Jump to content

Photo

Gigantress - Koncept & Introserie


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 11 March 2012 - 18:35

Har ju tecknat ihop koncept på många karaktärer men av någon anledning så fick jag en idé till en bakgrundshistoria och serie baserat på namnet Gigantress som Viktor Matiesen hittat på. Enligt serieskaparguiden var det fritt fram att hitta på något kring namnen, och så råkade det bli. Jag har kladdat ihop en layout på ca 11 sidor men det är nog bara min ögon som kan se vad det föreställer så följande synopsis får duga.

Synopsis:
Jag kallar karaktären för Frida, en överviktig ung kvinna som bor med sin pappa som jobbar som kemist på ett laboratorium.
Klassikt upplägg med att alla retar "feta Frida". Hon blir hånad på vägen hem. Kommer in i huset där hon upptäcker att pappan blir hotad av en okänd man. Mannen arbetar för företaget som äger labbet och vill ta tillbaka ett unikt bantningsserum som pappan skapat, värt miljarder. Pappan har smugglat med sig den enda dosen till sin dotter Frida. Allt arbete har han gjort för hennes skull, för att hon ska bli smal och lycklig (vilket även inneburit att han jobbat som en galning och sällan varit hemma, men Frida älskar sin pappa ändå.).
Tumult uppstår i huset och pappan försöker fly med Frida, men han blir skjuten i ryggen. Pappan faller över Frida och med sina sista krafter injicerar han serumet i sin dotter. Kort efteråt förvandlas Frida till Gigantress, en jättelik och välsvarvad version av Frida. Serumet funkar, men bieffekten är att hon blev jättestor! Mannen flyr när hon river en del av huset. Utanför den raserade fasaden håller hon sedan sin livlösa pappa i famnen.