Jump to content

Photo

G-19


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Acro

Acro

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts
  • Location:Världen är min toalett.

Posted 01 August 2007 - 12:47

Hej, Björn här från G-19 gänget.

Det har varit trögt på vår front ett bra tag, men jag kan nu meddela att vi kommer att fortsätta tecknandet på G-19. Vi kommer att försöka göra one-shot storys på runt 20-25 sidor, men som ändå kommer att vara del i den "stora storyn". Alltså, no cliffhangers som vi gjort förr.
Jag (manusförfattaren och tecknare nr1) har tränat på en ny stil som går både enklare och snabbare att teckna i. Det påminner om manga, men med lite mer influenser av X-men. Vi hoppas alla att folk kommer att gilla det.

Men jag har en fråga till Redaktionen; avsnittet som vi skickade in för ... länge sedan, men som inte blivit publicerat (vid namn "Upplysning:del ett av fem."), vad händer med det? Det är det avsnittet som resten jag jobbar på bygger på. Så om ni kunde publicera det avsnittet, så lovar vi på G-19 att följande avsnitt kommer att bli riktigt bra. :thumbsup:

Hör gärna av er om hur det blir på denna fronten.

#2 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 August 2007 - 19:43

Jag svarar inte för redaktionen men jag ville bara lägga in att G-19 var den serie jag tyckt var roligast att läsa av SSS-serier. Framförallt är det språket i dialogen som gör att den känns levande. Textningen och bilderna har en väg kvar att gå till att nå samma nivå.

Jag vet hur det är att ha inskickade saker som inte publicerats, har saker som jag skickade in till förrförra dealinen...1800-nåt eller när det nu var.

Hoppas få se er i nya omgången av SSS eller vad man nu ska kalla det.

#3 Acro

Acro

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts
  • Location:Världen är min toalett.

Posted 06 August 2007 - 14:31

Det hoppas jag också! Och jag kan garantera att manuset är roligare än vad det varit hittills och det kommer att vara fetare action framöver. (det avsnittet som väntar på att pubbas innehåller en dekapitering, t.ex.)

#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 August 2007 - 16:38

Halshuggning? Huva...

Det är ju Fredrik som haft kontakten med G19-gänget. Han kanske har avsnittet som ni efterfrågar. Han är nog med oss om ett par veckor, typ.

Minns G19 som en ojämn serie. Det första avsnittet var jättekul. En massa babblande snowboardare som snubblar över ett rymdskepp i fjällen. Men sedan halkade serien mer in på parodispåret istället för att stå på egna ben, tyckte jag. Den blev dessutom lite svår att förstå. Å andra sidan blev den snyggare. Har ni någon provbild att lägga upp under tråden "serier" på vårt forum?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 Acro

Acro

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts
  • Location:Världen är min toalett.

Posted 27 August 2007 - 08:30

Sorgligt nog så har vi inte det. Vi har gjort G-19 old school style, alltså helt för hand utan datorhjälp, vilket resulterat i att det inte finns någonting online:(
Men jag håller på att fixa en scanner så inom en snar framtid så kommer det nog att finnas både smakprov på den nya stilen och en hel massa photshoppade färgbilder!

Hoppas jag.

#6 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 August 2007 - 16:55

Gött!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier