Jump to content

Photo

Star Trek XI har fått en teaserposter!


  • This topic is locked This topic is locked
67 replies to this topic

#51 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 July 2007 - 14:13

what?!?! nä usch. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 July 2007 - 14:17

Det där tror jag inte det minsta på. Visar det sig sedan stämma så är det bland det mest idiotiska valet av skådespelare som någonsin gjorts i en filmproduktion genom hela filmhistorien.

#53 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 July 2007 - 15:45

Nää, det har jag inte hört nåt om, däremot är det officiellt att Zachary Quinto ska spela en yngre Spock. Dessutom kommer Leonard Nimoy vara med och spela Spock, så tydligen kommer filmen ha en lång historia, så att säga. (Detta läste jag i Star Trek Newsletter, så det är officiellt. Kolla på StarTrek.com)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#54 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts

Posted 27 July 2007 - 18:34

Nää, det har jag inte hört nåt om, däremot är det officiellt att Zachary Quinto ska spela en yngre Spock. Dessutom kommer Leonard Nimoy vara med och spela Spock, så tydligen kommer filmen ha en lång historia, så att säga. (Detta läste jag i Star Trek Newsletter, så det är officiellt. Kolla på StarTrek.com)


Det finns även att läsa här: http://www.icv2.com/...news/10982.html. Enligt denna sida så försöker de även att få med Shatner i filmen. Är väl inte helt otroligt att han kommer att ställa upp nu när Nimoy har gjort det.

#55 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 July 2007 - 20:01

Quinto som Spock låter som utmärkt val tycker jag, Robbie Williams påtänkt som Kirk tänker jag inte ens kommentera.

Winter is Coming


#56 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2007 - 20:41

Nää, det har jag inte hört nåt om, däremot är det officiellt att Zachary Quinto ska spela en yngre Spock. Dessutom kommer Leonard Nimoy vara med och spela Spock, så tydligen kommer filmen ha en lång historia, så att säga. (Detta läste jag i Star Trek Newsletter, så det är officiellt. Kolla på StarTrek.com)


Det finns även att läsa här: http://www.icv2.com/...news/10982.html. Enligt denna sida så försöker de även att få med Shatner i filmen. Är väl inte helt otroligt att han kommer att ställa upp nu när Nimoy har gjort det.

Det har inte med att ställa upp att göra, Han vill verkligen vara med. Problemet är att scenerna med äldre Spock antagligen kommer utspela sig efter Kirks död vilket gör det svårt att få in äldre Kirk.

Jag har inte sett Robbie Williams som skådespelare så jag kan inte utala mig om hur han är. Iallafall så tror jag inte på det här fören det bekräftas. Och skulle det stämma så måste det betyda att han är bra på att spela Kirk för annars hade de aldrig givit rollen till honom. De tar inte någon rakt upp och ner efter månaders letande utan vidare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#57 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 27 July 2007 - 22:04

Men hallå. Varför ta segern i förskott? Ge filmen en chans. Det är ju kända skådespelare med.

Filmen kommer säkerligen bli jättebra. Men hallå allihopa.

Edited by Supertreck, 27 July 2007 - 22:05.


#58 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 27 July 2007 - 22:54

Vilket BS. Att de skulle ge denna ikoniska roll till en f.d. boybandmedlem som aldrig har sysslat med skådespel är dynga. Det där Abrams-citatet är säkert fabricerat, det låter helt enkelt inte rätt.

Men då Justin Timberlake på allvar övervägdes en gång för att spela Superman antar jag att allt är möjligt. :rolleyes:

#59 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 01 September 2008 - 19:59

Det blir säkert en bra film men.

Är inte risken att man suddar ut dom gamla skpdespelarna från den första Star Trek

Hur stor chans är det att småbarn idag söker sig till gamla filmer och serier sen 1966?

Genom att ersätta karaktärer med nya skådespelare så är väl risken att det
drar som ett suddigumm över svunna skådespelarroller

Dom ursprungliga skådespelarna kommer inte att få behålla sin unika minne för vilka de är
när andra skådespelare ersätter dem.

Blir den här filmen en följande återkommande fortsättning så kommer dagens barn minnas Kirk från den här filmen
Barn i nutid kommer minnas Spock från den här filmen.

#60 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 September 2008 - 21:29

Nä. Precis. Tack och lov för det. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#61 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 02 September 2008 - 13:34

Nä. Precis. Tack och lov för det. :)


Men du avskyr ju Star Trek från 1966 med dom skådespelarna och nu anser att det här blir ett bra klipp
att sudda ut dem som gjorde det.

#62 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2008 - 14:04

Vad gör den här diskussionen ens i denna tråd? Är det inte bättre att fortsätta i forumets tråd för filmen?

#63 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 02 September 2008 - 16:02

Är inte risken att man suddar ut dom gamla skpdespelarna från den första Star Trek

Inte alls. Originalserien finns kvar bevarad och ingenting av den raderas ut. Om något så lär filmen väcka nytt intresse för Trek hos en ny publik och en del av dessa lär säkert söka sig till de gamla serierna & filmerna. Därtill så har TOS-karaktärerna varit del av det allmänna medvetandet så länge att den nya filmen lär ha svårt att tränga ut deras image på bra länge, oavsett hur framgångsrik den blir. Det finns ju exempelvis många som fortfarande anser Sean Connery vara den ende "riktige" James Bond.

Sen vad småbarn kommer tro och tycka spelar ingen roll, för dom är ju dumma i huvudet allihopa.

#64 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 02 September 2008 - 16:44

Vad gör den här diskussionen ens i denna tråd? Är det inte bättre att fortsätta i forumets tråd för filmen?


Jag ser ingen speciell riktlinje i den här tråden. Folk talar om skådespelare med alla möjliga kommentarer.
Kolla redan i början på tråden så börjar folk redan sväva ut i olika saker.

Folk har diskuterat bådeom TNT och TOS och annat
Ställ dig den frågan om det är meningen att diskutera om gamla serier vilken som är bäst
och andra oliktänkande aspekter?

Vad är det som avgör vad som riktigt att diskutera i så fall när man ser på vad andra har sagt?

Jag tycker att du bör kolla upp glashuset

I post 48 nämner du själv om Star Trek-filmer som du gillar. Vad har det med denna tråd att göra?
Handlar den här tråden om vilka Star Trek man gillar. Där har du klivit på din egen flopp som nu här
försöker med något.

Har inte jag samma rätt att kila in med egna utsvävandet precis som du har gjort oavsett vad det är?

#65 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2008 - 17:06

Jag försöker i största möjliga mån hålla mig ontopic i diskussioner, vilket jag kanske inte gjorde i samma utsträckning tidigare. Men jag förstår inte varför du uppar just denna tråd när det numera finns en tråd på forumet som avhandlar filmen och allt runt omkring. Nästa gång kanske du kan föregå med gott exempel och välja aktuella och mer lämpligare trådar för dina inlägg.

Tycker du bör sluta upp att agera som ett trotsigt litet barn som gör en viss sak bara för att alla andra gör så. Försök att föregå med gott exempel istället och placera dina kommentarer på lämpligare ställe. I Det här fallet måste det väl anses vara mer lämpligare att prata om skådespelare och tidigare serier samt deras påverkan av den kommande filmen i just tråden som rör den filmen istället för en tråd som denna, vars egentliga uppgift var att påkalla uppmärksamheten då teaserpostern kom. Jag vet att jag var en av dom som började blanda in offtopic saker men man är inte för gammal för att lära sig att var sak har sin plats, vilket man tydligen inte kan förvänta sig av alla. Eller?

Edited by Cartman, 02 September 2008 - 17:08.


#66 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 02 September 2008 - 18:12

Det där är förolämpande med påhoppet att jag agerar som trotsigt småbarn. Jag tänker ta dig alls på allvar.

Kolla upp ditt eget glashus. Varför valde inte du rätt trådämne för att yttra dig om vilken Star Trek som du gillar
och det där förbannelse osv.
Jösses vilken usel bortförklaring du kommer med ut av din off topic

Du försöker bara rättfärdiga din egen off topic och hitta på förtal för vinnings skull.

LÄGG AV ATT FÖROLÄMPA MIG

#67 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2008 - 18:29

Glashus? What are you on about? :rolleyes:

-Ja, varför gjorde jag det. Det var ju ett tag sedan nu så jag kommer inte riktigt ihåg. En gissning skulle vara att eftersom det då inte fanns en tråd för filmen så gjorde jag det enkelt för mig att posta nyheter och liknande i denna tråd. Eftersom ingen annan startade en tråd för filmen så gjorde jag det efter ett tag och har fortsatt att posta releventa saker där istället för andra trådar.

Sluta upp att försöka rättfärdiga dina egna misstag genom att påpeka hur många fel alla andra tidigare har gjort. Som jag skrev tidigare, försök att föregå med gott exempel och posta dina inlägg i lämpligare trådar istället. Det gör ju praktiskt taget alla andra här så varför skulle du behöva agera annorlunda?

Jisses! :blink:

#68 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 September 2008 - 18:48

Sköt er, och det gäller alla som bråkar just nu.

Jag stänger det här ämnet nu, vill ni diskutera stängningen, ta upp det i en ny tråd i "Meddelanden Till/Från Sci-Fi Nytt".

Vill ni diskutera Star Trek-filmen ytterligare så finns det fler trådar till det, lyckligtvis.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."