Vore spännande att se "Demon in a bottle"-grejen, jo. Jag tror att de anser sig "klara" med den vinklingen efter att ha snuddat vid det i tvåan, men hoppas kan man ju. Och Mandarin vore också kul, särskilt eftersom de antyder hans existens i ettan, men då vore en "Ultimate"-variant bra, alltså att de gör honom mer jordnära. Som du också antyder. Det mest troliga är väl en "gawd, de använder mina uppfinningar till vapen! jag måste stoppa dem!"-grejen. :)
*Hockey och superhjältar*

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2011 - 14:01

Tycker att Favreau(och Justin Theroux) sabbade en del av hela "Demon in a bottle" grejen med Iron Man II. Det där utdragna "Stark är packad, blir galen i sitt hem, tar sönder grejer, och kissar på sig" scenen var ju lite av filmversionen av Demon In a Bottle. Tråkigt nog. Även om alkoholmissbruket blivit en del av hans karaktär under åren så skulle jag uppskatta om det tonades ner en del till nästa film. Skulle nog föredra att man bara antyder att han fortfarande har problem med det.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2011 - 14:14

Ja, det kan ju vara så att de redan har spelat ut det kortet, men att de inte skötte det särskilt bra. Av det lilla man kan utläsa av Blacks citat och av det vi kan gissa oss till så tror jag mer att det är att de vänder blad lite nu. Alltså inte en reboot, men att de låter nästa skede i berättelsen komma liksom. Och att det blir mer spionthriller-aktigt.
*Hockey och superhjältar*

#30 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2011 - 14:33

Black gillar spiongrejer, sen även om hans humor är väldigt "grabbig" så har den aldrig känts riktigt så låg som den ibland var i Iron Man II. Så jag fortsätter digga att han fått jobbet.

Ja, det kan ju vara så att de redan har spelat ut det kortet, men att de inte skötte det särskilt bra.



Exakt så har jag tänkt också. Eller kanske mer av att jag blev less på "skojigt med fyllon" grejen i IM2 och vill ha något annorlunda nu.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2011 - 15:14

Tror ändå att oddsen att de inspireras av Iron Mans senare äventyr är större. Där är det mer prat om att Tony är en futurist än att han är alkoholist för att ta ett exempel. Shane Black känns det som att jag har en försiktig optimism med. Men jag menar, Favreau och Theroux lyckades med en film. Så en förändring behöver inte vara till ondo som sagt. :)
*Hockey och superhjältar*

#32 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2011 - 21:44

Hade Theroux mycket/något att göra med första Iron Man filmen? jag har för mig att man tog in honom till IM2 på Downey JRs rekommendation efter "Tropic Thunder", en annan film som jag inte tycker är speciellt rolig.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2011 - 22:27

Ah, okej. Så kanske det var.
*Hockey och superhjältar*

#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 March 2012 - 23:41

Det ryktas om att skurken ni Iron Man 3 kommer vara Extremis . Det sägs också att kan kommer ha flera fiender.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 March 2012 - 20:51

Tyckte jag hade åtminstone lite koll på Iron Mans fiender men denna har jag aaaldrig hört talas om

Winter is Coming


#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 March 2012 - 21:34

Har bara varit med lite. Och Extremis är igentligen inte en fiende på det viset. Det är en uppdaterad version av Super Soldier serumet som skapade Cap. America, bara det att den här funkar med nanomaskiner och ger den som blir infekterad superkrafter, super helning, superinteligens osv. Tanken var väl att någon ska bli infekterad och bli en superskurk pga det.
Du kanske känner till den tid då Iron Man kunde klä sin kropp med ett organiskt metalskin och kontrollera sin rustning med tankarna (2005-2006)? Det var efter han blev infekterad av Extremis.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 March 2012 - 21:38

Aha, hade hoppats att Mandarin men så kan det ju fortfarande bli.

Winter is Coming


#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2012 - 02:26

Aha, hade hoppats att Mandarin men så kan det ju fortfarande bli.

Mandarin använde sig av Extremis i senare serier för att "uppgradera" mänskligheten så det kan mycket väl vara så att han ligger bakom det, om nu det med Extremis stämmer. Dessutom säg filmen har flera skurkar.
Jag hoppas iallafall som du. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 March 2012 - 15:52

Extremis skulle faktiskt kunna vara en intressant story att göra härnäst, speciellt som en uppföljande story hade just Iron Man kämpandes mot att hindra Mandarin från att förgöra det mesta av mänskligheten, och förvandla resten till extremis-varelser. =)

( en liten detalj som alla kanske inte vet, är att Extremis är inte nån allmäns universal-kur som gör folk till supervarelser, utan man måste ha en medfödd tolerans mot den, annars så är man KÖRD. Då väntar enbart döden, eller nåt ännu värre.)

#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 July 2012 - 22:12

Den nya rustningen har nu avslöjats!

Personligen så tycker jag att den är ful.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 October 2012 - 15:11

Trailer!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 October 2012 - 21:31

Gillade vad jag såg, ser inte alls ut att vara lika humoristisk som ettan och tvåan. Men hur såg Mandarin ut egentligen?

Winter is Coming


#43 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 October 2012 - 00:51

Ja, Mandarin såg ju ut som Ben Kingsley, m ao som en INDIER och inte en kines. :\

Sen såg han ju inte direkt ut att vara i sån järnkondition som Mandarin vanligtvis brukar vara...

Dock så hade han en rätt häftig röst, och verkar ha lite rätt karaktär iallafall. =)

Edited by PredaBot, 30 October 2012 - 00:51.


#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 November 2012 - 15:25

Det känns väldigt mycket som att de inspireras av Ra's Al Ghul och Bane med Mandarin?
*Hockey och superhjältar*

#45 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 08 November 2012 - 19:04

Det känns lite svårt, med tanke på att jag har för mig att dom började spela in filmen innan Dark Knight hade premiär?

#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 November 2012 - 19:42

De lär ju ha sett Ra's i Batman Begins, i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 November 2012 - 21:04

De lär ju ha sett Ra's i Batman Begins, i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#48 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 November 2012 - 14:39

Förutom att ha sett Batman Begins, så började väl Iron Man 3 filmas nån gång i Juni 2012?, då alla posters och trailers och sneak peaks etc för Dark Knight Rises redan släppts för allmänheten.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 November 2012 - 07:19

Det är ju tydligt att Nolans Batman inspirerat Iron Man-filmerna. Inte minst för att det rakt ut sagts flera gånger. Och Nolan gjorde något stilbildande för superhjältefilmer som många lär inspireras av, precis som Donners Superman, Singers X-Men och Raimis Spider-Man var.
*Hockey och superhjältar*

#50 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 November 2012 - 18:05

Det är ju tydligt att Nolans Batman inspirerat Iron Man-filmerna. Inte minst för att det rakt ut sagts flera gånger. Och Nolan gjorde något stilbildande för superhjältefilmer som många lär inspireras av, precis som Donners Superman, Singers X-Men och Raimis Spider-Man var.

Det här var något nytt för mig. Har du nån länk, eller nåt minne av nåt tillfälle då man talat om Nolan's påverkan?