Jump to content

Photo

30 days of night


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#51 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 July 2008 - 13:32

Logiskt är ju att de skär bort från böckerna då de görs till serietidningar också,. Lite väl omfattande annars. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 July 2008 - 13:40

Serietidningarna kom först. Böckerna långt mycket senare.

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 July 2008 - 13:45

Tror SoD pratade i ett bredare perspektiv om att man klipper och klistrar i böcker och serietidningar när det skall omformas till filmmanus.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 July 2008 - 13:50

[Gollum-Mode]Not Listening. Not Listening[/Gollum-Mode] :P

Men okej då. Om det var så han menade så visst kan jag hålla med om att det "försvinner" en del i övergången.

#55 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 July 2008 - 13:53

Jag talade om ett bredare perspektiv eftersom jag hade på känn att serietidningarna var först. Borde ha skrivit det. My bad. Sorry.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#56 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 04 August 2008 - 19:44

Aha, jamen detförklarer jo det så. Trodde böckarne var först.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#57 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 May 2011 - 12:18

Bra filmatisering av Steve Niles serietidning. Vampyrerna är tillräckligt annorlunda för att det ska kännas nytt och dom har nästan en utomjordisk känsla över sig. Handlingen är dessutom förlagd till en mycket tacksam miljö och här har man lyckats bra med att återskapa den känsla som man får när man läser serien. Det är isolerat men samtidigt en tydlig känsla av ödslighet.

Skådespelarna är en blandad kompott. Melissa George gör sin Stella bra och intressant. Inte riktigt lika bra är Josh Hartnett, men jag får ändå säga att det här är bland dom bättre roller som jag har sett honom i. Utöver dessa finns det även flera andra intressanta skådespelare och karaktärer. Mest intressant kanske Ben Fosters karaktär är som främlingen som dyker upp som gubben i lådan.

David Slade står för regi och han gör det bra. Jag hade sett honom i Hard Candy innan han gjorde den här filmen så jag visste vad han gick för. Och han gör inte mig besviken med sin regi i den här filmen heller.

Filmen är mycket blodig. Kanske i mesta laget faktiskt. Men ser man till helheten så kan jag stå ut med ett par blodskvättar för mycket.