Jump to content

Photo

Reactors på youtube...


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 October 2018 - 21:45

Youtube har fört med sig en hel del nya grejer som man upptäcker lite då och då.

 

Jag har (tyvärr?) halkat in litegrann på att kolla på när folk tittar och kommenterar (och reagerar) på tv-serier, vilket verkar vara stor business för en del.

 

Mycket skräp, men en del rätt bra. Det har kommit en ny generation människor som aldrig sett Buffy, till exempel. 

 

Jag minns när jag satt hemma och såg på senaste halva säsongen (det släpptes två VHS-boxar per säsong av den och Angel på den tiden), och det är nåt väldigt roande att se de små liven se surprise/innocence för första gången... :P Och Passion... Och Becoming... osv.

 

Visst, man kunde diskutera på Tv-land, buffyforum och till och med här, men då var man redan bland de frälsta som sett avsnitten.

 

Alltid kul att se den nya generation lära sig att Joss är en ond, ond människa.

 

Nå, jag kikar på några som tittar på Doctor Who och började egentligen med Game of Thrones (var bara tvungen att se hur folk reagerade på 7x04) och då går man naturligtvis tillbaka och tittar på reaktionen på 3x09 och 1x09 och 4x02... Åh, många bra avsnitt i GoT också.

 

Nå, det var årets hemlighet från min sida. Ny kommer säkert i höst nästa år.

 

(En av dem jag följer har just hattittat sig igenom Bad Eggs, och sade att Surprise var bra. Får se vad som händer i morgon om han följer sin vana att köra två avsnitt i veckan nu när han klarat av Firefly (den som gissar vem det är får en kaka.... Ni får köpa den själv, givetvis, men ni får även äta den).


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 November 2018 - 16:33

Tja, jag kan ju fortfarande komma ihåg hur jag reagerade när jag läste motsvarigheten till GoT "Red wedding" - jag läste om det flera gånger för att försäkra mig om att jag verkligen fattat rätt, och behövde sen prata av mig med några helt oförstående vänner :D - så jag har full förståelse för att man kan knarka reaktioner på det och andra chockmoment på YT. Kan du ge tips på några extra bra? :B
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 November 2018 - 20:03

Tja, de flesta GoT-reaktorer är ju ifatt vid det här laget. Och det finns massvis med dem, så det är svårt att välja ut nån (bara att söka på youtube. Har de många views så tenderar de till att bli bra.. Alltid kul att titta på iaf avsnitt 9 av säsongerna (och 4x02, 6x09 och 6x10.. :P) Ja, och 7x04 också givetvis.

 

Buffy är ju relativt ny, där är Aftershow Reacts längst framme: https://www.youtube....0JvfJcMQ/videos

Van är en efterföljare som jag också är rätt bra: https://www.youtube....UJCVOub7nHemSwQ

Och slutligen Liam (som är i slutet av säsong 2 nu. Och blev rätt förstörd av "Passion".. :P ): https://www.youtube....6Fn51d7cHAm1Rbw

 

När det gäller Doctor Who så gillar jag nog Blind Wave bäst (de mest "proffiga" jag tittar på: https://www.youtube....user/Atopgun007Bra analyser och så. De är på säsong 6 just nu.

 

Kan ju slänga med The Normies rent allmänt också: https://www.youtube....YiYe7B6WgPDnLow

 

Känner man sig rik och vill se fulla reaktioner så har samtliga Patreons, tror jag, för detta.

 

Mycket på deras kanaler intresserar mig inte nämnvärt, men mina gamla favoriter är ju kul att återse.. Speciellt Buffy. Och Firefly (Liam och Blind Wave har gjort Firefly upp till filmen).

 

Nördigt, jag vet.. :P Men jag veckopendlar till jobb på annan ort och bor på vandrarhem under veckorna så jag måste ha nåt att göra.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2018 - 20:33

Jag tycker också att det är roligt att se andras reaktioner så jag passade på att titta på reaktionerna till Passion då jag tyvärr själv aldrig fick chansen att få den reaktionen då jag blev spoilad (jag köpte en Buffy serietidning som utspelade sig i slutet av säsong 2 och beskrivningen på baksidan avslöjade irriterande nog vad som hände). Det var kul att se så jag ska nog se några fler. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 November 2018 - 12:16

Jag har mest kollat på Van's reaktioner (hennes 1x07 "Angel" reaktion eller när hon ramlade av stolen i 2x01  :lol2:). Tyvärr så har Fox blockerat de flesta av hennes säsong 1 videos som har tagits bort. Löjligt då det är en så gammal serie och hon hon är väldigt respektabel med att inte visa hela avsnitt utan bara några scener. Måste ha varit någon väldigt anal typ som har gjort det.


Edited by Crusader, 28 November 2018 - 12:50.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 November 2018 - 15:17

Jag fick slut på Van's Buffy och gick över till Aftershow Reacts (synd bara att hon visst skippar många avsnitt). När hon säger "he's definitely a vampire" i början av piloten så visste jag att det här skulle bli bra. Minns att Joss Whedon sa att hela orsaken till den scenen med Darla var att han ville att folk skulle tro att det var det vanliga med ett kvinnligt offer (vilket också är orsaken Darla är blond). Den scenen är faktiskt baserad på gundidén till Buffy som var att se en blond tjej och en kille bli anfallna med twisten att den blonda tjejen visar sig vara riktigt tuff och räddar killen något som överraskar tittarna. Givetvis så går det inte att göra när hela idén med TV-serien bygger på det och alla från början vet att den blonda tjejen är en vampyrjägare så han ändrade istället den scenen till att den blonda var vampyren som anfaller killen.

Edited by Crusader, 30 November 2018 - 15:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 03 December 2018 - 10:04

Aftershow Reacts skippar bara avsnitt i de första säsongerna. När hon kommer in i det så slutar skippandet.. :P


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 December 2018 - 18:09

Aftershow Reacts skippar bara avsnitt i de första säsongerna. När hon kommer in i det så slutar skippandet.. :P

Vad bra. :) Lite synd att hennes full reactions ligger på Patreon och kostar pengar. Även vissa avsnitt hon skippar på Youtube ligger där, t ex Beer Bad, det så kallade sämsta avsnittet i serien (som jag själv inte anser vara så dåligt. Undrar om avsnittets underliga öl-kritik är orsaken så många ogillar avsnittet).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2018 - 21:13

Jag närmar mig slutet av säsong 4 och jag måste säga att ASR's Riley-hat börjar bli rätt tröttsamt. Och efter att ha läst kommentarerna till hennes videos så är jag inte ensam. Jag vet att många fans hatade Riley, jag önskar bara att hon inte hade blivit en av dem. Själv så hade jag inget mot honom alls och förstod aldrig varför fans föredrog att Buffy var i dåliga plågsamma ohälsosamma relationer men hatade när hon för en gångs skull dejtade en bra kille som var snäll och gjorde henne lycklig. Joss försökte att vända på steken i säsong 5 med att ha Buffy behandla Riley illa för att se om fans kunde sympatisera med honom mer men gav sedan upp. Han försökte sedan i säsong 6 att ge Buffy ett så ohälsosamt förhållande han bara kunde där Buffy behandlades som skit och mådde skit för att testa hans teori om att de flesta fans föredrar att Buffy har en dålig relation och en väldigt stor del älskade det. Inte ens ett våldtäktsförsök fick dem att ändra sig, vilket säger en hel del.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 December 2018 - 20:26

Jag tror tyvärr att Riley har två stora problem: Spike-Buffy-shippers och Angel-Buffy-shippers.

 

Lyckligtvis så shippar jag inte.. :P Riley är helt okej i min bok (även om Buffys kärleksliv inte direkt är orsaken till att jag ser på serien).

 

Spike är cool i min bok (även i "det där" avsnittet) eftersom han trots allt är en (halv)demon som för bara några säsonger försökte döda Buffy.

 

Men shippar man så antar jag att man försöker hitta det "bra" i personerna, även om de egentligen inte är det. Och Spike/Buffy-kombon är absolut inte hälsosam. För någon av parterna.

 

Vilket jag tror alla inser när man kommer till säsong 6.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."