Jump to content

Photo

Uwe Boll (Samlingstråd för hans filmer)


  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 22 April 2008 - 18:50

H*lvete, var skriver jag på?!?
Han ska absolut inte röra Warcraft!

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 April 2008 - 18:57

Du behöver inte skriv på. Han blev utskrattad av de som ägde den licensen och fick inte tillstånd.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 22 April 2008 - 20:11

Skriver på likt förbannat. att dömma av vad han sagt själv som svar på Blizzard där så hade han inga höga tankar om hur filmen skulle blivit. Hans kommentar angånge gamers och nedladdning är ju "bra"

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#29 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 April 2008 - 21:28

Hoffe får tummen upp. :D Och är det bara lite fler Warcraft-fans som kan känna likadant, så är snart problemet "Boll" löst.

#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 April 2008 - 21:32

Det komemr aldrig att ske. :rolleyes:

Det finns ju dessutom en motkampanj som neglerar den här så... ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 22 April 2008 - 22:30

Självklart kommer killen aldrig sluta, så enkelt som han tjänar pengar på dessa skräpfilmer. Han har trots allt bara sagt att han skulle fundera på det om de nådde 1 miljon underskrifter.
Men jag drar ändå mitt strå till stacken och hoppas att han får sig en tankeställare, även om han nu är tom i Bollen (pun intended)


Menar du att det finns folk som tycker hans filmer är bra och att han inte har en väldigt skev syn på både sig själv och sina filmer? :ph34r:

Edited by Hofling, 22 April 2008 - 22:31.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 April 2008 - 23:17

Ofta gillar man det man själv ör - varför skulle man annars göra det? ;)

Och ja, det finns gott om folk är bra - men han får nog en hel del sympatiröster också.

Jag är inget fan, men så hemsk som folk säger han är är han inte.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 April 2008 - 06:24

Bra att han inte fick WarCraft. Han fick ju inte HALO eller Metal Gear Solid heller.

Visst, folk överdriver om hur dålig han är men det betyder inte att jag vill se honom göra fler filmer heller. ;) Dessutom tycker jag han är en hemsk person med en rätt dålig syn på att göra filmer. Han gjorde House of the Dead medvetet dålig, Alone in the Dark skyllde han allt på Tara Reid, BloodRayne sa han att det bästa med filmen var att Kristanna Löken visar brösten och blev påsatt (fast han sa det med mycket grövre ord) och han tar aldrig ansvar för när han gjort något fel, dålig eller tar mot kritik.

Sedan gjorde han ju sina TV-spels filmer för att käna pengar på dem genom ett kryphål i Tysk lag som gjorde att de var tvugna att ge honom pengar så länge han gjorde den typen av filmer.

Edited by Crusader, 23 April 2008 - 06:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 April 2008 - 08:45

Mm... Håller med det mesta du skriver Crusader... Å andra sidan, så gav han chansen till sina kritiker att komma upp i en oxningsring och knocka skiten ur honom om de bara vågade, så det är ett plus förstås... ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 April 2008 - 09:14

Mm... Håller med det mesta du skriver Crusader... Å andra sidan, så gav han chansen till sina kritiker att komma upp i en oxningsring och knocka skiten ur honom om de bara vågade, så det är ett plus förstås... ;)

Jo, det är ju klart. Inte hans fel att de trodde att boxningsmatchen var på skoj och fick storstryk. ;) :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 April 2008 - 09:48

Alls icke. :lol:

Om jag inte minns helt fel så hade väl Uwe (Ewe som en artikel påstådde han hette igår :P ) haft viss erfarenhet av boxning sen tidigare?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#37 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 April 2008 - 15:22

Mm... Håller med det mesta du skriver Crusader... Å andra sidan, så gav han chansen till sina kritiker att komma upp i en oxningsring och knocka skiten ur honom om de bara vågade, så det är ett plus förstås... ;)

Jo, det är ju klart. Inte hans fel att de trodde att boxningsmatchen var på skoj och fick storstryk. ;) :P

Där har ni fel, det var många som kom dit med avsikt att spöa skiten ur han, på riktigt. Men ur den relativt digra skara "entusiaster" som dök upp, så valde Boll såklart bara dom minsta och som föreföll inte ha varit i en fight förut, och hade dålig kondis.

Vill minnas att en relativt känd internet-kritiker som också tränar boxning for dit, men han blev såklart INTE utvald.

Utöver det så sviker dessvärre mitt mine mig... Så ni får lästa Wikipedia-sidan och komma till era egna slutsater, meningarna verkar dock gå isär, med flertalet källor på båda sidor.

http://64.233.183.10...X...t=clnk&cd=1

Själv tror jag på att Uwe är en feg usling och absolut inte skulle möta någon i en fair fight... :\

Edited by PredaBot, 23 April 2008 - 15:23.


#38 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 April 2008 - 16:10

Med tanke på hur han ser ut så tror jag knappast han är en feg usling och skulle kunna spöa de flesta av sina kritiker. Men samtidigt ligger det givetvis i ens intresse att inte välja svårast, möjliga motstånd rent fysiskt. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 April 2008 - 18:00

Mm... Håller med det mesta du skriver Crusader... Å andra sidan, så gav han chansen till sina kritiker att komma upp i en oxningsring och knocka skiten ur honom om de bara vågade, så det är ett plus förstås... ;)

Jo, det är ju klart. Inte hans fel att de trodde att boxningsmatchen var på skoj och fick storstryk. ;) :P

Där har ni fel, det var många som kom dit med avsikt att spöa skiten ur han, på riktigt. Men ur den relativt digra skara "entusiaster" som dök upp, så valde Boll såklart bara dom minsta och som föreföll inte ha varit i en fight förut, och hade dålig kondis.

Vill minnas att en relativt känd internet-kritiker som också tränar boxning for dit, men han blev såklart INTE utvald.

Utöver det så sviker dessvärre mitt mine mig... Så ni får lästa Wikipedia-sidan och komma till era egna slutsater, meningarna verkar dock gå isär, med flertalet källor på båda sidor.

http://64.233.183.10...X...t=clnk&cd=1

Själv tror jag på att Uwe är en feg usling och absolut inte skulle möta någon i en fair fight... :\

Jag läste det hela och där stod att han kritiserades av någon för att han inte slogs mot Chance Minter (som är en erfaren gboxare) som han sedan slogs mot och vann.
Men utöver det så står där inget av vad du sa. Bara att några av de som förlorade kritiserade honom för att han inte tränade dem i förväg och för att han sagt att det bara var PR när det var riktig match.
Sedan fick alla en roll i Postal filmen så jag tycker de borde vara nöjda.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 April 2008 - 19:46

Tack Crusader för du orkade plöja igenom texten. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#41 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 August 2008 - 15:21

FYI

Tysk trailer för Far Cry - Engelsk trailer Dock inte samma som den tyska. (Verkar vara samma som XC postade)

Trailer för Seed

Själv säger jag bara:

Jag är allergiskt mot allt som har med Uwe Bollocks att göra. Istället för att låta honom bränna en massa pengar på ingeting kan man lika gärna skänka dom till tredje världen istället.


Måste dock erkänna att jag tittade på dessa trailers. :lol2: :ph34r:

Edited by Cartman, 20 August 2008 - 15:28.


#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 August 2008 - 15:49

Även om FarCry inte verkar vara något för mig så skall jag erkänna att Uwe Boll ofta har ganska intresanta plotlines. Även om jag inte vågat mig på en Uwe ännu. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 August 2008 - 16:04

Han gör ju uteslutande film av spel så om du finner dessa plotlines intressanta kanske du borde ta och kolla spelen istället för filmerna.

Själv har jag mäktat med House of the Dead och Alone in the Dark. Båda två är riktigt usla, tyvärr på det sättet att filmerna inte ens blir bra ur en B-films synpunkt. Sedan lovade jag mig själv att aldrig mer se en av hans filmer. Livet är för kort för det. ;)

#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 August 2008 - 16:06

OK. Låter onekligen olycksbådande. (Speciellt med tanke på hur nära varann våra film-smaker ligger).

Men som sagt, jag har inte sett någon ännu, och det känns inte som något jag prioriterar heller. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 August 2008 - 16:26

Du gör inget fel i att se någon/några av hans filmer men jag är rätt övertygad om att du kommer se filmerna på samma sätt som jag gör. Jag kan ju även ha fel och du finner filmerna riktigt underhållande och bra.

EDIT: Nu även en poster till Far Cry

Edited by Cartman, 20 August 2008 - 17:26.


#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 August 2008 - 17:21

Även om FarCry inte verkar vara något för mig så skall jag erkänna att Uwe Boll ofta har ganska intresanta plotlines. Även om jag inte vågat mig på en Uwe ännu. :)

Som Cartman sa så är det snarare spelen som har intresant plotlines. Dessutom skriver Boll inte manusen till sina filmer och det brukar vara manuset som är det ända som kan vara rätt bra i hans filmer. Jag gillade t ex House of the Dead 2 och den hade Uwe Boll inget alls med att göra men det var samma manusförfattare och gäng annars som stod bakom den.
Uwe Boll är som ett mögel som smittar och förstör allt runt omkring sig och förvandlar annars bra saker till usla. Mycket pga hans usla regi. Dock måste jag erkänna att jag finner en viss underhållning i hans filmer. Alone in the Dark tyckte jag var rätt bra.
Det ända som brukar vara dåliga är de saker som Boll har hand om i filmerna och ofta känns det som att han tröttnar på sina filmer och aldrig orkar göra dem klara utan bara struntar i dem senare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 August 2008 - 23:47

Jag har bara sett hans House of the Dead film och jag tror jag stannar där. :rolleyes:

#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 August 2008 - 00:26

Jag har bara sett hans House of the Dead film och jag tror jag stannar där. :rolleyes:

Fast 2:an är inget som första filmen och har Boll har som sagt inget med den att göra. Den utspelar sig på en skola och påminner en hel del om Resident Evil: Apocalypse.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 August 2008 - 10:12

Även om FarCry inte verkar vara något för mig så skall jag erkänna att Uwe Boll ofta har ganska intresanta plotlines. Även om jag inte vågat mig på en Uwe ännu. :)


Har man inte sett åtminstone en Uwe Boll-film kan man inte sägas ha levt livet, så det tycker jag du ska göra. Sedan vill vi höra vad du tyckte! ;)

Annars tycker jag rätt lika som Crusader längre ned skriver:

Uwe Boll är som ett mögel som smittar och förstör allt runt omkring sig och förvandlar annars bra saker till usla. Mycket pga hans usla regi. Dock måste jag erkänna att jag finner en viss underhållning i hans filmer. Alone in the Dark tyckte jag var rätt bra.
Det ända som brukar vara dåliga är de saker som Boll har hand om i filmerna och ofta känns det som att han tröttnar på sina filmer och aldrig orkar göra dem klara utan bara struntar i dem senare.


Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#50 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 August 2008 - 15:17

Kan vi inte uppfinna ett riktigt bra och pålitligt medel mot mögel nån gång...

Hur gick det faktiskt med namninsamlingen? Har det skrapats ihop en miljon unika pålitliga röster?