Jump to content

Photo

X-Men: First Class


  • Please log in to reply
174 replies to this topic

#51 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 January 2011 - 21:00

Well, det är åtminstone kul att det kommer en X-Men film där dräkterna är mer trogna serieförlagan än i de tidigare filmerna.


Jag håller med. Av det man ser så ser det ut som filmdräkterna fast med betydligt trognare/roligare färger.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 January 2011 - 22:33

Ja, det håller jag också med om. Det är mycket, mycket trognare (av det vi ser), men gult spandex är det ju inte. ;)
Sen kan jag inte låta bli att tycka att det vore ännu roligare om detta var seriens första X-Men, alltså Cyclops, Marvel Girl, Angel, Iceman och Beast, men detta ser kul ut i alla fall. :)
*Hockey och superhjältar*

#53 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 January 2011 - 00:40

Intressant också med superhjälte-filmer som utspelar sig i andra tider än nutid eller "en nära framtid", Captain America och X-Men : First Class, ok det är inte en trend, men kul med något lite annorlunda. Wolverine var väl menad att också utspelas...typ jag vet inte var det menat som 80-tal eller något? men man valde att göra allt diskret att det lika gärna kunde ha varit nutid.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#54 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 January 2011 - 16:42

Ja, Wolverine var nog mest eftersom den skulle utspela sig före X-Men-filmerna. Och egentligen är det väl lite samma sak här, det är unga Charles Xavier och Magneto trots allt. Men det är en intressant iakttagelse! Watchmen utspelar ju sig under 80-talet. Och jag läste en artikel någonstans som argumenterade för att Wonder Woman borde vara en produkt av andra världskriget som hon tydligen var från början i serierna också.
*Hockey och superhjältar*

#55 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 20 January 2011 - 20:38

Det jag gillar med bilderna är att de försöker att få dräkterna så trogna de orginella som möjligt. Gillade inte skinn-dräkterna från Singers X-men. Han förstörde tyvärr mycket med sina konstiga idéer.

Hittade en bra bild på Magneto!!! Med hjälm och allt. Hjälmen är SNYGG samt trogen den Magneto man älskat i serierna. Det tråkiga med bilden är att den inte är färglagd... metallfärgad... Hoppas inte dom behåller detta under hela filmen!!!!

Kolla in den...

http://www.comicbook...n/news/?a=28386

#56 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 January 2011 - 21:09

Själv gillade jag dom svarta läderdräkterna som Singer kom på. Dom påminde mycket om New X-mens klädesval. =)

Sen kanske man bör påminna sig att dom här dräkterna, som faktiskt ser mycket bättre ut i dom senaste bilderna än jag trodde dom skulle bli (med tanke på den helruttna photoshoppade bilden som läcktes tidigare), faktiskt också är Brian Singers idé. Känns faktiskt som man kommer undan med lite mer om man gör hela filmen lite härlig 60-tals kitsch för övrigt.

Dock, så måste jag säga att jag verkligen inte är övertygad ännu. Min skepsis pga Fox's tidigare klantande med X3 och Wolverine, består. Kommer nog stå och väga om jag ska se filmen på bio ( eller ALLS! Har inte sett Wolverine än.) ända tills jag får läsa lite recensioner.

#57 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 January 2011 - 22:14

Mer bilder och en massa snack från Vaughn, McAvoy och Singer finnes här: http://herocomplex.l...ressed-out-set/

Själv gillar jag bilden med schackspelet bäst. Inte bara som en referens till de tidigare filmerna, men också för att den visar Xavier och Magneto i ett tidigare skede i livet och ger oss en foreshadowing om vad som kommer hända dem emellan.

Och här blir även Kevin Bacon intervjuad: http://blog.moviefon...en-first-class/
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#58 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 January 2011 - 15:22

Själv gillade jag dom svarta läderdräkterna som Singer kom på. Dom påminde mycket om New X-mens klädesval.



Själv tycker att de dräkterna saknade lite kreativitet och var lite tråkiga. Jag förstår att att man valde gå den vägen, och det funkar i filmen, tycker bara att det kunde ha varit bättre. Sen antar jag att du syftar på Grant Morrison/Frank Quitely-startade X-men serierna runt då? X-men filmen var ju i produktion när det gjordes klart med Morrison och Quitely, så det var ju ett val från Marvel och serieskaparna att göra dräkterna närmare film-versionen. Är ju väldigt vanligt att Marvel och DC apar efter filmversionerna. t ex hur Supermans dräkt såg ut runt 2006, och det man numera gör med Batmans dräkt.

Sen kanske man bör påminna sig att dom här dräkterna, som faktiskt ser mycket bättre ut i dom senaste bilderna än jag trodde dom skulle bli (med tanke på den helruttna photoshoppade bilden som läcktes tidigare), faktiskt också är Brian Singers idé.


Är de här dräkterna hans idé? klart att Singer har mer aktiv producent i filmen än många andra producenter, och han har säkert en hel att säga till om, men är looken på dräkterna bekräftat som något Singer varit med och skapat? jag vet att Sammy Sheldon är i all fall en "costume designer" i filmen och Sheldon har ju jobbat väldigt mycket med regissören Matthew Vaughn förut.

Dock, så måste jag säga att jag verkligen inte är övertygad ännu. Min skepsis pga Fox's tidigare klantande med X3 och Wolverine, består. Kommer nog stå och väga om jag ska se filmen på bio ( eller ALLS! Har inte sett Wolverine än.) ända tills jag får läsa lite recensioner.



Jag är inte övertygad heller. Tror att det finns en bra chans att det blir bättre än vad Fox gjort med franchisen på sistone.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#59 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 January 2011 - 23:16

Matthew Vaughn pratar om X-Men: First Class

http://www.comicbook...n/news/?a=28575
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#60 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 January 2011 - 23:22

Låter ju som att Vaughn tror på det han gör, intressant att han är såpass öppen om X-Men 3 också. Som det ser ut nu önskar jag att de bara kunde glömma den filmen eller låta den här First Class vara ett startskott på en reboot. Även om den lär ta sig en del friheter (som att Havok, som egentligen är Cyclops lillebror här inte verkar vara så mycket yngre än professor Xavier) så får jag intrycket av att det finns tanke, hjärta och vilja bakom i alla fall. Om det blir bra återstår dock att se.
*Hockey och superhjältar*

#61 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 January 2011 - 23:39

Jo Vaughn har ju nämnt det förut också att han hoppade av för att de rushade filmen. Här är han rätt öppen om det, men samtidigt så säger han ju det lite på ett sånt sätt att han borde ha tackat ja och gjort X-men : The Last Stand och att han är glad att han och Fox är vänner igen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#62 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 January 2011 - 10:59

Ja, det är det jag menar. Hade kanske ingen koll på att han pratat om varför han hoppat av tidigare, men det är bra att han kör med öppna kort och även är lite självkritisk, istället för att de bara försöker släta över det.
*Hockey och superhjältar*

#63 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 January 2011 - 21:05

Jo han hittar ju ett liksom mellanläge på det hela. Han var oerfaren och tyckte situationen var stressig så han hoppar av. Sen är det ju också fakta att "X-men: The Last Stand" var en stressad, "rushed" produkt, och "X-men Origins: Wolverine" en film som studion också blandade i sig i väldigt mycket.

Edited by super85, 25 January 2011 - 00:16.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#64 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 January 2011 - 05:14

X-Men: united, alltså tvåan?
*Hockey och superhjältar*

#65 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 January 2011 - 00:22

Oj, menade givetvis "The Last Stand", kan bli klurigt ibland när filmer inte enbart har titlar som I II III IV etc ;).

Gnälliga artiklar om "X-Men: First Class" och problem filmen har. Jag vet inte alls hur mycket av det stämmer, jag har i alla fall tyckt att många av skådespelarvalen verkat vettiga och jag är intresserad av filmen.

http://spinoff.comic...-for-the-movie/

http://spinoff.comic...en-first-class/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#66 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 12:28

Jag brukar strunta i det där med undertitlarna när det är sådär, det handlar ändå bara om att filmbolagen inte vågar använda sig av numrering. Och så blir det konstigt, jag menar X-Men heter ibland x2: X-Men United va? Varför förkorta X-Men till x2?

Tycker lite synd om Vaughn ändå, grejer han säger nu tyder ju på att han är under stor press, som att han gjorde avbön om den där bilden på alla X-Men. Han verkar rädd för en kritikstorm, och det är klart, blir inte den här lyckad lär stora motorsågen komma fram hos många fans och kritiker.
*Hockey och superhjältar*

#67 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 January 2011 - 16:28

Jag står och tankar motorn, samt spinner upp kedjan i detta nu, Kermi. ;)

Gud nåde Vaughn om det inte blir rätt!! :P

Eller ja... egentligen gör det inte så mycket. Jag tror nästan alla har accepterat att det aldrig kan bli som förr med X-filmerna, och att dom enda Marvel-filmer som verkar bli bra nuförtiden, är dom som Marvel gör själva. ;)

#68 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 18:45

Nja, det vet jag inte riktigt. Hur många bra filmer har Marvel gjort hittills? En va? Visst kan Thor och Cap bli bra, även Avengers, men det är väl inte riktigt var rättigheterna ligger som helt avgör om det blir en bra film eller inte. Med Matthew Vaughn och Bryan Singer inblandade (även om Singer väl inte lär ha jättemycket att göra med den, men ändock) känns det ganska lovande ändå. Darren Aronofsky som vi alla vet är en mycket kompetent regissör ska göra "the Wolverine" och Sonys Spider-Man-reboot lär ju inte bli en kalkon även om man är nervös. Samtidigt var väl Iron Man 2 inte heller någon kalkon men ingen höjdare heller! Så det där med "nästan alla" vet jag inte om jag håller med om.
*Hockey och superhjältar*

#69 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 January 2011 - 20:45

Första "Iron Man" var ju jäkligt bra tycker jag, uppföljaren var en stor framgång, men en betydligt sämre film än ettan, vilket var tråkigt, tycker att på sista typ 5-10-åren så har man radat upp med många lysande uppföljare, t ex "Spider-Man 2" "X-men 2" "The Dark Knight" etc, sen är grejer som "Iron Man II" och "Quantum of Solace" besvikelser. I alla fall för mig. Vissa fans har ju för sig att "The Incredible Hulk" var en fantastisk framgång i jämförelse med Ang Lees rulle, men de skrapade ihop ungefär lika mycket pengar och The Incredible Hulk var något dyrare än Ang Lees film. Både filmerna fick ungefär lika blandad kritik också.

"Thor" ser ju bra ut hittills, är inte helt såld på Captain America än, jag var riktigt hypad över Captain America först, men nu är jag en smula osäker.

Jag tror fortfarande att X-men: First Class har goda chanser på att bli en förbättring från "X-men 3" och "X-Men Origins: Wolverine".

Edited by super85, 25 January 2011 - 21:16.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#70 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 20:50

Jag håller med dig om Iron Man 2 och Quantum of Solace. Vad gäller Marvels filmer (fast det är ju fortfarande inte helt deras egna, direkt) tycker jag att det är ungefär lika mycket "hit-and-miss" som de andra filmbolagens Marvel-licenser. Jag glömde bort Incredible Hulk, och den var väl i alla fall helt okej, men inte mycket mer än så. Och visst kan First Class bli roligare än X-men 3 och Wolverine, det känns bra att Singer är tillbaka oavsett vilken roll han har. Det är lite som att Batman-fans skulle vara nöjda med att Chris Nolan är inblandad om så i bakgrunden i framtiden också. Jag menar, Singers X-Men 1 och 2 var enormt betydelsefulla för genren, det får vi inte glömma heller.
*Hockey och superhjältar*

#71 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 January 2011 - 21:25

På många sätt så skapade man ju nästen "genren" superjälte/serietidnings-film med dem. Eller i alla fall en boom tack vara X-men och sen Spider-Man lite senare. Det har ju "alltid" funnits adaptations av serietidningar, men verkligen inte i samma utsträckning. på 70-80 talet fanns Superman/Supergirl filmer. På 80-90-talet "Batman"-filmer. Blade kom ju i för sig ut bara något år efter "Batman&Robin" och ofta glöms bort, mest kanske för att den inte är lika mycket en superhjälte-film som de andra Marvel-filmerna.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#72 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 21:35

X-Men var viktiga för att visa att man kan göra bra superhjältefilmer och Batman var en av de som fick bra filmer. Kanske den bästa med the Dark Knight, men jag håller ju fortfarande Spider-Man 2 och X-Men 2 väldigt högt också. Med X-Men så tror jag faktiskt att det KAN bli som förr ändå. Jag har inte gett upp hoppet med dem i all fall. Drömmen vore fortfarande en film med originalmedlemmarna sen. Wolverine kan få husera i sina egna filmer. :)
*Hockey och superhjältar*

#73 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 January 2011 - 21:41

Spider-Man var ju viktig för visa att man faktiskt kan ha filmer där karaktärerna har på sig dräkter som är väldigt trogna original-designen från serierna. X-men bevisade ju mycket absolut, men jag vet att det var rätt nära att "Daredevil" skulle ha haft på sig typ, vanliga kläder och en bandana, men Spider-Mans framgång gjorde att filmbolaget gick med på att låta honom ha en mer trogen dräkt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#74 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 21:45

Ja, det var det som de missade i X-Men då. Men jag kan förstå tankesättet där man gör så i en grupp och eftersom Matrix var i ropet då blev det ju också en grej. En grej jag verkligen var nöjd med i Daredevil var väl dräkten och några småscener, som att han står och knaprar smärtstillande och sådär. Men i alla fall, dräkten var klart godkänd. Såg ut som seriens variant men i läder, då.
*Hockey och superhjältar*

#75 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 January 2011 - 22:01

Hela "X-men" känns lite oslipad när man ser om den. Finns mycket bra i den, men man ser mycket begränsningar de hade (trots att budgeten inte var låg) och kanske lite av Singers ovana att filma action då. Tycker att James Marsden är den bäst castade X-Mannen i alla de filmerna :).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight