Jump to content

Photo

Terminator Salvation: The Future Begins


  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2004 - 15:06

Nej, den största orsaken till att folk ogillar trean är att det är en trött och inte originell upprepning av tvåan. Där T2 tog filmserien och actionfilmen till lite av en ny nivå fanns det inget som helst originellt eller ens bra med trean. Inga bra skådespelarinsatser heller. Hur tidsresor fungerar har inget med saken att göra.
*Hockey och superhjältar*

#27 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 26 June 2004 - 18:51

Men när folk klagar över att trean förstör allt som ettan och tvåan byggt upp tror jag inte riktigt dom förstår vad det är som sker iom tidsresorna i ettan och tvåan. Visst är det knappast en revolutionerande film, men jag tycker ändå att den är underhållande.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2004 - 18:53

Tycker snarare att det är så att trean förstör en del av vad ettan och tvåan byggt upp för att den är så mycket sämre än de filmerna.
*Hockey och superhjältar*

#29 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 13:56

Jag tycker mer om trean än ettan. Dessutom så verkar trean vara en öppningsfilm till kommande två delarna och som en sådan så slår den Star Wars Episode 1 med hästlängder.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#30 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 13:58

Nej, den största orsaken till att folk ogillar trean är att det är en trött och inte originell upprepning av tvåan. Där T2 tog filmserien och actionfilmen till lite av en ny nivå fanns det inget som helst originellt eller ens bra med trean. Inga bra skådespelarinsatser heller. Hur tidsresor fungerar har inget med saken att göra.

Precis, T3 känns som en dålig parodi på T2.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 14:13

Ja, eller hur? Parodi var fan ordet. :D

Confined earth, vad var det för argument? Även om Star wars episod 1 var dålig är det inte riktigt samma film som T3. T3 är bara en uppföljare på det dåliga sättet. Tillför inget som helst nytt och lyckas med att sänka intresset för filmserien med Terminator.
Nej, i min värld slutade Terminator med tvåan.
*Hockey och superhjältar*

#32 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 14:14

Nej, den största orsaken till att folk ogillar trean är att det är en trött och inte originell upprepning av tvåan. Där T2 tog filmserien och actionfilmen till lite av en ny nivå fanns det inget som helst originellt eller ens bra med trean. Inga bra skådespelarinsatser heller. Hur tidsresor fungerar har inget med saken att göra.

Precis, T3 känns som en dålig parodi på T2.

Okey, Trean började lite som en parodi på tvåan, men det var en sak jag älskade med filmen. Sen tycker jag den tog stegen fram till en helt ny del av Terminator serien.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#33 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 14:18

För varje minut jag satt och såg på T3 blev filmen värre och värre mot slutet så satt jag och önskade tiden jag förlorat på T3 tillbaka..

Den saknade allting som gjorde T2 till en sådan klassiker och den kom inte ens i närheten ev T1:s nivå..

Är lite trött på alla dessa uppföljare som görs som bara känns som ett sätt att inkassa mera pengar.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 14:34

Håller med. Led också mer och mer ju mer jag såg av trean. Medans ettan och tvåan, när jag såg dem...det var ju ett stort "Wow".

T3 är urtypen av en trött uppföljare som inte verkar ha något annat syfte än att tjäna pengar. T2 är ett exempel på en bra uppföljare som faktiskt hade något att komma med.

Den nya delen av Terminator-serien? Vad är den? "Vi ska icke komma på några som helst originella idéer"? "Vi ska bara ha drogade skådespelare"? "Vi skall i alla dessa nya filmer ha skrattretande dåliga repliker"?
*Hockey och superhjältar*

#35 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 14:46

Ledsen Kermit, men T3 gjorde så jag sätt fastspänd i biostolen i spänning eller njöt av handlingen. Jag tycker inte det är en dum uppföljare utan en riktigt skön film. Den är kanske ingen wow film, men är du ute efter en sådan så finns det kanske andra att hitta.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#36 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 15:14

För att uppnå spänning krävs en del saker.

För det första måste skådisarna förmedla sympati för dem.
Att man tar dem på allvar och bryr sig om hur det går
för dem. Lyckades de här? Nope.

Sen ska handlingen engagera. Man ska inte veta vad som väntar
"runt hörnet". Finns det här? Nope. Det är INTE ett plus att man sitter och skrattar och himlar med ögonen över hur fånigt och ooriginellt det är. T1 och T2, DE var originella filmer. Inte den här.

Att "njuta av handlingen" låter som att du menar att du tyckte det var
spännande. för jag har svårt att tänka mig någon säga "Oooh, ah, vilken underbar handling. Jag njuter!".

Personligen fick T3 mig att ångra att jag lade en femtiolapp på att hyra eländet.
*Hockey och superhjältar*

#37 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 June 2004 - 15:43

Hållar med Kermit här .

Trean var nog den sämsta av de 3 terminator filmen. jag älskar action !!!! det är det bästa jag vet , men även jag tyckte det var för lite story här i trean :blink:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#38 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 15:54

"För det första måste skådisarna förmedla sympati för dem.
Att man tar dem på allvar och bryr sig om hur det går
för dem."
Det lyckades de med.

Sen ska handlingen engagera. Man ska inte veta vad som väntar
"runt hörnet". Finns det här? Nope. Det är INTE ett plus att man sitter och skrattar och himlar med ögonen över hur fånigt och ooriginellt det är. T1 och T2, DE var originella filmer. Inte den här."
Handlingen engagerade riktigt bra. Tror inte filmen heller hade strävan efter att vara originell och helt unik. Jag är trött på alla dumma försök att fixa en originell och unik film som bara faller och blir skit.

"Att "njuta av handlingen" låter som att du menar att du tyckte det var
spännande. för jag har svårt att tänka mig någon säga "Oooh, ah, vilken underbar handling. Jag njuter!"."
Jag tyckte filmen var spännande. En av de bästa filmerna jag sätt förra året. "Oooh, ah, vilken underbar handling. Jag njuter!" är i princip vad jag sa också.

Du kanske tycker att den är skit, men inte jag och det finns fler som håller med mig.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 15:59

Tror det är fler som ogillade den faktiskt. T. ex fick den urusla betyg. Inte alltid man håller med dem, men här var det med rätta.

Bara nyfiken, vilka andra filmer var bra förra året enligt dig?

För varje försök att göra en bra, originell film som misslyckas kommer det också lyckade sådana. Som T1 och T2 var. De var riktigt bra actionfilmer. Har man inget att komma med kan man lika väl låta bli att släppa skiten, tycker jag.
James Cameron, han som ligger bakom Terminator, lär inte heller vara så glad med trean. Han vägrade ju att göra den. Likaså kunde de inte ha med Sarah Connor trots att de ville det, just för att hon tyckte filmen verkade suga. Tror t. om hon fick läsa manus.
*Hockey och superhjältar*

#40 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 16:14

Är glad att Linda Hamilton inte ville vara med i T3, hon är för bra för den filmen!
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 16:16

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, det hedrar henne. :D
*Hockey och superhjältar*

#42 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 16:23

Jag har för mig att Linda Hamilton, eller vad hon nu heter inte ville göra en ny Terminator film överhuvudtaget. Och det var på grund av att James Cameron inte ville göra en ny film som denna blev av.

Men ska vi säga såhär, drog inte Terminator 3 in pengar? Var det inte många som såg filmen? Hör man inte här och var att folk tyckte om den? Det bor så pass många människor på jorden att massor av folk kan både hata och älska en film, tycka att den är bra eller tycka att den är dåligt.

Bara för att du för en gångs skull ha samma åsikter som filmkritiker så har du rätt i att filmen är dålig? Heh. Filmkritiker ger ofta dåliga betyg på filmer som jag tycker om så jag är van. Men jag och många andra är kanske inte ute efter precis det filmkritikerna tycker att en film ska ha?

Jag har inte riktigt koll på vilka filmer som gick och inte gick på bio förra året. Bara vad som har visats ca 3 senaste åren.

En liten ej täckande topplista över filmer senaste åren:

01. Spider-Man
02. T3
03. Blade II
04. Hulk
05. X-Men II
06. Pirates of the Caribbean
07. Star Trek: Nemisis
08. Metropolis
09. Daredevil
10. Drakula 2001

Kommer säkert på filmer jag tycker är bättre än de jag har här, men orkar inte gå igenom allt. Speciellt inte det som kommit ut på video och bio under senare år. Sagan om Ringen filmerna slår ju allt så ingen idé att ha med dem.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#43 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 16:24

:lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:

Ja, det hedrar henne. :D

Jasså? Trodde hon var B-skådis.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 16:35

Bara för att du för en gångs skull ha samma åsikter som filmkritiker så har du rätt i att filmen är dålig? Heh

Nej, det var inte vad jag skrev. Menade bara att den blev sågad, med rätta. Och eftersom det var du som tog upp "det finns många som gillar det"-argumentet så svarade jag med att den har fått mycket skit också.

Det är väl mycket dåligt som drar in pengar också? Att filmkritiker inte alltid tycker som vi andra är en sak, men att ha att en film drog in mycket pengar som argument? Smurf-hits låg etta på svenska skivtoppen väldigt länge.
Sen kommer alltid ett känt namn som Terminator dra pengar, de surfade på den framgångsvåg som de förra, bra filmerna skapade.
Skulle kunna gissa på att T3, precis som Hulk (som tappade 70% av besökarsiffrorna efter en vecka, är inte det talande siffror då?) tappade besökare.


Linda Hamilton, B-skådis eller inte. Det hedrar henne fortfarande att hon inte ville vara med. :D
*Hockey och superhjältar*

#45 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 16:44

:lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:

Ja, det hedrar henne. :D

Jasså? Trodde hon var B-skådis.

Du kallar någon som var med i T2 för B-skådis? Bara för att hon inte har varit med i lika många populära filmer som Arnold gör det henne inte till en dålig skådespelerska..jag gillar henne.

Klart den drog in mycket pengar, de använder ju Terminator namnet som lockbete. Det betyder inte att den är så bra, alla som jag känner som har sett den tycker att filmen var fruktansvärt dålig.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#46 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 17:02

Jaja. Kan knappast ändra vad ni tycker och ni kan inte ändra vad jag tycker. :) Ska se om jag kan komma på något bra sätt att retirera från den här diskusitionen. Men just att det finns folk som hatar filmen och att det finns folk som gillar den beror ju bland annat på att filmen inte blev så stor som den kunnat bli om Cameron gjort den eller om filmen gjorts på annat sätt.

Jag älskar T3, men jag ser den som en T2.5, en påbyggnad av det som varit och en ny inriktning som jag då hoppades skulle avsluta det hela eller nu får en värdig fortsättning, förhoppningsvis bättre än 3an.

Ja filmen var bra. Men behöver vi det verkligen? Men hur bra filmerna än blir som kommer så förstör man ju delvis det som Terminator var genom att göra nya filmer. Det håller jag med om. Men i så fall är X-Men och Spider-Man serierna uttjatade och onödiga också. Ingen kontinuitet längre, känns hemskt.

Jag får en känsla av att Terminator 3 saknade lite saker för att den skulle vara riktigt bra, men jag kände det mer med Daredevil och lika mycket med X-Men II och ännu mer med Drakula 2001.

Jag är glad att T3 inte försökte vara mer än vad den är, bland annat därför jag tycker om den. Tycker många andra filmer försöker för mycket utan att det blir något av det.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 17:26

Att Cameron inte gjorde den verkade vara för att han hade vett att avstå, speciellt efter att ha läst manuset. Om han hade gjort den hade det säkerligen blivit ett bättre resultat. Eller så kanske han insåg att det räckte med de två filmerna? Vad mer fanns det att säga?
Om T3 skulle öppna för mer filmer låter jag vara osagt, men jag hoppas inte det.
Man kan i alla fall inte jämföra med serietidningar, vare sig X-Men, Spider-Man, Batman eller något annat. Det finns såpass många nummer, och hjältarna är fortfarande såpass populära att det fortsätter. Kontinuitet finns kanske inte längre, inte som förr, men hur ofta märker egentligen vi läsare det och hur ofta har vi bara läst någon annan klaga på det på någon sida på internet? Filmer och serietidningar är hursomhelst två helt olika medium.

Daredevil har brister. I manus, osv. osv. T3 har brister. X2 är den klart bästa seriefilmatiseringen och den sommarens (2002?) bästa action/äventyrsrulle.

Hur som helst, precis som Mara säger, det är samma för mig. Många av mina vänner tycker den är riktig skit. Och vem vet, intresset kanske inte är så stort för en T4? Tror många har en helt annan inställning till det efter att ha sett trean.
*Hockey och superhjältar*

#48 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 20:45

Att Cameron inte gjorde den verkade vara för att han hade vett att avstå, speciellt efter att ha läst manuset. Om han hade gjort den hade det säkerligen blivit ett bättre resultat. Eller så kanske han insåg att det räckte med de två filmerna? Vad mer fanns det att säga?
Om T3 skulle öppna för mer filmer låter jag vara osagt, men jag hoppas inte det.
Man kan i alla fall inte jämföra med serietidningar, vare sig X-Men, Spider-Man, Batman eller något annat. Det finns såpass många nummer, och hjältarna är fortfarande såpass populära att det fortsätter. Kontinuitet finns kanske inte längre, inte som förr, men hur ofta märker egentligen vi läsare det och hur ofta har vi bara läst någon annan klaga på det på någon sida på internet? Filmer och serietidningar är hursomhelst två helt olika medium.

Daredevil har brister. I manus, osv. osv. T3 har brister. X2 är den klart bästa seriefilmatiseringen och den sommarens (2002?) bästa action/äventyrsrulle.

Hur som helst, precis som Mara säger, det är samma för mig. Många av mina vänner tycker den är riktig skit. Och vem vet, intresset kanske inte är så stort för en T4? Tror många har en helt annan inställning till det efter att ha sett trean.

Vet du ens om manuset var klart när Cameron tackade nej? Jag har för mig att jag läst att det bara fanns en idé att göra en till film, men att Cameron och Linda inte ville så att de som har rättigheterna gick en annan väg.

Jag lånade filmen idag faktist och jag tycker större delen fortfarande håller. Ska jag såga denna så är det grejor att såga i de andra filmerna också.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#49 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 June 2004 - 20:46

X2 brister? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D :D :D :D . Glöm det Earth. X2 är den bästa serietidningsfilmen, Spider-Man tätt efter. Terminator 3 hade brister, många dessutom. Daredevil också. T3 var halvbra, vissa scener var bra som till exempel vid kyrkan. Medans annat var skit. T2 är nr. 1, T1 nr 2. och T3 nr 3. Att göra två delar till känna jätteonödigt. Med T3, känns serien som en trilogi. Den behöver inga fler delar. T3, behövdes egentligen inte, den slutar ju inte lyckligt heller som T2 gjorde. Håller med Kermit att Terminator slutade i och med T2 men nu med T3 så känns serien som en trilogi och skall behållas så
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#50 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 21:02

Du har bra åsikter, Robban. ;)
Såg inte heller några direkta brister i X2. Den enda film på flera år, förutom de tre LotR-filmerna, som har varit sådär "magisk". Ska mycket till för någon seriefilm att bräcka X2.
Spider-Man hade lite grejer jag störde mig på. Att Mary Jane var ett sånt våp. Hon var i nöd för ofta. Seriens MJ är en tuffare tjej. Green Goblins mask/hjälm. Hade hellre sett en mask som kunde röra på sig. Fast å andra sidan är det så otroligt mycket bättre än Ultimate-versionen av Gröna trollet.
Annars kändes Spidey-filmen väldigt trogen, och Tobey var som gjuten för rollen.
*Hockey och superhjältar*