Jump to content

Photo

Söker flera tecknare för ett avsnitt av Golden Gang.


29 replies to this topic

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 January 2007 - 01:32

I ett av mina avsnitt av Golden Gang så minns en av mitt universums hjältar tillbaks på sin karriär som spänt över flera decennier. Tanken slog mig att det skulle vara coolt om hans olika perioder tecknades av olika tecknare, som om de är hämtade från olika nummer över många år.

Så, nån av er som gillar idén och vill vara med? Jag kan tänka mig flera varianter: ni tecknar och tuschar, ni tecknar, jag tuschar, jag tecknar ni tuschar. Hur mycket varje person får göra beror på hur många som är intresserade och hur mycket var och en vill göra. Serien i sig är tänkt att vara sedvanliga 5 sidor totalt. Manuset är än skissartat än så länge och deadline skulle vara ett halvår bort åtminstone.

#2 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 January 2007 - 07:44

Jag är intresserad! Jag kan teckna. Tusch överlåter jag åt någon som du Daniel, får bestämma.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#3 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 27 January 2007 - 10:34

I ett av mina avsnitt av Golden Gang så minns en av mitt universums hjältar tillbaks på sin karriär som spänt över flera decennier. Tanken slog mig att det skulle vara coolt om hans olika perioder tecknades av olika tecknare, som om de är hämtade från olika nummer över många år.

Så, nån av er som gillar idén och vill vara med? Jag kan tänka mig flera varianter: ni tecknar och tuschar, ni tecknar, jag tuschar, jag tecknar ni tuschar. Hur mycket varje person får göra beror på hur många som är intresserade och hur mycket var och en vill göra. Serien i sig är tänkt att vara sedvanliga 5 sidor totalt. Manuset är än skissartat än så länge och deadline skulle vara ett halvår bort åtminstone.


Låter ganska kul, som ur Tom Strong eller annat kul. Men jag undrar om du vill att tecknarstilen ska vara enligt den tidsperioden? Typ på 50-talet ska det där typiska Pulpstilen, eller på 70-talet klara färger och allt det där?

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 January 2007 - 14:00

Låter ganska kul, som ur Tom Strong eller annat kul. Men jag undrar om du vill att tecknarstilen ska vara enligt den tidsperioden? Typ på 50-talet ska det där typiska Pulpstilen, eller på 70-talet klara färger och allt det där?


Nej, jag tänkte inte försöka efterhärma serietidningarnas olika erors utseenden, utan varje person som vill haka på får använda den stil den vill. Ingen stil är opassande, och jag ser gärna att det är en stor spännvidd. Man kan ju också se det som en SSS-tecknarkavalkad.

Jag är intresserad! Jag kan teckna. Tusch överlåter jag åt någon som du Daniel, får bestämma.


Sjysst. Jag gillar din stil då den påminner mig om George Peréz, en av mina tidiga ledstjärnor efter John Byrne, så jag tuschar gärna dig själv faktiskt.

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 January 2007 - 18:51

Peréz? Man tackar och bugar! Och eftersom du påminner en del om Byrne så kan vi väl ljuga ihop följande: Byrne och Perez samarbetar på unik serie till Svenska Superserier! :thumbsup:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 February 2007 - 12:32

Peréz? Man tackar och bugar! Och eftersom du påminner en del om Byrne så kan vi väl ljuga ihop följande: Byrne och Perez samarbetar på unik serie till Svenska Superserier! :thumbsup:


Tja, för inte allt för mycket pengar kan vi ju få originalen att rita nåt, det är väl bara en 2000-4000 dollar per sida som de tar...

Jag kommer att skriva klart manuset nu i helgen så på söndag kväll nån gång kommer jag att PM:a er med adressen till manuset som jag kommer lägga upp på min hemsida. Sen kan vi börja fördela arbetet. Jag kommer vara så flexibel det går, mellan en ruta och en sida kommer vara alternativen så när som på att vi är sex tecknare, jag plus fem som anmält sitt intresse på olika forum.

Om de flesta vill teckna bara någon ruta ska jag köra en andra tecknardrive på lite utländska forum också men det kommer vara ni som anmält ert intresse först som får första tjing på vad ni vill göra.

Ha en trevlig helg!

#7 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 February 2007 - 14:47

Manuset är upplagt och PM skickade.

#8 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 21 February 2007 - 19:53

Hallå, Daniel
Gillar idén och gillar Golden Gang... så finns det plats för en tecknare/tuschare till så är jag verkligen intresserad!!!!

Mario

#9 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 February 2007 - 22:20

Hallå, Daniel
Gillar idén och gillar Golden Gang... så finns det plats för en tecknare/tuschare till så är jag verkligen intresserad!!!!

Mario


Kanske, det beror på hur mycket eller lite Thomas vill göra. Återkommer när jag fått svar från honom.

#10 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 February 2007 - 06:44

Fått svar av Thomas så du är välkommen att delta. Ett PM med adresser till en projekthemsida samt manuset kommer strax. Kul att en till SSS:are är med!

Vi är nu 8 tecknare varav hälften är SSS:are och sånär som på en miss av mig har alla fått de rutor de ville ha, så hittills har detta vart det mest smärtfria samarbetsprojektet jag lett upp. Mina första skisser kommer jag att droppa här på forumet så fort de är klara, troligen i slutet av nästa vecka.

Det ska bli fantastiskt kul att se resultatet och jag har planer på en liten speciell bonussida också om utrymmet finns sen...

Edited by DanielSchenström, 23 February 2007 - 07:08.


#11 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 25 February 2007 - 12:03

Jag kan inte teckna, men jag vill ändå gärna ge mitt stöd till det här projektet. Det låter hur kul som helst och är precis en sådan sak jag hoppades vi skulle få ut av vårt arbete med SSS. Heja Heja.

Behöver ni hjälp med textning eller annat, icke-tecknande, så är jag tillgänglig.

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 February 2007 - 12:14

Jag kan teckna hyfsat i alla fall, så om det finns plats för en groda så är jag jättegärna med! :)
*Hockey och superhjältar*

#13 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 February 2007 - 14:14

Jag kan inte teckna, men jag vill ändå gärna ge mitt stöd till det här projektet. Det låter hur kul som helst och är precis en sådan sak jag hoppades vi skulle få ut av vårt arbete med SSS.

Behöver ni hjälp med textning eller annat, icke-tecknande, så är jag tillgänglig.

Tja, texta kan du gärna få göra när vi kommit så långt, det lär ligga några månader bort ännu.

Det diskuterades ett liknande projekt en gång i tiden på gamla forumet, en stafettserie och jag har gått och grunnat ett tag på en serie med flera tecknare i men inte hittat rätt projekt för det tills nu.

Jag kan teckna hyfsat i alla fall, så om det finns plats för en groda så är jag jättegärna med! :)


Det finns en ynka ruta kvar som inte har en tecknare, vill du ha den är den din (interiör av svenskt 30-talshem med fokus på en liten bebis eller liknande).

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 February 2007 - 14:40

Gärna! Jag kan ju pm:a dig om du vill skicka manusdetaljer eller så. Ska bli kul att göra något litet bidrag, var intresserad av att göra serier för SSS först, men jag visste inte om jag var bra nog eller hade tid. Men det finns i alla fall en tråd med lite bilder jag har gjort i Skriva, berätta, rita-forumet. Eller vad det nu heter... :)
*Hockey och superhjältar*

#15 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 February 2007 - 14:55

Gärna! Jag kan ju pm:a dig om du vill skicka manusdetaljer eller så. Ska bli kul att göra något litet bidrag, var intresserad av att göra serier för SSS först, men jag visste inte om jag var bra nog eller hade tid. Men det finns i alla fall en tråd med lite bilder jag har gjort i Skriva, berätta, rita-forumet. Eller vad det nu heter... :)


Jag pm:ar dig först!

#16 Chu

Chu

    Ensign

  • Members
  • 42 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg

Posted 17 July 2007 - 21:47

Det här låter som en riktigt kul idé. Eftersom mitt samarbete idag med en manusförfattare från amerikat gick åt helvete, så kliar det rejält i fingrarna. Då kom jag på att jag mailat sss och frågat om jag kunde få göra ett omslag... men dom rackarna svarade inte. AJA BAJA! Och så hittade jag det här forumet och den här tråden men - man verkar vara alldeles för sent ute, eller? :)
Här kan man få se lite av vad jag gjort:
http://isthisyourhom...y.blogspot.com/

#17 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 July 2007 - 05:51

Det här låter som en riktigt kul idé. Eftersom mitt samarbete idag med en manusförfattare från amerikat gick åt helvete, så kliar det rejält i fingrarna. Då kom jag på att jag mailat sss och frågat om jag kunde få göra ett omslag... men dom rackarna svarade inte. AJA BAJA! Och så hittade jag det här forumet och den här tråden men - man verkar vara alldeles för sent ute, eller? :)


Jag har nyligen skickat ut en sista koll och det är en som inte svarat om han hinner än, så den sista denna månad vet jag om det finns något att göra kvar på den här serien.

Jag gör för det mesta mina manus enbart för mig själv men jag har fått förfrågan om att göra manus åt andra. Jag skulle dock rekommendera att du lägger in ett inlägg där du anmäler dig frivillig som tecknare, det finns många manusförfattare här och jag har fått den klara uppfattningen att när något går i stöpet inom SSS så är det alltid för att tecknaren får förhinder och aldrig manusförfattaren.

Med det sagt, om du inte är otålig så pressar jag nog ur mig något nytt manus mer lämpat för andra än mig förr eller senare.

#18 Chu

Chu

    Ensign

  • Members
  • 42 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg

Posted 18 July 2007 - 08:32

Det här låter som en riktigt kul idé. Eftersom mitt samarbete idag med en manusförfattare från amerikat gick åt helvete, så kliar det rejält i fingrarna. Då kom jag på att jag mailat sss och frågat om jag kunde få göra ett omslag... men dom rackarna svarade inte. AJA BAJA! Och så hittade jag det här forumet och den här tråden men - man verkar vara alldeles för sent ute, eller? :)


Jag har nyligen skickat ut en sista koll och det är en som inte svarat om han hinner än, så den sista denna månad vet jag om det finns något att göra kvar på den här serien.

Jag gör för det mesta mina manus enbart för mig själv men jag har fått förfrågan om att göra manus åt andra. Jag skulle dock rekommendera att du lägger in ett inlägg där du anmäler dig frivillig som tecknare, det finns många manusförfattare här och jag har fått den klara uppfattningen att när något går i stöpet inom SSS så är det alltid för att tecknaren får förhinder och aldrig manusförfattaren.

Med det sagt, om du inte är otålig så pressar jag nog ur mig något nytt manus mer lämpat för andra än mig förr eller senare.


Okielidokeli. Jag hade nog hoppats på nått med en gång, vet inte hur mkt tid jag komme ha framöver. Dessutom verkade det som om man kunde göra bara en eller ett par sidor på det här projektet vilket hade passat som handen i hamstern just nu.
Nu ska jag ner o köpa SSS på dolores och se vad det kan ge:) + Kanske några 100 bullet.... mmmm bullets.

#19 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 July 2007 - 11:25

Okielidokeli. Jag hade nog hoppats på nått med en gång, vet inte hur mkt tid jag komme ha framöver. Dessutom verkade det som om man kunde göra bara en eller ett par sidor på det här projektet vilket hade passat som handen i hamstern just nu.
Nu ska jag ner o köpa SSS på dolores och se vad det kan ge:) + Kanske några 100 bullet.... mmmm bullets.


Tyvärr, jag har inget som bara ligger. Hela denna serie hade folk färdigt för att teckna den efter att Kermit anmält sitt intresse tidigare i tråden. Av de fem sidorna som den utgör och de nio tecknarna som är med på den är det bara en som inte svarat än om han blir klar denna månad.

#20 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 July 2007 - 10:55

Hej Chu!
Ursäkta att jag inte svarat. Har varit utan dator i flera veckor nu. Sitter för närvarande på biblioteket i Söderköping med en av deras datorer. Självklart ska du rita serier åt SSS! Men just nu kan jag (pga datorlöshet) inte koordinera ihop dig med någon manusförfattare. Men som Schenström sa, så kan man leta samarbetsfolk här på forumet.

Hör av mig på allvar om några veckor!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#21 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 August 2007 - 08:04

Hallåj allihop.

Då halva tecknarstyrkan missat deadlinen så tar jag gärna in folk på nytt, så Chu, är du fortfarande på så säg till. Det gäller er andra också som är intresserade. Hur mycket eller lite som är kvar kommer jag veta med säkerhet om någon dag eller två.

Deadlinen kommer att bli 10:e september med absolut ingen chans för uppskov om inte SSS flyttar sin deadline.

#22 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 01 August 2007 - 09:22

Hallåj allihop.

Då halva tecknarstyrkan missat deadlinen så tar jag gärna in folk på nytt, så Chu, är du fortfarande på så säg till. Det gäller er andra också som är intresserade. Hur mycket eller lite som är kvar kommer jag veta med säkerhet om någon dag eller två.

Deadlinen kommer att bli 10:e september med absolut ingen chans för uppskov om inte SSS flyttar sin deadline.


Tjena! Jag borde hinna en sida eller två tror jag. Slänger du över ngt manus så skulle jag iaf kunna kolla.

#23 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 August 2007 - 10:04

Tjena! Jag borde hinna en sida eller två tror jag. Slänger du över ngt manus så skulle jag iaf kunna kolla.


Som mest rör det sig om 4 sammanhängande rutor. PM:ar dig URL:en till manuset, men som sagt, än är det inte helt klart hur mycket som det egentligen blir kvar, nån extra dag kan jag ju ge dem.

#24 Neuter

Neuter

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 01 August 2007 - 10:07

Vad synd att det verkar blivit så rörigt för dig. Jag tyckte det lät som en intressant idé. Men antar att det är lite sån här rörighet man får räkna med när du inte kan pressa med pengar. Har jag förstått det rätt att dina tecknare inte klarat 5 sidor på ett halvår? Om du behöver mer hjälp att färdigställa det hela skulle jag kanske kunna tänka mig att ställa upp (så länge det rör sig om ensiffrigt antal sidor).

#25 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 August 2007 - 11:02

Om en dag eller så kommer jag veta säkert. Och det rör sig om totalt 14 rutor (med en ruta varandes en sjättedels sida) som är kvar att göra. Och ja, på ett halvår lyckades hälften inte åstadkomma sina som mest 5 rutor. Dock har i alla fall en visat upp en skiss.

Så jag uppskattar all assistans, och återkommer i ärendet.



Reply to this topic