Jump to content

Photo

[Teaser] ENDING - Science Fiction kortfilm


3 replies to this topic

#1 ericvse

ericvse

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 03 June 2013 - 22:06

Hej.

Jag ville bara uppmärksamma er om denna svenskproducerade sci fi-kortfilm som ligger i startgroparna för att göras.

Det är en rymdfilm om jordens undergång och handlar om en astrounaut som blivit kvarlämnad uppe på ISS.

https://vimeo.com/65845800

 

Jag hoppas att ingen har något emot att jag gör reklam för filmen såhär.

 

Som ni ser i videotiteln, och kanske även fatta efter att ha sett en bit in i videon, är det en presentation för indiegogo-kampanjen jag startade för att få kortfilmen gjord.

Som jag även skriver i videon så är själva teasern inte en korrekt representation för hur själva färdiga kortfilmen kommer se ut i slutändan.
Den är filmad i huvudsak i min källare, utan tillgång till screen screen, vettig belysning eller bra ljudupptagning så allt är inte perfekt. Det är mer bara för att visa på konceptet.

Ni får jättegärna kolla in själva indiegogo-sidan också: ENDING - A Science Fiction Short Film | Indiegogo

Ge mig gärna bra konstruktiv kritik.

//eric

 



#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 June 2013 - 07:55

Klart du är välkommen att posta.

 

Tyckte teasern avgjort var intressant och ser fram emot att få se mer. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 June 2013 - 15:39

Välkommen Eric. Ditt projekt ser klart ambitiöst ut och teasern gav mersmak. Den var snyggt gjord, bra klippt och hade väldigt stämningsfull musik. Och du ser ut att vara på god väg att få vidare finansierning för att kunna slutföra projektet. Jag hoppas att vi får se den färdiga kortfilmen sedan.

Och för alla oss som gillar "bakom kulisserna"-material så har Eric varit vänlig nog att visa oss hur han byggde den enviromental suit som ska vara med i kortfilmen. Se den nedan.



#4 ericvse

ericvse

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 05 June 2013 - 11:43

Tack. Vilket trevligt välkomnande.

Sjukt kul att ni tycker det såg intressant ut.

 

Jag lovar att posta den färdiga filmen här när allt är klart.

Man kan också följa mig på vimeo för mer videouppdateringar i processen. Jag ska försöka att dokumentera hela arbetet så gott jag kan.





Reply to this topic