Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises


  • Please log in to reply
425 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 May 2008 - 18:07

Rumour Mill: Batman 3 details pondered
Will we see Robin in Dark Victory?
06 May 2008 3:26pm

CinemaBlend has posted some insider gossip they've got on The Dark Knight, which will directly impact the events of the third film. Head on over to their site to see it, but beware, there are spoilers lying in wait, getting ready to mug you of a few Dark Knight surprises.


Har spoilermarkerat nästan hela artikeln för säkerhets skull

Scoop: Batman 3 Story Details

The Dark Knight may still be months away, but planning for a third Batman movie is already happening, somewhere deep in the Warner Bros. lair. Tonight, in a flurry of superhero related messages between me and a long time scooper and friend of the site, we uncovered some of the details about where exactly Batman goes next, after he’s finished with the Joker in Dark Knight.

Make no mistake by the way, Joker really is out of the picture after this movie, at least according to our source. We’re told that the Joker indeed was supposed to be back for another film, and that they did consider simply recasting the part for the inevitable Batman 3, but that those plans have been scrapped after the tragedy of Heath Ledger’s death. Joker has been written out of the Batman 3 script.

Instead, our scooper tells us we’ll get a lot more Two-Face. No surprise there. Anyone who’s seen the recent trailer for The Dark Knight knows the current movie will be dealing with the creation of Batman’s scarred, coin-flipping bad guy. It looks like Batman 3 will continue with his story. We couldn’t get specific details from our source, but she says the third film will be referencing the Batman graphic novels “The Long Halloween” and “Dark Victory”.

“The Long Halloween” seems to deal with a lot of the plot elements we’ll see in The Dark Knight. According to Wikipedia, it involves the Joker, and the creation of Two-Face. More importantly, it involves the evolution of the gang of criminals Batman fights into full fledged supervillains. “Dark Victory” is a sequel to “The Long Halloween”, in the same way Batman 3 will likely be a direct sequel to The Dark Knight. “Dark Victory” continues the story of “The Long Halloween” and seems primarily focused on Two-Face, while introducing Batman’s sidekick Robin. Does that mean we’ll get the return of the boy wonder in Batman 3? If the story follows along this same track, it could.

For any of this complex storytelling to work, they’re going to need director Christopher Nolan. From what our source tell us, he’ll be back for Batman 3… but only Batman 3. Whether the series goes on from there is anybody’s guess, but all indications are that no matter what happens Nolan quits the world of Batman after the third one, and moves on to something else.


Edited by Georgia, 20 July 2012 - 15:56.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 May 2008 - 14:44

Never Mind The Dark Knight, What About Batman 3?

Bale wants to complete Batman trilogy
Christian Bale would be keen to take on a third Batman movie, provided director Christopher Nolan was involved, according to an interview in the new edition of Entertainment Weekly.

Bale, 34, said he believed the superhero's current celluloid incarnation, which started with Nolan's Batman Begins in 2005 and continues with this summer's The Dark Knight, would work best as a trilogy.

"Knowing the Dark Knight story, I would like very much to complete a trilogy," said Bale. "And I think that knowing the story of The Dark Knight, it leaves you anticipating something that really can get very, very interesting for a third. Now, the question would be: Is Chris going to be doing it? Because to me I find it tricky to imagine working on it without it being a collaboration with Chris."



Batman 3 plot rumours
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 May 2008 - 15:56

Hoppas dom väntar med Robin ett par filmer till...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 May 2008 - 21:56

Håller med Wylie där. Om Batman får en sidekick är det väldigt sannolikt att han blir lite ljusare, jag vill gärna ha kvar den mörka riddaren ett tag till. Det här har jag säkert redan nämnt ett dussin gånger förut, men jag skulle helst vilja se Dick Grayson i en Batman-film där han bara blir adopterad utan att han blir Robin på en gång. Känns så dumt om han skulle bli brottsbekämpare på en gång, med tanke på hur lång tid det tog för Bruce att träna.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 May 2008 - 07:35

Nolan har sagt något i stil med att Robin "is in a crib somewhere" när de här filmerna utspelar sig, så jag tror inte att de har någon direkt brådska att ta med honom. Det här är Batmans tidiga karriär. Dessutom känns det tveksamt att de kommer vara bokstavstrogna till Dark Victory, de har redan haft influenser frn både den och the Long Halloween i Batman Begins och kommer säkert ha det i the Dark Knight också.
*Hockey och superhjältar*

#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2008 - 12:26

Frågan är ju hur många fler filmer det blir. Har för mig att jag nyss läste en artikel om att Bale i första hand vill göra en tredje film för att få en trilogi.

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 June 2008 - 22:02

Nolan Not Doing 3rd Batman Film?

Riddler Revealed to be Villain in Next Batman Movie!

EXCLUSIVE: Will Chris Nolan Recast the Joker for Batman 3 or Will the Riddler Take His Place?

Edited by Georgia, 28 June 2008 - 22:03.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 June 2008 - 23:41

Riddler?! Ja bara Jim Carrey håller sig borta så :P

Winter is Coming


#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 June 2008 - 01:14

Nolan fokuserar alltid stenhårt på den filmen han jobbat med. När Batman Begins gick på biograferna så berättade David Goyer ofta om hur han såg filmerna som en trilogi, och som sagt Christian Bale har också sagt att han ser filmerna så att det skulle funka bra som en trilogi. Jag tror inte att Nolan själv har sagt att han har en plan på att göra 3 filmer.Och om en tredje film har han ju sagt att bara att han vet inte. Nu under intervjuer har han ju även sagt att han inte tänkte att han skulle göra en uppföljare efter Batman Begins.

Själv hoppas jag att Nolan gör en tredje, men att man inte pushar honom, och låter honom göra andra grejer så att han inte bränner ut sig och tröttnar. Han gjorde ju "The Prestige" efter Batman Begins.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 July 2008 - 21:27

Christian Bale Rules Out Robin For Batman 3 (and beyond) | /Film
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 July 2008 - 21:28

Dark Knight Cast and Crew Tease Third Batman Film | /Film
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 July 2008 - 22:38

Riddler?! Ja bara Jim Carrey håller sig borta så :P

Riddler har alltid varit min favorit karaktär men Jim Carrey gjorde honom för överdrivet galen. Det blev som en parodi på Jokern. Och aldeles för lite med vad Riddler igentligen handlar om: Tuffa gåtor som Batman måste lösa.
Men Nolan verkar veta sin Batman så förhoppningsvis gör han det rätt. :)

Edited by Crusader, 09 July 2008 - 22:40.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 July 2008 - 15:17

Total Film - News: David Goyer chats Batman III
“We’ve only talked loosely about it…”
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 July 2008 - 17:27

Expressen har fyndat i ryktes-tunnan:

Angelina Jolie - nästa Catwoman? - Film - Expressen.se

Brottsbekämpningen fortsätter för Batman. Men i en framtida film kan Catwoman komma att vara med igen.
Vem som mantlar rollen efter Halle Berry, som tog på sig kattdräkten så sent som 2004?
Angelina Jolie, enligt rykten.

Det är den ursprungliga kattkvinnan Julie Newmar, som på 60-talet porträtterade Catwoman på vita duken för första gången, som har yttrat sig i frågan till New York Daily News.
- Angelina skulle äga rollen. Vänner i branschen till mig säger att hon redan har gjort anspråk på rollen. Catwoman är Batmans enda riktiga kärlek, säger Newmar, som hoppas att det finns en roll för Catwoman i uppföljaren till "Batman: The Dark Knight".


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 July 2008 - 18:38

Inte en till Catwoman. Snälla. Jag tycker inte det fi9nns något nytt att tillföra med rollen längre. Batman Returns har redan kört den moderna varianten och Catwoman filmen tog rätt mycket död på intresset för karaktären.
Jag menar, herregud det finns tillochmed en porrfilm om karaktären.
Nej, jag tycker att Catwoman kan vänta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 July 2008 - 20:03

Nolan kan nog tillföra Catwoman mycket, man skulle kunna få se henne mer lik hur hon är i serierna...äntligen.
*Hockey och superhjältar*

#17 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 July 2008 - 22:18

Angelina Jolie som Catwoman tror jag inte på för fem öre eller Catwoman överhuvudtaget.

Winter is Coming


#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2008 - 14:21

Angelina Jolie skulle vara ett perfekt val som Catwoman, så som hon är i de moderna serierna och som vi fans aldrig sätt i en film förut. Inget illa om Michelle Pfeiffers prestation, bara att den karaktären var rätt långt ifrån den moderna versionen man vill se. Och med moderna menar jag den riktiga karaktären som t ex Miller, Loeb och Brubaker skrivit. T om dräkten som hon har i t ex "Hush" är ju tillräckligt realistisk för att funka i en Nolan film.


Sen är "Angelina Jolie som Catwoman" ett sånt enkelt och typiskt rykt.e att Nolan är ju på semester nu och The Dark Knight har gått på bio ett par veckor, så jag tvivlar att det finns någon sanning i det här. Även om det skulle vara faktiskt mitt första val till rollen också. Och hon är ju en väldigt känd skådespelerska men det har inte liksom hindrat Nolan att få sina filmer att funka tidigare. Är ju inte helt okända namn i hans Batman filmer.


Och för övrigt så behöver nuvarande Batman franchise en ny stark kvinnlig karaktär. Selina Kyle skulle vara nånting jag verkligen skulle vilja se.

Jag menar, herregud det finns tillochmed en porrfilm om karaktären.



Finns väl en porrvariant på typ varenda Hollywoodfilm som gjorts?

Edited by super85, 30 July 2008 - 14:22.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 July 2008 - 10:00

Ett rykte till som jag hittade på Reddit:

Johnny Depp To Play The Riddler? | Hollyscoop

Johnny Depp is reportedly going to be a part of the next Batman installment playing the Riddler. And not only that, but execs want Philip Seymour Hoffman to play the Penguin.

Them, plus Christian Bale…talk about an all-star cast!

The Dark Knight has brought in $440 million worldwide so far, so they have their work cut out for them for the next Batman to be just as successful.

What do you think of Depp as the Riddler and Hoffman as the Penguin?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 July 2008 - 16:57

Hoffman som Penguin är ju ett rätt typiskt och passande val. Sen om Riddler skulle spelas av Johnny Depp, så ja, skriker ju kassasuccé av det redan. Men tror att alla de här ryktenä är igen väldigt tidiga, även om jag själv hoppas på Jolie som Selina Kyle :)

Edited by super85, 31 July 2008 - 16:57.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 July 2008 - 22:33

Christopher Nolan och David Goyer har ju rätt mycket sagt att Penguin, Catwoman, Joker och Robin kommer inte vara med i nästa film. Penguin för att karaktären är svår att göra verklighetstrogen, Catwoman för att karaktären redan har gjorts på film, Joker pga att de inte vill recasta rollen och Robin för att Batman är för ung och Robin skulle göra serien för ljus igen.
Men visst, Sam Raimi ville inte ha med Venom i Spider-Man 3 heller. Dock tror jag ändå att de 4 kommer inte vara med i nästa film. Möjligen Catwoman då.

Edited by Crusader, 31 July 2008 - 22:37.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 July 2008 - 23:28

Jag har för mig att det bara är Goyer som sagt att

“We’re not going to tell you other than to say Batman has been published for 70 years. In the first movie we used Ra’s Al Ghul and the Scarecrow who had not been in the movies before and had not been in the 60s TV show and there are dozens, if not hundreds of other characters that fit that bill. Everyone says you have to use the Penguin or Catwoman. Well, I completely disagree.”



http://www.cinemable...new.php?id=9505 . Sen har Nolan som vanligt inte snackat om uppföljare(vad jag märkt), han gjorde inte det efter Begins och han lär inte prata mycket innan han bestämmer sig om han vill göra en tredje.

Sen har jag svårt att se Penguin som en huvudskurk, men jag fattar inte vad svårigheterna där skulle vara(om man vill nu ha honom med i typ lika stor roll som Scarecrow i Batman Begins), en kalblodig gangster som är typ kort och knubbig och kallas för "Penguin". Typ den enklaste skurken att ha med i ett hörn om man vill, Nolan gillar ju sina maffiasnubbar, Falcone, Maroni etc. Att slänga in en Cobblepot, typ Bob Hoskins i ett hörn med cockney dialekt. Skulle funka.

Sen hade man ju även gjort Harvey Dent förut, först som en pappfigur med ungefär två repliker i "BATMAN", och sen senare som en kacklande hyena i "Batman Forever" och Nolan introducerade sen den riktiga i The Dark Knight. Och man gjorde om Jokern som vi alla vet. Enda skälet att inte ha med Selina Kyle är att man inte vill introducera en kvinnlig karaktär i samma nivå som Batman av nån anledning. Bara så att franchisen är i sånt tillstånd att om man nu gör en trea så är det rätt logiskt att introducera en ny kvinnlig karaktär. Och hellre Selina än Vicky Vale eller typ Julie Madison eller Silver St.Cloud. Nån som faktiskt är intressant och cool. Visserligen så var "filmen" " Catwoman" jävligt dålig. Men å andra sidan så sågs den "filmen" av typ 2 människor så jag vet inte om den gjorde nån skada. "Batman&Robin" var ju lagom pinsam den med och Batman är igen jäkligt populär. Robin skulle vara i mitt tycke coolt om man vågade trotsa kontinuiteten och introducera Carrie Kelly, vilket jag dock inte tror kommer hända.

Edited by super85, 31 July 2008 - 23:36.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2008 - 12:10

http://www.cinemable...new.php?id=9505 . Sen har Nolan som vanligt inte snackat om uppföljare(vad jag märkt), han gjorde inte det efter Begins och han lär inte prata mycket innan han bestämmer sig om han vill göra en tredje.

Inte så mycket, nej. Men han har sagt att han om han gör en 3:e så blir det ingen Robin och att Penguin inte funkar i en realistisk version.

Sen har jag svårt att se Penguin som en huvudskurk, men jag fattar inte vad svårigheterna där skulle vara(om man vill nu ha honom med i typ lika stor roll som Scarecrow i Batman Begins), en kalblodig gangster som är typ kort och knubbig och kallas för "Penguin". Typ den enklaste skurken att ha med i ett hörn om man vill, Nolan gillar ju sina maffiasnubbar, Falcone, Maroni etc. Att slänga in en Cobblepot, typ Bob Hoskins i ett hörn med cockney dialekt. Skulle funka.

Fast Penguin är mycket mer än bara en kort knubbig gangster som kallas Penguin. Han har en extrem personlighet som inte kan bortses med paraplyvapen, pingvinvapen, tränade pingviner osv för att inte tala om att han går som en pingvin och säger kvack. Och i de flesta fall (vad jag läst iallafall) dessutom missformad så att han har pingvin händer och en lång näsa.
Sedan tror jag det är svårt att göra karaktären till en liten sidokaraktär.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 01 August 2008 - 13:23

Fast Penguin är mycket mer än bara en kort knubbig gangster som kallas Penguin. Han har en extrem personlighet som inte kan bortses med paraplyvapen, pingvinvapen, tränade pingviner osv för att inte tala om att han går som en pingvin och säger kvack. Och i de flesta fall (vad jag läst iallafall) dessutom missformad så att han har pingvin händer och en lång näsa.



Jag tror inte att jag någonsin läst en serietidning där han haft tränade pingviner. Han har haft fåglar i bur som han matar och gosar med. Sen under 50-talet kan han mycket väl ha haft tränade pingviner med sig eftersom det decenniet innehåll rätt mycket tokiga historier. Att han skulle säga "kvack" är säkert också något som Burgess Meredith hittade på när han spelade karaktären i 60-tals serien som var en parodi i stort sätt och som sedan Devito härmade. Hans "Pingvinhänder" är också något aldrig fanns där innan Tim Burton använde den karaktären i "Batman Returns" har läst minst lika många serier efter "Batman Returns" där han sett ut som en vanlig gangster, sen har vissa tecknare använt den löjliga looken från den filmen. egentligen är inte Penguin mycket mer än en kort knubbig gangster med ett sånt smeknamn/öknamn. Han har skrivits som en gangster i moderna serier och hans vapenarsenal har tonats ner. Avsevärt.

Posted Image

Förutom just näsan så är inte den där bilden speciellt orealistisk. Och Nolan har tagit friheter med hur karaktärerna ser ut,


Inte så mycket, nej. Men han har sagt att han om han gör en 3:e så blir det ingen Robin och att Penguin inte funkar i en realistisk version.



Jag vet att han inte är intresserad av Robin,han sa själv att Robin är en baby då Begins utspelar sig,vilket säger rätt mycket om hans intresse. Och jag tror inte heller att han är intresserad av Penguin. Jag själv är inte speciellt intresserad av Pingvinen men jag skulle vilja se citatet om att Pingvinen inte funkar i en realistisk film.

Sedan tror jag det är svårt att göra karaktären till en liten sidokaraktär.



Varför? Jag har aldrig räknat honom som nån speciellt svår och bra skurk till Batman. Någon av de många jobbiga typer som Batman då och då spöar upp eller pressar på information. Skurken används ju som detta i serierna oftast numera. Både Penguin och Riddler används till detta. Jag själv skulle inte bry mig om de inte använde den karaktären nånsin mer i en Batman film, bara att som sidokaraktär så känns han mer som i serierna idag och mer som sättet han skulle användas i en film.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2008 - 14:07

Inte så mycket, nej. Men han har sagt att han om han gör en 3:e så blir det ingen Robin och att Penguin inte funkar i en realistisk version.



Jag vet att han inte är intresserad av Robin,han sa själv att Robin är en baby då Begins utspelar sig,vilket säger rätt mycket om hans intresse. Och jag tror inte heller att han är intresserad av Penguin. Jag själv är inte speciellt intresserad av Pingvinen men jag skulle vilja se citatet om att Pingvinen inte funkar i en realistisk film.

There are certain characters that are easier to mesh with the more real take on Batman we're doing. The Penguin would be tricky.

Källa


Sedan tror jag det är svårt att göra karaktären till en liten sidokaraktär.



Varför? Jag har aldrig räknat honom som nån speciellt svår och bra skurk till Batman. Någon av de många jobbiga typer som Batman då och då spöar upp eller pressar på information. Skurken används ju som detta i serierna oftast numera. Både Penguin och Riddler används till detta. Jag själv skulle inte bry mig om de inte använde den karaktären nånsin mer i en Batman film, bara att som sidokaraktär så känns han mer som i serierna idag och mer som sättet han skulle användas i en film.

Jo, visseligen. Fast jag tror nog att de som inte läser serierna idag och bara sett honom som storskurk på TV/Film skulle bli en aning besvikna.

Edited by Crusader, 01 August 2008 - 14:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif