Jump to content

Photo

Seriemässor


  • Please log in to reply
104 replies to this topic

#26 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 04 October 2011 - 13:53

Jag kollade på nätet och fann följande länk om att ABF tar över Bokmässan i Örebro
http://www.abf.se/Di...assan-i-Orebro/

#27 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 October 2011 - 23:16

April, alltså... Men... Så långt sträcker sig inte min almanacka...

#28 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 05 October 2011 - 15:50

Inte min heller men jag kommer troligen delta med "Lila DeLila"

#29 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 31 October 2011 - 22:39

Jag fick veta om detta via facebook:

http://www.kulturhus...lt.asp?id=40700

#30 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 November 2011 - 16:38

Jag fick veta om detta via facebook:

http://www.kulturhus...lt.asp?id=40700

Hur blir det, Viktor? Kommer du att representera oss där?



Jag fick ett mail idag om Kronobergs Bokmässa. Den 19/11 händer den i stadsbiblioteket i Växjö. Det lutar åt att jag ska dit med Berättelser från Trakten och Krystplatt Kacsnutt.

Frågan är: Ska jag vara där som Svenska Superserier också? I så fall vore det vettigt att Viktor skickade tidningar till mig också och/eller att någon av er kommer och hälsar på mig.

#31 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 November 2011 - 20:51


Jag fick veta om detta via facebook:

http://www.kulturhus...lt.asp?id=40700

Hur blir det, Viktor? Kommer du att representera oss där?



Jag fick ett mail idag om Kronobergs Bokmässa. Den 19/11 händer den i stadsbiblioteket i Växjö. Det lutar åt att jag ska dit med Berättelser från Trakten och Krystplatt Kacsnutt.

Frågan är: Ska jag vara där som Svenska Superserier också? I så fall vore det vettigt att Viktor skickade tidningar till mig också och/eller att någon av er kommer och hälsar på mig.


Jag har skickat mail om det finns plats kvar och om det kostar. Annars så får Lars kanske betala anmälan om det blir så

#32 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 November 2011 - 10:22

Angående Göteborgs Seriefestival torsdag 24 nov - lördag 26 nov.

Vilka från SSS kommer? Vilken dag och tid?

Här i Göteborg har jag ett litet SSS-lager som ni kan använda. Där i finns följande tidningar:

nr 1: 2 ex
nr 2: 2 ex
nr 3: 2 ex
nr 4: 2 ex
nr 5: massor
nr 6: 2 ex
nr 7: 1 ex
nr 8: 1 ex
nr 9: 1 ex
nr 10: 10 ex
nr 11: 4 ex
nr 12: 0 ex
nr 13: 10 ex
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#33 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 November 2011 - 15:36

Som ni vet, så kan jag inte komma dit, nån annan får försöka

#34 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 November 2011 - 12:45

Jag ska verkligen försöka att komma, tro mig. Om det fortfarande finns plats för mig att sova över hos Thomas, och beroende på tågtiderna, så är jag nog där alla dagarna, men jag kanske siktar in mig på fredagen och lördagen för att det lär vara mer folk där än på torsdagen. Jag tror Johan kommer också, och så hoppas jag att vi kan räkna med att Viktor skickar upp lite tidningar, typ 10-20 ex av varje eller så gott som lagret räcker.

#35 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 November 2011 - 18:10

Han kan gärna skicka tidningarna till mig, men snarast ni så fall. Det är svårt att få tid att hämta ut dem på Konsum. Tror det räcker med 10 ex av varje, kanske lite mer av de snyggaste/nyaste. Tänk på att jag redan har en del.
Thomas Fels
Brahegatan 8A
41501 Göteborg
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#36 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 November 2011 - 20:56

Jag kommer dit, som sagt. Börjar ju närma sig nu, så det kanske är dags att fundera över vad vi bör förbereda.

#37 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 November 2011 - 15:36

Jag fick ett mail idag om Kronobergs Bokmässa. Den 19/11 händer den i stadsbiblioteket i Växjö. Det lutar åt att jag ska dit med Berättelser från Trakten och Krystplatt Kacsnutt.

Frågan är: Ska jag vara där som Svenska Superserier också? I så fall vore det vettigt att Viktor skickade tidningar till mig också och/eller att någon av er kommer och hälsar på mig.


Så var den saken avklarad. Jag lyckades sälja några Berättelser från Trakten och övertala åtminstone en person till att rita en fyrbäbbla. Svenska Superserier hade jag inga som jag kunde sälja. Men jag hade med mina egna exemplar så att folk kunde läsa dem. Det verkar som att en och annan blev intresserad.

#38 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 November 2011 - 16:48

Göteborgs Seriefestival på Youtube.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#39 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 November 2011 - 18:42

Kul trailer, Fels :D

#40 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 January 2012 - 10:43

Igår hade vi redaktionsmöte och pratade bland annat om vilka mässor som är på gång.


Small Press Expo (eller Stockholms Internationella Seriefestival som det heter från och med i år) 26-29/4 tänker vi vara med på som vanligt.

Uppsala Comix 1/4 är också en möjlighet. Viktor har kontaktat dem för att få mer information om hur det hela är upplagt.

Bokmässan i Örebro 13-15/4 och Carlstad Comic Con 25-27/5 talades det också om, men eftersom delar av redaktionen var oförtjusta i tanken på att åka till dessa platser, kommer vi förmodligen inte att vara där.


Jag har ju i alla fall en egen serietidning, så jag skulle eventuellt kunna våga mig till dessa orter för den sakens skull, men det känns väl lite mindre lockande när de andra nu har sagt att de inte vill vara med. Egentligen kollar jag i alla fall gärna in dessa mässor också och får väl i så fall bli representant för Svenska Superserier också, men om det blir av i verkligheten beror på en massa saker som skulle kunna sammanfattas som "hur det passar".

I alla fall så får ni som är inblandade i Örebro-grejen gärna berätta mer om hur det är tänkt att fungera med allt kring det där. Och är det någon som har ett bra argument för att man ska åka till Karlstad så släng upp det också!

#41 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 02 February 2012 - 22:52


Uppsala Comix 1/4 är också en möjlighet. Viktor har kontaktat dem för att få mer information om hur det hela är upplagt.


NI fick visst svar nästan direkt har jag hört från arrangören, men då han ej hört ngt mer från er så ryker den sista platsen (halvt om halvt reserverad till SSS) typ imorgon om ni inte hör av er.

Bara en lite heads up :)

#42 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 February 2012 - 22:58

Oj fan, då måste vi skynda på

#43 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 February 2012 - 00:33

Tack för heads-upen! Jag får banka på Viktor, för jag sa åt honom att fråga en massa följdfrågor, vilket han tydligen inte har gjort!

#44 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 February 2012 - 10:10

Kan nämna att det lutar åt att jag hänger med till Uppsala också. Och i så fall finns även Berättelser från Trakten på plats i Svenska Superseriers sällskap.

#45 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 February 2012 - 13:27

Vet inte om lutar åt är bra nog vid det här laget, och sen vet vi ju inte om det är samma villkor som vid andra mässor. Jag tror Viktor och jag är de som de har räknat med, du visar ju inte intresse förrän just nu. Skall fråga om det.

Vill du förresten åka ner till Uppsala för en enda dags mässa?

#46 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 February 2012 - 09:50

Jag har sagt från början att jag vill, men att det beror på hur det passar. Och nu verkar det som att det passar. En polare till mig spexar i Uppsala samma helg, så jag tänker att man skulle kunna kunna slå två slipsar med en smäll. (Kanske kan man lyckas ta vägen om finalen i ordvits-SM i Stockholm också.)

Förresten kan man ju inte åka ner till Uppsala. Då hade det hetat Nersala.

#47 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 February 2012 - 21:31

Jag har fått svar från Christer i Uppsala Comix och det finns platser kvar. Tur för mig ^^ Jag har skickat vår logga, och jag och sebbe kommer att få all info vi behöver ang mässan

#48 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 February 2012 - 15:35

Som sagt så är jag gärna också med, så information även till mig skulle kunna ha sin poäng. Hur är det tänkt att loggan ska användas? Skulle ju kunna skicka Trakten-loggan också.

#49 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 05 February 2012 - 16:04

Jag har skickat ett meddelande på Facebook till dig om det, jag avvaktar just nu för ett svar om ifall du måste betala 500 kr för att ställa ut Berättelser från Trakten.

Logon ska antagligen läggas upp på hemsidan.

#50 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 February 2013 - 11:58

Hörni, låt oss prata om vad som är på gång!

 

 

23-24 mars kan man komma till Andra Världar i Sandhem. Det är en bokmässa som anges vara inriktad på "tomtar, troll, vampyrer, rymdskepp, ångmaskiner, förbannelser, magi, älvor, alver, skogar, himlar, månar, övernaturliga förmågor eller annat som inte är av denna världen men som kanske gärna fick vara det". Det vill säga just sådant som människor på detta forum förväntas vara intresserade av. Mina medredaktörer i Svenska Superserier har ännu inte avslöjat om någon vilja finns från deras håll. Men för min del kommer jag eventuellt att ha en spelning i detta sammanhang, och i så fall kan det ju tänkas att jag tar med några serietidningar också.

 

Uppsala Comix händer i år också. 14 april mer specifikt. Svenska Superserier hade faktiskt planer på att vara med, men det föll på att alla platser gick åt innan vi hann anmäla oss. Jag antar dock att även om redaktionen uteblir, så kommer vissa andra personer i superseriefamiljen att vara på plats. Daniel T har ju till exempel för vana att synas i de nejderna.

 

26-28 april är det dags för Stockholms Internationella Seriefestival, och den har vi anmält oss till åtminstone. Vilka mer kommer dit? Årets tema är eskapism, vilket tycks leda till en del skojiga programpunkter. Bland annat kommer Serieteket ordna ett panelsnack om Svenska Superserier.

 

 

Känner ni till några fler mässor som är planerade?