Jump to content

Photo

Doctor Who - Spoilers Säsong 3/7/33


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

#26 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 31 August 2012 - 19:07

Ohhh cool jag gillar "The angels take manhattan" låter som om det skulle vara ett bra avsnitt! :)
Geif who.nu!!!

#27 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 01 September 2012 - 00:24

prequel i 5 delar till säsongstarten, kalled Pond Life:

del 1:

del 2:

del 3:

del 4:

del 5:

#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 September 2012 - 01:25

En HD version av avsnitt 2, för de som bryr sig om sånt. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 01 September 2012 - 03:59

En HD version av avsnitt 2, för de som bryr sig om sånt. :P

Klart man bryr sig om sånt. Nu för tiden iaf. :) Speciellt om man vill ladda ner filerna och kolla på TV:n, vilket jag just har gjort.

Pond Life är iaf rätt så roliga små vinjetter som funkar både som previews av vad som komma skall och hur roligt det kan vara att ha en alldeles egen Ood. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 September 2012 - 22:24


En HD version av avsnitt 2, för de som bryr sig om sånt. :P

Klart man bryr sig om sånt. Nu för tiden iaf. :) Speciellt om man vill ladda ner filerna och kolla på TV:n, vilket jag just har gjort.

Jo, det var det jag täkte. :) När jag ändå letade upp en till mig så kunde jag lika väl posta den här också. ;)


Så, vilka förhoppningar har ni på den nya säsongen? Själv hoppas jag:

1. Doktorn träffar någon från ett tidigare liv (t ex en companion eller liknande).
2. Doktorn träffar en gammal fiende (helst The Master som förhoppningsvis regenereras till en ny form som blir mer som orginalet än galningen som är nu)
3. Lite mindre mörka och gothiska avsnitt.

Edited by Crusader, 01 September 2012 - 23:09.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 September 2012 - 15:13



En HD version av avsnitt 2, för de som bryr sig om sånt. :P

Klart man bryr sig om sånt. Nu för tiden iaf. :) Speciellt om man vill ladda ner filerna och kolla på TV:n, vilket jag just har gjort.

Jo, det var det jag täkte. :) När jag ändå letade upp en till mig så kunde jag lika väl posta den här också. ;)


Det tackar vi för. :)

Så, vilka förhoppningar har ni på den nya säsongen? Själv hoppas jag:


1. Doktorn träffar någon från ett tidigare liv (t ex en companion eller liknande).
2. Doktorn träffar en gammal fiende (helst The Master som förhoppningsvis regenereras till en ny form som blir mer som orginalet än galningen som är nu)
3. Lite mindre mörka och gothiska avsnitt.

1. Det skulle vara trevligt.
2. Varje säsong i den nya serien har väl innehållit en gammal fiende som återvänder eller? Jag hoppas på Ice Warriors i år! The Master få gärna återvända också.
3. Nej MER mörka och gotiska avsnitt! :P Men framför allt hoppas jag på minde nutid.


S33E01 - Asylum of the Daleks
Skaro! Cool att få se Daleks hemplanet om än väldigt kort. Jag har för mig att planeten förstördes i den gamla serien men så är det ju med kontinuitet mellan den gamla och nya serien,

Jag måste säga att jag gillade det här avsnittet väldigt mycket. Bästa Dalekavsnittet sen....Dalek? (från säsong 1) Jag är inte så förtjust i Daleks egentligen, eller rättare sagt Dalekavsnitten. Det är få som kan skriva dom på ett bra sätt. Det är knappast förvånade att Steven Moffat är en av dom. Det här är hans första sejour med dom och han kommer med riktigt coola påhitt som parlament of the Daleks (Säkert taget från gamla serien men jag har iaf inget minne av det) och The Asylum. Mycket referenser till Doktorns långa och hatfyllda relation med Daleks och då kan jag lätt ha överseende med att Moffat ret-connar in att Daleks kallar honom The Predator. (återigen, det kan ha förekommit förr men jag har inget minne av det)

Jag hade helt glömt bort namnet på skådespelerskan som ska bli Doktorns nya companion nästa säsong och även hur hon såg ut så jag reagerade inte alls över att hon var med i det här avsnittet. Kanske var det också därför som avsnittets twist kändes väldigt uppenbar för mig. Jag förstod tidigt att hon blivit konverterad men jag trodde det rörde sig om en hybrid som dom andra. Det enda som gick emot det var att hon hjälpte Doktorn. Nu var det förstås mycket coolare att hon blivit helt konverterad. Klassisk twist i hur en karaktär tror på något och vi tittare får bara ta del av den verkligheten. Det för oss då till frågan om vem Jenna-Louise Coleman kommer att spela när hon återvänder. Tidigare har dom gjort en grej av att det är släktingar när companion skådisar dykt upp tidigare i serien. Men jag gillade verkligen den här karaktären och hoppas att det faktiskt är Oswin som är den nya kompanjonen och att Doktorn helt enkelt träffar henne tidigare. Att hon inte känner igen Doktorn här går alltid att bortförklara, speciellt i den här serien.

Jag kommer inte ihåg hur vi hanterar spoilers här men jag spoilermarkerar det där för säkerhets skull eftersom det handlar om slutet.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#32 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 September 2012 - 16:27

S33E01 - Asylum of the Daleks
Jag trodde hon skulle vara den nya companion, så jag blev väldigt överraskad av twisten i slutet, men twisten i slutet förklarade också allting så bra. så i det stora hela så gillade jag avsnittet.

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 September 2012 - 20:33


En HD version av avsnitt 2, för de som bryr sig om sånt. :P

Klart man bryr sig om sånt. Nu för tiden iaf. :) Speciellt om man vill ladda ner filerna och kolla på TV:n, vilket jag just har gjort.

Pond Life är iaf rätt så roliga små vinjetter som funkar både som previews av vad som komma skall och hur roligt det kan vara att ha en alldeles egen Ood. :)

Håller med. Underhållande och roliga... utom sista avsnittet då. :unsure:


Så, vilka förhoppningar har ni på den nya säsongen? Själv hoppas jag:


1. Doktorn träffar någon från ett tidigare liv (t ex en companion eller liknande).
2. Doktorn träffar en gammal fiende (helst The Master som förhoppningsvis regenereras till en ny form som blir mer som orginalet än galningen som är nu)
3. Lite mindre mörka och gothiska avsnitt.

1. Det skulle vara trevligt.
2. Varje säsong i den nya serien har väl innehållit en gammal fiende som återvänder eller? Jag hoppas på Ice Warriors i år! The Master få gärna återvända också.
3. Nej MER mörka och gotiska avsnitt! :P Men framför allt hoppas jag på minde nutid.

2. Ja, Ice Warriors hade varit trevligt att återse. :)
3. Ja, tack. Mindre nutid och mindre Jorden. Ge os lite främmande civilisationer som på den gammla goda tiden. :)


3/7/33x01 - "Asylum Of The Daleks"

City of the Daleks och Skaro! :hurrah: Så, Doktorn är fortfarande "död"?
Och nu minns inte Daleks vem han är. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.
Hmm, Jenna-Louise Coleman spelade Oswin. Oväntat. Vad betyder det? Måste ha någon betydelse med andra halvan av säsongen.
Kul att se en Thal, även om den var Dalekiserad.
Hemst att Amy och Rory hade skillt sig. Tur de ångrade sig.
Kul att vi äntligen fick ett Dalek äventyr och att vi dessutom fick återse de gammla versionerna.

S33E01 - Asylum of the Daleks
Skaro! Cool att få se Daleks hemplanet om än väldigt kort. Jag har för mig att planeten förstördes i den gamla serien men så är det ju med kontinuitet mellan den gamla och nya serien,

Jo, det stämmer. 7:e Doktorn sprängde planeten men sedan fanns den kvar i TV-filmen och har vsedan nämts i serien sedan dess. Vi har aldrig fått någon förklaring till hur. Vissa tror det har med Time War. Kanske Doktorn helt enkelt missade eller blev lurad av Daleks att tro han sprängde planeten?
Moffat gjorde något liknande med att återuppliva orginal-Cybermen som ser ut som de nya, utan förklaring.

Jag måste säga att jag gillade det här avsnittet väldigt mycket. Bästa Dalekavsnittet sen....Dalek? (från säsong 1) Jag är inte så förtjust i Daleks egentligen, eller rättare sagt Dalekavsnitten. Det är få som kan skriva dom på ett bra sätt. Det är knappast förvånade att Steven Moffat är en av dom. Det här är hans första sejour med dom och han kommer med riktigt coola påhitt som parlament of the Daleks (Säkert taget från gamla serien men jag har iaf inget minne av det) och The Asylum. Mycket referenser till Doktorns långa och hatfyllda relation med Daleks och då kan jag lätt ha överseende med att Moffat ret-connar in att Daleks kallar honom The Predator. (återigen, det kan ha förekommit förr men jag har inget minne av det)

Själv älskar jag Daleks och älskade därför det här avsnittet. Dock förstår jag att andra inte tycker likadant. IMO så förstörde RTD Daleks genom att varje avsnitt med dem började med att de visade sig ha klarat sig och sedan blev förstörda. Det gjorde Daleks också till misslyckade och mesiga då de slutade vara ett alvarligt hot eftersom Doktorn alltid tillsynes utrodade dem alla utan större problem.

Jag hade helt glömt bort namnet på skådespelerskan som ska bli Doktorns nya companion nästa säsong och även hur hon såg ut så jag reagerade inte alls över att hon var med i det här avsnittet. Kanske var det också därför som avsnittets twist kändes väldigt uppenbar för mig. Jag förstod tidigt att hon blivit konverterad men jag trodde det rörde sig om en hybrid som dom andra. Det enda som gick emot det var att hon hjälpte Doktorn. Nu var det förstås mycket coolare att hon blivit helt konverterad. Klassisk twist i hur en karaktär tror på något och vi tittare får bara ta del av den verkligheten. Det för oss då till frågan om vem Jenna-Louise Coleman kommer att spela när hon återvänder. Tidigare har dom gjort en grej av att det är släktingar när companion skådisar dykt upp tidigare i serien. Men jag gillade verkligen den här karaktären och hoppas att det faktiskt är Oswin som är den nya kompanjonen och att Doktorn helt enkelt träffar henne tidigare. Att hon inte känner igen Doktorn här går alltid att bortförklara, speciellt i den här serien.

Jag håller med. Jag gillade också den här karaktären och precis som du, trodde det var hans nya companion. Jag blev glad att det äntligen var en som inte kom från Jordens nutid.
Får se hur de fixar det. kan ju inte bara vara en tillfällighet. Hoppas iallafall att dfet inte är så. Trotts det så var hennes öde väntat.


Jag kommer inte ihåg hur vi hanterar spoilers här men jag spoilermarkerar det där för säkerhets skull eftersom det handlar om slutet.

Det från visade avsnitt behöver inte spoilermarkeras (fast IMO helst göras uppenbart vilket avsnitt det handlar om) men framtida händelser i serien bör.

Mycket bra avsnitt, iallafall. Det börjar bra. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 September 2012 - 16:43

en fyra åring återberättar Asylum of The Daleks. Så sött!



Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 September 2012 - 20:10

3/7/33x02 - "Dinosaurs On A Spaceship"

Oj vad companions Doktorn fick med sig den här gången. :D
Det här var verkligen ett väldigt bra avsnitt. Den hade det mästa jag vill ha i ett avsnitt, framförallt en massa sidokaraktärer som hade en stor roll, precis som på den gammla goda tiden. Jag gillade också att det var ingen stor kris de stoppade utan bara ett vanligt äventyr av de klassiska måtten. Väldigt snyggt också.
Doktorn gjorde något han väldigt sällan gör: han dödade en fiende. Det krävs mycket för att han ska göra något sådant. Och massmord räckte.
Den här säsongen börjar verkligen bra och starkare än t ex förra säsongen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 September 2012 - 22:18

Japp. "Asylum" tyckte jag var "sådär". Kul twist i slutet, dock. Kan bero på att jag är lite småtrött på Daleks vid det här laget och gärna vill se andra raser. Vilket leder oss till "Dinosaur".

Yay. Silurians, även om de är döda ( :( ). Går ju lätt att knyta ihop med "DW and the Silurians" också. Säkert ett gäng som bestämde sig för att sticka istället för att söva ner sig i prologen till bokversionen (DW and the Cave Monsters). Mycket bra, humoristiskt avsnitt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 September 2012 - 22:48

Och Doktorn kysste Rory. Nu har han kysst alla Ponds. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 10 September 2012 - 18:33

Gillade när Rory sa till sin pappa något i stil med "I'm a grown man I don't have a christmas list" och Doktorn utropar glatt. "I do."

#39 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 September 2012 - 19:03

Nja, jag är inte lika imponerad. Jag tycker det var ett typiskt flamsigt avsnitt av Doctor Who där man uppenbart att man inriktar sig mot de yngre tittarna. "Dinosaurier på ett rymdskepp! Så tokigt!!!" Högt tempo och lite substans. Men för att vara ett sånt avsnitt var det ändå rätt ok. Slutet var framför allt förvånansvärt mörkt. Inte för att Doktorn har några problem att döda när det väl kommer till kritan men det brukar sällan ske i såna här mer lättsamma avsnitt.

Nästa avsnitt ser avgjort bättre ut.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2012 - 15:25

3/7/33x03 - "A Town Called Mercy"

Doktorn visar återigen en mörkare sida och sitt raseri. När han tillochmed drar ett vapen och siktar på folk då är det illa.
Bra att de tog upp att det måste tynga Doktorn alla fiender han har givit nåd som sedan har dödat igen.
Ett bra och underhållande avsnitt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 September 2012 - 18:36

Peter Jackson har sagt att han skulle vilja regisera ett avsnitt av Doctor Who.

Looks like Matt Smith's campaign for “Let's get Peter Jackson to direct [an episode] and go and make it in New Zealand," may of worked its magic.

Responding to the suggestion, The Hobbit director told the Waikato Times "I'm a huge Doctor Who fan, I even own an original 7th Doctor costume and I think Matt Smith is fantastic.... Just name a time and place, and I'll be there!''

Time for Doctor Who fans to start petitioning Steven Moffat...


Källa

Jag har svårt att tänka mig att Moffat inte skulle gå med på det här. :D

Edited by Crusader, 19 September 2012 - 18:39.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 September 2012 - 22:55

"Power of Three".

Yay. De canoniserade "Downtime".. :D

http://tardis.wikia.com/wiki/Downtime (Kate är med där,annan skådis, givetvis).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 September 2012 - 00:00

Om någon är intreserad så kan ni se Downtime HÄR!

Edited by Crusader, 23 September 2012 - 00:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 September 2012 - 04:54

Finns även på Youtube också, tror jag.

Finns, vad jag vet, inte på DVD, så... Vet inte hur aktiva Reeltime är nu för tiden när deras hemsida är nere och allt.

http://www.reeltimepictures.co.uk/

Downtime ingår i en serie olika "inofficiella" Doctor Who-spinoffs utan Doktorn (möjliga pga att i England så behöll (vet inte om det är så fortfaranade dock) skaparna av en karaktär eller ett monster rättigheterna till denna/dessa så att de kunde sälja dem till andra intressenter (Reeltime och BBV mestadels).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#45 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 September 2012 - 13:17

Regisserar PJ ett avsnitt lär jag definitivt se det. Skulle vara kul att se hur han gör sig som regissör inom det mediet.

Har annars lite att ta igen inom Doctor Who. Har bara sett dom två första säsongerna av seriern som började 2005. Slutade titta främst för att jag ogillade Tennant. Får väl göra ett nytt försök någon gång.

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 September 2012 - 15:57

3/7/33x04 - "The Power of Three"

Väldigt bra och intresant avsnitt även om jag kanske hade velat se ännu mer av när Doktorn bor hos Amy och Rory.
Rory's pappa är verkligen rolig. :D Kul att se Kate Lethbridge-Stewart. :)

Bara 1 avsnitt kvar. :( Och det verkar vara orginal Wheeping Angels. Alltså inte de som dödar utan de som skickar folk bakåt i tiden (den IMO tråkigare varianten). Jag börjar ana hur Amt och Rory kommer försvinna ut Doktorn's liv.

Edited by Crusader, 24 September 2012 - 15:59.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 30 September 2012 - 18:45

3/7/33x05 "The Angels Take Manhattan"


kul att se River Song igen. Trodde verkligen att det var slutet för Amy and Rory när de föll från byggnaden. Men så blev det räddade så jag trodde att du skulle klara sig men så kom denna överlevare och gjorde det värre eftersom man inte var beredd på det. Och det blev ens en gång inte Pond på gravstenen utan bara Williams. Gillade dock att Frihetsgudinnan var en weeping angel.


#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 October 2012 - 00:47

3/7/33x05 - "The Angels Take Manhattan"

Det slutade precis som jag trodde det skulle sluta. Men de lurade oss allt ett tag att allt skulle ordna sig och att de kanske bara skulle besluta sig för att inte resa mer.
Ett bitterljuvt slut. Fast jag tyckte de dog för "unga". Värst för Doktorn som äntligen hade en familj igen och nu förlorade den. Bra att River Song reser med honom lite nu. Hon ska ju trotts allt ha rest med honom en längre tid.
Jag undrar hur lång tid som hat gått sedan förra avsnittet med tanke på att Amy har blivit äldre.
Jag kommer verkligen sakna Amy och Rory. Jag hade nog föredragit om de stannade kvar som några Doktorn hälsade på lite då och då i framtiden. Kanske en gång i säsongen eller varannan. Men uppenbarligen så ville de inte det utan ville ha ett klart slut.
Början var riktigt bra med sin Lovecraftian känsla.

Ser fram emot Julavsnittet. :)

Edited by Crusader, 01 October 2012 - 00:48.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2012 - 03:54

Efter förra avsnittets avslutning så hoppades fans på att det kanske skulle finnas någon bortklippt scen på DVD-releasen som visar hur Rory's pappa får veta vad som har hänt. Men tyvärr så har BBC erkänt att även då det fanns en sådan scen i manuset så filmades den aldrig.
Men för att ge fans en viss avslutning så har de gjort en storyboard med inspelad röst som berättar och släppt den till fansen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 November 2012 - 22:43

http://www.youtube.com/watch?v=L3KVpvEUTns

trailer för julavsnittet.


coolt behövde bara lägga in länken, så fixade ip.board resten.

Edited by GaterGirl, 16 November 2012 - 22:44.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier