Jump to content

Photo

Min bildspamstråd


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 October 2007 - 21:52

Hallå!

Jag spammade mina stackars SSS-kollegor till döds i den här tråden och det föreslogs att jag skulle skaffa en egen tråd, så här är den.

Jag kommer posta bilder i olika stadier i olika material på superhjältar, fantasy, science fiction och helt vanliga saker. Eget liksom fanart.

Här är en omdesign av Kitty "Shadowcat/Sprite/Ariel" Pryde från X-men. Ni kan se hennes gamla dräkter till höger.
Posted Image

Elektra Natschios som oftast förknippas med Daredevil åt en kille på ett annat forum.
Posted Image

En söt bildidé som dök upp när jag läste instruktionerna för en tecknings"tävling" på ett annat forum:
Posted Image

En liten söt serie som var förra veckans uppgift i tävlingen Comic Book Idol som hålls på Comicbookresources.com.
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Gammal tatueringsdesign för mig själv.
Posted Image

Senaste serieuppgiften i Comic Book Idol:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 30 October 2007 - 22:05.


#2 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 25 October 2007 - 20:41

duktig ponke. Kakan dyker snart upp i brevlådan ;)

Gillar designidéen till Kitty där. Mycket mer ninja än tidigare.
Vart du månne inspirerad av dräkten hon hade i nån Mega marvel från 90-talet där HAND flyttade personligheterna mellan henne, Wolverine och Sabretooth? Kommer inte ihåg hur den dräkten såg ut, men jag vill minnas att den också var "ninjig" :P

Snygg tatueringsdesign med, väldigt "Phoenix möter fredsduva"

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#3 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 26 October 2007 - 20:46

Gillar designidéen till Kitty där. Mycket mer ninja än tidigare.
Vart du månne inspirerad av dräkten hon hade i nån Mega marvel från 90-talet där HAND flyttade personligheterna mellan henne, Wolverine och Sabretooth? Kommer inte ihåg hur den dräkten såg ut, men jag vill minnas att den också var "ninjig" :P


Jag slutade köpa svenska Marvelserier i början av 90-talet och det låter inte bekant så jag måste säga nej. Däremot så hade hon väl nåt mer ninjigt när hon skaffade sig sin mer punkiga frisyr, var ett tag sen jag läste dem. Tanken var helt enkelt att förbättra hennes förmåga att vara stealthig och använda den träning som Wolvie gett henne.

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 October 2007 - 22:06

Gwen Stacy åt samma kille som ville ha Elektrabilden:

Posted Image

Senaste tävlingsuppgiften, en 4-sidors Legion of Super-Heroes-serie (Rymdens Hjältar). Jag försökte få plats med alla medlemmear men tiden tog slut. 27 av 40 ungefär fick jag med:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 05 November 2007 - 07:39.


#5 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 November 2007 - 17:58

Sista CBI-materialet på åtminstone ett år: Spider-Man and his Amazing Super Friends!

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Nu är tävlingen snart över och jag kan äntligen återgå till att vara social på helgerna igen.

#6 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 November 2007 - 19:06

Oj, har visst missat en uppdatering. Gillade Invincible starkt, tyckte rutorna var snyggt placerade och signalerade action.
Jag skulle inte ha ågot emot en fortsättning på't.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#7 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 November 2007 - 22:26

Oj, har visst missat en uppdatering. Gillade Invincible starkt, tyckte rutorna var snyggt placerade och signalerade action.
Jag skulle inte ha ågot emot en fortsättning på't.


Redigeringarna syns ju inte som nya inlägg gör.

Nån fortsättning på Invincible lär det inte bli, fast jag tror jag läst nån stans att den uppgiften var från ett existerande manus.

#8 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 09 March 2008 - 20:21

CBR har fortsatt med en serietävling där först manusförfattare tävlar, och sen tecknar tecknarna det vinnande bidraget. Trevlig idé. Det här är mitt bidrag till andra tävlingen. Vill ni prompt se mitt bidrag till första tävlingen så får ni anstränga er lite :)

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 March 2008 - 12:52

Riktigt fint Herr Schenström. Fina detaljer och bilderna talar för sig själv även utan dialog. Jag gillar skuggningen extra mycket. :)

#10 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 12:41

Jag vet att jag svarade på denna tråd igår men inlägget verkar försvunnet...

Men, jag är nöjd med skuggningen själv, och det mesta överlag. Det jag inte är nöjd med är takbilderna på sista sidan men det var lite deadlinestress på slutet.

#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 March 2008 - 13:03

Dom känns kanske lite "tomma" om du förstår vad jag menar? Vad hade du velat göra annorlunda med den sidan? :)

#12 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 13:05

Mer byggnader framför allt, mer detaljer som fläkthus och liknande, åtminstone i första och näst sista rutan.

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 March 2008 - 13:08

Det hade förhöjt bilderna ytterliggare. Speciellt bildruta 2 känns väldigt steril. Fast det kan vara svårt att få till några bra detaljer i den rutan med tanke på vinkeln, det skulle väl kunna vara något i bakgrunden som t.ex. en annan byggnad längre bort eller så.

#14 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 March 2008 - 23:16

Se där, att jag har missat den här tråden förut? :)

Tycker liksom Hofling särskilt mycket om Invincible-bilden, då den faktiskt har skön dynamik, och anatomin är relativt bra.

Du får ursäkta att jag säger det, men det är som att i vissa rörelser och perspektiv, så spricker din anatomi av nån anledning upp på nåt vis? Ett typexempel är bilden på Peter när han tittar upp med hakan på Galactus, och liknande perspektiv på Giant-lad i gruppbilden.

Gruppbilden var för övrigt ett riktigt modigt initiativ, sånt gillar vi.

Förresten, om du känner för det, så skulle jag gärna sammarbeta med dig då det kommer till att föreviga designen av Spore på papper, vad säger du?

#15 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 March 2008 - 18:40

Ja, uppåtbilderna med hakorna är inte så bra som de kan vara och det finns en del annat som jag sett själv i efterhand, eller andra pekat ut. Men man får sätta de där serierna i perspektiv, det var 3-4 dagar att rita varje uppgift, och då kommer saker som inte sitter bli extra tydliga.

Om det är annat du reagerar på när det gäller anatomi så säg till. Jag ska börja göra ordentliga anatomistudier igen. Arbetsbördan är ganska hård just nu bara. Men jag vet själv att jag har en del svaghetsområden, men oberoende ögon kanske kan hitta mer att förbättra.

Spore...självklart kan vi kollaborera fram hans look. Jag hade tänkt göra en skiss på honom ändå så fort en del annat är gjort. Jag återkommer i helgen, påminn mig om jag glömmer.

Cartman: Jag kanske kommer tuscha serien för publicering i SSS nån gång, och då kommer jag göra om en del saker som kan bli bättre. Bild 2 kommer vara uppifrån, ovanför personerna istället och monsterrutan mer inzoomad bland annat.

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 March 2008 - 18:55

Cartman: Jag kanske kommer tuscha serien för publicering i SSS nån gång, och då kommer jag göra om en del saker som kan bli bättre. Bild 2 kommer vara uppifrån, ovanför personerna istället och monsterrutan mer inzoomad bland annat.


Det låter som bra förbättringar. Det ger dig lite nya infallsvinklar att t.ex. förbättra på bakgrunden lite samt att att få bort diverse "döda vinklar" där man inte kan göra mer. :)

Ligger denna publicering inom den närmast framtiden eller det kanske inte ens blir av?

#17 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 March 2008 - 19:16

Först ska jag be författaren om tillstånd, sen har jag ...50? andra seriesidor att rita klart och lite rollspelsillustrationer...men ibland går jag på lust också.

När/om det blir publikation vet jag inte. Min tanke var att ha utfyllnadsserier klara, en av varje av 1, 2, 3, 4-sidiga serier och 1 och 4-sidiga har jag klara för SSS. Sen förutom att de är klara ska de andra två gentlemännen i redaktionen också tycka att den håller måttet. Sen ska det komma ett tresidorshål att fylla. I värsta fall kan det bli aldrig, men går aldriget för långt och jag fortfarande tycker den är okej så åker den upp på min seriesida.

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 March 2008 - 19:28

Okej, bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa med andra ord. :)

#19 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 September 2008 - 01:08

Nu var det länge sen jag gjorde nåt annat än till SSS, men den här rackarn är till samma snubbe som ville ha Elektra och Gwen Stacy.

Posted Image

#20 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 28 September 2008 - 16:47

Ah, Scarlet Spider! Det var länge sen man såg honom :)

Bra pose, men jag tror inte han borde visa så mycket av halsen/nacken. Ser ut som att hans huvud sitter mitt på bröstet.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#21 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 10 January 2009 - 13:37

Årets första någorlunda färdiga bild är lite fan-art. Tror bara en på hela det här forumet skulle ha en chans att känna igen henne.

Posted Image

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2009 - 13:42

Och det är inte jag. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 January 2009 - 15:09

Inte jag heller. Men en mycket delikat och bra bild! Enda missen är att händerna är olika stora.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#24 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 January 2009 - 22:11

Haha, gossar. Det där är en extremt obskyr HE-MAN karaktär! :D

The Dream Mistress heter hon. Hon uppfyller drömmarna för män som har nån sorts svaghet i sin personlighet, och när dom väl får vad dom vill, så går det åt skogen.

Hon var med i samma serier som publicerades i Satellit-serien här i Sverige, Masters of the Universe egna tidning alltså. Vet inte om hon har publicerats i Sverige dock? Dom skippade hennes story i Finland, vet jag iallafall.

Hej Daniel! =) Ska jag slänga på lite färg på din bild, kanske? Tänkte det skulle kunna vara ganska intressant.

#25 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 10 January 2009 - 23:36

Släng på färg om du vill, jag hinner inte med några sådana extravaganser tyvärr. Kanske till nästa redesign.