Jump to content

Photo

Green Lantern


  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#51 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2008 - 23:50

har t.o.m. för mig att han haft grå tinningar i en del serier. Tycker att folk över 25 ska få en chans att synas, de också. Dessutom kan väl DB alltid gå på gymmet för att komma i form.


Det med grå tinningar var något de gjorde på 90-talet som hade göra med att Hal hade blivit grå tidigt på grund av all "stress" han fick av att vara Green Lantern. Är rätt säker på att filmmanuset totalt ignorerar ungefär allt som man gjorde med karaktären under 90-talet. Bra det. Jag är säker på att Boreanaz kan göra en godkänd Hal Jordan och gå på gymmet etc,och jag vill inte heller ha en för ung Hal. Men räknar det här till en av jäkligt många David Boreanaz rykten som dyker upp alltid när någon superhjältefilm görs. Men det är klart, om han ryktas till tillräckligt många filmer så kanske han till slut får den rollen :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 September 2008 - 08:50

Okej, bra att du påpekade det där med 90-talet, super85. Majoriteten av mina kunskaper om Hal Jordan kommer från gamla nummer av Gigant från antikvariat jag brukar gå till. Är inte lika påläst när det gäller dy nyare serierna han är med i.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#53 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 September 2008 - 17:31

Script Review och Casting Update.


http://www.latinorev...ing-update-5395
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#54 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 September 2008 - 17:36

'Green Lantern' Film Edges Towards Spring Start - ComicMix news
Producer says Warner Loves the Script

Producer Donald De Line told Alex Billington at First Showing that the Green Lantern movie should begin principal photography in the spring. The screenplay, by Michael Green, Greg Berlanti, and Marc Guggenheim, has garnered positive reviews across the net although the final version, submitted to Warner Bros. recently has not been leaked to date.

DeLine did say, "it's coming together and I'm excited about it. Hopefully we'll make it to start gate. We're really close - really close."

The film, which still lacks a cast although Berlanti remains on board to direct, will feature Hal Jordan, the Silver Age incarnation of the character first created in 1940 by Martin Nodell and Bill Finger.

"The structure adheres closely to what I call - the 'superhero origin movie paradigm,'” DeLine continued. “In Green Lantern's case, Hal Jordan has to overcome his selfishness and self pity over the death of his father Martin Jordan which takes place early in the script. Hal Jordan for the first 20 pages or so is a prick. The story follows the Green Lantern origin closely and cinematically speaking – it works."

If production begins in early 2009, the film will most likely receive a summer 2010 release. While rumors abound as to who may play Jordan, David Boreanez, widely reported to be up for the role, apparently is no longer a consideration as the producers search for a 27-30 year old to play the pilot turned hero.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#55 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 September 2008 - 20:57

Tack för updaten. Kul att en hemsida som heter "comicsmix" skriver såpass otydligt (för mig iaf)

will feature Hal Jordan, the Silver Age incarnation of the character first created in 1940 by Martin Nodell and Bill Finger.



Det är sant att Finger och Nodell skapade första versionen(Alan Scott som GL) , och texten är ju inte liksom fel...men Alan Scott är en helt annan grej och de borde ha nämt att Hal Jordan är däremot skapadav John Broome och Gill Kane (säkert för att Julie Schwartz ville ha en ny modern version av karaktären) 1959.

Nåja, de ljög ju iaf inte med artikeln.



Filmen till produktion redan i vår?. Jag tror på det när jag ser det. Hoppas det blir av, manusförfattarna/manuset verkar vara just som det ska.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#56 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 October 2008 - 00:32

Latino Review skriver att WB vill ha Ryan Gosling som Hal Jordan/Green Lantern.

Latino Review is reporting the rumor that Ryan Gosling is Warner Bros. Pictures' first choice for Green Lantern. Gosling, most known for The Notebook, has also starred in recent pics like Lars and the Real Girl and Half Nelson. He received both an Oscar and Golden Globe nomination for the latter.

Greg Berlanti is attached to direct the studio's big screen adaptation, written by Marc Guggenheim, Michael Green and Berlanti.

The "Green Lantern" was created in 1940 by writer Bill Finger and artist Martin Nodell. Hal Jordan introduced in 1959, a second-generation test pilot, is an ordinary man who was given the power ring and battery (lantern) by a dying alien named Abin Sur. When Abin Sur's spaceship crashed on Earth, the alien used his ring to seek out an individual to take his place as Green Lantern: someone who was "utterly honest and born without fear."

No release date has been scheduled for the film.



http://www.superhero...ews.php?id=7715


Ryan Gosling är en väldigt bra skådespelare. Men verkligen inte nån jag tänkt på som Hal Jordan.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#57 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 October 2008 - 17:26

Undrar vad de ser hos honom? Då menar jag inte att ifrågasätta dem, jag är bara nyfiken på vad som gör att de tycker att han passar som Hal Jordan. Jag har inte sett så mycket av honom förutom Young Hercules, så jag har ingen bra koll, direkt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#58 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 October 2008 - 15:02

Update.

http://www.newsarama...eenLantern.html
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#59 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 November 2008 - 22:20

'Green Lantern' casting rumors
Rumor on the internet is that Ryan Gosling will not be playing 'Green Lantern' in the upcoming movie. Producers apparently made an offer to Casey Affleck, who was awesome in 'Gone Baby Gone', but apparently that deal didn't work out either. No word on who the next candidate may be.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#60 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 November 2008 - 23:06

Attans. :( Och jag som var glad att de hade fått tag i en skådis, men där fick man fikon. Så länge det fortfarande tänker göra filmen, så...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#61 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 November 2008 - 21:45

The Unfilmed Green Lantern
Knight Rider executive producer Gary Scott Thompson spent some time on the long-in-development Green Lantern film. In this exclusive interview he discusses his script and time with the project.


Följ länken för att lyssna på intervjun.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 December 2008 - 19:26

Splash Page » ‘Green Lantern’ Co-Screenwriter Marc Guggenheim On Film Rumors & Status
Newsarama.com has been posting a series of features based on an interview with TV, film and comic book writer, Marc Guggenheim, about his various projects — from his ABC television series “Eli Stone” to his recent Marvel Comics-exclusive work. However, if there’s one project that comic fans are dying to hear more about, it’s his upcoming big screen take on DC’s emerald enforcer of space sector 2814, Green Lantern, which the writer discusses in today’s post.

According to the Newsarama piece, Guggenheim said that the “Green Lantern” script is moving along “at a pretty hefty clip,” and that rumors of DC’s proposed plan to make all upcoming films darker in tone has not affected the “Green Lantern” writing team’s vision for the film.

“I know a lot’s been made in newspapers and magazines about a revamping of DC’s approach. That hasn’t been my sense,” explained Guggenheim in the Newsarama piece. “Maybe a focusing; maybe a ratcheting up of pace and energy. Whatever it’s been, it really hasn’t affected this project in the least. All the drafts have come in on schedule. All the notes have been the same kind of notes that we would have gotten in the absence of any ‘revamping.’”

Guggenheim also addressed the most recent “Green Lantern” rumors involving actor Ryan Gosling being cast in the film’s lead role, however, the writer offers no “official” word on if the part has been offered to Gosling or not.

“As one of the writers, I’m not really involved in the day-to-day pre-production on it all. But I think it would be pretty amazing. I’ll go on record saying that,” said Guggenheim.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 December 2008 - 21:18

Superman Could Appear in "Green Lantern" Movie at WorstPreviews™
The "Green Lantern" co-writer Marc Guggenheim told MTV News that new DC Comics movie is moving forward nicely, even if discussions about other characters get in the way.

"This morning, we sat down to talk Green Lantern," he explained. "And we ended up riffing for an hour and a half on another, much more obscure character. I'm sure the studio wouldn’t be happy about it, but we're not going to blow the deadline. We'll get it in."

Guggenheim added that he and fellow screenwriters Michael Green and Greg Berlanti (who's also directing the film) are on the third studio draft, and they've just been refining the script based on studio notes and locations.

"[The changes are] nothing that's affecting the storyline, really," he said. "It's pretty well set. But sometimes we'll move a scene to a different location for budget purposes, perhaps in an already established location instead of a new one. It's a question of, which locations can we live without?"

Guggenheim also talked about cameos. He added that while he thought it would have been great if Tom Welling ("Smallville") appeared in "Batman Begins" as a young Clark Kent to meet with a young Bruce Wayne, that scene could have taken the audience out of the film.

"Brandon Routh or even Tom Welling [in 'Green Lantern'] would be awesome," he said. "And anything is possible. The beauty part of being the writer, though, is that I don't actually have to make that judgment call."

Would you like to see Christian Bale or Brandon Routh in the "Green Lantern" movie?


Edited by Georgia, 02 December 2008 - 21:18.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#64 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 December 2008 - 22:29

Ärligt talat är jag nog inte så haj på en sån cameo i en DC-film, i alla fall inte i nuläget. Om det händer i en Marvel-film, nu när de planerar Avengers och allting, är det okej, men nu när det är så struligt med Justice League och allting är jag bara rädd att det blir ännu mer krångligt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#65 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 December 2008 - 19:59

Jag tycker Superman är för stor för att bara spela en biroll/cameo, släng in nån mindre känd som t.ex Green Arrow och kalla filmen Green Vs Green :P

Winter is Coming


#66 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 December 2008 - 19:11

Splash Page » Will ‘Green Lantern’ Be The Next DC Comics Film To Hit Theaters?
Published by Casey Seijas on Thursday, December 18, 2008 at 12:20 pm.

Green LanternIt’s been a few weeks since we’ve checked in with the “Green Lantern” camp — last we heard, co-screenwriter Marc Guggenheim said he was putting the final touches on the script and hinted that DC’s resident “Big Blue Boy Scout” might be making a cameo in the film.

Fortunately, today the ‘Net gives us a few updates from the “Green Lantern” front, and who better to hear from than Warner Bros. President, Alan Horn, who the fellas over at Collider.com recently had the opportunity to talk to on a red carpet event for “Yes Man.”

“['Green Lantern' is] on the board,” said Horn in the Collider piece. “On the runway. Hasn’t taken off yet, but we’re close. I think ‘Green Lantern’ is probably the best guess [as the next DC Comics film to hit theaters] but I can’t promise it at this moment.”

And in other “Green Lantern” news, while Guggenheim and co-writers Michael Green and Greg Berlanti (who’s also on board to direct) are wrapping-up the fanboy-friendly script, it appears that Warner Bros. have begun scouting locations for the film in Australia (a country which has been pwning the comic book film blogs the week thanks to “The Phantom Legacy“). As The Sydney Morning Herald reports, filmmakers have been looking at locales around the country and have been conducting interviews with key crew in Sydney.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#67 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 February 2009 - 12:17

Kan detta vara ett bra val om det stämmer? :)

Variety - Campbell in talks for Lantern

Wed., Feb. 4, 2009

Director may take on Green Lantern for Warner Bros.

Warner Bros. is negotiating with Martin Campbell to direct Green Lantern, the live-action film based on the DC Comics hero.

Campbell last directed Casino Royale and recently wrapped the Mel Gibson starrer Edge of Darkness, based on the 1985 BBC miniseries that Campbell helmed.

The emergence of Campbell, who also helmed two Zorro films and the 007 film GoldenEye, puts Green Lantern at the top of DC properties being set for movie treatment by WB. While the studio is hoping director Chris Nolan will follow its 2008 smash The Dark Knight with another Batfilm, DC projects such as Superman and Justice League were expected to happen quickly, but have stalled.

Instead, the hot DC titles are Green Lantern and Jonah Hex, the latter of which has Josh Brolin set to play a disfigured gunslinger in a film that begins production in April, directed by Jimmy Heyward (Horton Hears a Who).

Greg Berlanti wrote the script with Marc Guggenheim and Michael Green.

Donald DeLine will produce with Berlanti.

Berlanti had once been considered to direct. Instead, WB has attached him to direct This Is Where I Leave You, the upcoming Jonathan Tropper novel which will be adapted by the author.



#68 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 February 2009 - 17:10

Fantastiskt val för filmen om WB nu får honom som regissör och faktiskt får filmen gjord. Tror på det när man ser det, men väldigt bra val tycker jag. :rambo: :batman:
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#69 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2009 - 14:24

SCI FI Wire: Green Lantern movie moving forward, writer says
Michael Green, who is co-writing the upcoming film adaptation of DC Comics' Green Lantern, told reporters that the film is "moving forward."

"Green Lantern seems to be moving ahead," Green said in a conference call with reporters on Wednesday while promoting his upcoming NBC series Kings. "I love the material. I was fortunate enough to get to adapt something that I've loved for a long time."

Green added: "They have a director [GoldenEye's Martin Campbell] attached to it now and seem to be moving forward, they being Warner Brothers. And I hope they do, because, as a fan of [the character and title], I just want to see the movie."

Greg Berlanti wrote the script with Marc Guggenheim and Green. Donald DeLine will produce with Berlanti.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#70 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 February 2009 - 11:44

Today, Warner Bros. announced the official release date for Green Lantern: December 17, 2010. One of the crown jewels of DC Comics, this will no doubt light up the box office over the holiday season, and marks a changing of the guard for superhero movies. Usually, men-in-spandex drop into theatres during the summer months, but with Iron Man 2, Thor, and The Green Hornet all set for summer 2010, DC wisely chose to corner the holiday market instead. Currently, the film is scheduled to debut the same weekend as Sony's big screen adaptation of the Smurfs. Blue vs. Green. I'm putting my money on green and guessing that blue will find another date that is a lot more smurfy.




http://www.superhero...ews.php?id=8117
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#71 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 February 2009 - 11:54

Oops felpost. :blush:

Edited by Cartman, 25 February 2009 - 11:56.


#72 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 February 2009 - 17:43

Ha! De där blå fjärtarna har inte en chans mot The Emerald Knight! Det kommer säkert bli en skön, grön jul.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#73 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 March 2009 - 21:49

Hoppas det här förblir ett rykte.
Hal Jordan var ju inte precis en tonåring/ungdom när han fick överta ringen från Abin Sur med tanke på att han var en testpilot.

Anton Yelchin Is The Green Lantern?
With a 2010 release date looming large, the new Green Lantern movie is searching hard for a leading man to take on the iconic comic character. Sorry, make that leading boy. Nothing against 19-year-old Anton Yelchin, who looks quite charming at Chekov in Star Trek, but as lead candidate to play Hal Jordan, he really doesn't seem to fit the bill.

Latino Review is floating the rumor of his casting, saying the producers are skewing younger and younger with the casting. They previously offered the role to Ryan Gosling and he passed, but apparently they want him so badly they might come crawling back again. Is Gosling the only person who can save us from seeing this doofy looking kid get his own franchise?



From Kyle Reese to Green Lantern? - Movie News - Latest Movie Reviews and trailers

With both a director and a release date firmly in place, the search is underway for Hal Jordan.

From what I gathered so far, Sam Worthington is obviously unavailable due to his role in Clash of Titans...

Ryan Gosling, who we reported earlier as a candidate, passed on the role...

According to a source, Emile Hirsch (Speed Racer) has also just passed on the role...

So the producers are looking at every young up and coming actor in Hollywood INCLUDING a name I at first found peculiar, but it grew on me and I wanted to share it with you guys.

Anton Yelchin
He is after playing the young bad ass of the future/past Kyle Reese in the upcoming Terminator Salvation (which I can't wait to see) and got the Chekov part in Star Trek.

But Hal Jordan? What do you guys think? Can you see Anton wearing the ring?

Hey, if they went to current it boy Emile Hirsch who is 5' 7'' and totally out of left field in my opinion, then Anton who is 5' 9'' is certainly a possibility.

UPDATE: The producers really REALLY want Ryan Gosling. Even though he initially passed they are going to try again. Anything is possible but insider folks believe he is going to pass yet again. Hell, look at how many times the Dodgers went to Manny Ramirez and how many times he's passed on their offer.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#74 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 March 2009 - 22:26

Öh... Nej tack! Kan överleva om Jordan skulle vara under 30, men en 19-åring?! Aaargh!!! Det skulle vara som att casta Shia LeBoeuf som Tony Stark i Iron Man! Om Hollywoods åldersnoja drabbar den här filmen är det risk att det drar ner den en rejäl bit.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#75 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 March 2009 - 16:21

Green Lantern Will Be More in Line with Iron Man Than The Dark Knight - SuperheroFlix.com
Donald De Line, producer behind Green Lantern, gave fans an idea of what to expect in terms of tone and content from the next live-action superhero film to come from Warner Brothers. De Line was promoting I Love You, Man when the folks at Collider snuck a few Green Lantern questions in on him.

De Line confirmed that the film would feature the Hal Jordan version of Green Lantern, and also said that the film would be an action/adventure piece with a good deal of character based humor. He also said that it isn't "dark", and said that the tone will probably be similar to that of Marvel's recent Iron Man. This news will undoubtedly be a comfort to fans who worried that Warner Brothers was going to put a The Dark Knight-style veil of darkness over all of their future superhero films.

It was also confirmed that Martin Campbell would direct the film, and he said that they had a production designer and a costume designer on the film already, as well as a date on the release calendar. De Line went on to say that they were going to Australia to scout in the next week.

Finally, and perhaps most significantly, De Line suggested that with Green Lantern, Warner Brothers may be taking a page out of Marvel's book and integrating their films, similar to how this past summer's The Incredible Hulk and Iron Man tied together, loosely. De Line specifically said "I haven't gone there because I'm just doing Green Lantern, but DC Comic is a part of Warner Bros. and they both have a very large agenda with that. So I think they've got all kinds of things in the works. Yeah, definitely."

Overall, the news out of the interview should make fans eager to see Green Lantern. If you want to read the whole interview with De Line Click Here!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.