Jump to content

Photo

Digitala serier...


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 31 October 2015 - 00:45

Läser ni serier digitalt? Vilka tjänster är bäst? Är det bara Marvel som har "egen" tjänst (Marvel Unlimited)?

#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 October 2015 - 22:19

Jag köper i princip bara serier digitalt numera. Använder Comixology (mest) och Dark Horse. Tycker båda funkar smidigt. Har stört mig på att utbudet i Comixology kan vara mindre i appen än på webben, men det går å andra sidan bra att köpa på webben först och ladda ned i appen sen.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 November 2015 - 09:51

Jag läser serier nästan enbart digitalt, och det genom Comixology. Visst är det lite bökigt att köpa serier på hemsidan och sedan ladda ner i appen, men om man har is i magen finns det många reor där man kan köpa bra grejer väldigt billigt, och dessutom är det rätt gött att ha en massa serier på mobilen i fickan, liksom. :-)
*Hockey och superhjältar*

#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 November 2015 - 20:45

Eftersom jag föredrar album så köper jag faktiskt ärligt talat mina på Amazon. Kindle-appen är inte lika smidig som Comixology-appen, men den fungerar.

Comixology har mer grejer dock, men tröttnade på den struliga delen (som de kanske fixat nu?) där de hade tre okompatibla appar (en generell, en Marvel-version och en DC-version).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."