Jump to content

Photo

STEAMPUNK


  • Please log in to reply
269 replies to this topic

#51 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 05 June 2013 - 22:11

tja, om det ska vara steampunk i stil med neo viktorian, ska det se ut som en stereotypisk steampunk med skumma ögon apparater och ångdrivna cyborgarmar, eller ska det vara subtilt i stil med typ Sherlock Holmes filmerna med Robert Downey Jr? Hur ska skeppen se ut? Vad för slags klädsel ska en kapare ha på sig?



#52 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 June 2013 - 15:47

Men! Vad förvirrad jag blir när du uppdaterar ett inlägg som jag redan har svarat på.


Och innan du frågar mer, ja gud och djävulen finns fast de kan vara samma person eller inte som ying och yang,
Så detaljerna om henom lämnas i mystiken. Vet demoner i allmänhet eller ett fåtal demoner eller ingen hur det egentligen förhåller sig? Är det över huvud taget något som kan förklaras med mänskliga begrepp?


ALLA hamnar i helvetet i vilket fall som helst, Ingela är ett MYCKET om inte DET FÖRSTA fall där hon framkallades via magi från helvete i tron att hon skulle tjäna sina framkallare men ingen ska tro på vad man läser, och hon kommer att hamna hem igen om hon dör men hon blir utsatt för samma procedur som alla andra, kanske få löning som att hamna i himmelen för sina goda dåd. Så Ingela har en slags "no care for life or death" syn på allt eftersom alla hamnar i samma ställe från början.
Så platsen hon kommer från är samma plats som man kommer till när man dör. Innebär det att hon bara kan dö när hon är i vår värld? Innebär det att man är okroppslig när man är i Helvetet eller Himlen? Betyder det i så fall att man liksom ser annorlunda ut än man gör när man har en kropp, eller är det en skillnad som inte finns eller bör ignoreras av berättarna?


Och ja, religioner åker rätt på stryck när/om Ingela berättar om saker som inte stämmer enligt bibeln,
Jag kan dock tänka mig att representanterna för de stora religionerna helst inte litar på hennes ord.


Nej, demoner och människor kan inte få barn tillsammans, men ja de kan ha ett förhållande men det blir mycket OM och OM igen,
Kan demoner få barn över huvud taget?


Ja, INgela tycker människor är okej med sina frihet att välja och hon gillar att fp göra det hon vill också för att en demon liksom ängel är en slags elementär ande framkallad av gud/djävulen och given en färdighet ett syfte en önskan beroende på omständigheter och även om de har frihet och det så gör de det vad tycker om att göra för att de var skapade att göra det.
Jag tror jag fattar. Typ. Men för vilket syfte är Ingela skapad?


Även om du vill ha full koll på det hela, så KAN du faktiskt få hitta på egna grejer också, Hämnaren.
Givetvis. Första steget är att ställa frågor. Sedan kan jag ju svara på dem själv. Men jag vill gärna höra dina eventuella funderingar om dem.


tja, om det ska vara steampunk i stil med neo viktorian, ska det se ut som en stereotypisk steampunk med skumma ögon apparater och ångdrivna cyborgarmar, eller ska det vara subtilt i stil med typ Sherlock Holmes filmerna med Robert Downey Jr? Hur ska skeppen se ut? Vad för slags klädsel ska en kapare ha på sig?
Jag tänker mig väl stora maskiner och grejer. Men kanske inte så mycket obegripliga lysmojänger. Man vill ju hitta på lite fantasifulla uppfinningar och miljöer. Klädmode och uniformer och grejer kan man också ha kul med. Skeppen det är fråga om går på vattnet hade du tänkt, eller? Man kan i och för sig bygga upp steampunk-aspekten på lite olika vis. Jag har antagit att du har tänkt att den ska mer eller mindre genomsyra hela samhället, men man kan förstås också tänka sig att det mesta ligger på en korrekt sjuttonhundratalsnivå, fast att Ingela kanske har någon polare som är uppfinnare, och att vederbörande är orsak till alla speciella maskiner.

#53 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 June 2013 - 16:14

Men! Vad förvirrad jag blir när du uppdaterar ett inlägg som jag redan har svarat på.

 

Så detaljerna om henom lämnas i mystiken. Vet demoner i allmänhet eller ett fåtal demoner eller ingen hur det egentligen förhåller sig? Är det över huvud taget något som kan förklaras med mänskliga begrepp?


Så platsen hon kommer från är samma plats som man kommer till när man dör. Innebär det att hon bara kan dö när hon är i vår värld? Innebär det att man är okroppslig när man är i Helvetet eller Himlen? Betyder det i så fall att man liksom ser annorlunda ut än man gör när man har en kropp, eller är det en skillnad som inte finns eller bör ignoreras av berättarna?


Jag kan dock tänka mig att representanterna för de stora religionerna helst inte litar på hennes ord.


Kan demoner få barn över huvud taget?


Jag tror jag fattar. Typ. Men för vilket syfte är Ingela skapad?


Givetvis. Första steget är att ställa frågor. Sedan kan jag ju svara på dem själv. Men jag vill gärna höra dina eventuella funderingar om dem.

Jag tänker mig väl stora maskiner och grejer. Men kanske inte så mycket obegripliga lysmojänger. Man vill ju hitta på lite fantasifulla uppfinningar och miljöer. Klädmode och uniformer och grejer kan man också ha kul med. Skeppen det är fråga om går på vattnet hade du tänkt, eller? Man kan i och för sig bygga upp steampunk-aspekten på lite olika vis. Jag har antagit att du har tänkt att den ska mer eller mindre genomsyra hela samhället, men man kan förstås också tänka sig att det mesta ligger på en korrekt sjuttonhundratalsnivå, fast att Ingela kanske har någon polare som är uppfinnare, och att vederbörande är orsak till alla speciella maskiner.

 

-Ja, så är det när man försöker att tillfredställa HÄMNAREN, om man svarar mer då blir han förvirrad. Muaahahah

 

-Både demonerna och änglarna (som är egentligen samma sorts andar men designade på annorlunda sätt) vet om det, fast jag vet inte om de ska bara känna vid den "sidan" av deras gud. typ djävulen för demonerna och änglarna Jehova eller så är "gud" en slags universiell energi som vare sig inte har et utseende eller personlighet utan är bara ett slags ljus boll.

 

- Jag tror att det bör ignoreras, eftersom det kommer nog inte ha plats i storyn så låt läsaren avgöra det. Plus Ingela är den första demonen som nånsin dragits upp till jorden, så det kan vara debatt men vi säger att hon hamnar där hon hör hemma sen när hennes tid är över.

 

- Men civila däremot... Hmm...

 

- Det--- vet jag inte, sex visst men barn? Hmmm.... Vad tycker du`?

 

- Ingela är en hög demon soldat, typ de som håller iordning på varje "våning" så det kan förklara hennes känsla för auktoritet och loyalitet för kunglighet.

 

- Jo, men nu är det Juni så nu vore det dags att få ihop lite resultat.

 

- Tja, jag har alltid älskat rollspelet Skies of Arcadia så om man kunde dra inspiration därifrån så vore det toppen.



#54 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 June 2013 - 17:00

-Ja, så är det när man försöker att tillfredställa HÄMNAREN, om man svarar mer då blir han förvirrad. Muaahahah
Jag har inget emot att du svarar på mina frågor, men du får gärna placera svaren efter frågorna i stället för före.


-Både demonerna och änglarna (som är egentligen samma sorts andar men designade på annorlunda sätt)
Vad är skillnaden på dem?


vet om det, fast jag vet inte om de ska bara känna vid den "sidan" av deras gud. typ djävulen för demonerna och änglarna Jehova eller så är "gud" en slags universiell energi som vare sig inte har et utseende eller personlighet utan är bara ett slags ljus boll.
Kollar man de tidigare bibelböckerna så hade Gud kontroll över allt som händer. Oavsett om det är gott eller ont. Att Gud är god och att det onda beror på Djävulen är en uppfattning som dyker upp först lite senare. Det gör det väldigt intressant när samma händelse beskrivs helt annorlunda i olika bibelböcker. Och det behöver ju inte vara så att Gud är begränsad till vad som är begripligt för det mänskliga förståndet. Man kan dock tänka sig att Gud tar valfri sinnlig/kroppslig form ibland för att kunna kommunicera direkt med människor om det finns intresse för det. Fast ljusboll känns spontant lite fånigt. Men i allmänhet kanske sanningen om Gud inte är något vi behöver förklara. Människorna i serien vet inte sanningen om Gud. Då kanske vi inte heller behöver veta den. (Ja, jag vet att det argumentet inte fungerar i alla situationer.) Och om någon frågar Ingela om Gud kanske hon bara tycker att frågan är konstig och besvärlig, eftersom Gud inte kan beskrivas på något mänskligt språk. Eller så ser hon inte kopplingen mellan den Gud hon känner och den Gud som människorna beskriver, och tror sig därför inte ha något svar på frågan.


- Jag tror att det bör ignoreras, eftersom det kommer nog inte ha plats i storyn så låt läsaren avgöra det. Plus Ingela är den första demonen som nånsin dragits upp till jorden, så det kan vara debatt men vi säger att hon hamnar där hon hör hemma sen när hennes tid är över.
 
- Men civila däremot... Hmm...
Med civila menar du typ människor eller?


- Det--- vet jag inte, sex visst men barn? Hmmm.... Vad tycker du`?
Förstår jag dig rätt så är varje demon alstrad direkt av Gud. Då borde de inte behöva föröka sig själva. Då har Gud förmodligen inte utrustat dem med könsorgan. Likväl kan det ju tänkas att de har erogena zoner, så den roliga biten behöver de kanske inte gå miste om bara för det. Den logiska slutsatsen av detta är att Ingela tekniskt sett är könlös. Eller är det så att en demons kropp skapas i samband med att den åkallas till vår värld och att demonen då samtidigt får ett kön, fast den inte hade ett kön i den världen den kom från? Men oavsett om hon har ett biologiskt kön eller inte, kan hon ju uppfattas tillhöra ett specifikt kön.


- Jo, men nu är det Juni så nu vore det dags att få ihop lite resultat.
Det är inte min högsta prioritet, får jag erkänna. Men det finns i tankarna.


- Tja, jag har alltid älskat rollspelet Skies of Arcadia så om man kunde dra inspiration därifrån så vore det toppen.
Det känner jag till. Det verkar ha ganska häftig stil. Man kan väl plocka lite därifrån och kombinera det med annat. Men,skeppet, som sagt, är det av SoA-typ eller flyter det på havet?

#55 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 June 2013 - 17:10

Jag har inget emot att du svarar på mina frågor, men du får gärna placera svaren efter frågorna i stället för före.


Vad är skillnaden på dem?


Kollar man de tidigare bibelböckerna så hade Gud kontroll över allt som händer. Oavsett om det är gott eller ont. Att Gud är god och att det onda beror på Djävulen är en uppfattning som dyker upp först lite senare. Det gör det väldigt intressant när samma händelse beskrivs helt annorlunda i olika bibelböcker. Och det behöver ju inte vara så att Gud är begränsad till vad som är begripligt för det mänskliga förståndet. Man kan dock tänka sig att Gud tar valfri sinnlig/kroppslig form ibland för att kunna kommunicera direkt med människor om det finns intresse för det. Fast ljusboll känns spontant lite fånigt. Men i allmänhet kanske sanningen om Gud inte är något vi behöver förklara. Människorna i serien vet inte sanningen om Gud. Då kanske vi inte heller behöver veta den. (Ja, jag vet att det argumentet inte fungerar i alla situationer.) Och om någon frågar Ingela om Gud kanske hon bara tycker att frågan är konstig och besvärlig, eftersom Gud inte kan beskrivas på något mänskligt språk. Eller så ser hon inte kopplingen mellan den Gud hon känner och den Gud som människorna beskriver, och tror sig därför inte ha något svar på frågan.


Med civila menar du typ människor eller?


Förstår jag dig rätt så är varje demon alstrad direkt av Gud. Då borde de inte behöva föröka sig själva. Då har Gud förmodligen inte utrustat dem med könsorgan. Likväl kan det ju tänkas att de har erogena zoner, så den roliga biten behöver de kanske inte gå miste om bara för det. Den logiska slutsatsen av detta är att Ingela tekniskt sett är könlös. Eller är det så att en demons kropp skapas i samband med att den åkallas till vår värld och att demonen då samtidigt får ett kön, fast den inte hade ett kön i den världen den kom från? Men oavsett om hon har ett biologiskt kön eller inte, kan hon ju uppfattas tillhöra ett specifikt kön.


Det är inte min högsta prioritet, får jag erkänna. Men det finns i tankarna.


Det känner jag till. Det verkar ha ganska häftig stil. Man kan väl plocka lite därifrån och kombinera det med annat. Men,skeppet, som sagt, är det av SoA-typ eller flyter det på havet?

 

- Förutom att en ängel har vingar och det och en demon horn och svans och inte så mycket egentligen

 

- Funkar för mig, lite som The Force, finns ingen kroppslig form av det, det bara finns.

 

-Ja jag menade människor.

 

-Men tänk om det blir annorlunda regler, eftersom en demon och en ängel är från ett helt annat dimonsion och hamnar på jorden. Tänk om de har sina köner som anlagd av Gud och kan ha kul av det, men väl på jorden så blir det lite det... jordnära, if you know what I mean? Nudge nudge wink wink

 

-Jag gillar flygande skepp, så vi kör på det



#56 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 June 2013 - 18:10

- Förutom att en ängel har vingar och det och en demon horn och svans och inte så mycket egentligen
Så det är utseendet som skiljer. Och möjligen då att änglarna kan flyga (eftersom de har vingar). Finns det ett gemensamt ord för vad demonerna och änglarna är, eller är det så att änglar är en sorts demoner eller demoner är en sorts änglar? Och finns det olika sorters änglar respektive demoner, eller ser alla likadana ut (i samma grad som alla människor ser likadan ut alltså)?


 
- Funkar för mig, lite som The Force, finns ingen kroppslig form av det, det bara finns.
Fast Gud är väl lite mer specifik? Fast man inte riktig vet liksom hur?


-Ja jag menade människor.
Menar du att det funkar annorlunda för dem. Kommer inte de också till Helvetet när de dör och ser likadana ut som när de levde?


-Men tänk om det blir annorlunda regler, eftersom en demon och en ängel är från ett helt annat dimonsion och hamnar på jorden. Tänk om de har sina köner som anlagd av Gud och kan ha kul av det, men väl på jorden så blir det lite det... jordnära, if you know what I mean? Nudge nudge wink wink
Ehm... Ja, jag vet vilket ämne vi pratar här, men har nog ändå inte riktigt klart för mig hur du har tänkt. Men om vi vill att demoner ska ha kön kan ju det förklaras på olika vis. Kanske har Gud haft människor/djur som förebild för dem, och därför gett dem alla kroppsdelarna oavsett om de är liksom funktionsdugliga eller inte. Eller också är det inte alls så att Gud har skapat varje demon separat. Demonerna kanske är mer lika människorna och har funnits i flera generationer och förökat sig på liknande vis. Fast det skulle kanske inte skulle funka så bra ihop med att deras hemdimension är ett dödsrike, vilket du verkar vara inne på att det ska vara. Vad är skillnaden som du menar uppstår när de väl kommer till vår värld?


-Jag gillar flygande skepp, så vi kör på det
Jag tror inte att det framgick riktigt av din ursprungliga beskrivning, men gärna för mig.

#57 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 June 2013 - 18:26

- ...Inte fan vet jag

 

- Ja kanske kanske inte.

 

- Jo men jag menade mer att eftersom de mer högsatta vill kvarstå religionen som kontroll över folket (vilket är ett sant faktum speciellt förr i tiden) så blir det inte lika stark effekt att säga att de hamnar i helvete om man syndar, eftersom folk vet mer eller mindre att alla hamnar i himlen förr eller senare så den skräck effekten funkar inte lika bra.

 

-Ja, jag vet, jag bara spyr ut vad jag improviserar bara för att du ska sluta ställa frågor och va lite mer "okej jag fattar, jag tror att jag kan ta över om den saken".  Plus, har jag inte sagt att det räcker att fråga om himlen och helvetet, eftersom DET INTE KOMMER ATT NÄMNAS I STORYN FÖR ATT DET ÄR EN ONE SHOT STORY? DET RÄCKER. SLUTA. JAG VET ATT DU VILL VETA EN MASSA SAKER MEN GISSA VAD, DU *FÅR* HITTA PÅ SAKER SJÄLV. MEN NU RÄCKER DET. VI BARA GÅR RUNT I CIRKLAR. JAG VÄGRAR ATT SVARA MER FRÅGOR OM DET ÄMNET.

 

-LÅter bra det.



#58 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 07 June 2013 - 18:46

Man kan ju egentligen ställa frågor i det oändliga. Det svåra är att begränsa sig. Samma sak vid själva serieskapandet.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#59 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 June 2013 - 19:12

Jo, det 'r just därför det gäller att vara strikt mot Hämnaren, annars kan han fråga på i evigheter tills vi bryter ihop



#60 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 07 June 2013 - 19:48

Vad innebär det att vara strikt mot just Hämnaren och gäller samma för alla hämnare? Hur kan man fråga i en evighet om det avbryts när man bryter ihop och vad frågar man? Skojar bara. :P


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#61 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 June 2013 - 19:59

THE VIKTOR PUTS A CURSE ON YOU! A POX ON THEE FIRST BORN



#62 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 June 2013 - 09:59

Jag antar att du menar serietidningen Pox. :whistle:

 

När ska ni göra den här serien?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#63 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 08 June 2013 - 15:33

När/om Johan får ihop nåt



#64 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 June 2013 - 14:15

- ...Inte fan vet jag
Då får vi hitta på något. Finns säkerligen något redan existerande mytologiskt begrepp man skulle kunna använda. Man skulle till exempel kunna säga att demoner är en sorts änglar och keruber är en annan sorts änglar.
 

- Jo men jag menade mer att eftersom de mer högsatta vill kvarstå religionen som kontroll över folket (vilket är ett sant faktum speciellt förr i tiden) så blir det inte lika stark effekt att säga att de hamnar i helvete om man syndar, eftersom folk vet mer eller mindre att alla hamnar i himlen förr eller senare så den skräck effekten funkar inte lika bra.
Fast det beror ju på. Det finns ju bara en demon på Jorden, och hennes primära mål är väl inte att upplysa människor om efterlivet. Och av dem hon faktiskt berättar om det för kan det finnas både sådana som inte tror henne och som vill motverka spridning av det hon berättar. Så de flesta kommer förmodligen fortfarande inte veta vad som väntar efter döden. Dessutom är väl den allmänna uppfattningen att Helvetet inte är en trevlig plats att befinna sig på ens en liten stund. Åtminstone om man är där i syfte att straffas.


-Ja, jag vet, jag bara spyr ut vad jag improviserar bara för att du ska sluta ställa frågor och va lite mer "okej jag fattar, jag tror att jag kan ta över om den saken".  Plus, har jag inte sagt att det räcker att fråga om himlen och helvetet, eftersom DET INTE KOMMER ATT NÄMNAS I STORYN FÖR ATT DET ÄR EN ONE SHOT STORY? DET RÄCKER. SLUTA. JAG VET ATT DU VILL VETA EN MASSA SAKER MEN GISSA VAD, DU *FÅR* HITTA PÅ SAKER SJÄLV. MEN NU RÄCKER DET. VI BARA GÅR RUNT I CIRKLAR. JAG VÄGRAR ATT SVARA MER FRÅGOR OM DET ÄMNET.
Nja, jag tycker diskussionen rör sig. Och den handlar ju inte bara om Himlen och Helvetet, utan också om demoner, och därmed om Ingela. Men visst, om du inte tycker att det spelar någon roll kan jag kanske hitta på något...

#65 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 June 2013 - 14:50

-Säkert.

 

-Jo men det skull einte hindra henne att jävlas med påven om han var en jävel.

 

-Tack så mycket.

 

Nå, vad mer finns det att fråga om?



#66 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 June 2013 - 14:56

Inget, är mitt råd. Börja skriv historien istället, utgå från det ni bestämt och hitta på resten under tiden.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#67 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 09 June 2013 - 15:04

Inget, är mitt råd. Börja skriv historien istället, utgå från det ni bestämt och hitta på resten under tiden.

 

Känner vi Hämnaren rätt så har han snart fem nya frågor. Men jag håller med om att ni borde börja skriva istället, för börjas kännas att det börjar bli för mycket om det bara skall vara en kort historia, trycker ni in allt det ni kommit fram till här känns det (för mig i alla fall) att ni förklarar ihjäl världen, om jag får uttrycka mig på det viset. Men sedan har jag förståelse för att författaren skall ha den bakgrundsinformationen för att få fram något fungerande.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#68 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 June 2013 - 15:34

Det är det jag försöker att säga men han vill så gärna ha koll på allt



#69 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 09 June 2013 - 15:42

Det är det jag försöker att säga men han vill så gärna ha koll på allt

 

Men säg det rakt ut, men det är ibland kul att se honom hålla på när man själv inte är inblandad.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#70 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 June 2013 - 15:56

Lika bra att flera säger det också



#71 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 June 2013 - 16:01

Jag menar förstås inte att allt vi kommer fram till ska förklaras i serien, eller att vi inte kan ändra något av det vi funderat fram i förbifarten. Men så länge jag inte kommer på vilket håll jag ska börja från kan jag fortsätta fråga saker i hopp om att det ändrar läget.

 

 

Fler frågor:

 

Ingela anges vara kapare i drottningens tjänst. Pratar vi då om drottningen av Storbritannien?

 

Ingela anges även ha varit en soldat vars uppgift var att hålla ordning i någon av Helvetets kretsar. Vad för slags oordning behövde hon tampas med? (Oops, där kom en helvetesfråga till.)



#72 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 09 June 2013 - 16:25

Som sagt Hämnare, jag förstår varför du frågar så mycket, det är viktigt för författaren att veta sådant.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#73 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 June 2013 - 17:00

-jamen sen kommer du att bli överfylld med frågor och info att du kommer säkert att glömma bort vad storyn skulle handla om och då kommer du inte fatta tag i läget alls, det är så jag känner ibland att du kommer att säga "okej, hur ska jag berätta om allt detta" i stället "okej jag har en bra grundpelare och en start punkt, låt oss se vad jag kan hitta på"

 

-Se det är SÅNA frågor jag vill hellre höra om nu. Men ja, jag menar drottningen av england, så vida inte du kunde göra en kvinnlig version av svenska kungen som levde på den tiden eftersom det är ju en alternativ fantasy värld och allt?

 

-Tänker inte svara på det. Jag håller min ord, j ag tänker aldrig mer svara om helvete och himmelen frågor.


Edited by DarkPaladin300, 09 June 2013 - 19:27.


#74 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 June 2013 - 17:36

"okej jag har en bra grundpelare och en start punkt, låt oss se vad jag kan hitta på"

Håller med dig. Det kanske är så att Hämnaren behöver en "pil" som pekar i en riktning från startpunkten. En inledande händelse som beskriver problemet som ska lösas i storyn.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#75 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 June 2013 - 17:41

THE VIKTOR AGREES!