Jump to content

Photo

Gigantress - Koncept & Introserie


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 11 March 2012 - 18:35

Har ju tecknat ihop koncept på många karaktärer men av någon anledning så fick jag en idé till en bakgrundshistoria och serie baserat på namnet Gigantress som Viktor Matiesen hittat på. Enligt serieskaparguiden var det fritt fram att hitta på något kring namnen, och så råkade det bli. Jag har kladdat ihop en layout på ca 11 sidor men det är nog bara min ögon som kan se vad det föreställer så följande synopsis får duga.

Synopsis:
Jag kallar karaktären för Frida, en överviktig ung kvinna som bor med sin pappa som jobbar som kemist på ett laboratorium.
Klassikt upplägg med att alla retar "feta Frida". Hon blir hånad på vägen hem. Kommer in i huset där hon upptäcker att pappan blir hotad av en okänd man. Mannen arbetar för företaget som äger labbet och vill ta tillbaka ett unikt bantningsserum som pappan skapat, värt miljarder. Pappan har smugglat med sig den enda dosen till sin dotter Frida. Allt arbete har han gjort för hennes skull, för att hon ska bli smal och lycklig (vilket även inneburit att han jobbat som en galning och sällan varit hemma, men Frida älskar sin pappa ändå.).
Tumult uppstår i huset och pappan försöker fly med Frida, men han blir skjuten i ryggen. Pappan faller över Frida och med sina sista krafter injicerar han serumet i sin dotter. Kort efteråt förvandlas Frida till Gigantress, en jättelik och välsvarvad version av Frida. Serumet funkar, men bieffekten är att hon blev jättestor! Mannen flyr när hon river en del av huset. Utanför den raserade fasaden håller hon sedan sin livlösa pappa i famnen.
Gärningsmannen flyr i bil. Frida lämnar sin döda(?) pappa och springer efter. Det blir en slag biljakt där "jättefrida" till sist får stopp på mannens bil genom att kasta en lyktstolpe på den. Mannen tar sig ut ur vraket och skjuter mot henne men båda två upptäcker förvånat att hon förblir oskadd (hon har en viss nivå av osårbarhet). Hon ska precis hämnas genom att krossa mannen när hon hejdas av en bestämd röst. En grupp från Nordens Stjärnor har anlänt till platsen. Fortsättning följer...

-------------------------------------------------------------------------------

Konceptet är ju en klassisk kliché med en tjockis/nörd/mobboffer som ger igen men jag tycker det funkar. Här blir hon ju inte god utan förvandlas till en slags mobbare själv, i sann hämndlysten skurkanda. NS-gruppen har jag tänkt ska bestå av Superstjärnan, Graviton och två till (markbundna medlemmar som inte kan flyga).

I en andra del är tanken att Gigantress ska kämpa mot NS-gruppen. Min synopsis här är att hon under striden försöker döda mannen som dödade(?) hennes pappa men att NS rädda honom (och får senare veta sanningen om labbet och serumet). Gigantress tvingas besviken att fly från NS, men undkommer genom att åter förvandla sig till Frida och på så sätt lura sina förföljare. Hon slinker undan med mer hämnd i tankarna, nu riktad mot NS. En ny superskurk är född.

Så, min grundtanke är att Gigantress ska bli en superskurk, hög på sina nyvunna krafter, sitt vackra utseende och möjligheten att ge igen. Feedback och åsikter är välkomna, särskilt från THE VIKTOR som ju kom på namnet. Se det som en Gigantress version 1.0 (såvida det inte redan finns andra versioner på henne).

Gigantress Konceptbild: http://i1246.photobu...ss01_edited.jpg
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 11 March 2012 - 19:33

Oj, trodde inte att vi skulle ge dig så pass mycket inspiration att göra en egen serie och allt O.o Men THE VIKTOR APPROVES!

Men nu lite feedback... Hmm... Tja, ärligt så älskar jag idén :D Även om jag hade tänkt att använda själva namnet enbart för en helt annan serie projekt kallad Champions Pizza vilket är en av många MÅNGA evighets projekter jag håller på med, så är namnet ändå public domain.
Fast när jag hade tänkt en jätte kvinna, Fredrik då måste jag vara ärligt då jag faktiskt tittade på dina roliga bilder med alla jätte kvinnor som blir rädda för möss och liknande när jag försökte få inspiration för mer förslag för folk att använda.
Så jag hade tänkt mig att Gigantress skulle vara lika stor eller lång som STockholms stadshus torn, och bara vara mer lite klumpig än skurk aktigt. Fast för sig, så kan det slå ihop med en annan idé för en story jag hade en gång, där en mobbare eller nån som tror att vara ond lönar sig bättre men räddar dagen trots allt.

Så, Gigantress kan börja att vara en mobbar skurk, men i slutändan räddar hon NS från ett katastrof, fast hon blir inte en medlem inom NS. Fast jag kan nog förslå en uppföljare för Gigantress som blir en slags redemption story för henne. Efter att hon frivilligt anmälde sig för fängelse, så försöker hon anpassa sig fast folk minns ju när en kvinna blir enorm och mosar ens personliga bil eller lägenhet och blir lite mer än sur i längden.
Så Gigantress vore en kul (eller tragi komisk) story att utforska där en kriminell vill anpassa sig inom samhället men hamnar ändå i skitet för det. Jag vet hur det skulle sluta men eftersom jag kör enligt DC comics regler där alla får mer eller mindre en andra chans, så kanske hon bevisar att hon inte är ett fara för samhället.

Det var min första intryck jag kom på inom fem minuter... va tycker ni?

THE VIKTOR DEMANDS FEEDBACK!!

#3 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 12 March 2012 - 00:20

Det där med evighetsprojekt känner jag igen... (Host-host-PAWN-host-harkel!) ;)

Så det är mina kvinnliga fantasyjättar som inspirerat. Skoj att veta. Ja, klumpiga giganter är ju absolut ett kul koncept (Host-host-PAWN-host-harkel!). Har sett en gammal manga någon gång med det temat också (men vilket tema har mangan INTE använt sig av redan). Jag gillar koncept med humor! Nu har jag tänkt ha en seriösare prägel på den här NS-versionen av Gigantress, men jag gillar din tanke med att hon vid något tillfälle byter sida och räddar NS på något sätt. Kanske inte alla medlemmar eller hela högkvarteret men en grupp iaf, med några av de mer sympatiska och förlåtande hjältarna.

För att spåna vidare kan jag tänka mig en bakgrundshistoria (del 1), en konfrontations historia (del 2), en skurkhistoria där hon värvas/luras in av andra superskurkar och slåss mot NS igen, en omvändningshistoria där hon byter sida och tar sitt straff. Därefter en återanpassnings-/återfallshistoria. Blir en typ fem seriemanus, och då handlar de flesta så klart lika mycket om NS.

Jag filurade faktiskt också på att göra Gigantress jättestor som du tänkte, men jag ville ha en lite mer lätthanterlig figur och dessutom med ett normalstort alter ego som kan försvinna i mängden. Ett bra knep för en återkommande skurk. Det var också lite tanken. Jag tycker det finns för få "vanliga" superskurkar (General Winter, Pitchfork, White Witch), men annars är det mest gott om galna genier eller dolda fiender (t.ex. Face, Grotesko, Herr Vit, Nekro...) eller supermäktiga fiender (Ahriman, Mort, Omnus Infernata, Qliphoth...) Genierna har så klart henchmen och minions som rolig kanonmat men jag tycker det behövs lite fler färgstarka "vardagliga" fiender rent allmänt.

Detta är så klart min egen åsikt, mest för att jag gillar hjältar som skjuter energistrålar från händerna och skurkar som kastar bilar omkring sig. Mer "medium super-action" (Spindelmannen) snarare än "low super action" (Batman) eller "high super action" (Superman). Nu snackar vi hederligt gammal 80-tals Marvel/DC här förstås vill jag tro... Efter Spawn har jag asdålig koll modernare superhjälteserier. :)
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#4 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 March 2012 - 11:22

Fem manus, eh? Tja, om du behöver byta info med nån, så finns det alltid nån som kan assistera dig här på forumet.

Vi kan nog komma fram till en idé om hur vi ska hantera Gigantress' storlek (tyst era pervon! XD). Varför inte bara låta henne ha full kontroll över det hela. Typ hon kan välja att bli större av egen vilja. på det sättet blir det en överraskning för hennes motståndare att hon först blir fyra fem meter lång för att sedan bli 20 meter lång helt plötsligt. Plus hon kan samma förmågor som She-Hulk, typ skapa ljud chockvågor genom att klappa händerna hårt, skrika högt och lite sånt. Med lite variation kommer man långt.

Plus..... Du borde läsa mer serier efter Spawn... Detf inns faktiskt bra moderna serier. Blue Beetle rekommenderar jag

#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 March 2012 - 13:23

Gigantress Konceptbild: http://i1246.photobu...ss01_edited.jpg


Jag gillar att hennes bredd behålls i hennes olika former, men att längden skiftar så att hennes kroppsform blir annorlunda på det sättet, så hon kan ha samma kläder oavsett form, fast de i förhållande till hennes kropp uppfattas som olika typer av kläder.

Jag erinrar mig förresten att jag har sett en fan-tolkning av bröderna Mario enligt samma princip. När de blir stora medels svamp växer varken kläderna eller mustascherna. Tyvärr har jag inte lyckats hitta de bilderna igen.

För övrigt, så gör det ju inte precis något om ni har olika idéer som innefattar jättekvinnor. De behöver inte utesluta varandra. Namnet Gigantress är ju ytterst deskriptivt. Det är ju inte så att båda två (eller ens någon av dem) behöver heta Gigantress. Oavsett vad hon kallas av sig själv och andra, så är hon i alla fall en gigantress... eller jättinna som det väl heter på svenska.

#6 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 12 March 2012 - 19:33

Fem manus, eh? Tja, om du behöver byta info med nån, så finns det alltid nån som kan assistera dig här på forumet.


Jag har personligt intresse att ha första tjing på de två första delarna. Resterande är bara förslag för ett eventuellt vidare upplägg som det är fritt fram att spåna på. men man kan ju lämna det så länge till jag faktiskt möjligen kanske någon gång producerat den första introserien. :whistle:

Vi kan nog komma fram till en idé om hur vi ska hantera Gigantress' storlek (tyst era pervon! XD). Varför inte bara låta henne ha full kontroll över det hela. Typ hon kan välja att bli större av egen vilja. på det sättet blir det en överraskning för hennes motståndare att hon först blir fyra fem meter lång för att sedan bli 20 meter lång helt plötsligt. Plus hon kan samma förmågor som She-Hulk, typ skapa ljud chockvågor genom att klappa händerna hårt, skrika högt och lite sånt. Med lite variation kommer man långt.


Mja, jag hade hellre sett att hon inte själv kan gå bortom sina ca fem meter men att det kan hända av andra orsaker och så gör man ett grej av det istället. Något i stil med att hon vill ge igen på företaget där hennes pappa jobbade och bryter sig in i labbet. Där råkar hon få i sig mer kemikalier som reagerar med ämnena hon redan har i kroppen och hon växer ännu mer och klampar runt som värsta Godzillan tills...<insert your choosen NS-team here please>

Plus..... Du borde läsa mer serier efter Spawn... Detf inns faktiskt bra moderna serier. Blue Beetle rekommenderar jag


Googlade lite. Känner igen den lite äldre versionen av karaktären från Lagens Väktare. Får nog spatsera iväg och sponsra SerieHörnan igen märker jag... :)

Jag gillar att hennes bredd behålls i hennes olika former, men att längden skiftar så att hennes kroppsform blir annorlunda på det sättet, så hon kan ha samma kläder oavsett form, fast de i förhållande till hennes kropp uppfattas som olika typer av kläder.


Hade ritat Frida först med stretchvänliga kläder och satt och funderade på dräkt till "Supersize-Frida" när idén dök upp. Har inte sett Mario varianten men jag kan se bilden framför mig, fast jag föredrar nog Gigantress framför en italiensk rörmokare. :D

För övrigt, så gör det ju inte precis något om ni har olika idéer som innefattar jättekvinnor. De behöver inte utesluta varandra. Namnet Gigantress är ju ytterst deskriptivt. Det är ju inte så att båda två (eller ens någon av dem) behöver heta Gigantress. Oavsett vad hon kallas av sig själv och andra, så är hon i alla fall en gigantress... eller jättinna som det väl heter på svenska.


Det har du rätt i. Kan tänka mig namn som GigaGirl, Gigantica, Gigana, Enormica, etc. (Hm, Enormica funkar ju både på svenska och engelska...TJING PÅ DEN!). Ger mig en annan idé; att man tar min version av "Gigantress" som lever rövare med sin storlek och så kommer Viktors version av "Gigantress", som är mycket större, och läxar upp henne (men INTE på DET sättet, era perv...eller vänta nu...jo, kanske... :D). Nä, hon kan ju av misstag ramla över henne eller något annat skoj så spinner man lite snyggt på hennes klumpighet som Viktor var inne på.

Apropå jättekvinnor i superserier så Googlade jag lite och det finns någon gammal och revampad DC-skurk/antiskurk som heter Giganta. Den personliga favoriten är förstås karaktären Susan i den animerad filmen "Monster vs Aliens" där hon kallas för Ginormica! :)

Edited by Göta Lejon, 12 March 2012 - 18:56.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#7 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 March 2012 - 21:37

Tja, vi får komma fram till en lösning, då att min version av Gigantress är då helt annorlunda från Lejonets version, plus att "Champions Pizza" är en helt egen universum, hör inte ihop med NS' universum. Och att de förmågor jag nämde, är det som jag hade tänkt mig. Men nåja, det är snarare upp till Lejonet eller mig om vi ska byta namn eller inte.

#8 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 12 March 2012 - 22:24

Ok, lite "OT" (so shoot me!)

[...]Detf inns faktiskt bra moderna serier. Blue Beetle rekommenderar jag


Modern? Pytt, finns bara en Blue Beetle värd namnet (tecknad av Lou Fine förstås)

Posted Image

#9 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 12 March 2012 - 22:38

Tja, vi får komma fram till en lösning, då att min version av Gigantress är då helt annorlunda från Lejonets version, plus att "Champions Pizza" är en helt egen universum, hör inte ihop med NS' universum. Och att de förmågor jag nämde, är det som jag hade tänkt mig. Men nåja, det är snarare upp till Lejonet eller mig om vi ska byta namn eller inte.


Javisst. Min visuella version är ju baserat på namnet som du kommit på, så det gör inget alls om du vill behålla Gigantress till "Champions Pizza". Den grundtanken vill jag ju inte sabba för dig. Jag har ju redan smakat på inspirationen, and it tastes goooooooood! Men vill du bjussa på mer kring konceptet i är det inget mig emot. Jag kan måhända fresta med ytterligare en version som passar din idé bättre. :)

Klassiska "hulken"-färdigheter som du nämnde känns rätt. Jag kan tänka mig krafter som en viss nivå av superstyrka och osårbarhet.

Frågan är om en jättekvinna inte skulle ha någon annan kraft som inte är lika uppenbart förknippad med hennes storlek, bara för att ge henne en liten extra unik touch som skiljer henne från alla andra jättekvinnor som redan finns. Något enkelt som att förvandla sin kropp till sten och bli en oförstörbar stenstod när hon inte är aktiv eller något mer oväntat, t.ex. flygförmåga. Då slipper hon klampa runt och förstöra städer hela tiden OCH hon kan vara med i sådana där parader med uppblåsta jätteballongfigurer. :D

------------------------
Sir-L: Fantomen i heltäckande ringbrynja? Läckert! ;)

Edited by Göta Lejon, 12 March 2012 - 22:42.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#10 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 March 2012 - 13:20


Vi kan nog komma fram till en idé om hur vi ska hantera Gigantress' storlek (tyst era pervon! XD). Varför inte bara låta henne ha full kontroll över det hela. Typ hon kan välja att bli större av egen vilja. på det sättet blir det en överraskning för hennes motståndare att hon först blir fyra fem meter lång för att sedan bli 20 meter lång helt plötsligt. Plus hon kan samma förmågor som She-Hulk, typ skapa ljud chockvågor genom att klappa händerna hårt, skrika högt och lite sånt. Med lite variation kommer man långt.


Mja, jag hade hellre sett att hon inte själv kan gå bortom sina ca fem meter men att det kan hända av andra orsaker och så gör man ett grej av det istället. Något i stil med att hon vill ge igen på företaget där hennes pappa jobbade och bryter sig in i labbet. Där råkar hon få i sig mer kemikalier som reagerar med ämnena hon redan har i kroppen och hon växer ännu mer och klampar runt som värsta Godzillan tills...<insert your choosen NS-team here please>

Man kan ju hitta på olika anledningar till att hon når nästa steg i mutationen eller vad man ska kalla det. Får man förmoda att hennes utveckling fortsätter på samma sätt, så att hon i och med att hon blir ännu längre men inte bredare, kommer att se liksom anorektisk ut?




Jag gillar att hennes bredd behålls i hennes olika former, men att längden skiftar så att hennes kroppsform blir annorlunda på det sättet, så hon kan ha samma kläder oavsett form, fast de i förhållande till hennes kropp uppfattas som olika typer av kläder.


Hade ritat Frida först med stretchvänliga kläder och satt och funderade på dräkt till "Supersize-Frida" när idén dök upp. Har inte sett Mario varianten men jag kan se bilden framför mig, fast jag föredrar nog Gigantress framför en italiensk rörmokare. :D

Återigen... Vem har sagt att man måste välja? :) Jag kan tänka mig att det lite i förbifarten händer att någon herre med mustasch och snickarbyxor vid något tillfälle blir utsatt för samma serum som Frida. Det där vore ju en väldigt fånig rolighet, så utmaningen är att undvika att det blir för uppenbart eller tar för stor del av serien.




För övrigt, så gör det ju inte precis något om ni har olika idéer som innefattar jättekvinnor. De behöver inte utesluta varandra. Namnet Gigantress är ju ytterst deskriptivt. Det är ju inte så att båda två (eller ens någon av dem) behöver heta Gigantress. Oavsett vad hon kallas av sig själv och andra, så är hon i alla fall en gigantress... eller jättinna som det väl heter på svenska.


Det har du rätt i. Kan tänka mig namn som GigaGirl, Gigantica, Gigana, Enormica, etc. (Hm, Enormica funkar ju både på svenska och engelska...TJING PÅ DEN!).

För att knyta an till vad vi just nu pratar om i en annan tråd: Hur får hon namnet Enormica? Hittar hon på det själv? Skulle hon kalla sig för det om hon alltid har ansett sig vara för tjock? Eller vill hon återta sin stolthet genom namnet? Eller är det någon annan som hittar på det? Någon som vill hitta på en rubrik kanske. Eller är Enormica måhända ett öknamn hon har fått redan innan hon fick sina superkrafter? I så fall känns det måttligt vettigt att kombinera det med en hemlig identitet.



Ger mig en annan idé; att man tar min version av "Gigantress" som lever rövare med sin storlek och så kommer Viktors version av "Gigantress", som är mycket större, och läxar upp henne (men INTE på DET sättet, era perv...eller vänta nu...jo, kanske... :D). Nä, hon kan ju av misstag ramla över henne eller något annat skoj så spinner man lite snyggt på hennes klumpighet som Viktor var inne på.

Ja, en jättekvinna som så småningom får möta en jättejättekvinna skulle kunna vara något. Då får hon i någon mån uppleva det motsatta perspektivet.



Apropå jättekvinnor i superserier så Googlade jag lite och det finns någon gammal och revampad DC-skurk/antiskurk som heter Giganta. Den personliga favoriten är förstås karaktären Susan i den animerad filmen "Monster vs Aliens" där hon kallas för Ginormica! :)

Ah. Den har jag inte sett. Den har ju en otroligt fånig titel, men innehållsmässigt verkar den faktiskt lite intressant. För övrigt hade vi faktiskt jättekvinnor som tema på KullCon här om året. Vi såg på Attack of the 60 foot centerfolds, Attack of the 50 foot Irma och Attack of the giant radioactive robot women from Venus. Dessutom gjorde jag kort till It came from beneath the attack of the Original Intergalactic SuperDuper Card of set Game Collection de Lux edition Popcorn som vi äter lite då och då on Infinite Earths Extra Special Plus Alfa Turbo Kombi Spedition edition in Technicolor featuring Håll Lite Bredare Grepp och son -Multidimensional BlitzPatch with not specifically special gueststar Konstajkmonstret som hette Den 50-fotade kvinnan.



Frågan är om en jättekvinna inte skulle ha någon annan kraft som inte är lika uppenbart förknippad med hennes storlek, bara för att ge henne en liten extra unik touch som skiljer henne från alla andra jättekvinnor som redan finns. Något enkelt som att förvandla sin kropp till sten och bli en oförstörbar stenstod när hon inte är aktiv eller något mer oväntat, t.ex. flygförmåga. Då slipper hon klampa runt och förstöra städer hela tiden OCH hon kan vara med i sådana där parader med uppblåsta jätteballongfigurer. :D

Kan bli stor och flyga, alltså. Jag kommer att tänka på Gummitjejen. I övrigt skulle man ju kunna vända sig till jättar från myter, folksagor och så vidare om man vill hitta inspiration till namn och förmågor.

#11 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 13 March 2012 - 14:35

Den Gröne Hämnaren: Mega-inlägg, äller?!!! Ok, du vinner...Du ÄR värre än mig... :lol:

Ett Växande Problem: Nu när jag tänker efter var det nog att kläderna skulle passa i båda skepnaderna som gjorde att jag nöjde mig med en Gigantress som var ca fem meter. Någon läskig anorektisk jättekvinna vill jag inte designa, fast det vore ju ett tema baserat på extrema kvinnoideal om man skulle vilja köra på en sådan grej.

Namngivning: Om det är ett öknamn kan hon ta åt sig det för att ge näring åt sin egen ilska, typ "Ni ville ha en Enormica! Då ska ni f-n få en Enormica! RAAAAAAH!!!"...and there goes the neighbourhood. Eller så valde media att kalla henne det, vilket råkar vara exakt samma öknamn som hon blev retad med. Att hon själv vill bli kallad "MegaGirl" ignoreras. Samma resultat; "RAAAAAAH!!!"...there goes the neighbourhood.

SuperMarco: En "spoof" på Mario hade varit kul, även om den utförs seriöst. Blir ju automatisk en slags hyllning till alla Godzilla-filmer också. Jag kan tänka mig att labbets oansenliga städare (vi kan kalla honom Marco) råkar välta något, försöker torka upp det (med en svamp såklart) och få det på sig så att han blir jättestor. :)

Giant Woman vs Even More Giant Woman: Också något som kan göras seriöst men som ändå driver lite med hela konceptet. En idé värda att spara på, tycker jag.

Filmer: Jag har inte sett Cowboys vs Aliens ännu som också är en speciell kombo för en ny specialeffektsfilm. Men jag har faktiskt sett The 50 Foot Woman, som är en såpa med inslag av ett ufo och en jätte-alien i början och på slutet en jättekvinna de sista fem minuterna. Ett relationsdrama där mannen och hans älskarinna ska försöka få mannens alkoholiserade fru inlagd på mentalsjukhus så att han får hennes pengar och sedan kan skilja sig. Att hon påstår att hon sett ett ufo passar honom perfekt. Seeeeeeeeg film, men det bästa är när frun ligger sjuk hemma i sängen och sedan blir jättestor, men man ser bara en jättestor fejkad hand INNE i sovrummet PÅ den lilla sängen INNE i det lilla huset!. Fast namnet på ditt kortspel funkar ju också som en bra beskrivning. :D

Flygande Jättar: Det där var bara ett EXEMPEL ju! :P Det finns nog en anledning till att Marvel eller DC inte använt just det konceptet, eller har de...? Ja, det finns ju gott om jotnar och tursar i fornnordisk mytologi, så det borde inte vara för svårt att hitta något. Grekerna väl väl rätt på också med titaner och sån't. Vad sägs om en jättecyklop som kan skjuta energistrålar ur ögat och heter, håll i er, "Cyklopen"? ;)

Edited by Göta Lejon, 13 March 2012 - 14:38.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 March 2012 - 15:13

Den Gröne Hämnaren: Mega-inlägg, äller?!!! Ok, du vinner...Du ÄR värre än mig... :lol:

Ehm... Så bra... Eh... I vilket avseende då, menar du?



SuperMarco: En "spoof" på Mario hade varit kul, även om den utförs seriöst. Blir ju automatisk en slags hyllning till alla Godzilla-filmer också. Jag kan tänka mig att labbets oansenliga städare (vi kan kalla honom Marco) råkar välta något, försöker torka upp det (med en svamp såklart) och få det på sig så att han blir jättestor. :)

Marco är ett bra namn.
Posted Image
Men städare... Har Mario varit det? Han har ju varit en massa olika saker, så man kanske skulle kunna välja något av dem som yrke för Marco. Fast rörmokare kanske vore lite väl uppenbart.



Vad sägs om en jättecyklop som kan skjuta energistrålar ur ögat och heter, håll i er, "Cyklopen"? ;)

:whistle:

#13 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 13 March 2012 - 16:29

Den Gröne Hämnare: Jag gillar också att skriva långa inlägg ibland, så jag försöker hålla igen. Ditt långa inlägg var en positiv befrielse i det avseendet. :)

Öh, det finns alltså MARCO PASTA med en MARIO-kock? På riktigt?! LOLZ!!!!! :lol2:
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#14 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 13 March 2012 - 19:08

Här är en större och klumpig variant av Gigantress. What say you, Viktor? :)

Större Gigantress: http://i1246.photobu...oops_edited.jpg
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#15 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 March 2012 - 20:19

The Viktor likes ^^ Alltid kul att se dina roliga bilder

#16 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 March 2012 - 11:00

He! Är det ett cirkustält hon har på sig?

#17 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 14 March 2012 - 11:38

He! Är det ett cirkustält hon har på sig?


Fasen vad du har öga för detaljer! Jo, det var tanken faktiskt. :)

The Viktor likes ^^ Alltid kul att se dina roliga bilder


Tack! Gött att höra!
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#18 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 March 2012 - 11:52

Då blir man nyfiken hur saker var INNAN hon hittade tältet och det ;)

Edited by DarkPaladin300, 14 March 2012 - 11:57.


#19 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 14 March 2012 - 14:56

Då blir man nyfiken hur saker var INNAN hon hittade tältet och det ;)


Enmanstältsbikini kanske..? :D

Ehem! Jag menar förstås; "Åh, nej...Så du säger. Oj. Oj. Oj. Nu får du allt plocka upp hjärnan ur rännstenen, hörru du du." :rolleyes:
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 March 2012 - 15:16

THE VIKTOR DEMANDS FUNNY NUDE PIC!! XD

#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 March 2012 - 09:13

Tycker det verkar riskabelt nog att klä sig i kjol när man är i läget att man kan räkna med att de flesta kommer att betrakta en underifrån.

#22 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 15 March 2012 - 10:42

Gröna hämnare, tänker exakt mina tankar än en gång.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#23 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 15 March 2012 - 12:36

THE VIKTOR DEMANDS FUNNY NUDE PIC!! XD


Dumma, dumma, dumma Viktor...som ger mig massa dumma, dumma, dumma idéer. Pinsamt är vad det är...JÄTTEpinsamt... :blush:

Jättepinsamt: http://i1246.photobu...vice_edited.jpg

Tycker det verkar riskabelt nog att klä sig i kjol när man är i läget att man kan räkna med att de flesta kommer att betrakta en underifrån.


...och att de flesta av dom har mobiler med megapixelkameror och trådlös uppkoppling...

Edited by Göta Lejon, 15 March 2012 - 12:37.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#24 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 March 2012 - 15:46

Min reaktion:

:) Åh lagt upp en ny bild... Få se...

:eeh: oh my... :w00t:

:lol2:

:thumbsup:

#25 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 15 March 2012 - 18:18

Tur att det finns smileys när orden inte räcker till. ^_^
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.