Jump to content

Photo

Endeavour del 3


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 26 September 2007 - 14:36

Så, med Endeavour 2 bakom mig så har jag vänt tankarna till den sista delen. Martin har nog tänkt på det ett bra tag. Den kommer innehålla...en del nytt... ett besök i Tibet, dubbla det normala sidantalet.

Vi har diskuterat första sidan lite, och här är mitt första, nerskjutna förslag.

Posted Image

#2 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 28 September 2007 - 00:18

Nu vet jag ju absolut inte storyn till det hela, men jag får lite BAtman Begins-vibbar av det. (Absolut inte något dåligt :) )

Synd att det blev kasserat, jag tyckte upplägget var snyggt. Snygg skiss med, gillar verkligen sista rutan :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#3 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 October 2007 - 16:56

Här är en skiss som är mer som Martin ville ha det, fast det är fortfarande inte godkänt då vi tar det lugnt en period medans han och jag sysslar med egna saker.

Posted Image

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 February 2008 - 17:30

Medans Martin filar vidare på manuset på nästa del, som blir 20 sidor (till skillnad från de första två delarna som är 10 sidor vardera) så har jag borjat skissa lite på figurerna igen. Jag har inte varit nöjd med Miranda, speciellt inte hennes frisyrer. Jag har spenderat en tid med frisyrsurfande och skissande och såhär ser hon ut hittills. Jag vill också att det ska synas tydligare att hon är av afrikansk börd. Samtidigt är det inte meningen att hon ska se för annorlunda ut jämfört med de två första delarna...

Posted Image

De andra kommer nog att förbli sig lika.

#5 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 09 April 2022 - 14:24

Endeavour del 3 blir mitt nästa projekt när jag är klar med Annexion i maj-juni nånstans. Jag har just skickat Martin några tankar så får vi se vad han är inne på. Informationen som jag skrivit tidigare gäller fortfarande, men den ursprungliga storyn kan bli helt annorlunda beroende på vad vi kommer fram till. Hur som helst ska det bli kul att få teckna de här figurerna igen.