Jump to content

Photo

Puss in Boots


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 June 2011 - 13:28

Den charmige och något dryga katten från Shrek-filmerna har fått en helt egen film att husera i. Eftersom jag tycker om Shrek-filmerna så kommer jag säkert att se även den här filmen förr eller senare. Den har premiär den 3 februari 2012 enligt SF. Idag kom så den första officiella trailern och den var riktigt bra och rolig. IMP Awards har ett galleri med 2 posters i skrivande stund.

http://www.youtube.com/watch?v=IwWvg_ryg7A

Edited by Georgia, 13 September 2011 - 22:35.


#2 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 June 2011 - 13:56

Coolt! Undrar hur den förhåller sig kronologiskt till Shrek-filmerna och till den klassiska berättelsen.

#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 June 2011 - 14:12

Den verkar vara en form av prequel som utspelar sig innan Puss träffade Shrek och hans vänner i Shrek 2.

Wikipedia

The film is based on and follows the character of Puss in Boots from Shrek and his adventures before his first appearance in 2004's Shrek 2. The prequel's story centers on the swashbuckling cat and how he comes to meet Shrek and his friends, while introducing new characters as well.


Officiell synopsis

Puss In Boots - one of the most beloved characters of the Shrek universe - tells the hilarious and courageous (daring, bold, brave) tale of Puss's (Antonio Banderas) early adventures as he teams with mastermind Humpty Dumpty (Zach Galifianakis) and the street-savvy Kitty (Salma Hayek) to steal the famed Goose that lays the Golden Eggs.



#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 February 2012 - 02:17

Första gången jag hörde talas om den här filmen skakade jag bara på huvudet. Finns det ingen gräns för hur mycket man kan mjölka ur Shrek liksom? Jag blev därför positivt överaskad av filmen som ta ett bestämt avstamp från Shrek serien. Även fast den behåller en del av sagoaspekten så är det en annan ton i filmen. Man har ändrat lite i Puss karaktär så att han numera i stort sett är Zorro blandat med Clintans Man with no name eller kanske mer passande - El Mariarchi. Det är trots allt två roller som Antonio Banderas har spelat förut. Lägg dessutom till Salma Hayek som love interest så blir det ännu tydligare. Filmen har också en tydlig western känsla i den. På sätt och vis påminner den mer om Rango än om Shrek. Man har dessutom klokt nog låtit Shrek, åsnan och de andra stanna hemma. Inte ens en cameo. Istället får vi stifta bekantskap med Humpty Dumpty, en person från Puss förflutna som är ute efter Jacks magiska bönar. Ni vet, dom som växer upp till himlen där en jätte bor med sin guldgås. Humpty Dumpty spelas av Zach Galifanakis och han gör bra ifrån sig.

Så döm inte ut filmen för att ni är less på Shrek, det här kändes fräscht i jämförelse med dom två senaste Shrek filmerna. Är man dessutom en kattmänniska så finns det mycket att skratta åt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter