Jump to content

Photo

Webb-TV


78 replies to this topic

#51 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 December 2007 - 21:03

Gillar verkligen iPlayers uppbyggnad. Synd att den bara funkar för britter. Ännu en orsak till att BBC rockar.

http://www.bbc.co.uk/iplayer

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#52 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 September 2008 - 14:14

Dagens Media

På måndag presenterar SVT en ny en nischkanal på webben. Play Prima beskrivs som en on demand-kanal med kvalitetsinnehåll.
"SVT tar nu ytterligare ett steg för att kunna erbjuda publiken absolut bästa kvalitet, såväl tekniskt som innehållsmässigt, när det gäller riktig TV på nätet", skriver SVT i inbjudan till pressvisningen av Play Prima på måndag.

I övrigt är man förtegen om den nya kanalen.

- Allt är inte klart än. Vi väntar med att berätta till på måndag, säger Peter Johansson på SVTs kommunikationsavdelning.

Han avslöjar dock att det rör sig om en gratiskanal.

Kul. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#53 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 September 2008 - 14:27

Som vanligt är det väl bara deras egna produktioner dom erbjuder?

#54 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 September 2008 - 16:22

antagligen, men vi får se.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 September 2008 - 09:24

Nu kommer mer info om SVTs nya Webb-kanal:

Resumé: SVT startar dramakanal på nätet

webbEfter Play Rapport och Play Bolibompa startar SVT nu en tredje tv-kanal på nätet för on demand. Play Prima blir den nya kanalens namn och den ska innehålla SVT:s egna dramaproduktioner.

Dramaserierna kommer att ses i den högsta kvalitet som SVT använt för sina webbsändningar någonsin.
– Det kallas för HD-streaming och det ska vara tillräckligt hög kvalitet för att se på serierna på en platt-tv, säger Lena Glaser, chef SVTi.

Serierna kommer att vara tillgängliga 30 dagar efter det att de har sänts. Från start visas serierna Andra Avenyn, Svensson Svensson, kriminalserien Höök och dramaserien Livet i Fagervik som har premiär ikväll. Kanalen kommer att fyllas på med nya dramaserier varefter de får premiär. Bland annat kommer Julkalendern och Saltön att visas i Play Prima.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 November 2008 - 22:31

Postar det här, här så länge.

di.se - MGM lägger ut hela filmer på Youtube
Amerikanska MGM blir den första stora filmstudion som kommer att lägga ut hela filmer på videosajten Youtube.

/.../


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 November 2008 - 14:15

Återstår och se om det blir öppet för alla eller om det blir dedicerat till amerkanska tittare. Det sistnämnda är kanske mest troligt och har i sådana fall en begränsad genomslagskraft bland fildelarna. (Trots det så är det ju ett steg i rätt riktning, även om vi andra får hålla oss till de asiatiska motsvarigheterna. ;) )

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 March 2009 - 17:27

TV6 lägger ut amerikansk serie på nätet | Inrikes | SvD
TV6 blir första svenska kanalen som lägger ut en inköpt amerikansk serie på webben. Men även andra kommersiella kanalerna tittar just nu på möjligheterna för det.

Det är de tre första säsongerna av serien Weeds som ska läggas ut på nätet gratis, två avsnitt per dag med start första april. Robert Kviby, som är marknadschef på TV6, säger att detta är ett första steg och tanken är att ännu fler inköpta serier ska göras tillgängliga i kanalens Playfunktion på nätet.

–Vi hoppas att intresset blir stort och att vi kommer att kunna lägga ut fler avsnitt allteftersom, säger han.

Dan Panas, presschef på kanal 5 tycker att området är jätteintressant och han berättar att man nu tittar på möjligheterna.

–Rättighetsaspekterna är avgörande. I dagsläget läggs alla lokalproducerade program ut på nätet.

Dan Panas kan dock inte säga när kanalen kan komma att börja lägga ut även inköpta serier på webben.

TV4 har en betaltjänst där gamla avsnitt av inköpta serier kan ses i efterhand. En del av egenproducerad material läggs ut gratis på nätet.

–I nuläget har vi valt att fokusera på egenproducerade program. Det finns j en rättiughetsfrågeställning att hantera, säger Tommy Janemark som är vice områdeschef för nya medier vid TV4.


Nu kanske man inte kommer kolla in Weeds precis. Men det här är ju jätte bra :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#59 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 March 2009 - 17:35

Bra. Även om jag inte är intresserad av just den tv-serien så är det ett steg i rätt riktning. :)

#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 March 2009 - 17:37

En utveckling helt i min smak. :D (Inte för att Weeds kanske tilltalar mig, men ändå).

Edited by XC, 25 March 2009 - 17:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 March 2009 - 17:50

Tummen upp till TV6 :thumbsup:
Gillar ni inte Weeds? Jätteskön serie ju :P

Winter is Coming


#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 May 2009 - 14:37

Hulu lanseras i Europa

"Nu siktar Hulu på en lansering i Europa till hösten. Första land ut blir Storbritannien, rapporterar Broadband TV News."Källa

Oavsett vad metro verkar tro så betvivlar jag att vi skulle få tillgång till de amerikanska kanalerna - tror snarare att man öppnar upp för europeiska kanaler och komma in i systemet.

Men hoppas kan man ju alltid. :)

Edited by XC, 22 May 2009 - 14:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 August 2009 - 11:11

Idag meddelar SVT att man har avtal med HBO om att få visa deras serier även på webben (2 veckors gräns). Först ut är tydligen Little Britain, True Blood och John Addams (när det blir aktuellt). — [Källa]

Edited by XC, 24 August 2009 - 11:12.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 September 2009 - 11:51

SVT är ikapp Youtube i Sverige - Ny Teknik

Sveriges Television når nu lika många tittare via webb-tv som Youtube i Sverige. Men tittarna ägnar betydligt mer tid åt SVT:s utbud än åt Youtube.

Både SVT och Youtube når nu ungefär 1,8 miljoner tittare mellan åldrarna 15 och 74 år. Det framgår av företaget Mediavisions undersökning av webb-tv för andra kvartalet 2009.

– Men antalet minuter är betydligt högre för SVT än för Youtube, säger Jens Häger, medieanalytiker vid Mediavision.

Han förklarar att tittarna generellt tittar betydligt längre på webb-tv med tv-innehåll än på klipp på sajter som Youtube eller nyhetssajter som Aftonbladet eller Expressen.

Generellt har antalet personer som tittar på webb-tv i Sverige ökat till 3,8 miljoner från 1,7 miljoner motsvarande period förra året.

Efter SVT och Youtube kommer Aftonbladet och TV4 med ungefär 1,3 miljoner tittare var samt Kanal 5 och Expressen med ungefär en halv miljon tittare vardera. TV3 har 360.000 tittare enligt Mediavision.

Undersökningen bygger på intervjuer med 1.800 slumpmässigt utvalda personer mellan 15 och 74 år.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#65 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 November 2009 - 15:13

Jag kan passa på att tipsa om detta. :)

moviezine.se - Film2home - Nu för mac

Film2home gör Headweb och Voddler sällskap och låter mac-användare få tillgång till deras filmsortiment.

I fredags smyglanserade Film2home sin Microsoft Silverlight-lösning. Det betyder att alla filmsugna mac-använder nu även kan använda Film2home för att titta på film.

Microsoft Silverlight är ett tilläggsprogram till webbläsare för visning av interaktiva webbapplikationer samt mediefiler, utvecklat av Microsoft. Silverlight finns tillgängligt för Microsoft Windows och Mac OS.

- Silverlight-plattformen ger film2home möjlighet att garantera upphovsrätten, samtidigt som det för användaren blir precis lika enkelt som med en vanlig mediaspelare och filmupplevelsen blir förstklassig – både på Mac OS X och på Windows, säger Robert Folkesson som är teknisk evangelist på Microsoft.

I dagsläget så är det bland de större Video on demand-tjänsterna bara Voddler, Headweb och Film2home som kan erbjuda hela sitt filmsortiment för Mac och PC-användare.



#66 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 April 2010 - 02:05

Nån som får kanal5play att funka? Jag får bara en svart ruta i alla browsers. Funkade ju för några dagar sedan.. :(

Dessutom så får jag ett javascript-fel i explorern:

Detaljerad information om felet på webbsidan

Användaragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)
Tidsstämpling: Sun, 11 Apr 2010 00:55:36 UTC


Meddelande: Unterminated string constant
Rad: 25
Tecken: 159
Kod: 0
URI: http://admin.brightc...eExperiences.js


Meddelande: 'brightcove' is undefined
Rad: 315
Tecken: 1
Kod: 0
URI: http://www.kanal5pla...teaparty-s03e06


Det jag försöker se: http://www.kanal5pla...teaparty-s03e06

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#67 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 April 2010 - 03:55

Fungerar bra för mig.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#68 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 April 2010 - 04:03

Inga problem här heller. Fast jag kör ju mac. Men där funkar det klockrent i FF och Safari iaf. Har du fortfarande problem i alla browsers, Peak? Kanske bara var något tillfälligt problem 5:an hade?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#69 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 April 2010 - 10:44

Nix, funkar fortfarande inte. Alla andra flash-baserade sidor fungerar dock, så jag vet inte riktigt vad problemet är...

:(

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#70 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 April 2010 - 11:59

Funkar för mig med.

Inga plugins som behöver uppdateras?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#71 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 April 2010 - 18:42

Får testa efter nästa gång jag startar om datorn för att se om det funkar då.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#72 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 April 2010 - 20:56

*efter omstart*

Nix, funkar fortfarande inte.. :( Bara svart. Det funkade ju för några veckor sedan...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#73 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 April 2010 - 22:01

Nu funkar kanal5play igen. Myko att den inte gjorde det ett tag.

Nåväl, jag fick se sista avsnittet av Boston Tea Party genom Piratebay til slut iaf.

Nu tittar jag på "Dom kallar oss roliga"...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#74 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 April 2013 - 09:17

SVT (via VD Hamilton) kommer med riktigt goda nyheter: Öppet arkiv skall öppnas utökas med ännu mer program och framför allt hela avsnitt och hela säsonger. Redan nu släpper man det nya "Öppna Arkivet" med 800 episoder fördelat på 200 programtitlar.

  • »– Jag vet inte hur många gånger jag har fått frågan: Varför öppnar ni inte SVT:s arkiv? Och hur jag har försökt förklara upphovsmännens rätt till ersättning, det omständliga arbetet med att märka upp gamla program så att de blir sökbara, behovet av att digitalisera och sortera upp de hundratusentals timmarna program. Men nu är vi äntligen där, säger Eva Hamilton i en kommentar.« — [Källa]

oppetarkiv.se


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#75 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 April 2013 - 18:53

Intressant.



ika i rutan: å nej. 


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier



Reply to this topic