Jump to content

Photo

Resident Evil: The Final Chapter

Bio: 2017-02-03 Resident Evil

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 April 2014 - 16:54

Lite omdiskuterat vad titlen är. Den är sagt att vara Resident Evil: Rising men Paul W.S. Anderson säger att titlen är Rising Resident Evil.

Ännu är lite känt om den. De ända karaktärerna som officiellt är sagda att vara med är Alice (Åter spelad av  Milla Jovovich) och Ada Wong (Även den här gången spelad av Li Bingbing).

Filmen ska handla om hur Alice&co måste återvända till The Hive för att stoppa Red Queen från att utrota vad som är kvar av mänskligheten.

Releasedatumet sdka fortfarande vara September 2014 men då filmningen fortfarande inte har startat så förväntas den ändras till 2015.
Filmen är planerad att vara den sista i serien. Nu sa de visseligen det även om Resident Evil 3: Extinction (2007) men den här gången ska det vara bestämt. Men det betyder inte att det är sista Resident Evil filmen. Det har länge varit snack om en reboot vilket filmbolaget verkar väldigt sugna på att göra (vilket ska ha varit orsaken att Resident Evil 3 presenterades som sista filmen i serien) och jag är rätt säker på att vi får en innan 2020.

Källa 1
Källa 2

Garm edit: Byte av tråd/filmtitel till den rätta.

Edited by Garm, 01 February 2017 - 01:24.
Tillägg av taggar.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 April 2014 - 16:48

Mmm. Jag tror inte heller på det där med "sista" förrän den faktiskt bootats om (eller Paul & Milla ligger i graven). Vilket som nu sker först... :P

Men jag är inte den som är den, jag är fortfarande pepp på en film till.

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 23 April 2014 - 20:24

Jag har inte ens sett dom två senaste filmerna än och den senaste har jag inte kommit mig för att köpa än. Men ska jag utgå från dom tre första filmerna så tyckte jag att dom var bra och gav mersmak. Säger som jag brukar, så länge filmer i ett franchise är bra så är det bara att köra på. Givetvis så är det $$$ som styr allt, men det enda jag bryr mig om är innehållet och får dom till det så finns det ju ingen anledning att sluta "bara för att" utan mer att det ska finnas ett legitimt skäl till det i sådant fall.

#4 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 August 2016 - 00:41

Och här har vi en första trailer. Eller teaser som Milla väljer att kalla den. ;)

Det ser ut att bli actionraffel om något. En helt okej trailer som satte tonen utan att avslöja för mycket. Dom här filmerna är ju lite av ett "guilty pleasure" för mig så jag ser fram emot att se den sista filmen med det här gänget.

Garm edit: En fransk version av trailern dök också upp, vilken visar lite annat material med. Slänger in den här nedan.

Edited by Garm, 10 August 2016 - 03:40.

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2016 - 10:12

Hmm. det känns nästan som om man borde se om filmsviten innan man ser den här...

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 12 August 2016 - 19:43

Jag har, otroligt nog, fortfarande inte sett fler än dom 3 första filmerna än. :P Så jag är benägen att hålla med dig, man borde nog se om hela filmsviten innan man avslutat med att se deb här filmen.

Also tagged with one or more of these keywords: Bio: 2017-02-03, Resident Evil