Jump to content

Photo

Batman Begins


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#76 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 05 December 2005 - 16:38

På tal om soundtracket. Jag måste hålla med Walker och Jazzdevil att det var ganska tråkig musik men det finns ett spår som utmärker sig. Molossus, vilket lär bli det nya Batman temat med tanka hur mycket det (och Barbastella) använda i filmen.

Om jag får säga min mening så tycker jag Batman Begins är fantastisk efter att ha sett om det ett antal gånger nu sen jag fick dvdn. Mycket bättre än Burtons och Schumachers filmer. Men första Batman tycker jag väldigt mycket om den är också riktigt bra på sitt sätt. På nåt vis tycker jag att den lite mediokra "Partyman" scenen är riktigt cool :P . Efter att ha sett om både Batman och BB så måste jag säga att jag blev besviken på hur Gotham ser ut i cityvyerna i BB. Speciellt första vyn man får se när Bruce och hans föräldrar är i spårvagnen. Där ser Gotham riktigt glatt ut, om man säger så. Tycker faktiskt att Gotham ser inte helt perfekt ut föränn man får se vyn över "The Narrows" med resten av Gotham i bakgrunden. Där känns det helt perfekt.

Edited by Robban, 05 December 2005 - 17:36.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#77 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 December 2005 - 18:43

Ja, men poängen med hur Gotham ser ut när Bruce är liten, och hur den är när han är vuxen har ju att göra med att staden blir värre och värre med tiden, t ex hur fin tunnelbanevagnen är när Bruce och hans föräldrar är, och hur sunkig,sliten och smutsig den är när Rachel åker med den just efter att Batman introducerats i filmen, Earle har missköt det mesta av Waynetechs satsningar, och satsat saker som att bygga vapen och andra militärgrejer, något som Thomas Wayne inte skulle ha gått med på. T ex i serierna så sa man alltid att stället som paret Wayne blev mördade på var Park Row, som var ett lyxkvarter med restauranger,hotel, biografer och teater,men efter att Waynes blev mördade så blev det snabbt en slumm.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#78 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 27 December 2005 - 00:58

Vill bara säga att jag älskar filmen mer efter att ha sett allt extramaterial :)

Köpte den idag för datorpengarna (sålde stenåldersburken ;) ) så :) .

hursomhelst, 1a gångne jag såg den trodde jag att väldigt mycket var cgi, animering, datorgjort eller vad det nu tusan heter ( :P ), men att tja, vi tar väl det som imponerade mest på mig; biljakten.
Att de faktiskt körde i 160km/h och att stuntföraren gjorde allt etc förvånade mig faktiskt. trodde verkligen att mångt och mycket i filmen var cgi.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#79 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 December 2005 - 02:21

Finns ju en hel del CGI i Batman Begins, men deras grej var ju att de gör allt som de kan "fysiskt" , och först sen går till CG. T ex majoriteten av fladdermössen är ju cgi, Gotham i början när Bruce och hans föräldrar åker tunnelbanan etc är ju klart cg. Men sen gjordes ju en stor del på "riktigt".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#80 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 27 December 2005 - 03:10

Jo, precis det jag menade, även om det kanske inte framgick så tydligt :P

Försökte editera in detdär om att ifall de kunde göra det på riktigt så skulle de göra det, men mitt oerhört "braiga" ADSL lägger av var 5e minut idag :(

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#81 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 December 2005 - 20:14

Know the feeling, har haft liknande problem.


Fortfarande om Begins ,så är jag enormt imponerad av miniatyrerna i den filmen, och även stunten, slut-actionscenerna där Batman svingar med med sitt "Bat-rope" på tunnelbanan var coolt gjort :) .Finns många riktigt imponerande stunts som de gjorde i Begins. Och jag gillade Bil/Biljakts dokumentären också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight