Jump to content

Photo

nothing


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 susclas

susclas

    Lieutenant

  • Members
  • 77 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 13:15

nothing

Edited by susdan74, 18 March 2010 - 14:20.


#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 November 2007 - 13:44

Det finns liknande trådar om andra tv-serier, så kör på bara säger jag iaf. En toppenidé. :) (Sen är jag iofs inte moderator i tv-program längre, men kan inte tänka mig att någon där skulle tycka annorlunda)
*Hockey och superhjältar*

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 November 2007 - 14:07

Skapa på du, det är helt OK om du vill ha en tråd som följer ett visst schema snarare än en ihopkluttrad allmäntråd.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 November 2007 - 14:09

Det låter som en bra idé. En kompis och jag har faktiskt börjat gå igenom Star Trek: Enterprise själv bara för några veckor sedan (jag har sett förut, han har aldrig sett förut), så minna minnen fräshas upp nu allteftersom.

Ett aber med det hela kan vara att bara säsong 1-2 har visats på svensk TV (vilket i egentlig mening borde innebära att säsong 3-4 är spoilers). Nån moderator på TV-seriesidan får gärna ge sin synpunkt på detta.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 14:28

Trevligt initiativ!

Jag har funderat en längre tid på att se om Star Trek: Enterprise. Jag kan tänka mig att komma med en del kommentarer/tankar/funderingar/synpunkter till avsnitten. Detta förutsätter förståss att vi ser ENT i ett relativt normalt tempo och inte någon marathonsittning där man måste se minst 10 avsnitt om dagen för att få vara med. ;)

Så blir det ett "normalt" antal avnitt per vecka (vad nu det kan vara?) så låter detta som ett perfekt tillfälla att avnjuta lite kvalitativ Star Trek tillsammans med andra.

Kke ligger det något i det Peak skrev. Säsong 1 och 2 borde man kunna starta och ha under TV-Program och säsong 3 och 4 under TV: Spoilers?

Dom två sista säsongerna har inte visats på svensk TV och även om dom finns tillgängliga på DVD så räknas dom väl som spoilers? Sedan kan man ju alltid diskutera om dessa säsonger över huvud taget kommer visas på svensk TV och om man kanske inte borde ha en diskussion om dom som vanligt under TV-Program?

Bara några tankar och funderingar men jag låter någon moderator besluta vilket som är bästa vägen att gå.

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 November 2007 - 14:31

För min del får ni gärna lägga upp det i återanvändbara säsongstrådar (enl policyn). Och då 3-4 i spoilerforumet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 November 2007 - 16:31

Planerat att se om ENT (vilken serie har jag inte gjort det med ;) ) men som XC säger, en tråd per säsong är bättre än alla i en. Då blir man ju inte spoilrad om man t.ex inte sett s.3 och vill skriva om s.2.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 16:40

Det är bara att du hänger med nu då Georgia. :)

#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 November 2007 - 16:46

Får ladda min Creative med ENT så att jag kan se 1-2 avsnitt varje kväll innan jag släcker lampan :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 susclas

susclas

    Lieutenant

  • Members
  • 77 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2007 - 13:04

nothing

Edited by susdan74, 18 March 2010 - 14:20.


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 November 2007 - 19:29

Mycket intressant och bra initiativ! :)

Jag skulle själv hoppa på om jag hade serien (orkade aldrig följa den då den gick på TV), men det har jag inte så jag står över. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 susclas

susclas

    Lieutenant

  • Members
  • 77 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2007 - 17:47

nothing

Edited by susdan74, 18 March 2010 - 14:20.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2007 - 21:40

Absolut. Jag skulle kunna tänka mig försöka hänga med en Xena-Revival omgång. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 November 2007 - 22:04

Det finns ju en Xena-tråd, men den tenderar till att vara lite svårnavigerad, är jag rädd.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2007 - 22:09

Det finns två om man räknar din icke avslutade Xena/Herc tråd. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 November 2007 - 22:14

Jojustdet. Nån kan ju slå ihop min med den andra, ifall nån moderator har lust.. ;) Så blir det gamla ännu krångligare.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2007 - 22:23

Skall samla ihop motivation till det... skulle isåfall sortera ut Xena delarna och flytta in dem i xena-tråden och behålla resten som en Hercules tråd. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 November 2007 - 22:29

det skulle verkligen behövas rensas i tv-spoiler forumet, finns flera trådar där om serier/säsonger där som har visats i svensk tv. där finns en del jobb. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 November 2007 - 22:31

Låter det inte som en vettig tankegång och idé?


Det låter som en briljant idé. :)

Det finns ju en Xena-tråd, men den tenderar till att vara lite svårnavigerad, är jag rädd.. :P


Så går det när den öppnar ofokuserat, jag hoppar in från säsong tre och ger intryck, för att sedan återvända till säsong 1, 2 och hoppa vidare till 4 och sedan gfortsätta med 5 och 6. ;)

Jojustdet. Nån kan ju slå ihop min med den andra, ifall nån moderator har lust.. ;) Så blir det gamla ännu krångligare.


Jaha. Nu passar det, men inte då jag för länge sedan föeslog det. :P

Vad vi har lärt oss av det här är att Robert alltid får rätt i slutänan. ;)

Skall samla ihop motivation till det... skulle isåfall sortera ut Xena delarna och flytta in dem i xena-tråden och behålla resten som en Hercules tråd. :)


Låter som en bra idé! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2007 - 22:32

GG: PMa mig en lista hjärtat så hjälper jag gärna till. :) (Jag har inte råkoll på alla serier tyvärr).

Edited by XC, 09 November 2007 - 22:33.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 November 2007 - 15:36

det skulle verkligen behövas rensas i tv-spoiler forumet, finns flera trådar där om serier/säsonger där som har visats i svensk tv. där finns en del jobb.


Oops skal se över forumet :lol:

kan du säga snabbt vilka serier det rör sig om ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 November 2007 - 19:03

GG PMade mig en liten lista, men det finns säker mer och ta tag i. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2007 - 15:53

susdan74

Jag tycker också det låter som en vettig idé. Det finns ju inget som säger att man enbart måste diskutera serier som visas på TV just nu utan man kan ju lika väl starta en tråd för andra serier. Det enda man behöver tänka på är var man placerar tråden så att inte någon blir spoilad i onödan.

Jag kan tänka mig att se om en hel del andra serier.

#24 susclas

susclas

    Lieutenant

  • Members
  • 77 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 November 2007 - 17:45

nothing

Edited by susdan74, 18 March 2010 - 14:20.


#25 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 18 January 2008 - 00:20

En stilla undran; vad är det här för tråd i filmtråden?! Det går inte att öppna den, finns inga spår av den när man öppnar filmavdelningen, ändå dyker den upp på huvudsidan som ett nytt inlägg i film-avdelningen.

http://www.scifinytt...view=getnewpost

Georgias och Wylies privata tr...


Är helt ok med att det finns privata trådar, men om det ändå ska vara en privat tråd..varför inte då dölja alla spår av den? ;)