Jump to content

Photo

Melodifestivalen / Eurovision Song Contest 2013


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 July 2012 - 13:16

Malmö blir staden för nästa års Eurovision final. http://www.expressen...-halls-i-malmo/


Edited by Garm, 16 March 2016 - 00:00.
Tillägg av taggar.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 July 2012 - 14:59

Tycker det känns lite otippat med Malmö. Eller? Iaf med tanke på Friends Arena (gosh, vilket töntigt namn!), jättearenan, som byggs här i Stockholm. Snopet för dem kan jag tänka mig.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 July 2012 - 15:39

Det har från början varit väldigt självklart att det skulle bli antingen Göteborg, Malmö eller Stockholm. Den sistnämnda ansåg sig själv som självskriven trots en massa andra evenemang som pågår samtidigt i staden (vill jag minnas). Malmö är ett trevligt val, men jag hade gärna sett ett ännu mer udda-val. Lite trist att det är i Maj, en arena a la ishotellet i Jukkasjärvi hade ju klart varit en kulig idé.

Haha sedan är jag ju tvungen i klistra in följande uttalande också:
Percy Nilsson: ”Nu kommer straffet för att stockholmarna snodde hockey-VM”.

Game.
Set.
Match.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 July 2012 - 16:28

Isarena i Jukkasjärvi - me like! :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 July 2012 - 19:26

Visst är jag bra? :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 July 2012 - 19:42

Japp! :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 10 July 2012 - 08:02

Det har från början varit väldigt självklart att det skulle bli antingen Göteborg, Malmö eller Stockholm. Den sistnämnda ansåg sig själv som självskriven trots en massa andra evenemang som pågår samtidigt i staden (vill jag minnas). Malmö är ett trevligt val, men jag hade gärna sett ett ännu mer udda-val. Lite trist att det är i Maj, en arena a la ishotellet i Jukkasjärvi hade ju klart varit en kulig idé.

Ja, alla de tre har ju haft redan. Jag hade hoppats på Brukshotellet i Fagersta.

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 July 2012 - 11:22

Vilket hade varit ett ypperligt val, helt klart ^_^, själv var jag också inne på mindre ojälvklara val som tex Kupolen/Borlänge.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 September 2012 - 14:32

Städerna klara: De får besök av Melodifestivalen 2013

Här är hela Melodifestivalturnén 2013.

Tidigare turnéår inom parentes.
  • Deltävling 1: Den 2 februari, Karlskrona, Telenor Arena (2006 och 2008)
  • Deltävling 2: Den 9 februari, Göteborg, Scandinavium (2003–2012)
  • Deltävling 3: Den 16 februari, Skellefteå, Skellefteå Kraft Arena (2005 och 2009)
  • Deltävling 4: Den 23 februari, Malmö, Malmö Arena (2004, 2009–2012)
  • Andra chansen: Den 2 mars, Karlstad, Löfbergs Lila Arena (2004 och 2006)
  • Final: Den 9 mars, Stockholm, Friends Arena (2002–2012, tidigare i Ericsson Globe)

Edited by Garm, 11 September 2012 - 14:32.


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 September 2012 - 15:03

Inga direkt jätteöverraskningar. Final i Stockholm; Göteborg och Malmö behåller sina självskrivna platser. Och sedan någonting norr om Stockholm så Norrland håller tyst på sig. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 November 2012 - 15:11

Idag tillkännagav SVT artisterna och låtarna till årets två första deltävlingar i melodi-cirkus 2013.
  • »Hela 11 av de 16 artisterna är debutanter. Totalt sett är 22 av festivalens är 32 tävlande med för första gången.«[Källa]

Artister och låtar i de två första deltävlingarna:

Karlskrona, 2 februari:
  • Cookies 'N' Beans: ”Burning flags”
  • Mary N'Diaye: ”Gosa”
  • Yohio: ”Heartbreak hotel”
  • Jay-Jay Johanson: ”Paris”
  • Anna Järvinen: ”Porslin”
  • David Lindgren: ”Skyline”
  • Eric Gadd: ”Vi kommer aldrig att förlora”
  • Michael Feiner & Caisa: ”We're still kids”
Andra deltävlingen i Göteborg, 9 februari:
  • Joacim Cans: ”Anneli”
  • Anton Ewald: ”Begging”
  • Sean Banan: ”Copacabanana”
  • Rikard Wolff: ”En förlorad sommar”
  • Erik Segerstedt & Tone Damli: ”Hello goodbye”
  • Felicia Olsson: ”Make Me No 1”
  • Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund, Jenny Silver: ”On top of the world”
  • Louise Hoffsten: ”Only the dead fish follow the stream”
Personligen tycker jag kanske Rikard Wolff och Louise Hoffsen är de intressantaste korten, årets clown-kvot fylls åter igen av Sean Banan.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 November 2012 - 16:58

Sean Banan: ”Copacabanana”

Ska han göra en remake av Barry Manilows låt eller... :lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.