Jump to content

Photo

10 Cloverfield Lane (Cloverfield 2)


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Darth Sidious

Darth Sidious

    Commander

  • Members
  • 251 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 December 2008 - 14:00

Läste lite i samma veva som den första filmen kom (tror det var i tråden för första filmen), om att dom tänkt göra en uppföljare/föregångare. Sedan blev det tyst, riktigt tyst. Ingen här som har hört mer om en till film fortfarande är på gång eller om dom skrotat den idén?


Edited by Garm, 29 January 2016 - 03:33.
Tillägg av tagg.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 December 2008 - 14:32

Det senaste jag läste var följande:

/Film - Cloverfield 2 Will Not Be a Literal Sequel

Saturday, July 26th, 2008

During the Comic Con panel for Fringe, someone asked J.J. Abrams if there were any updates on a Cloverfield sequel. Abrams response started off very much in the same way that it did when he was asked about it before, but then he let slip a piece of information that is sure to spark conjecture amongst fans.

“There’s something we’re playing with now that may or may not happen. There’s an idea we have that plays with… it’s not a literal sequel.“


Ska jag vara ärligt så känns det som att en till film kan kvitta. Risken att man raserar det man byggde upp i första filmen är påtaglig. Har även för mig att jag läste något om att dom skulle tycka om att spela in filmen i japan och låta den utspela sig där, men jag hittar inte den artikeln så jag vet inte om det verkligen rörde detta projekt.

Edited by Cartman, 02 December 2008 - 14:34.


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 December 2008 - 14:55

Jag tror jag hörde någonting om det som sa att filmen helt och hållet var nedlagd. Tror det var efter Comic Con, men hittar inte artikeln nu.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 December 2008 - 15:24

Filmen är fortfarande på gång. Hittade detta från 12 November och som tar upp det jag nämnde tidigare om att eventuellt låta nästa film utspela sig i japan:

moviesblog.mtv.com - Cloverfield Director Matt Reeves Talks Sequel Dilemma

Wednesday, November 12, 2008

Ever since Cloverfield came out, it’s been taken as a fait accompli that a sequel would be greenlit. So where is it? Catching up with director Matt Reeves, the helmer admits to MTV News in an interview that “the studio of course wants it to happen,” but wanting something to happen and coming up with the right idea are two very different things.

Reeves says that talks have been frequent if sporadic over the last nine months. “At times it’s gone dormant and then its come back up again,” Reeves says of the brainstorming over a sequel.

“There are a couple ideas that have potential but we haven’t quite cracked it yet,” says Reeves who is juggling his orginal screenplay, The Invisible Woman and his remake of Let the Right One In among his future projects. Trying to pin down just what those Cloverfield sequel ideas are though is easier said than done. One thought was to return to the source of the inspiration for the film. “When we were in Japan we thought, wouldn’t it be cool to do it here,” he said.

One things seems certain. Don’t expect a traditional sequel picking up right after the first with the same (still living) characters. Rather the filmmakers behind the hit film have discussed a sequel that “wasn’t necessarily right after that night but had intersections with the original.”

Then there’s the possibility that Reeves might not direct the sequel at all. Muck like Danny Boyle did for 28 Weeks Later, Reeves said “There was the thought that maybe we’d bring in some young exciting people and we’d produce their take.”

“I don’t know at this point,” Reeves said. “I think if we find something that would be incredibly fun to make and that we would want to watch then that’s what would push it over the top. It’s a weird puzzle.”


Edited by Cartman, 02 December 2008 - 15:28.


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 December 2008 - 16:57

Saken är ju den att de avslutade första filmen lite i en cliffhanger. Det skulle de i ärlighetens namn inte ha gjort. De skulle ha låtit varelsen dö i slutet och klart visat om de överlevde eller inte.
Sedan, att låta filmen utspela sig i Japan, skulle det inte förstöra hela "Amerikas egen Godzilla" som Abrams sa att var meningen med Cloverfield?
Frågan är ju, hur gör man en bra uppföljare som inte sabbar orginalet?

Edited by Crusader, 03 December 2008 - 17:03.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 08 December 2008 - 01:15

Saken är ju den att de avslutade första filmen lite i en cliffhanger. Det skulle de i ärlighetens namn inte ha gjort. De skulle ha låtit varelsen dö i slutet och klart visat om de överlevde eller inte.
Sedan, att låta filmen utspela sig i Japan, skulle det inte förstöra hela "Amerikas egen Godzilla" som Abrams sa att var meningen med Cloverfield?
Frågan är ju, hur gör man en bra uppföljare som inte sabbar orginalet?


Äsch om uppföljaren inte görs på ett bra sätt sabbar bara uppföljaren. Orginalet kommer fortfarande att ses med positiva ögon. Det jag däremot har svårt för är varför det ska göras en uppföljare över huvud taget? Kanske har jag dålig fantasi men jag har svårt att se hur man ska kunna göra någonting vettigt efter den första filmen som ju hade sin "grej" som var en slags uppdatering av Blair Witch Project. Men det är ju gjort nu, så vad ska göra 2:an intressant? Inte sjutton lär det vara historien/berättelsen då den var tämligen blaskig och generisk.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 January 2010 - 20:34

Nu i januari fick Abrams frågan om en uppföljare till Cloverfield och svarade så här: "We're working on something right now with that and again, you know, it's early stages."
Lite så där lagom flummigt svar kan jag tycka. Dock borde det ju finnas massor med nya vinklar att leka med då det säkert fanns fler människor som filmade händelserna :P Eller kanske militärens synvinkel som jag läste som förslag någonstans. Och inte att förglömma 3D-version...

Edited by Synon, 17 January 2010 - 20:36.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 January 2010 - 00:08

Filmen är dålig tycker jag. Allt filmas från en amatörfilmare och bilder flladdrar hit och dit och skakigt.
Tyvärr hittar jag ingen Alvedon med bildstabilisator.

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 March 2011 - 23:02

I en intervju med Total Film hade regissören Matt Reeves följande att säga om Cloverfield 2:

Matt Reeves Confirms: Cloverfield 2 WILL Happen

Total Film recently caught up with Matt Reeves, who gave us an update on the status of Cloverfield 2, saying, "getting the right idea together has been taking a long time."

"Well, you are going to see it - we just don't know when [laughs].

"At the moment we are talking about the story quite a lot. Drew Goddard, who wrote the original, is going to pen the sequel and JJ Abrams is very much involved.

"However, the three of us have been so busy that getting the right idea together has been taking a long time."

But will the sequel shoot in real-time again? "You see, that's a difficult part: we want it to be shot like the first but how can you continue that idea successfully for a second time?

"We have a lot of affection for the original and the sequel can't just be the same thing. But that is tricky when you need to have a monster destroying stuff once again."


Bara bra att de tar god tid på sig och tänker igenom det ordentligt i stället för att hafsa ihop något bara för att. Ettan gillar jag faktiskt ska jag erkänna. Något i den som tilltalade mig så jag ser fram emot en uppföljare.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2011 - 11:20

Håller med, jag gillar också ettan. :) Påminner mig om att jag har den ligger på hårddisken och att man kanske skulle klämma ut den på dvd innan det är försent. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 March 2011 - 11:34

Kul att du också gillar ettan! Ja, den är väl värd att spara på DVD kan jag tycka. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2011 - 11:38

Jag brukar göra så med filmer jag spelar in och gillar. Fördelen när man har både hårddisk och dvd-brännare i samma maskin. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 March 2011 - 13:30

Så länge de inte kör med samma gimmick i tvåan (det skulle bara kännas blekt) så är jag för en säsong två... höll jag på att skriva. Uppföljare menar jag. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 January 2016 - 09:28

Plötsligt överaskas vi med en trailer på bion! :P Och titeln på filmen är visst "10 Cloverfield Lane" om någon vill ändra titlen. :)




Trailern säger inte mycket mer än att saker uppenbarligen inte har gått så bra sedan förra filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 January 2016 - 12:01

Jag vet ärligt inte om det där var något jag gick gång på... Påminde om Romeros andra Zombie-film (dawn of the living dead).

 

Men titeln är uppdaterad, lämnade Colverfield 2 kvar inom parentes så folk vet vilken film det handlar om.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 January 2016 - 22:25

Enligt J.J. Abrams så är det rent tekniskt inte en uppföljare utan en blodsläkting. Alltså en film som utspelar sig i samma universum. Typ en spin-off.

Källa
 
 
En bättre version av trailern!
 

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 January 2016 - 11:28

Det är väl svårt att göra en rak uppföljare till en film som Cloverfield; den är ju rätt komplett som den är vill jag minnas.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)