Jump to content

Photo

Filmtips inför Halloween


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 October 2007 - 19:32

Jupp, kan inte annat än att instämma. :)

Sedan tycker jag inte att effekterna är sådär övertydliga som dom kan vara i t.ex. The Grudge. Här är dom bättre gjorda och betydligt mer "down-to-earth" och således mer effektiva för mig.

Blir lite sugen på att se om den nu till Halloween, har inte sett den på ett tag.

Edited by Cartman, 30 October 2007 - 19:33.


#27 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 30 October 2007 - 19:52

Dario Argento, njae, var liten besviken på Suspiria, men får väl se om den. Men en liten karamell av Mr Argento är ju annars hans amerikanska eskapad Demons från 1985, "campig" men klart sevärd.

Ils (Them), som Cartman nämner, kan jag också rekommendera, lite filmstudentvarning på den, men sevärd.

Nu läste jag dock om första inlägget, och inser att jag rekommenderat helt andra saker än vad trådskaparen efterfrågade. Det får ses som en bonus. Precis som Cartman är jag en skräckaficionado och har mina idéer om vad som är vad och vad som är bra. Och bibringar gärna andra detta. Nåväl.

Utifrån de kriterier som kan skönjas i första inlägget så kommer jag fram till följande lista:

The Changeling, 1980
The Amityville Horror, 1979 (eller 2005 de är båda lika B)
Blair Witch Project, 1999
The Shining, 1980
The Others, 2001
Ils, 2006
(Suspiria, 1977)


Jo men en fördel med Amityville 1983 är att den är i 3D. Man har 3d.brillor på sig om man har några.

#28 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 30 October 2007 - 19:55

För ett par år sedan såg jag en fransk film som hette "Vargarnas pakt" (öh... le pacte de ... uh... lupe... lupine... eh... jag kan inte franska!!), effekterna var väldigt B-iga och den var väldigt lång, men den var grymt snyggt filmad.

"The Others" är fantastiskt bra. Atmosfär, spänning, awesomeness... :thumbsup:


Utifrån de kriterier som kan skönjas i första inlägget så kommer jag fram till följande lista:

The Changeling, 1980
The Amityville Horror, 1979 (eller 2005 de är båda lika B)
Blair Witch Project, 1999
The Shining, 1980
The Others, 2001
Ils, 2006
(Suspiria, 1977)

Ugh. Jag gäspade mig igenom The Amityville Horror, den var riktigt tråkig.
Fast jag ungarna jag såg den med (eller, ja, tonåringar kanske inte ska kallas "ungar") satt ioförsig och blundade filmen igenom. Så lite läskig kanske den är.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#29 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 30 October 2007 - 20:37

Killer Klowns from Outer Space funkar alltid. Onda klowner, cotton candy ray guns - slår aldrig fel. ^_^

Om ni missat Below så är det ett ypperligt tillfälle att göra bekantskap. En mer sansad spökhistoria, sorgligt förbisedd.

Edited by Thinice, 30 October 2007 - 20:39.

Climbing to the Moon...

#30 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 30 October 2007 - 22:10

Utifrån de kriterier som kan skönjas i första inlägget så kommer jag fram till följande lista:

The Changeling, 1980
The Amityville Horror, 1979 (eller 2005 de är båda lika B)
Blair Witch Project, 1999
The Shining, 1980
The Others, 2001
Ils, 2006
(Suspiria, 1977)


Ingen dum lista får jag säga. Förutom Amityville. Inte för att den är dålig (originalet allstså) men den hör definitivt inte hemma på en lista över annars så pass utmärkta filmer.

Kan lägga till:
The Devil's Backbone (Guillermo del Toros näst bästa film efter Pans Labyrint)
The Descent nämnde någon också som är riktigt bra.
Och förstås John Carpenter's The Thing

Edited by Wylie Times, 30 October 2007 - 22:10.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#31 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 30 October 2007 - 23:07

Nej, den andra filmerna springer åttor kring The Amityville Horror, med undantag av Ils som är klart svajig. Amityville är mest med av nostalgiska skäl. Skrämde skiten ur mig som halvliten parvel. När jag i vuxen ålder såg om den, led jag mig igenom den, då den var så dålig. Fast grisögonen funkade även denna gång. Och jag vill gärna ge någon chansen att bli skrämd som jag själv blev en gång i tiden. :)

Och ska vi nu dra upp Mr Carpenter, så vill jag slå ett slag för hans underskattade Prince of Darkness från 1987. Den är ingen The Thing, men en av mina absoluta Carpenter-favoriter.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#32 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 December 2007 - 16:02

Robban: Såg du några av dom tips som du fick av oss här i tråden och var det något du gillade/ogillade? :)

Edited by Cartman, 11 December 2007 - 16:03.


#33 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 11 December 2007 - 17:07

För ett par år sedan såg jag en fransk film som hette "Vargarnas pakt" (öh... le pacte de ... uh... lupe... lupine... eh... jag kan inte franska!!), effekterna var väldigt B-iga och den var väldigt lång, men den var grymt snyggt filmad.

"The Others" är fantastiskt bra. Atmosfär, spänning, awesomeness... :thumbsup:


Utifrån de kriterier som kan skönjas i första inlägget så kommer jag fram till följande lista:

The Changeling, 1980
The Amityville Horror, 1979 (eller 2005 de är båda lika B)
Blair Witch Project, 1999
The Shining, 1980
The Others, 2001
Ils, 2006
(Suspiria, 1977)

Ugh. Jag gäspade mig igenom The Amityville Horror, den var riktigt tråkig.
Fast jag ungarna jag såg den med (eller, ja, tonåringar kanske inte ska kallas "ungar") satt ioförsig och blundade filmen igenom. Så lite läskig kanske den är.


Har du sett Amityville 1983 som är i 3D?

Jag har sett Amityville den från 2005. Inget fel med den förövrigt. Kanske lite slö i scenerna och allt
drar ut på tiden.

Sen vet jag inte hur dom andra The Amityville är. Svårt att få tag,

#34 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 December 2007 - 14:19

Utifrån de kriterier som kan skönjas i första inlägget så kommer jag fram till följande lista:

The Changeling, 1980
The Amityville Horror, 1979 (eller 2005 de är båda lika B)
Blair Witch Project, 1999
The Shining, 1980
The Others, 2001
Ils, 2006
(Suspiria, 1977)

Ugh. Jag gäspade mig igenom The Amityville Horror, den var riktigt tråkig.
Fast jag ungarna jag såg den med (eller, ja, tonåringar kanske inte ska kallas "ungar") satt ioförsig och blundade filmen igenom. Så lite läskig kanske den är.


Har du sett Amityville 1983 som är i 3D?

Jag har sett Amityville den från 2005. Inget fel med den förövrigt. Kanske lite slö i scenerna och allt
drar ut på tiden.

Sen vet jag inte hur dom andra The Amityville är. Svårt att få tag,

Ah, sorry, jag var lite lat och nöjde mig med att fetmarkera årtalet istället för att förtydliga vilken av filmerna jag sett med hjälp av faktiska ord... men det var remaken från 2005 som jag gäspade mig igenom.

Filmen från 1983 är förmodligen helt okej, de gjorde ju trots allt en remake av den så helt tråkig kan den ju inte vara. Eller så har den blivit "kult" och de gjorde en remake ändå. :rolleyes:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#35 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 December 2007 - 16:29

Om ni inte sett Cube så gör det. Men håll er till ettan, uppföljarna suger.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#36 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 December 2007 - 16:36

Jag torr jag sett en av uppföljarna, Cube Zero tror jag den hette. Sög helt gjorde den väl inte, enligt mitt tycke. Det var roligt med kubrum som var fällor

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#37 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2007 - 16:55

Nu när man sett den ett antal gånger och vet hur den slutar så är den inte lika effektiv längre. En sådan där typisk film som tyvärr tappar just på grund av den företeelsen. Den är ju dock fortfarande bra. Lite ungefär som första gångerna man såg Scream och tyckte det var snygg och effektivt gjort med två mördare. Men nu när man vet om det så är inte filmen lika effektiv längre.

#38 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 12 December 2007 - 17:33

Jag torr jag sett en av uppföljarna, Cube Zero tror jag den hette. Sög helt gjorde den väl inte, enligt mitt tycke. Det var roligt med kubrum som var fällor


Kanske det. Som att filmskaparen tappat själva gnistan vad det hela går ut på

Men Cuber zero är väl ingen uppföljare . Den handlar ju om folk som valt
att delta i ett experiment istället för dödsstraff. Men dom verkar inte minnas det eller vad det var.
Ett likande fängelse långt ner under marken av massa cuber.

Uppföljaren är väl Cube 2 hypercype

Edited by Supertreck, 12 December 2007 - 17:33.


#39 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 January 2008 - 00:39

Robban: Såg du några av dom tips som du fick av oss här i tråden och var det något du gillade/ogillade? :)


Så här en månad efter :P

Tack för alla tips hur som helst!

Jag har lyckats sett The Uninvited nu i alla fall. Ska snart sätta tänderna i både Marebito och Suicide Club. Om man ska ge ett omdöme om The Uninvited så kan man ju säga att den var grymt förvirrande. I slutet började man ju undra vad det var som var verkligt och vad som inte var det. Den var inte på långa vägar så skrämmande som jag trodde den skulle vara, den var mest....konstig. Fast inte på ett dåligt sätt. Den hade en eller två scener som var redigt jobbiga att se (en viss hoppscen och en annan "slänga bebis"-scen). Men den var inte på något sätt läskig, fast det verkade ju iofs inte heller poängen med filmen. Otroligt välspelad var den dock kan man ju säga, huvudrollsinnehavarna var väldigt väldigt bra. Dessutom var filmen väldigt snyggt filmad och gjord över huvudtaget.

Inte riktigt vad jag väntade mig. Men helt okej. Då verkar det jag läst och hört om Marebito grymt mycket bättre. Dessutom gillar jag formatet den är filmad i, enkelt med DV-kamera. Det blir så obehaglig dokumentärt då.

Du får gärna komma med fler tips. Jag letar ständigt efter en ny skräckfilm som verkligen får en att titta sig över axeln så att ingen ondskefull ande/spöke/monster/psykotisk sak iaktar en när man sitter hemma själv på kvällen :P . Det vore skitschysst också om du kunde försöka länka nån bra sida där man kan beställa filmerna ifrån. Jag bor liksom en rätt dålig stad för att hitta den typen av film :P

(Du kan ju gärna följa dom "kriterier" jag satte upp förut :P Om du hittar nåt bra som följer dom det vill säga, haha)

Edited by Robban, 12 January 2008 - 12:48.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 January 2008 - 14:32

Hey hey, kul att du skriver lite om vad du tycker om tipsen. Alltid lika trevligt att få höra vad andra tycker om och inte tycker om. Återkom gärna då och då med lite feedback om det du sett. :)

När du vill ha länkar till ställen att handla från, är det svenska butiker du är ute efter då eller går det bra med butiker i andra länder också?

Av Marebito och Suicide Club så är det väl Suicide Club som är den filmen som är mest "mainstream" av dessa även om man inte riktigt kan säga att den är "mainstream". Marebito har jag tipsat ett antal vänner om och det är bara 1 av kanske 4-5 personer som tyckte att den var bra så som jag tyckte att den var. Dom andra tittar mest lustigt på mig nu när jag kommer med nya förslag på filmer från asien. :lol:

Tycker dock det är rätt okej att alla inte gillar allt jag tipsar om, det skulle vara så trist om alla tyckte precis samma hela tiden samt att dom flesta jag känner mest ser på hollywoodfilmer, medans jag är väldigt internationell av mig och har en förkärlek till asiatisk film och annan film som inte är så jäkla tillrättalagd, så som t.ex. hollywoodfilm kan vara ibland.

Jag ska fundera vidare lite och återkommer med tips på bra film som jag kan rekommendera. :)

Edited by Cartman, 12 January 2008 - 14:35.


#41 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 January 2008 - 14:46

Hey hey, kul att du skriver lite om vad du tycker om tipsen. Alltid lika trevligt att få höra vad andra tycker om och inte tycker om. Återkom gärna då och då med lite feedback om det du sett. :)

När du vill ha länkar till ställen att handla från, är det svenska butiker du är ute efter då eller går det bra med butiker i andra länder också?

Av Marebito och Suicide Club så är det väl Suicide Club som är den filmen som är mest "mainstream" av dessa även om man inte riktigt kan säga att den är "mainstream". Marebito har jag tipsat ett antal vänner om och det är bara 1 av kanske 4-5 personer som tyckte att den var bra så som jag tyckte att den var. Dom andra tittar mest lustigt på mig nu när jag kommer med nya förslag på filmer från asien. :lol:

Tycker dock det är rätt okej att alla inte gillar allt jag tipsar om, det skulle vara så trist om alla tyckte precis samma hela tiden samt att dom flesta jag känner mest ser på hollywoodfilmer, medans jag är väldigt internationell av mig och har en förkärlek till asiatisk film och annan film som inte är så jäkla tillrättalagd, så som t.ex. hollywoodfilm kan vara ibland.

Jag ska fundera vidare lite och återkommer med tips på bra film som jag kan rekommendera. :)


Helst svenska butiker, blir väl kanske smidigast så. Men har inga direkta krav :P

Suicide Club tycker jag nog också verkar mer "mainstream" och lättare att få tag på. Fast Marebito verkar ändå mer intressant :)

Jag har också varit väldigt mycket Hollwood-nörd ett tag, men börjar bryta ifrån "det där" mer och mer. Jag har börjat titta en del på utländsk film allt mer än vad jag brukade förr. Främst japansk (i alla fall när det gäller rysare), franska och spanska filmer. Dessutom har jag börjat titta allt mer på obskyr film då jag gått o blivt förälskad i det David Lynch regisserat.

Edited by Robban, 12 January 2008 - 14:48.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#42 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 January 2008 - 15:05

Jag ser film från alla möjliga länder, gillar väl mest asiatiskt, amerikanskt, brittisk, fransk men låser gärna inte fast mig vid något speciellt utan ser det mesta som verkar intressant.

Håller med dig om Lynch. Han gör mycket intressant film som inte liknar något annat. :)

Okej, då får du några förslag direkt av mig som jag har i huvudet. Ska fundera vidare lite på vart jag har köpt film ifrån tidigare och som är bra och återkommer med det om jag kommer på flera.

Strange Things

Ett av dom bästa ställena med en av den bästa kundservicen jag har varit med om. Bra priser, idiotsnabb leverans, stammisar får via faktura, väldigt bra utbud med mycket spännande filmer, för det mesta bra priser, ingen butik men kan göra upp affärer i Sthlmtrakten.

SubDVD

Bra utbud, dyra, bra service, snabb leverans i vissa fall men längre på beställningsvaror, har butik i Sthlm.

Videodrome

Beställt mycket tidigare därifrån och då var dom bra, vet inte hur dom är nu men har inte hört något negativt iaf, har butik i Sundsvall.

DiscLord

Rätt bra utbud, skapliga priser, hyfsad snabb leverans.

DarkDisc

Bra utbud, lite väl dyra i vissa fall, bra leverans för det som finns i lager men i vissa fall lång leveranstid på beställningsvaror, okej service, har butik i Osby.

NaomiArt

Har ett litet utbud på asiatis film, har själv bara handlat någon gång härifrån.

Utöver dessa finns ju dom mest uppenbara som discshop.se, dvd.se och så vidare. Du kan även göra en hel del fynd på tradera.com vid rätt tillfälle.

#43 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 January 2008 - 15:49

Jag ser film från alla möjliga länder, gillar väl mest asiatiskt, amerikanskt, brittisk, fransk men låser gärna inte fast mig vid något speciellt utan ser det mesta som verkar intressant.

Håller med dig om Lynch. Han gör mycket intressant film som inte liknar något annat. :)

Okej, då får du några förslag direkt av mig som jag har i huvudet. Ska fundera vidare lite på vart jag har köpt film ifrån tidigare och som är bra och återkommer med det om jag kommer på flera.

Strange Things

Ett av dom bästa ställena med en av den bästa kundservicen jag har varit med om. Bra priser, idiotsnabb leverans, stammisar får via faktura, väldigt bra utbud med mycket spännande filmer, för det mesta bra priser, ingen butik men kan göra upp affärer i Sthlmtrakten.

SubDVD

Bra utbud, dyra, bra service, snabb leverans i vissa fall men längre på beställningsvaror, har butik i Sthlm.

Videodrome

Beställt mycket tidigare därifrån och då var dom bra, vet inte hur dom är nu men har inte hört något negativt iaf, har butik i Sundsvall.

DiscLord

Rätt bra utbud, skapliga priser, hyfsad snabb leverans.

DarkDisc

Bra utbud, lite väl dyra i vissa fall, bra leverans för det som finns i lager men i vissa fall lång leveranstid på beställningsvaror, okej service, har butik i Osby.

NaomiArt

Har ett litet utbud på asiatis film, har själv bara handlat någon gång härifrån.

Utöver dessa finns ju dom mest uppenbara som discshop.se, dvd.se och så vidare. Du kan även göra en hel del fynd på tradera.com vid rätt tillfälle.


Verkar bra! :thumbsup:
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 January 2008 - 15:54

Hoppas du finner något av förslagen bra. Mitt hjärta slår lite extra för Strange Things men dom andra förslagen är bra dom med. :)

#45 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 October 2012 - 23:18

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd där vi rekomenderar Halloween teman och skräckfilmer på TV-kanaler som går under Halloween, då iallafall jag gärna sitter och myser framför TVn med lite skräck då. :)


Söndagen 28/10 så har TCM Halloween kväll av klassiska skräckfilmer kallad "Halloween Essentials", med start 21:00 och varar till 02:10.

21:00 Poltergeist (1982)
23:00 Demon Seed (1977)
00:35 The Hunger (1983)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#46 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 October 2012 - 01:08

Och alla filmerna är rätt så bra. Nu vet jag inte riktigt om jag skulle kalla "The Hunger" för skräck egentligen. Men, som de säger på det däringa Internätet: "Still better than Twilight"... :P

Edit: Säg inte att "Demon Seed" heter "Datademonen" på svenska.. :urk:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 October 2012 - 15:16

Jo, tyvärr gör den det. :P

Själv så såg jag nyligen Poltergeist och The Hunger är, som du säger, inte riktigt en skräckfilm så jag kanske hoppar över den också.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 October 2013 - 00:30

Tänkte jag skulle damma av den här tråden igen och se om någon har tipps för årets Halloween! :)

 

Istället för att, som förra året, bara tippsa om filmer och program på TV (då intresset verkade minst sagt svalt. :P) så tänkte jag att vi kunde tippsa även om filmer på Bio, nya releaser på DVD/Blu-ray eller generellt tippsa om intresanta skräckfilmer som kan passa bra för Halloween-mys och som vissa kanske har missat?

 

Då det är lite tidigt att dra upp TV-tablån så börjar jag med att Insidious: Chapter 2 har biopremiär här i Sverige imorgon (4 Oktober)!

9 Oktober visar SF-biografterna i vissa delar av landet, Shaun of the dead (samt även Hot Fuzz inför 3:e filmen i serien, The World's End)!

25 Oktober har Gravity biopremiär i vårt avlånga land!

Lite sent till festen kommer Carrie, 29 November!

 

 

Och som vanligt så kommer årets Treehouse of Horror avsnitt också. Visas i USA 6 Oktober men introt (regiserat av Guillermo del Toro) är redan släppt:


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 October 2013 - 15:33

Nu på Sönag visar TCM klassiska Dr. Jekyll and Mr. Hyde från 1941. :) De visar filmen kl. 21:00 och 00:50!

Var många år sedan jag såg den sist så det tänker jag inte missa.

På Onsadg och Torsdag visar de Village of the Damned (1960) på den väldigt usla tiden 10:15 (Ons) och 07:45 (Tors).

 

Fredagen 1/11 verkar TV4 Film ha en Halloween-kväll.

21:00 - Blade: Trinity (2004)

23:20 - Vampires Suck (2010)

01:00 - Shaun of the Dead (2004)

03:00 - Eyes of Laura Mars (1978)

 

Och det verkar de ha även Lördagen 2/11:

 

21:00 - Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)

23:25 - Vampyrer (2008)

00:55 - Twilight Zone: The Movie (1983)

 

De verkar ha dille på vampyrer. :P

 

 

Det är det ända jag kunnat hitta än så länge. TCM's tablå hittar jag bara till på Torsdag så förhoppningsvis har de en Halloween kväll också i nästa helg. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 October 2013 - 17:51

Verkar som att TCM inte har någon speciell Halloween-kväll varken ikväll eller i helgen. Men de kommer att visa en del skräckfilmer!

 

Fredagen 1/11 på TCM visas Village of the Damned (1960) 22:50.
 
Lördag 2/11 på TCM:

21:00 & 00:25 - Beetlejuice (1988)
22:35 & 01:55 - Dr. Jekyll and Mr. Hyde(1941)
 
Söndag 3/11 på TCM:
 
21:00 & 00:20 - The Lost Boys (1987)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif