Jump to content

Photo

Pirates of the Caribbean 4: On Stranger Tides


  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 February 2007 - 14:19

SFX \ Pirates of the Caribbean 4?

Pirates of the Caribbean 3 isn't even due out for another three months yet but already there's talk of a fourth film being made. But don't get too excited just yet - screenwriter Terry Rossio stresses that it's nothing more than a possibility right now.

"It's like the fourth Indiana Jones picture," Rossio said in an interview on Moviehole.net. "There are forces in play to make it happen, and forces in play to make it not happen. I think we will try to write a screenplay. I can't say if we'll be able to solve the challenge of making a good fourth film, or if our screenplay will be enough to get a film made."

So we'll just have to wait and see then. In the meantime, Pirates of the Caribbean: At World's End is due for a UK release on 25 May this year.

Source: Moviehole.net


Edited by Garm, 01 February 2017 - 01:54.
Tillägg av tagg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Catholic Block

Catholic Block

    Commander

  • Members
  • 202 posts

Posted 15 February 2007 - 19:28

Nej, inget jag vill se även fast jag gillar filmerna. 3 is enough och sen måste Johnny Depp få göra annat.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 February 2007 - 23:07

Äh, Depp suger :P

Han är en sådan skådis som jag har lätt för att ogilla och han blir oftast för mycket. Förvånande nog är Pirates-sviten en av de som jag tycker tvärtom emot. Men å andra sidan är det inte han som lockar med filmen heller.

Allt tyckerj ag beror på om det är ett bra manus som håller samma klass som de två första filmerna, i så fall säger jag... Go! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2007 - 23:12

Ja lyckas de göra en 4:e lika bra så ska de klart göra den. Men det är en filmserie som ska sluta på top och inte gå nerför. Inga PotC med nya skådespelare t ex.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2007 - 18:07

IMDb.com - WENN - Bruckheimer Considers More 'Pirates' Films

Movie mogul Jerry Bruckheimer is planning further Pirates Of The Caribbean sequels, although they may not star Johnny Depp. The third film in the trilogy, Pirates of the Caribbean: At World's End, is to be released later this month, and Bruckheimer is already considering the idea of spin-off movies. He tells Australian newspaper The Herald Sun, "This is the end (of the trilogy), but whether one of the characters or a couple of the characters continue on, it's a possibility. Certainly, in a moment at the end of the film there is a hope that something else might happen". Pirates Of The Caribbean regular Geoffrey Rush believes another sequel is likely, although they might not necessarily star Depp. He adds, "Inevitably they may think about it, but Johnny may say, 'Pah, I've burnt out Jack. I couldn't go there again.' Or he may not. I certainly know he wouldn't say 'Hey, treble my fee and I'll do it.'"


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 May 2007 - 18:13

JD sa i den där intervjun med Stellan som postades nyss att han gärna gör en POTC4 också, eller läste jag fel? :unsure: Jag tror att han (som många av de andra också tycks ha haft) haft mycket roligt att göra de här filmerna. På ett sätt har de gått tillbaka till de gamla matinéfilmerna och gjort det modernare, större och bättre. Så länge manus är tillräckligt bra och skådisarna stället upp - why not?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2007 - 18:29

Det stämmer - jag har läst fler artiklar där JD tydligt säger att han gärna gör fler PotC. Jag reagerade också på det där.

Minns inte var men jag tror han sade något i stil med att han gärna gör Pirates 7 till och med. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 18:30

Ja, Johnny Depp sa ju att han gärna gör 7 filmer till bara manuset blir bra. :P Så det tror jag inte är nåt problem.
Spin-off är väl en väg att gå men det är också en väldigt farlig väg.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2007 - 18:38

Minns du var? :unsure: Jag har letat igenom mina vanliga källor men hittar det inte... :(

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 11 May 2007 - 18:38

För min del får dom gärna göra fler filmer. Första och andra var fruktansvärt bra. Jag ser fram emot att se den tredje.
"There once was a man from Nantucket..."

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 18:40

Minns du var? :unsure: Jag har letat igenom mina vanliga källor men hittar det inte... :(

Nej, jag gör tyvärr inte det tyvärr. Det var runt premiären av PotC2. Men det borde vara enkelt att finna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 May 2007 - 19:57

För min del får dom gärna göra fler filmer. Jag ser fram emot att se den tredje.

Kan de bibehålla kvaliteten så inte mig emot. Det är underhållande och välgjort och borde hålla för fler varv, men det hänger främst på manussidan. Som vanligt.

Här i huset räknas det ner till premiären av trean, så jag vet exakt vad som händer den 23:e maj iaf. :P

Första och andra var fruktansvärt bra.

Nja, ettan var betydligt bättre än tvåan vad gäller JD:s insats. Jag upplevde det lite som att han gick på tomgång där och hoppas han skärpt sig till trean. Annars var effekterna med skeppet och hur Stellan Skarsgård och Bill Nighy såg ut så sanslöst bra, plus att storyn som sådan fortsatte i nästan samma tempo som ettan att man kunde blunda med ena ögat för bristerna. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 May 2007 - 08:56

Nog med sjörövare. Keira Knightley och Orlando Bloom är helt överens. Efter tre filmer, fyra inspelningsår och många månader i Västindien är det dags att ta farväl av Elizabeth Swann och Will Turner, deras respektive rollfigurer i Pirates of the Caribbean. På onsdag har den avslutande trilogidelen, Vid världens ände, biopremiär. (Källa)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 May 2007 - 09:57

Alla källor säger så mycket emot varandra så jag har slutat att lyssna på dem. Enda gången det är värt att lyssna är om det där direkt citat :P

Nja, ettan var betydligt bättre än tvåan vad gäller JD:s insats.


Men nu är filmerna mycket, mycket mer än en enskild person. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 May 2007 - 10:28

Men nu är filmerna mycket, mycket mer än en enskild person.

Det säger jag inte emot, det var enbart hans insats jag kommenterade där.

Och vad gäller fler filmer i PotC-franchisen så är det nog för tidigt att säga varken bu eller bä. Att många vill se fler filmer är väl inte konstigt så mycket pengar som de drar in.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 May 2007 - 14:34

Mm... Jag hoppades det var ås du menade - men det lät som du satte allt i PotC i JD:s händer, vilket jag inte håller med om. Han är ett bra inslag, men långt från det enda jag gillar i det.

Och ja, det är för tidigt. Jag har dock inget emot en fortsättning i samma anda.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 May 2007 - 15:45

Läste i Stockholm City i morse att Orlando Bloom skulle ägna sig åt teater ett tag nu efter allt svärdssvingande. Och Kiera Knightley funderar visst på att lägga av med skådespeleri över huvud taget. För mig låter detta som två "pirat-baksmällor" ;) Ska kanske inte räkna med dem till någon 4:a hur som helst...
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2007 - 21:21

Alla källor säger så mycket emot varandra så jag har slutat att lyssna på dem. Enda gången det är värt att lyssna är om det där direkt citat :P

Håller jag med om. Tänker då t ex på allt snack om vilka skådespelare som garenterat skulle hoppa av Harry Potter filmerna och alla gånger som det snackades om att de skulle ha sagt det ena och det andra. Nu har de skrivit på för de sista filmerna och sa i en intervju för inte så längesedan att de aldrig hade en tanke på att hoppa av. :P

I det här fallet så hör man ena veckan att de båda vill göra PotC4 och nästa att de absolut inte tänker göra det.
Jag tror att ofta så kommer de här ryktena från saker som skådespelarna har sakt lite halvseriöst mellan intervjuerna, typ "Jag gjorde precis världens jobbigaste scen. Efter det här så får det vara slut." eller "Det är väldigt jobbigt att göra en sådan här film så jag tänker inte göra en till när vi är klara med den här." vilket sedan ändras till "Hon sa att det är slut och hon inte tänker göra fler filmer i den här serien." eller "Hon tycker filmen sätter för stor press och klarar inte av att göra någon efter det här."
T ex. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 May 2007 - 21:53

Word!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 June 2007 - 18:48

MovieZine.se - Nyheter - Nytt om "Pirates of the Caribbean 4"

CinemaBlend rapporterar att “Pirates of the Caribbean 4” definitivt är på gång, med mer fokus på Johnny Depps karaktär Jack Sparrow. Så här skriver deras källa:

”Slutet på ”Pirates 3”, historien om ungdomens källa blir nog inte den enda historien i nästa film. Den kan komma att användas på något sätt för att introducera handlingen i fyran. Filmen kan också komma att gå ifrån de tidigare, med mer science fiction och bli starten på en ny trilogi med Sparrow och hans missanpassade besättning. Några idéer som cirkulerar berör James Verne-liknande stora flygmaskiner, och en kapplöpning till en försvunnen värld (Atlantis?)”.

Källan påstår också att Johnny Depp, Geoffrey Rush och regissören Gore Verbinski definitivt återvänder. Vem han/hon är vill CinemaBlend konstigt nog inte berätta.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 June 2007 - 19:07

Jag är misstänksam mot mystiska källor. Fast att det skulle bli ett PotC4 har jag aldrig tvekat över.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2007 - 19:08

Några idéer som cirkulerar berör James Verne-liknande stora flygmaskiner, och en kapplöpning till en försvunnen värld (Atlantis?)”.

okej...

Källan påstår också att Johnny Depp, Geoffrey Rush och regissören Gore Verbinski definitivt återvänder. Vem han/hon är vill CinemaBlend konstigt nog inte berätta.

Hmmm, vet inte vad jag ska tro.
Men blir det fler filmer tackar jag inte nej precis.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 June 2007 - 19:12

Haha. Jag är också lite skeptisk mot artikeln i sig - men det är ju så kul och spekulera. :D

Säger inte heller nej till fler filmer, och tycker inte alls att det är någon brist om Will/Elisabeth inte återvänder. Den delen av historien känns det som om den fått ett ganska tillfredsställande slut. :)

Och är det bara jag som gillar tanken på att hitta Atlantis bland karibiens pirater? :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 June 2007 - 19:40

Och är det bara jag som gillar tanken på att hitta Atlantis bland karibiens pirater?

Atlantis har ju redan hittats. ;) :P

Gillar Jack Sparrow så mer film med honom ser jag fram emot. Håller med XC, Will/Elizabeth känns avslutad.

Edited by GaterGirl, 22 June 2007 - 19:42.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2007 - 19:41

:lol2:
Piraterna kanske var före :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.