Jump to content

Photo

Nordens stjärnor: Verkligheten


7 replies to this topic

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 09 September 2018 - 21:45

I samband med arbetet på Volym 2 av albumen så kläckte jag en idé.

 

Jag tänkte att precis som Marvel och DC har sina kosmiska väsen som Eternity så borde vårt universum också ha det. En av dem skulle kunna vara Verkligheten vars uppgift är att se till att just verkligheten hålls ihop.

Introduktionen av Verkligheten, multiversums födelse, några av de andra väsena, och de som har motsatta mål till denne (exempelvis Qlipothen och magiker som Magiska Markus) skulle introduceras i en 5 sidor lång serie, som med albumredaktörernas och er medarbetares godkännande skulle kunna komma med i Volym 2.

 

Verkligheten är också på ett sätt en metaförklaring till färgläggningsfel, om det skulle uppstå knas när berättelser motsäger varandra. Om man vill kan man använda det som förklaring istället för Tin II, Otroliga mannen II om man vill.

Det skulle öppna upp också för de skapare som kan känna att det redan finns för mycket info att sätta sig in i vid skapandet.



#2 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 September 2018 - 10:08

Här är sid 4 av 5 som ett litet smakprov. Här ser vi Qlipothens "födelse".

 

verkligheten4webpreview.jpg



#3 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 15 September 2018 - 01:15

Vi saknar även föremål som kan liknas med Cosmic Cube och liknade, så jag tog mig friheten att skapa: Fröet även kallad Själstenen, inte bestämt mig än. Har tänkt ge en närmare beskrivning utav den i ett tänkt manus tänkt att kallas Nekropolis. Tänkt ge en sammanfattning om idéerna till det manuset senare, kanske ifall sidan vaknar till liv.

I sin enkelhet är Fröet, eller Själstenen ett kraftigt självladdande batteri för magiker som inte bara ökar utövarens magiska energier, utan även förstärker dem till nästan gudalika nivåer. Den sägs även kunna uppfylla vissa önskningar. Tyvärr finns det risken för korruption då den jobbar med en mänsklig själ så "absolut makt korrumperar absolut".


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 September 2018 - 09:06

Även om sidan är tunnsådd just nu, posta ändå när eller om det blir klart. Arbetet med Svenska Superserier är ju inte så aktivt men Thomas och en del av oss andra jobbar på Nordens stjärnor.

 

Apropå magiker så blir den här serien debut för Nekro. (Och Moder Svea, Omnus infernata och Apoteus.) Där jag kan försöker jag få med hittills oanvända personer och varelser, precis som I mörkret kommer ha Lady Lynx och Grav.

 

Så album 2 kommer ha en hel del av dina skapelser med General Winter som en framträdande del av ett av avsnitten.

 

För den som har koll är det Liemannen, Temudjin, Personligheten och Graviton som ännu saknar framträdanden bortom skämtserierna och Introserien.



#5 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 15 September 2018 - 12:03

Jag minns att jag skrev ett manus där Apoteus första möte med NS förekommer efter en efterfrågan från Mario, har den nog även postad här i forumet någonstans. Vilket även är Dockhans första framträdande men jag tror det hela rann ut i sanden utav någon anledning.

Men okej, jag skall posta min Synopsis här till Nekropolis.


Edited by Sret, 16 September 2018 - 00:48.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#6 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 September 2018 - 01:03

Vi har många manus på lager och det är inte säkert att något av dem blir av tyvärr. Du, jag och Viktor har många och även för mig och Viktor som kan teckna våra berättelser så hinner vi inte göra färdiga serier av dem. Sanningen är att det är lätt att komma upp med idéer, men tecknandet är mycket mer tidskrävande. Men jag tycker inte att man ska sluta posta sina saker.

 

Just tecknare är det svåra, de flesta har egna idéer så det är svårt att hitta dem som bara vill teckna åt andra. Under åren med Svenska superserier så har vi haft en hel drös med tecknare som hoppat av. Och värre än så, vi har också haft kompletta serier som vi har tackat nej till av en anledning eller annan.

 

Mario är aktiv, i skapandet av Nordens stjärnor, just nu hjälper han Thomas Fels att färglägga. Kolla med Thomas om han kan ge dig Marios kontaktuppgifter så kan ni kommunicera direkt.

 

Sen rent sådär så kan jag nog tycka att det vore på plats för en tecknardrive just för Nordens stjärnor, men man måste fundera kring hur ofta det skulle fungera att ge ut nya album med tanke på tiden det tar med färgläggning och textning, och kostnaden för tryck. Ett om året skulle vara kul som läsare men 168 sidor som första volymen var innebär ungefär 40 arbetstimmar för färgläggning, kanske 20 för textning, 20 timmar för övrigt material om folk ligger i min takt och färgläggningen är som i de delar jag tecknat.

 

Det ekonomiska vet jag inte hur det är, jag brukade vara med och betala när jag var redaktör, och har erbjudit mig annars också, men jag har aldrig fått tillbaks de pengarna så SSS gick iaf definitivt back, eller så är jag lurad :)



#7 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 September 2018 - 16:42

Har ingen direkt erfarenhet kring just att teckna sidor (mer än de två jag gjorde för Lon för en herrans massa år sen), men finns det något mindre tecknarprojekt jag kan hjälpa till med, så säg till.  


Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#8 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 September 2018 - 17:37

Det kortaste Nordens stjärnor-manus som jag har tillgång till är 10 sidor, Elofs "Ghast vs Zombie Girls". Thomas har ett 4-5 sidor långt manus som heter "MacBig och Co".

 

Det finns några enstaka 1-sidesberättelser med humorbetoning också som inte nån ritat än.

 

Om nåt av det ovan låter intressant, skicka ett privat meddelande med din mail, eller maila mig på slokum@hotmail.com så skickar jag de manus jag har.

 

Övriga manus är av varierande längd med de flesta runt 20 sidor.





Reply to this topic