Jump to content

Photo

The River


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2011 - 11:54

ABC har gett grönt ljus till Oren Pelis ("Paranormal Activity") nya skapelse: "The River". Leslie Hope, Bruce Greenwodd och Thomas Kretschmann är några som medverkar. Regissör: Jaume Collet-Serra. Trailer har släppts och där känns stilen från "PA" tydligt igen. Posted Image Tycker den ser lagom spännande ut så helt klart ska jag hålla ögonen öppna efter den.

Synopsis från ABC:

"The River follows the story of wildlife expert and TV personality Emmet Cole. Emmet set course around the world with his wife, Tess, and son, Lincoln, while filming what would become one of the most popular shows in television. After he goes missing deep in the Amazon, his family, friends and crew set out on a mysterious and deadly journey to find him.

Famed explorer Dr. Emmet Cole (Bruce Greenwood) went looking for magic deep in the uncharted Amazon and never returned. The shocking truth about his disappearance is out there, somewhere, just waiting to be discovered. To the millions of kids who grew up watching his nature show, Dr. Cole was a hero. To his own son, Lincoln (Joe Anderson), he was more of an enigma. Now, six months after he vanished, Lincoln is finally ready to bury the past when Dr. Cole's emergency beacon suddenly goes off. At the urging of his mother, Tess (Leslie Hope), Lincoln reluctantly joins her on a search for his father. To fund the rescue, they agree to let Dr. Cole's cagey ex-producer, Clark (Paul Blackthorne), film the mission documentary-style. The mixed crew of old friends and new acquaintances includes the sexy and resourceful Lena (Eloise Mumford), loyal mechanic Emilio (Daniel Zacapa) and lethal bodyguard Captain Kurt Brynildson (Thomas Kretschmann). "

Trailern finns på Bloody Disgusting

Edited by Georgia, 09 February 2012 - 23:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 November 2011 - 20:55

Premiären blir 7 februari 2012.

Jaume Collet-Serra regisserar piloten. Får väl se om det blir fler avsnitt.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 December 2011 - 12:47

Whoohoo! Kanal 5 har köpt in den och premiären blir någon gång till våren!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 January 2012 - 15:55

Kanal 5 är på hugget. Deras sändningsstart är två dagar efter den i USA. Alltså torsdag 9 februari klockan 21.55. (Kanal5.se)

Även den här serien skall jag ge en chans.

#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 January 2012 - 18:01

Not bad at all! :thumbsup: Ska bli kul att se vad det är för något det här.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 February 2012 - 22:18

Oj, vilken tur att jag slözappade ikväll för annars hade jag missat den! Puh. Har den på inspelning nu. Yes!

Kan någon vänlig själ flytta ut den från spoilerforumet så skulle jag bli glad eller nåt! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 February 2012 - 23:34

Meh, jag tipsade ju på G+, missade du det också?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 February 2012 - 23:40

Flyttad :)
Observera då att avsnitten sänds 1-2 veckor efter USA så att det inte sker några spoilers här. Spoilermarkera isåfall tillfälligt tills det visats på Kanal 5

Jag har missat helt att den skulle börja på femman :duh:
Får ta igen det under helgen.

Edited by Georgia, 09 February 2012 - 23:39.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 February 2012 - 23:51

Aha, Femman visade bara första avsnittet. I USA visade dom två avsnitt på premiärkvällen. Så då är det drygt en vecka efter i Sverige.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 February 2012 - 07:31

Meh, jag tipsade ju på G+, missade du det också?

Du måste tipsa en liten stund innan det börjar ju, doh! :D
Roligt att 5:an visar den så snart efter USA. Mer av den varan, tack.

Tack, G! :) Och skönt: jag var inte ensam om att (snudd på) glömma bort den! Och ja bra med spoilermarkering!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 February 2012 - 13:01


Meh, jag tipsade ju på G+, missade du det också?

Du måste tipsa en liten stund innan det börjar ju, doh! :D

Hur lång stund innan då menar du? Jag postade ett par timmar innan. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#12 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 February 2012 - 19:36

Spännande pilot. Bra skådespel, intressant miljö. Jag tänker fortsätta kolla. Slutscenen: mycket flod att utforska. Kommer varje vecka ha ett "skräck" tema tro.

Torsdagar är en hektisk spela in tv -dag: Revenge, OUAT, The River, Unforgettable. Plus att det brukar vara hockey då också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 February 2012 - 13:21

Själva storyn tycker jag är fortsatt bra, man öser på lite för mycket med det paranomala i början av andra avsnittet kanske men ofta funkar Cinema Varite-formatet också men i flera scener gör det faktiskt mer skada än nytta. (Som tex då Tess drogs ut i vattnet då man nästan kände sig yr efteråt). Men de intressanta sakerna väger definitivt över nackdelarna.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2012 - 16:14

Jag vet inte vad jag ska tycka om denna serie.
Jag somnade under andra avsnittet :lol: OK att jag var trött men att somna mitt i ett avsnitt är väldigt ovanligt för mig.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 February 2012 - 17:23

Jag har fortfarande inte kommit för mig att se det tredje avsnittet. Jag tror det är dom låga tittarsiffrorna i USA som får mig att vilja vänta och se.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 February 2012 - 14:10

Jag tror folk blir lite avtända när det skall skrikas "nya lost" om tv-serier som den här. Dåliga tittarsiffror är ju inte bra, men de få gånger jag följer en serie så utgår jag från att "gillar jag det blir det antagligen bara en säsong". :P På så vis får ju jag en trevlig överraskning när/om det blir en säsong 2. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 February 2012 - 14:48

Bra inställning. :) Själv har jag ofta svårt för sådan optimism efter att ha blivit bränd för mångar gånger. I det här fallet skulle det faktiskt inte göra mig så mycket om The River blev nerlagd eftersom jag ändå inte är överförtjust i serien. Vi få väl se om jag kollar vidare efter helgen då filmtittandet kommer att lugna ner sig.

Lost jämförelserna känns förresten betydligt mer berättigade i den här serien än i t.ex. Flash Forward, The Event och andra "det här är nya Lost" serier. Inte för att det är lika bra som Lost. (än så länge)

Edited by Wylie Times, 20 February 2012 - 14:49.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2012 - 21:10

Sådär, sju avsnitt avklarade, ett kvar, och det har varit riktigt OK. Det har pendlat kring OK och intressant, stundtals aningen mycket mumbo-jumbo (mycket av det som sker runt Cole). Blev lite förvånad att de faktiskt hittade honom, och till och med vid liv . Många intressanta karaktärer, och underliggande intriger som fungerar till och med för mig.

Jag skulle skulle inte ha något emot en säsong 2.

Så den blir väl nedlagd.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 March 2012 - 22:44

Netflix har visat intresse för The River så det kan hända att det blir mer. The River känns också betydligt mer realistiskt för dom än Terra Nova gjorde.

http://tv.ign.com/ar.../1221399p1.html

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2012 - 12:49

Läste det; trevligt att inte alla dörrar är stängda än iaf. Vad jag läste igår så hade antalet tittare halverats från piloten till sista avsnittet, så ABC lär väl inte ens tänka tanken på en säsong 2.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 March 2012 - 13:36

Nej knappast. Och Netflix intresse för serien är väl också en indikering på det.

Själv har jag inte sett nåt sen dom två första avsnitten. Jag har funderat på att se ikapp men just nu väntar jag och ser om det blir en fortsättning. Du får gärna återkomma efter sista avsnittet och berätta om säsongen har ett bra slut eller inte..

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2012 - 13:45

Kan jag göra. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 March 2012 - 23:31

Sett tre avsnitt på raken nu och jäklar vilket tempo de kör i! :D Gillar det skarpt och gillar sättet hur de många gånger lyckas bygga upp spänningen trots det höga tempot. Och scenen med dockan... *ryser*

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 March 2012 - 12:05

Kul att fler tycks gilla serien. :) Avsnitt 5 är ett av mina favoriter hittills.

Scenen med dockan fick de till rätt bra, håller med om det.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 March 2012 - 14:24

Ska hålla extra koll på avsnitt 5 då. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.