Jump to content

Photo

Nya SF-serier i Sverige...


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#26 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 December 2006 - 00:06

Enligt expressen.se är det Tv4+ som Jericho ska visas på. Inga problem för mig, jag har den kanalen. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2007 - 14:11

Stod en liten notis i dagens Metro (pappersupplagan) att TV6 ska visa Star Trek DS9, Voyager och Enterprise efter TNG.
Blev lite konfunderad eftersom det verkar som om dom börjar om från början med TNG nästa fredag.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 January 2007 - 16:55

Stod en liten notis i dagens Metro (pappersupplagan) att TV6 ska visa Star Trek DS9, Voyager och Enterprise efter TNG.
Blev lite konfunderad eftersom det verkar som om dom börjar om från början med TNG nästa fredag.

var det inte bara en fråga någon hade ställt. så uppfattade jag det. att det var inte något svar. :blink:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2007 - 18:05

var det inte bara en fråga någon hade ställt. så uppfattade jag det. att det var inte något svar.

Jo det fanns en fråga, men svaret var:

att TV6 ska visa Star Trek DS9, Voyager och Enterprise efter TNG

.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#30 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 January 2007 - 18:46

Om så vore fallet så är det ju väldigt trevligt. DS9 skulle bli intressant och se varför den är så hypad och Voyager ser jag gärna igen, dock inte de 2 första säsongerna för de har jag redan på dvd :)

Winter is Coming


#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2007 - 05:31

Kanal 5 har faktiskt skött sånt där bra, som t.ex. crossovern CSI Miami - CSI NY som var ett dubbelavsnitt.
Så visst finns det kanaler som tänker på sånt.

Men sen finns det skräckexempel t ex med Ally McBeal/Advokaterna crossovern där den avslutande delen på Ally McBeal visades första och sedan första delen på Advokaterna visades första 6 månader senare.
Atlantis är fortfarande rätt ny (Eller, iallafall tillräckligt) så chansen finns att de visar den en gång i veckan men SG-1 kommer de garenterat visa varje dag.
Men lite jobbigt om de visar om TNG igen. Visseligen har jag missat att se den sista säsongen nu, men ändå. 11/1 så visas sista avsnittet av TNG så jag antar att vi får se hur det blir sen. ;)

Edited by Crusader, 03 January 2007 - 05:50.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 January 2007 - 06:22

Jag kan tänka mig att Tv6 visar SG-1 eller Atlantis när Special Unit 2 slutar i februari. SU2 visas på fredagar kl 21. Två avsnitt på rad (eller back-to-back som man säger i USA).

11/1 så visas sista avsnittet av TNG så jag antar att vi får se hur det blir sen. wink.gif

om du kollar i TNG tråden (eller i georgias inlägg) så har jag skrivit att tv6 visar också TNG den 12/11, så de börjar säkert om. Ett tag iaf.

Edited by GaterGirl, 03 January 2007 - 06:25.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#33 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 January 2007 - 16:44

Jag läste i dagens arbetarbladet (gävletidning) att Dr Who ska sändas i mars på SVT. Det stod en massa andra serier (inte bara sf).
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#34 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2007 - 17:27

Jag läste i dagens arbetarbladet (gävletidning) att Dr Who ska sändas i mars på SVT. Det stod en massa andra serier (inte bara sf).

Vilka andra serier, länk?

Dr Who kanske tar torsdagssloten kl 20 efter s2 av Veronica Mars är slut.

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2007 - 17:35

Jag läste i dagens arbetarbladet (gävletidning) att Dr Who ska sändas i mars på SVT. Det stod en massa andra serier (inte bara sf).

Vilka andra serier, länk?

Dr Who kanske tar torsdagssloten kl 20 efter s2 av Veronica Mars är slut.

Enligt SVT så är det just den tiden som serien ska ha, ja. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2007 - 17:38

Källor lyser med sina frånvaror här.

#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 January 2007 - 17:42

Jag antar att det är den här artikeln:

Brittisk trend i tv i vår – och godingar

Gamla godingar och brittiska serier. Det kan vi förvänta oss i tv-soffan under våren. Bland annat får vi se de oerhört omtalade och hyllade BBC-serierna ”The line of beauty” och ”Life on Mars”.

Hösten var en prövningarnas tid för tv-bolagen. Program efter program lades ner eller flyttades efter dåliga tittarsiffror: ”Fling” och ”Menduro” på TV3, ”Miljonärerna” och ”Hombres” på Kanal 5. TV4:s ”Trälen” gick långt under förväntan. SVT:s flopp ”Bingo royale” kan bli en framtida kultklassiker. Och så vidare.
Trenden var tydlig: dokusåpor, speciellt de som sändes mer än en gång i veckan, gick dåligt. Egenproducerade lekprogram gick dåligt. Till och med egenproducerat drama gick dåligt: ”Hombres” sågs av endast 90 000 tittare till exempel.
När tv-kanalerna nu laddar inför våren, satsar man på två saker: utländska kvalitetsserier och gamla, beprövade kort.

Mycket brittiskt
Bland de utländska serierna finns en tydlig brittisk trend. SVT börjar bland annat att sända de mycket uppmärksammade BBC-serierna ”The line of beauty”, ”Life on Mars” och den nya versionen av klassikern ”Dr Who”. Dessutom sänder man komedin ”Robinsons” med Martin Freeman, känd från ”The office” i huvudrollen. I TV4 kommer vi att få se en annan BBC-serie, ”The amazing mrs Pritchard”, som handlar om en vanlig kvinna som plötsligt blir vald till premiärminister. Kanal 5 satsar på brittisk humor, och sänder de tre serierna ”Green wing”, ”Catherine Tate show” och ”Star stories”.

Säkra kort
När det gäller underhållning är det gamla trotjänare som gäller. ”Antikrundan” tuffar på för artonde gången i SVT, som även fortsätter med ständiga succÈn ”Så ska det låta”.
Men man gör även en nysatsning med ett allsångsprogram som ännu inte har något namn. I TV4 kommer naturligtvis kändisar att dansa i ”Let’s dance” och Adam Alsing gör comeback med ”Jeopardy”.
Kanal 5 dammar av två gamla programidÈer, och återlanserar ”Mullvaden” och sex- och samlevnadsprogrammet ”Fråga Olle”. Och i TV3 fortsätter ”Top model” för sjunde säsongen.
Men det är även säkra kort vad gäller serier. Många gamla favoriter återkommer. SVT sänder nya avsnitt av ”Saltön” och senare till våren får vi även se den sista säsongen av ”Six feet under”. Dessutom återkommer kommissarie Morses assistent Lewis i en egen serie. TV4 sänder trotjänare som ”Lost”, ”24” och den andra säsongen av ”Anna Pihl”, med Ola Rapace i en av rollerna.

Kalle Dixelius/TT Spektra

(Sökte helt enkelt på arbetarbladet i google, och sedan på arbetarbladet efter dr who).

Edited by XC, 03 January 2007 - 17:42.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2007 - 17:50

Källor lyser med sina frånvaror här.

Men kommer du inte ihåg det? Hösten 2005 gick SVT ut med deras nya ungdomssattsning som var Torsdagar 20:00 och berättade att på den tiden skulle de visa Veronica Mars och Dr Who. Vi diskuterade ju det en massa i Veronica Mars forumet på TV-Land om varför de bara kunde ge en tid i veckan till serierna och varför de var tvugna att vänta så länge med att visa dem.
Det är ju knappast nyheter och jag tänker inte leta genom hela internet för nånting som SVT sa för 1,5 år sedan.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 January 2007 - 17:52

Torsdagar med Veronica Mars?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2007 - 17:58

Det var ju länge sedan, har hört andra saker från SVT sedan dess också, som även det diskuterats, så det är inget som är säkert. De gav ju t ex Supernatural en ny slot.

Känns inte som 5an kan göra en ny Mullvaden utan att den blir förstörd efter så många år, nu är reality inget nytt och alla har mycket bättre koll.

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2007 - 18:07

Torsdagar med Veronica Mars?

Jepp, där är det. :)

Det var ju länge sedan, har hört andra saker från SVT sedan dess också, som även det diskuterats, så det är inget som är säkert. De gav ju t ex Supernatural en ny slot.

Har Supernatural fått en ny slot? Måste jag ha missat. (Har serien på DVD så jag följer den inte på TV) Vad bra, för Måndagar kl 22 krockade ju med Prison Break.

Visst har vissa saker förändrats. T ex DLM fick de ge en annan tid eftersom VM blev så populärt att de satte sin säsong 2 istället men tiden på Torsdagar ska ju fortfarande vara menad som ungdomstiden så jag tror de håller fast med Dr Who på den tiden.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 January 2007 - 18:34

Jag antar att det är den här artikeln:Brittisk trend i tv i vår – och godingar

ja den är det men i pappers bilagan så stod det mer utförligt om vlika serier som SVT 1,2 tv4, 4 och kanal 5 kommer att visa.

Vilka andra serier, länk?

Jag har den inte hemma utan jag läste det på jobbet. Kan kolla mer utförligare imorgon. Om inte Georgia har arbetarbladet förstås. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#43 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2007 - 18:39

Om inte Georgia har arbetarbladet förstås.

Har GD hemma, och jag tror inte Arbetarbladet finns kvar på jobbet i morgon.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#44 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 January 2007 - 18:41

Om inte Georgia har arbetarbladet förstås.

Har GD hemma, och jag tror inte Arbetarbladet finns kvar på jobbet i morgon.

ok. jag hoppas arbetarbladet är kvar imorgon, gamla tidningar brukar ligga på hatthyllan.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#45 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2007 - 18:49

Har Supernatural fått en ny slot? Måste jag ha missat. (Har serien på DVD så jag följer den inte på TV) Vad bra, för Måndagar kl 22 krockade ju med Prison Break.

Visst har vissa saker förändrats. T ex DLM fick de ge en annan tid eftersom VM blev så populärt att de satte sin säsong 2 istället men tiden på Torsdagar ska ju fortfarande vara menad som ungdomstiden så jag tror de håller fast med Dr Who på den tiden.

:huh: Supernatural går på måndagar, dvs en annan slot än den som det först talades om, dvs torsdagar kl 20. Och DLM visades i torsdagssloten, plus en extra dag, för den skulle visas under sommaren.

Det finns inget bekräftat för Doctor Who, jag gissade bara på en slot som jag vet kan bli tom i mars.

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2007 - 23:10

Fast att Supernatural skulle visas på Torsdagar sa aldrig SVT. Det var bara något som folk antog att den skulle räknas som ungdomsserie. Serien var för hemsk för att visas så tidigt som 20:00 så jag tvivlar på att de ens haft tanken.

Visst ja, DLM gick på Torsdagar. Det hade jag lömt. Men då har de hitils hållt vad de sagt. Då borde man rätt mycket vänta sig att de kommer visa även Dr Who på den tiden de sagt innan.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 January 2007 - 22:12

Nu är det dags igen, Stargate SG-1 äntligen i svensk tv igen. :thumbsup: :thumbsup: Tisdag den 6 feb på en urusel tid kl 00:00. :angry: :angry: Hoppas verkligen det visas på en annan tid!!

http://www.tv6.se/in...n...&Itemid=853

Edited by GaterGirl, 22 January 2007 - 22:12.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#48 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2007 - 22:20

:hurrah: :hurrah:

Men vilken j*vla tid då :angry:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#49 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 23 January 2007 - 01:10

Nu är det dags igen, Stargate SG-1 äntligen i svensk tv igen. :thumbsup: :thumbsup: Tisdag den 6 feb på en urusel tid kl 00:00. :angry: :angry: Hoppas verkligen det visas på en annan tid!!

http://www.tv6.se/in...n...&Itemid=853



Va fanken är det för urusel tid? Det är ju ingen som kommer att kolla på den. I början på veckan och under en tid som ingen kommer att kolla på den för att man jobbar. Ibland tror jag att scifi serier medvetet får dåliga tider bara för att dom kan slopa serien till fördel för någon svenskproducerad skit.
"There once was a man from Nantucket..."

#50 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 24 January 2007 - 09:28

Det verkar vara andra tidspunkter nu :)

Måndag 5 februari 2007

18:00 Stargate (19:40)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 1 av 21. En hemlig militär grupp, kallad SG-1, formas för att utforska en nyligen upptäckt Stargate. Vetenskapsmännen tror att denna Stargate är en av många inom galaxen vilket i slutänden betyder att människan skulle kunna röra sig fritt i tid och rum. Men innan detta blir verklighet finns många hinder att ta sig över och många områden att utforska. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. [48250673]00:00 Stargate (01:35)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 1 av 21. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. Repris från i dag. [87451506]

Tisdag 6 februari 2007

18:00 Stargate (19:00)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 2 av 21. Teal'c, som blivit ganska impopulär på Chulak, återvänder till Jorden. Under tiden lider Kawalsky av fruktansvärda huvudvärksattacker. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. [43936070]

23:40 Stargate (00:40)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 2 av 21. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. Repris från i dag. [96600631]


Det verkar vara andra tidspunkter nu :)

Måndag 5 februari 2007

18:00 Stargate (19:40)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 1 av 21. En hemlig militär grupp, kallad SG-1, formas för att utforska en nyligen upptäckt Stargate. Vetenskapsmännen tror att denna Stargate är en av många inom galaxen vilket i slutänden betyder att människan skulle kunna röra sig fritt i tid och rum. Men innan detta blir verklighet finns många hinder att ta sig över och många områden att utforska. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. [48250673]00:00 Stargate (01:35)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 1 av 21. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. Repris från i dag. [87451506]

Tisdag 6 februari 2007

18:00 Stargate (19:00)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 2 av 21. Teal'c, som blivit ganska impopulär på Chulak, återvänder till Jorden. Under tiden lider Kawalsky av fruktansvärda huvudvärksattacker. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. [43936070]

23:40 Stargate (00:40)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 2 av 21. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. Repris från i dag. [96600631]


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling