Jump to content

Photo

Validating?


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 October 2008 - 16:27

Efter att ha lurkat runt lite i äldre trådar så har jag märkt att en del användare har ordet "Validating" under Grupp. Gäller några medlemmar jag inte sett till på ett tag och som inte har loggat in eller postat på ett tag, men som är registrerade och har postat tidigare. Frågan är alltså, vad betyder Validating i dessa fall?

Testade att söka på ordet under Hjälp men det gick inget vidare.

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 October 2008 - 16:42

Så vitt jag vet är är validating gruppen en mellangrupp man hamnar i efter det man registrerat sig och före man bekräftat att man registrerat sig (per epost).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 October 2008 - 16:46

Det är nog som XC säger.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 October 2008 - 16:47

Japp. Alternativt att man bytt emailadress, men aldrig svara på mailet man får efteråt. Validating kan inte posta i forumet och sånt, så är det någon som har postat tidigare så är detta ofta frallet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 October 2008 - 11:44

Jupp, personerna i fråga har postat en del tidigare men sedan blivit inaktiva. Jag undrade varför och letade upp dess profiler, såg där att det stod som jag tidigare beskrivit men visste inte riktigt varför. Tänkte samma tanke som XC först men fick inte ihop det just då dom har slutfört sin registrering och postat tidigare. Men nu förstår jag hur det ligger till av förklaringen Peak angav. Troligtvis bytt mailadress men sedan inte "återaktiverat" sitt konto igen. :)