Jump to content

andersbranderud's Content

There have been 4 items by andersbranderud (Search limited from 20-April 23)


By content type

See this member's

Sort by                Order  

#169139 Den historiske Jesus skapade ingen ny religion.

Posted by andersbranderud on 20 July 2008 - 15:37 in Off Topic

Walker,
Jag trodde följande gällde:
"Off Topic
Ordet är fritt. Diskutera vad ni vill! "

Om forumsadministratören skulle skrivit att det är förbjudet att posta ett religiöst inlägg skulle jag respekterat det.


Ordet är fritt. Däremot är det ett konstigt beteende att klampa in i varenda existerande forum och skriva samma inlägg.
Är det så konstigt att t ex de aktiva på Sverok eller Svensk Ungdom (Cred för att du Spammade dom :lol: ) undrar vad du håller på med?


Den som tycker det är spam är fri att tycka det [alla har rätt till sin åsikt]. Jag tycker det inte. Om inte Google skulle finnas, skulle det knappt märkas att jag skrev på olika forum. Förutom att det finns några som läser på flera forum.

mvh Anders Branderud
http://bloganders.blogspot.com



#169123 Den historiske Jesus skapade ingen ny religion.

Posted by andersbranderud on 20 July 2008 - 14:40 in Off Topic

Walker,
Jag trodde följande gällde:
"Off Topic
Ordet är fritt. Diskutera vad ni vill! "

Om forumsadministratören skulle skrivit att det är förbjudet att posta ett religiöst inlägg skulle jag respekterat det.

Detta universum har likheter med Matrix. Den riktiga världen är den icke-fysiska andliga världen utanför rum-tiden.
Vi befinner oss i ett laboratorium. En del använder logik och kommer fram till att det finns en superintelligent Singularitet – en Skapare - och att Han har lämnat en logisk manual – Torah [Instruktion] om hur man ska leva.
De som praktiserar den manualen till det bästa av sin förmåga lever som det är tänkt att man ska leva i detta laboratorium. När de personerna dör, så kommer de till den icke-fysiska andliga världen.

En del andra väljer att använda sin fria vilja till att leva som de själva vill i detta laboratorium.
Alla människor har en icke-fysisk själ som befinner sig utanför rum-tiden. Jämför med att köra en bil. Själen styr vår fysiska kropp genom hjärnan. Det är det som gör att vi har ett självbestämmande över vad vi gör. Om vi endast är materia så har allting som vi gör en materiell orsak. Allting i universum lyder lagarna av orsak och verkan. I så fall bestämmer vi inte alls över våra handlingar.

mvh Anders Branderud
http://bloganders.blogspot.com



#169118 Den historiske Jesus skapade ingen ny religion.

Posted by andersbranderud on 20 July 2008 - 13:41 in Off Topic

Walker,
Nej, Credoakademin är ett kristet forum. De står alltså inte för min syn på Ribi Yehoshua som ortodox jude.
Jag postade denna tråd i Off-Topic eftersom den passar bäst där.

mvh Anders Branderud

Du har inte postat ditt inlägg på fel forum Branderud? En enkel google-sökning visar att Anders Branderud egentligen hör hemma på det här forumet.

http://www.credoakad...2262002b939b95/

Det är absolut inget fel att diskutera mer udda saker på forumet. Däremot är det i mastigaste/uddaste laget att ha ett långt teologiskt debatt-inlägg som första post på ett scififorum. (Särskilt innan man har etablerat att man har något som helst intresse av scifi/fantazy, serier, film,tv etc.) Vad skulle herr Branderud och hans teologiska forumvänner tycka om Walker kommer med ett långt första debattinlägg på Credo-Akademin (se länk ovan) om t ex Terminator,Darth Vaders storhet eller problemet med dagens Spider-Man?



XC,
Såvitt jag vet har jag gett svar när någon har kommit med en kommentar.
På detta inlägg har det dock inte kommit någon hittills som vill diskutera sakfrågan som jag presenterade.
Om jag skulle veta att alla personer skulle ha läst det foruminlägg som jag postat annorstädes skulle jag självklart inte posta samma post igen.

mvh Anders Branderud

Det var ungefär så jag också resonerade, därav min fråga om tanken bakom frågan jag ställde tidigare. Men jag tror inte jag kommer få något svar - eftersom en googlesökning också visar också att den är texten har postats på flera forum, utan någon aktivitet utanför den posten. SPAM-statusen är sålunda ganska hög.



Visst är det någon form av SPAM. I länken jag postade kunde man se att Branderud gjort andra inlägg, samt även en länk till hans blogg. Här skyltar han med bild och hela sin 23-åriga livshistoria, KTH-student och konspirationsteoretiker.

http://bloganders.bl...tills-idag.html

Någon som har ett blogger-konto?! Någon medlem borde gå in och kommentera hans försök till infiltration av forumet.

Moderatorer- Om han inte bryr sig om att kommentera, radera den här SPAM-tråden. Att låsa den men låta den vara kvar till allmän beskådan gynnar bara spridningen av Branderuds konspirationsteori.


Min konspirationsteori?
Som jag sagt: Forskare i god ställning på ledande universitet är överens om att Ribi Yehoshua var en farisé; och således kom han inte med en ny religion.

Därför är det 2 miljarder kristna som har blivit lurade av mänsklighetens största konspirationsteori eftersom de menar att den historiska personen kom med en ny religion.

mvh Anders Branderud



#169090 Den historiske Jesus skapade ingen ny religion.

Posted by andersbranderud on 19 July 2008 - 20:58 in Off Topic

***detta meddelandet har raderats av Peak***

Orsaker listas i sista posten i det här ämnet.