Jump to content

Photo

Total Recall - Remake


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2009 - 11:31

'Total Recall' ready for revival
"Total Recall" is totally coming back.

Neal H. Moritz and his Original Films banner are in final negotiations to develop and produce for Columbia a contemporary version of "Total Recall," the 1990 Arnold Schwarzenegger sci-fi action movie directed by Paul Verhoeven.

The original, based on the Philip K. Dick story "We Can Remember It for You Wholesale," follows a man haunted by a recurring dream of journeying to Mars who buys a literal dream vacation from a company called Rekall Inc., which sells implanted memories. The man comes to believe he is a secret agent and ends up on a Martian colony, where he fights to overthrow a despotic ruler controlling the production of air.

The movie explores one of Dick's favorite topics, reality vs. delusion, as audiences never knew whether or not the story was a dream. Either way, the movie grossed a very real $261 million worldwide.

Carolco was behind the original movie, which was distributed by TriStar. Dimension picked up the rights for a reported $3.15 million with the aim of developing a sequel. Columbia secured the rights from Miramax, which retained them when Harvey and Bob Weinstein left to start their own company.

Calling Dick's story "prescient," Moritz said he hoped the advancements in technology and state-of-the-art visual effects can help tell the "Recall" story in a fresh way.

Toby Jaffe is overseeing on behalf of Original Film. Matt Tolmach and Sam Dickerman oversee for Columbia.


Gimme Remakes: Total Recall Recalled Back to Theaters | /Film

Edited by Georgia, 06 August 2012 - 21:21.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 February 2009 - 20:20

Det här tycker jag är totalt onödigt. IMO funkar filmen fortfarande idag. Dessutom finns det en Prequell TV-serie som knyter samman Total Recall med Blade Runner och gör dem till ett universum.
Kanske en ny film i samma universum som en form av uppföljare hade varit kul men inte en remake.
Den blir säkert bra men som sagt, känns totalt onödig.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 February 2009 - 20:24

So msagt var, när jag ständigt predikar att folk inte ska basha remakes måste jag ju bara uttrycka min förväntning och stöd för det här. Den kommer bli awesome!

(Okej, jag är inte särskilt intresserad men det har inget att göra med att det är en remake.)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 February 2009 - 20:27

Jag säger inte att den kommer bli dålig eller så. Jag tror, precis som dig, att den kan bli awesome. Jag tycker bara att den är onödigt. Jag hade hellre sett en remastrad version samt en uppföljare på orginalet och Blade Runner.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 February 2009 - 20:29

Jo, per default föredrar jag också filmer som expanderar på mytolgoin, inte sådana som gör om dem. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 26 February 2009 - 21:22

Den är inte lika onödig som Robocop-remaken och det finns många andra PKD-berättelser som inte har filmats men om de nu måste så hoppas man att de anlägger en mer seriös vinkel, så att det inte känns som en karbonkopia. Originalet är ju tämligen batshit (*host*), tack vare den synergiska effekten som kommer ur Verhoevens och Arnies medverkan.

Och Blade Runner behöver inte en uppföljare.

#7 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 26 February 2009 - 21:37

Ridley Scott har fipplat med Blade Runner i halva sitt liv. Låt den nu vila i frid som den storslagna film i otalet versioner den nu är.

En Total Recall utan Schwarzenegger är bara att välkomna. Han har sänkt många projekt den mannen, tänk vad Terminator hade varit om inte Cameron fått Arnold på halsen (ok, det blev bra ändå, men det blev något annat än det var tänkt och jag tror Camerons originalidé med Terminator hade varit bättre).
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#8 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 26 February 2009 - 22:18

Blade Runner har redan officiella uppföljare i bokform. Och nog behöver den uppföljare för även om just filmens story avslutas så avslutas aldrig den stora storyn.

Vad är det här dravlet om "den stora storyn" och varför måste den så nödvändigtvis avslutas definitivt? Blade Runner är en unik, banbytande film och alla missriktade försök att länka samman den med undermåliga B-rullar som Soldier är rena löjan. Allt behöver inte knytas ihop nätt och prydligt, speciellt inte när verken är så olika i ton och atmosfär som Blade Runner och Total Recall. Det är underhållning, inte världsfredsträvan.

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 February 2009 - 22:26

Dessutom finns det en Prequell TV-serie som knyter samman Total Recall med Blade Runner och gör dem till ett universum.

Hade jag inte en aning om, vad är det för tv-serie?

Winter is Coming


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 February 2009 - 00:06

Fast Terminator 2 fick en förlängd version så långsökt tycker jag inte att det är. Inte när det finns så pass mycket bra bortklippt matrial.

Dessutom finns det en Prequell TV-serie som knyter samman Total Recall med Blade Runner och gör dem till ett universum.

Hade jag inte en aning om, vad är det för tv-serie?

Total Recall 2070: Machine Dreams. Baserad på "We Can Remember It for You Wholesale" (Total Recall) och "Do Androids Dream of Electric Sheep?" (Blade Runner).
Tanken var att serien skulle starta upp Total Recall-Franchise igen men serien lades ned efter 1 säsong. Blade Runner delen var igentligen tänkt att vara minimal men blev, i slutändan, seriens main story arc.

Edited by Crusader, 27 February 2009 - 00:10.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2009 - 08:10

Blade Runner har redan officiella uppföljare i bokform. Och nog behöver den uppföljare för även om just filmens story avslutas så avslutas aldrig den stora storyn.

Vad är det här dravlet om "den stora storyn" och varför måste den så nödvändigtvis avslutas definitivt? Blade Runner är en unik, banbytande film och alla missriktade försök att länka samman den med undermåliga B-rullar som Soldier är rena löjan. Allt behöver inte knytas ihop nätt och prydligt, speciellt inte när verken är så olika i ton och atmosfär som Blade Runner och Total Recall. Det är underhållning, inte världsfredsträvan.


Här håller jag helt och fullo med dig, Mjolnir. Blade Runner är bra som den är, den behöver absolut ingen uppföljare eller taffliga ihoplänkningar. Word, helt enkelt. :rambo:
*Hockey och superhjältar*

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 February 2009 - 09:42

Jag håller med om att Blade Runner uinte behöver någon uppföljare, men av helt andra skäl (den var otroligt seg ioch föll mig inte i smaken, Total Recall däremot var ingen höjdarfilm och kvalitetsmässigt sämre, men föll mig ändå betydligt mer i smaken).

I alla fall, jag visste inte att de båda var skrivna av PKD så jag tyckte att det lät konstigt att de bands samman via TV-serien. Intressant dock och man blir genast lite nyfiken på TV-serien. Någon som sett den?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2009 - 09:44

Har väl sett några ströavsnitt, för den gick väl på femman ett tag? Har för mig att hjälten var lite Harrison Ford i Blade Runner-esque med trenchcoat och hela paketet, men minnet kan svika mig. Det var ingen tv-serie som gjorde ett stort intryck på mig i alla fall...
*Hockey och superhjältar*

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 February 2009 - 12:00

Jag delade ur diskussionerna om Terminator. Crusader hade två poster där han pratade om Terminator och Total Recall i samma post. En följde med in i Terminator-tråden, den andra blev kvar här. Blir lite svårt att dela faktiska inlägg också. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 January 2011 - 11:48

Dags för en uppdatering om filmen? :)

Läser på Moviezine att Colin Farrell är klar för huvudrollen. Producenten Neal Moritz som avslöjar det. Len Wiseman står för regin. Inspelningen börjar i maj, i Toronto, och kommer inte vara i 3D :o :D Filmen kommer att utspela sig på en framtidsversion av Jorden.

Pst. Budget på hela 200 miljoner dollar! Shit.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 January 2011 - 00:31

Jag är inte största fanet av "Total Recall" filmen från 1990, den är underhållande (som nästan allt Verhoeven gjort) och har en hel del scener med fantastiska repliker,men ja, inte en favoritfilm till mig som t ex "Robocop" är. Egentligen har jag inget större emot att någon vill göra en remake, men två skäl varför jag inte är speciellt hypad är Wiseman och Farrel. Eller jäklar, jag kanske har något emot remaken, kanske det att jag hellre ser att de gör en remake baserad mer på t ex boken, att se Wiseman och Farrel remaka något så tokigt som Verhoeven/Arnold filmen känns bara som något som kan äckligt politiskt korrekt och snällt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 May 2011 - 20:22

Ethan Hawke är klar för filmen. Och Bryan Cranston kommer spela skurken. Kate Beckinsale och Jessica Bier sägs förhandla om den kvinnliga huvudrollen. Inspelningen ska börja i juni i Toronto.

The original movie, based on the Philip K. Dick story, We Can Remember It for You Wholesale, followed a man haunted by a recurring dream of journeying to Mars who buys a literal dream vacation from a company called Rekall Inc., which sells implanted memories. The man comes to believe he is a secret agent and ends up on a Martian colony, where he fights to overthrow a despotic ruler controlling the production of air.

The new story ditches the Martian storyline and instead involves nation states Euromerica and New Shanghai, with Douglas Quaid (Farrell) a factory worker in the latter who begins to believe he is a spy, although he doesn't know for which side.


Källa: THR

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 May 2011 - 04:33

Ett bekant ansikte för mig som precis tagit itu med tv-serien FlashForward: John Cho ska spela McClane. :)

Källa: Firstshowing.net

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 30 May 2011 - 21:06

Varför? en remake kommer att bli PG-13 så som allt annat nu för tiden.... vilket innebär inga 3 bröst eller amputering av armar i hissen....

#20 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2011 - 23:17

Varför? en remake kommer att bli PG-13 så som allt annat nu för tiden.... vilket innebär inga 3 bröst eller amputering av armar i hissen....


Haha... originalet var en ganska typisk "Arnold vehicle" men min förhoppning är att de gör något mer i stil med den litterära förlagan denna gång, alltså mer konspirationsthriller än ostig action. Jag har iaf svårt att förställa mig Colin Farrell hojta "SCREW YOU!" innan han perforerar en snubbe med en roterande borr.

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 March 2012 - 21:44

Teaser för den kommande Trailern!

Handling:

As the nation states Euromerica and New Shanghai vie for supremacy, a factory worker begins to suspect that he's a spy, though he is unaware which side of the fight he's on.


Verkar inte ha så värst mycket med orginalfilmen att göra och inte heller verkar Mars vara inblandat så frågan är ju varför de kör med samma titel? Eller varför inte ge den en undertitel och göra den till en fristående uppföljare eller liknande?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 March 2012 - 21:50

Novellen har inte så mycket med Mars att göra heller. Av trailern att döma så verkar de helt enkelt fokusera på andra delar av storyn.

Jag tycker iaf det ser kanonbra ut. Någon jämförde det med "ett skitigt 5e 'elementet'" och det känns rätt träffande.

Jag är då positiv!

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 June 2012 - 06:35

Trailer upplagd på Yahoo! Well, tycker det ser ut som en vanlig actionfilm varken mer eller mindre.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 June 2012 - 09:36

Lite för många toung-in-cheek-repliker samtidigt med skjutande/slagsmål/jakter i trailern för min smak - om det gäller för hela filmen riskerar det ju sudda ut allt av Dick's allvar i handlingen. Annars var det väl snygg action, typ...
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 June 2012 - 21:17

Säga vad man vill om tv-serien, men jag tycker att de fick till en ganska skön stämning när de väl blev varma i kläderna. Hade önskat lite mer av den varan i remaken. Kan ju tänkas att det färdiga resultatet överraskar en, men med tanke på trailern så tvivlar jag på det.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.