Jump to content

Photo

Star Trek rykten


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 May 2006 - 16:23

Förutom 4400 och Doctor Who kommer jag att kolla på tredje säsongerna av Deadwood, Rescue Me och Entourage samt andra säsongen av It's always Sunny in Philadephia.

Annars är det väl bara att kolla upp gamla serier och sånt som du missat under den gångna säsongen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 May 2006 - 16:29

Du kan ju alltid se om "Glamour" då har du och göra ett tag! :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 May 2006 - 16:50

Du kan ju alltid se om "Glamour" då har du och göra ett tag! :P

:lol2: skulle inte tro det.
Räcker med att jag såg första 7 månaderna av Glamour i Grekland på eftermiddagarna 1988-1989. Sen blev det väl lite ströavsnitt i mitten av 90-talet när den gick på femman.

Håller förstås på att se om Star Trek DS9 och sen blir det Voyagers och Enterprise tur, ev. TOS också.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 May 2006 - 16:55

Sedan vet du vilken serie som jag rekomenderar i övrigt va? :P :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 May 2006 - 17:00

Sedan vet du vilken serie som jag rekomenderar i övrigt va? :P :D

Då måste jag nog damma av videobanden och hoppas att dom fortfarande är helt okej efter att ha legat i en kartong i ett par år :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 May 2006 - 17:10

Väl värt besväret... Dessutom skall de dammas och säkerhetskopieras regelbundet. Det är en viktig del av världhistorien vi talar om. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 10 April 2007 - 16:19

Det går lite intressanta rykten på nätet just nu om att det ska komma en ny star trek serie.
Den skulle i så fall heta Star Trek Cardinal och detta vore goda nyheter för oss star trek fanatiker. :)

Här är ett litet citat:

His attempt at revitalizing the 40 year franchise back on to the small screen will concentrate on the crew of the USS Cardinal, a small vessel which is charged with the unglorified job of maintaining the Ferengi border, a small rectangle that also happens to connect the Romulans to the Cardassians in a smugglers corridor. The crew would be charged with chasing criminals and would-be invaders.


Ni kan läsa mera här:
http://www.sliceofsc...on-the-horizon/

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 April 2007 - 16:22

Yay! Det har varit aldeles för dött utan en Star Trek serien att titta på. :(
Hoppas verkligen på en ny serie. En serie om ett skepp som jagar kriminella är nåt jag velat ha i Star Trek så det låter som en bra idee, men jag har aldrig gillat Ferengi så den delen låter sämmre.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 10 April 2007 - 17:49

En serie som behandlar Star Trek universumets baksida skulle säkert fungera alldeles utmärkt - frågan är bara hur det skulle gå hem hos Roddenberry-fanatikerna (som fortfarande verkar ha en hel del att säga till om). DS9 var nog så långt man kunde avvika från orginalkonceptet utan att det skulle bli ett jävla liv.
Climbing to the Moon...

#35 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 April 2007 - 18:57

Jag läste om detta på TrekBBS och de flesta där avfärdade den här idén rakt av. Varför? För att på IMDB står ingenting om den potentielle upphovsmannen "Sal Lagonia", vilket innebär att han officiellt har uträttat Jack & Shit i TV-branschen. Det - och faktumet att han enligt sin Myspace-sida är 24 år gammal - talar för att påståendet om hans meriter är... ehm, "förskönat".

While Lagonia admits to having no prior experience as a producer, he does claim to be a semi-professional screenwriter, having “done a great deal of production work for various series and movies, as well as owning a film degree,” according to the project’s creator.

Så han har arbetat som producent men saknar erfarenhet av det? Eh... vad? Vilket är det? Posted Image
Räknas det som "production work" när han serverade kaffe åt de riktiga producenterna och stod med örat tryckt mot dörren när de hade möte?

Jag kunde lika gärna spånat ihop min egen plan för en ny serie och skickat den till CBS eller vem det nu är som äger Star Trek. Sannolikheten att de anlitade mig som ansvarig för franchisens framtid är inte mycket mindre än för den här snubben.

Edited by Mjolnir, 10 April 2007 - 19:00.


#36 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 April 2007 - 23:49

Jo, jag läste också det där på TrekBBS. Fan-fiction som sagt. Ingen större chans att det blir nåt av det.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."