Jump to content

Photo

Kioskdeckare och annat "skräp"


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#26 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 May 2007 - 21:44

Nu har jag fått hem min Remo-audio, och jag kan högaktigen rekommendera dessa till de som är intresserade. Intressant blandning av audiobok (med berättarröst) och "drama" (ljudeffekter och olika skådisar för rösterna).

Funkar ypperligt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#27 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 July 2007 - 15:49

För intresserade så har de nya Remoböckerna börjat dyka upp "over there". Vad som kommer att publiceras so far:

The New Destroyer #1: Guardian Angel
The New Destroyer #2: Choke Hold (due Oct. 30th, 2007)
The New Destroyer #3: Dead Reckoning (due March '08)
The New Destroyer #4: Killer Ratings (Coming in '08)

En fortsättning på serien. Det är bara det att det är en ny förläggare och Warren Murphy (en av originalförfattarna) och James Mullaney som skriver igen.

Själv väntar jag på GraphicAudio-versionen som skall komma framöver.

Postad bild

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 July 2007 - 16:01

Har bara sett filmen som jag upplevde som rätt charmig och skön. Bra vet jag inte men klart sevärd. Har vid ett par tillfällen tänkt läsa någonting men inte riktigt vetat vart jag ska börja, någon som har ett bra tips? Går det t.ex. att få tag på dom tidigare böckerna eller är det kört?

#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 July 2007 - 16:10

Huga, filmen är så dålig.. :(

Det finns en osänd TV-pilot för en TV-serie som var tänkt att fortsätta på filmen också. Inte heller den är speciellt bra.

De svenska böckerna finns att få tag på diverse "begagnade böcker"-ställen. Observera att du inte behöver bry dig om ifall det är ett högt nummer på boken, eftersom de i sverige bara gav ut de 30-40 första böckerna i "Remo"-serien, vilket innebar att när de började om så fortsatte de numreringen av nån anledning.

I "Remo Special" så gav de ut upp till 108 eller nåt (det är den senaste jag har iaf). Inte heller där stämmer naturligtvis numreringen...

Annars finns ju alltid Tradera: http://www.tradera.c...a...ty=&l_desc=

Fast mitt råd skulle ju naturligtvis bli: http://www.graphicau...sp?idCategory=6

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 July 2007 - 16:19

Okej, tack för tipsen. Bra att du sa till om det där med numreringen. :)

Ska skumma genom utbudet på Tradera, ska även hålla ögonen öppna på antikvariaten här i stan och dom andra ställen som finns där det säljs begagnade böcker.

GraphicAudio ser ju onekligen ut att vara något som är värt att satsa på. Priserna var inte så farliga och utbudet och valmöjligheterna stora.

Har du några personliga favoriter som du vill rekommendera?

#31 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 July 2007 - 16:27

Av böckerna i allmänhet eller GA?

Egentligen inte, jag gillar de flesta.. Bambo Dragon och de två efterföljande rekommenderas inte. Dessa var tre böcker som skrevs av Mack Bolan-författare innan James Mullaney började skriva Remo. De tre böckerna är väldigt "out of character".

Skall man köpa de svenska så rekommenderas nog iaf Remo Special-böckerna eftersom de är längre än de tidigare.

Funderar man på GA så rekommenderas att börja från "början", dvs 94, eftersom böckerna strax före bok nummer 100 leder upp till just nummer 100. Observera också att man blir tvungen att köpa från Amazon.com eller liknande, eftersom GA inte säljer till utlandet.

Det roliga med GA är ju att de gör en slags blandning mellan oavkortad audiobok och audiodrama med olika skådisar för varje karaktär.

Lista över alla böcker och mer info: http://en.wikipedia....i/The_Destroyer

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#32 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 July 2007 - 16:37

Tänkte på både böckerna och GA. :)

Är det bara CD som GA inte säljer till utlandet eller gäller det hela deras sortiment, som WMA Download och MP3 CDs?

Kul att det inte "bara" är en ren uppläsning det handlar om utan även viss dramatisering. Jag har mer erfarenhet av det förstnämnda och har där funnit både bra och mindre bra uppläsare. Det andra har jag bara haft kontakt med vid några få tillfällen men jag gillar det konceptet. Det låter ju onekligen lovande till den här typen av bok.

Hur är skådespelarna överlag? Om en viss karaktär återkommer i en annan bok är det då samma skådespelare som gestaltar den karaktären?

Jag är helt klart inne på att prova både bok i vanlig mening samt även GA. Med GA följer jag ditt råd och startar med 94 då det verkar vara en bra idé att inte missa någonting.

Böckerna verkar ju vara fristående så det kanske bara är att välja en som man tycker verkar bra?

#33 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 July 2007 - 16:45

Det enda (tror jag) som går att få tag på är CD därifrån. Testade registreringen för nerladdningen, och kom till ett val där man bara kunde välja "USA" och "Kanada". Antar att det är för att de bara har rättigheterna för Nordamerika. MP3-skivorna tror jag inte att Amazon har (har inte sett dem iaf).

Problemet är då att man är beroende av Amazon. Lyckligtvis har Amazon de flesta GA-audios (har inte lyckats hitta deras Westernserier där, dock). Här är Destroyer nummer 94: http://www.amazon.co...r...4589&sr=1-1

Söker man på audioböckerna där så hittar man oftast en gammal förkortad kassettversion, så man får klicka på "all editions" för att hitta den oavkortade audio CD:n.

Och jodå, böckerna är hyfsat fristående. Det finns en del karaktärer som återkommer och sånt (Gordons, Friend med flera), men det bör inte störa så mycket.

Angående skådisar så är det oftast samma, vad jag märkt. Här är en lista:

http://www.graphicau...obooks/cast.asp

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 July 2007 - 17:01

Bra att dom använder sig av samma skådespelare i den utsträckning som det går. Det skulle inte vara något vidare om det är en ny röst för en viss karaktär. Skulle lätt bli förvirrande.

Antar att jag satsar på Amazon. Det finns ingen anledning att prova via GA när du reda kollat upp det så bra. Det är ju ett ganska vanligt och återkommande fenomen att företag inte har rättigheter till diverse försäljning utanför Nordamerika.

Även bra att du påpekade det där med sökningen via Amazon. Jag brukar vara uppmärksam på förkortad och oavkortade versioner men det har även hänt att jag har köpt fel. :(

Så nu ska jag shoppa lite hade jag tänkt mig. :D

#35 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 July 2007 - 17:26

De där gamla kassettversionerna är (vad jag förstår) sedan länge utgånga versioner iaf, så de går inte att köpa.

Första GA-boken är förresten nummer 95, sorry.. :P

Kan kanske påpeka att det finns två versioner av Destroyer 96. En på 5 CD:s som saknar lite audio. GA som gjorde bort sig tydligen och missade ett antal sidor i adaptionen. Tyvärr den jag fick tag på. De skall ha bytt ut alla gamla felaktiga versioner nu till den nya på 7 CD:s, men jag antar att Amazon hade en gammal version kvar. Istället för att krångla med att skicka tillbaka så fixade jag 7-CD-versionen på "annat sätt" istället.. :P Jag har ju ändå köpt den, så... :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 July 2007 - 13:27

Tur att jag inte hade beställt än. :)

Ska lägga en order under dagen.

#37 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 July 2007 - 14:26

Nästan så man blir lite sugen på "Ted Rockson - The Ultimate American" också..: :P

http://www.graphicau...p?idCategory=20

The Soviets occupy the U.S. and subject its surviving citizens to unspeakably brutal treatment. In one memorable scene, high-ranking Party officials in Washington, D.C. are entertained by watching young black girls being thrown into pits containing vicious Dobermans. The KGB is headquartered in a nightmarish black tower built on the wasteland of the Midwest.

But America's hope is not yet fled entire, for a remnant of freedom fighters lives on in a hidden underground city, from which they launch strikes against the Russian oppressors. They are led by the "Doomsday Warrior" himself --Ted Rockson, whose nickname is "the Ultimate American." (NOTE: I swear I am not making this up. People in the books actually say things like, "It's Ted Rockson, the Ultimate American!") Rockson is handsome, in excellent physical condition, an expert at armed and unarmed combat and especially skilled with the "Liberator" rifles that he designed and with which he has equipped his rebel army.


http://www.everythin...node_id=1333524

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#38 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 July 2007 - 15:12

In a typical book, Rockson will set off on a mission across the wasteland, encounter some post-holocaust oddity (like the tribe of man-starved Amazons), get captured by the Russians, ingeniously escape, and all the while the Russian body count grows. He will also have sex at least once, probably twice.


:blink:

Hahaha :D

Det låter ju onekligen som någonting jag skulle vilja ta del av. Det låter ju så "over-the-top" som man kan komma. Ska se om Amazon säljer dessa, då finns det stor risk att en eller flera ex av denna titel slinker med i min beställning.

#39 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 July 2007 - 16:01

Tyvärr verkar den inte finnas på Amazon (än?)... Vet inte riktigt varför de bara har vissa serier och inte andra. Hittelön till den som hittar en nätbutik som har restrerande av GA:s utbud!.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 28 July 2007 - 10:09

Det finns för övrigt en trailer för Doomsday Warrior alldeles i början på GA:s podcast nummer 10:

http://www.graphicau...opodcast010.mp3

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 July 2007 - 13:03

Tack för länken. :)

Har gjort en beställning nu och väntar med iver på att få uppleva vad som verkar vara riktigt bra underhållning.

#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 July 2007 - 20:28

Vad beställde du?

Kom på att ett sätt att få tag på grejer som Amazon inte säljer är att köpa på eBay. En del köper ju in och säljer nya, oöppnade versioner.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2007 - 12:46

Destroyer 95-97

Mer hade jag inte råd med just nu känner jag. Det var länge sedan jag köpte från Amazon. Hoppas att jag inte åker på en massa tull, kommer inte ihåg hur det brukar vara med just amazon.

Har du hittat någotning bra på eBay av det "vi" söker?

#44 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 July 2007 - 13:08

Inga garantier (eftersom jag inte köpt nåt än), men jag hittade en försäljare som har lite kul iaf när jag tittade lite snabbt för några dagar sedan:

http://stores.ebay.c...sQ3amesstQQtZkm

Får se om du får "rätt" version av 96:an...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#45 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2007 - 13:25

Det var den här versionen av 96 som jag beställde. Tyvärr finns det ju ingenting som bekräftar hur många skivor det är men jag hoppas det blir rätt.


Har tänkt på en sak. Hur är det att beställa Destroyer GA och annat trevligt via t.ex. Adlibris och Bokus? Dom har ju säkert inte titlarna i sitt sortiment men dom kan kanske ta hem dom om man frågar. Frågan är ju då hur dyra dom skulle bli?

Edited by Cartman, 31 July 2007 - 13:27.


#46 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 July 2007 - 13:36

Frågan är varifrån de skulle kunna få dem? Skickas de där ut till nån distrubitör eller? Ursprunget till GA:s audios verkar vara att säljas på mackar och "truck stops" till lastbilschaffisar som får det tråkigt när de åker runt i USA.

Jo, jag beställde samma för några månader sedan, och fick 5 CD-versionen. Men å andra sidan har GA sagt att de har förstört (eller nåt) alla felaktiga. Beror väl på om Amazon har gamla grejer i lager. Verkar inte som om GA-audiona går sådär fruktansvärt bra eftersom de bara verkar ha 1-2 i lager om de över huvud taget har dem i lager... Jaja, jag hittade 7 CD-versionen på nätet och anser det vara lagligt eftersom jag faktiskt köpt den. Det är bara att höra av dig ifall du har samma (o)moral som jag om du får fel och inte vill krångla med att skicka tillbaka.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2007 - 13:47

Såg att det finns ett ISBN nummer till varje bok och om man har det kanske man kan se om någon bokhandel via nätet eller live kan ta in den. Man kan ju fråga någon i alla fall om det går och även be om ett kostnadsförslag innan man gör en beställning. Tror att jag drar iväg ett mail till adlibris och frågar i alla fall. Det är nog som du säger, ganska svårt för dom att komma över GA's utbud.



Skulle det bli fel i min försändelse så lär jag nog höra av mig. Har ingen lust med att hålla på och försöka skicka tillbaka saker till utlandet, har försökt tidigare och har inget positivt att säga om det.

#48 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 July 2007 - 13:57

Bara att slänga iväg ett PM så fixar vi på nåt höger.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#49 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2007 - 13:59

Tack för erbjudandet. :D

Om jag får svar från adlibris så postar jag det här. Det ska bli intressant och se vad dom har att säga.

#50 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 August 2007 - 14:53

Har du fått audioböckerna än? Fick min laddning av en hel bok idag (ja, jag är fattig för ögonblicket)...

"Stony Man 41 - Silent Invader".

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."