Jump to content

Photo

Blade Trinity Synopsis


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 10:27

Speaking of Vampires: Countingdown says that there should be a new trailer for BLADE: TRINITY in theaters next week. That site also received an official synopsis of the film: "Wesley Snipes returns as the day-walking vampire hunter in the explosive third and final film in the "Blade" franchise. For years, Blade has fought against the vampires in the cover of night, with the world above unaware of the brutal ongoing war. But now, after falling into the crosshairs of the FBI, he is forced out into the daylight, where he is driven to join forces with a clan of human vampire hunters he never knew existed - The Nightstalkers. Together with Abigail (Jessica Biel) and Hannibal (Ryan Reynolds), two deftly trained Nightstalkers, Blade follows a trail of blood to the an ancient creature that is also hunting him ... the original vampire, Dracula."


Ni visste säkert redan detta;) men poster det enddå för folk som inte vet det :)

Så Dracula är med här :blink:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 June 2004 - 11:03

Det visste inte jag, så tack! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 25 June 2004 - 11:27

Coolt! Dracula och Jessica Biel, jippie! :thumbsup:
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#4 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 25 June 2004 - 12:51

Wow, vad kul att de ger sig in på att förnedra Dracula i Blade också.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 13:08

Ja, varför inte dra ner Dracula i smutsen också? :lol:
*Hockey och superhjältar*

#6 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 25 June 2004 - 13:10

Precis :D . Varför Dracula !!!! :angry:
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 13:18

Blir intressant att se hur David Goyer klarar av att regissera sin första stora film. Jag väntar på rullen med intresse.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 13:20

Varför inte Dracula? Jo, för att Blade är skitfilmer, och Dracula är en klassisk figur som nu kommer släpas i smutsen? ^_^
*Hockey och superhjältar*

#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 13:33

Det finns säkert hundratal av Dracula-filmer som drar den karaktären i smutsen, han är t ex med i en väldigt känd TV-serie som handlar om Vampyrer där han inte heller är någon större Prins av Mörkrett. Blade är sommar actionskräckisar som den breda massan gillar, jag tror inte att de ens försöker vara något annat, vilket är helt ok det med.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 13:37

Ja, Dracula är överanvänd. Så varför fortsätta på den linjen? Tacka vet jag Gary Oldman som Dracula i "Bram Stoker´s Dracula".
Blade är en film som jag inte har något som helst intresse av att lägga mina surt förvärvade stålar på. Inte efter ettan.
*Hockey och superhjältar*

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 13:41

ja, Dracula är överanvänd. Så varför fortsätta på den linjen?


Du vet, Blade karaktären har sitt ursprung i gamla "Tomb of Dracula" serierna från Marvel.Och Goyer har nog tänkt att det var dags att man använde just Dracula. Jag själv gillar också Gary Oldman som Dracula, som fan, den filmen gillar jag faktiskt. Men det finns en massa Dracula-fans som tycker att den rullen totalt suger. Så den karaktären har väll en massa olika tolkningar också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 13:45

Jo, jag vet var Blade kommer ifrån. Har svårt att se Dracula passa in i någon "high tech-vivillvarasomMatrix-film", bara.

När vi ser Dracula framför oss tänker nog många direkt på Bela Lugosi, den stilen. Tror att Oldmans Dracula var mer trogen boken.
*Hockey och superhjältar*

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 13:54

Jo, jag vet var Blade kommer ifrån. Har svårt att se Dracula passa in i någon "high tech-vivillvarasomMatrix-film", bara.


Med risken för att låta tjatig så kom första Blade filmen innan Matrix. Och ser faktiskt inte några likheter mellan Blade eller Matrix, undantaget Wire-Fightingen och solbrillerna/skinnjackan , och som sagt, Blade var ju före Matrix(även om Wachowski bröderna hade ideen till Matrix innan Blade filmen kom ut).


Har själv inte läst Dracula boken så är inte riktigt hundra. Har fått uppfatningen att Coppolas version använder sig rätt mycket av både Stokers version, som namnet lyder, lite andra grejer från olika vampyrmytolgier,och lite från den riktiga Dracula, Vlad Tepes.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 13:58

Hur som helst, ettan sög. Och att Jessica Biel är med är inget som drar. Även OM jag hade tyckt hon var snygg, så räcker inte riktigt det för att dra en film för mig. Då hade jag inte stängt av Tomb Raider mitt i och undvikt tvåan.

Kan så vara med Coppolas Dracula. Verkar vara mer ifrån boken än andra filmer i alla fall. Så mycket är säkert.
*Hockey och superhjältar*

#15 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 14:04

jag tyckar det skal bli kul :thumbsup:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 14:08

Jag med Xena! B)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 14:15

Kul för er. :P ^_^
*Hockey och superhjältar*

#18 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2004 - 14:15

Ja , för nu har vi nåt att se fram emot ;) :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 June 2004 - 14:18

Jomen, det är kul att någon får ut något av de filmerna iaf. :)
*Moua-ha-ha-haaa* :D
*Hockey och superhjältar*

#20 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 25 June 2004 - 15:20

Läste lite teorier om vad Blade Trinity skulle handla om och tydligen verkar dom stämma. På ett ställe stod det att "the ancient evil" (dvs Dracula) låg begraven någonstans i Irak. Tror dom ändrar det nu :)

Angående Dracule med Gary Oldman tycker jag att han gör ett väldigt bra jobb med karaktären. Den bästa är dock fortfarande Bela Lugosi :D
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#21 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 26 June 2004 - 10:31

Blade var en grymt bra film, en av de bästa superhjälte filmerna jag sätt. Blade II var bättre och skönare så jag ser lätt fram emot trean. Btw, jag gillar Blade snäppet över X-Men och kanske lite mer än X-Men 2 också.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2004 - 14:47

Vill personligen ha mer än hjärnlös action som Blade är. X-Men är smartare, har mer hjärta, och följer relativt troget Claremonts grejer.
*Hockey och superhjältar*

#23 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 26 June 2004 - 14:49

Jag kan inte jämföra X-Men med Blade två eftersom det är väldigt olika filmer. Blade är en film jag ser då jag vill ha mycket action, men inte bryr sej så mycket om storyn.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#24 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 26 June 2004 - 14:51

Kermit, just det som är grejen. Blade känns bra som den är. X-Men har större förväntningar och är mer öppen för att fler människor ska gilla den.

Men jag tycker inte alls att X-Men är trogen serietidingen utan bara är en uppvisning av karaktärer man tycker om. Jag vill ha så mycket mer än så. Hoppas därför på kommande Batman filmen.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2004 - 14:57

Antar att jag är typen som inte bara vill ha action, utan mer story.

"uppvisning av karaktärer man tycker om"? Vad menar du?
Tycker själv mycket av andan från det bästa med X-Men finns i filmerna, mer än väntat faktiskt. De ändringar de har gjort är ofta helt okej, och framförallt uppträder en del figurer mer lika sig själva i filmerna än vad de har gjort i vissa serier, t. ex Ultimate X-Men.
*Hockey och superhjältar*