Jump to content

Photo

Eurovision Song Contest 2007


  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 February 2007 - 11:40

Gylleneskor.se - Melodifestivalen varje dag! | Jaana och Mikko programledare för ESC 2007

Yle levererade inga stora överraskningar då man idag presenterade programledarna för Eurovision Song Contest 2007 i Helsingfors. Kampanjen för Thomas Lundin gav inga resultat. Tv-bolaget har valt två inhemska "trygga " namn. Gylleneskor kommenterar.


Hemlighetsmakeriet kring vilka som blir programledare för ESC 2007 i Helsingfors har varit enorm. På Finska TV-bolaget Yle har man i år varit bäst på att bygga upp förväntningar inför presskonferenser. Att bygga upp en hype är ju bra för intresset, men då måste man ju också servera något alldeles extra. Pressen förväntade sig finska personer som är kända i världen. Sångaren i The Rasmus, operasångaren Karita Mattila, skådespelaren Irina Björklund... det fanns många att välja bland. Thomas Lundin (känd i Sverige bl.a. för Nordiska Rådet) hade också varit ett bra val. Eller varför inte Mr Lordi tillsammans med Jaana? En finsk version av skönheten och odjuret.

På Yle väljer man istället att ta det säkra före det osäkra och väljer två unga programledare som enbart är kända i Finland. Jaana Pelkonen och Mikko Leppilampi är i och för sig söta. De kommer att göra sig bra i tv. Men de är inte direkt några namn som får pressfolket på den direktsända presskonferansen att dra efter andan och springa till redaktionen.

Det positiva är ändå att det är fråga om unga förmågor med glimten i blicken. Några liknande skräckexempel som till exempel Turkiets programvärdar vill vi ju inte se. Allt annat är bättre än det.

Jaana Pelkonen har varit programledare för finska Euroviisut i tre år nu. Vi kan lita på hennes rutin och charm.
Mikko Leppilampi hör just nu till kändiseliten. Även han erfaren programledare, men också sångare och skådespelare.

Programledarna fick beskedet att de skulle få leda världens äldsta och största tv-show så sent som i går kväll.
– Det är en stor ära för oss att få representera Finland, men personligen är jag ännu lite chockerad, säger Mikko.
– Det är otroligt att en liten studerande flicka från Lappland får ett så här stort uppdrag, säger en rörd Jaana.

Inget dåligt val. Rutinerade och snygga att se på, men kanske ändå ett litet tråkigt sådant.

Vinnaren belönas med turné
På den direktsända presskonferansen på EuroClub i Helsingfors serverade man även några andra nyheter. En nyhet är att man vill hjälpa till att lansera vinnarbidraget och artisten efter tävlingarna. Vinnaren kommer från och med i år att få åka på en vinnarturné i Europa. Allt för att göra det mer attraktivt att delta i Eurovision Song Contest.


Edited by Garm, 15 March 2016 - 23:48.
Tillägg av tagg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 February 2007 - 15:21

SvD: Darkness-stjärna blir schlagerartist

De svenska glamrockarna The Ark kan få konkurrens av en glamrockare från The Darkness i schlager-EM i Helsingfors, om de vinner Melodifestivalen nästa lördag.

Justin Hawkins, som fjol lämnade bandet The Darkness, ska nämligen tävla i den brittiska Melodifestivalen. Han har fått med låten "They don't make 'em like they used to", som han ska framföra i duett med Beverlei Brown i den brittiska uttagningen i schlager-EM som sänds i mars, uppger BBC.

Justin Hawkins är inte den enda popstjärnan i startfältet. Även forna East 17-medlemmen Brian Harvey och Atomic Kitten-sångerskan Liz McClarnon ställer upp för chansen att få försvara de brittiska färgerna i Helsingfors den 12 maj. (TT Spektra)


Edited by XC, 28 February 2007 - 15:22.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 March 2007 - 11:24

SvD: Israels terrorbidrag kan diskas

Israels bidrag till Melodifestivalen kan bli diskat. Orsaken är att låten, "Push the button" av bandet Teapacks, handlar om kärnvapen och terrorism och kan tolkas som kritik mot Iran.

En textrad ur "Push the button": "The world is full of terror/If someone makes an error/He's gonna blow us up..." Det är för mycket för tv-organisationen EBU som håller i Melodifestivalen.

- Det står helt klart att den här sortens bidrag inte är lämpligt för tävlingen, säger Kjell Ekholm från EBU till sajten esctoday. Ett beslut om en diskning kommer att fattas de närmaste dagarna.

Låtsktivaren och bandmedlemmen Kobi OZ säger att "Push the button" inte är riktad mot Iran och dess president Mahmoud Ahmadinejad som leder landets kontroversiella kärnvapenprogram.

- Låten är inte politisk. Den varnar för farorna med kärnvapenkrig och galna ledare som kan trycka på knappen. En del tror att den syftar på Israels ledare, andra att den handlar om ledare från andra länder.Vi tar inte ställning. (TT Spektra)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 March 2007 - 11:13

SvD: The Ark fick startnummer tolv

Sverige går ut som tolva i schlager-EM i Helsingfors i maj. The Ark och låten "The worrying kind" slipper kvala eftersom Carola kom femma i fjol med "Evighet". De tio bästa länderna från fjolårets final plus de "fyra stora" länderna Frankrike, Spanien, Storbritannien och Tyskland är direktkvalificerade till finalen.

Semifinalen arrangeras den 10 maj och finalen går två dagar senare, den 12 maj, i Hartwall arena som är Helsingfors stora ishockeyarena.

Värdarna för schlager-EM, Jaana Pelkonen och Mikko Leppilampi, drog startnumren i direktsändning i finsk tv med en snögubbe som sidekick, i en studio som var byggd som en bastu, allt för att spela på omvärldens fördomar om Finland. (TT Spektra)


Här är hela startordningen
FINALEN:
1. Bosnien-Hercegovina
2. Spanien
3. semifinalist
4. Irland
5. Finland
6. semifinalist
7. semifinalist
8. semifinalist
9. Litauen
10. Grekland
11. semifinalist
12. Sverige
13. Frankrike
14. semifinalist
15. Ryssland
16. Tyskland
17. semifinalist
18. Ukraina
19. Storbritannien
20. Rumänien
21. semifinalist
22. semifinalist
23. Armenien
24. semifinalist

SEMIFINALEN:
1. Bulgarien
2.Israel
3. Cypern
4. Vitryssland
5. Island
Georgien
7. Montenegro
8. Schweiz
9. Moldavien
10. Nederländerna
11. Albanien
12. Danmark
13. Kroatien
14.Polen
15. Serbien
16. Tjeckien
17. Portugal
18. FYR Makedonien
19. Norge
20. Malta
21. Andorra
22. Ungern
23. Estland
24. Belgien
25. Slovenien
26. Turkiet
27. Österrike
28. Lettland
(Källa)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 March 2007 - 11:40

Jag tror de måste se över lottdragningen - det blir inte rättvist på något sätt som det är nu. Semifinal låtarna borde placeras i rad i mittenpartiet. De har redan stor bonus av att få ha spelats för folket flera gånger och om de ska gynnas av att spelas i slutet så känns det rätt felkonstruerat, IMHO.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 March 2007 - 11:44

Reagerade också på det, men jag tror man samtidigt inte vill att det skall vara fullt så negativt att hamna i semin.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 13 March 2007 - 14:42

Jag tror de måste se över lottdragningen - det blir inte rättvist på något sätt som det är nu. Semifinal låtarna borde placeras i rad i mittenpartiet. De har redan stor bonus av att få ha spelats för folket flera gånger och om de ska gynnas av att spelas i slutet så känns det rätt felkonstruerat, IMHO.


Sentinel of Dreams... eller Bert Karlsson, som låtsas vara SoD? Kan lova att jag sett ett liknande resonemang någonstans förut. Hmm. ^_^

Såg aldrig någon av delfinalerna men ska försöka pricka in Eurovisionen, för arrangemanget om inte annat. Finsk TV sviker sällan, känns som att precis vad som helst kan hända - noll spärrar.
Climbing to the Moon...

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 March 2007 - 18:08

Uppföljning till SvD: Israels terrorbidrag kan diskas:

Israels låt godkänd för schlager-EM

Arrangörerna av Eurovision Song Contest har godkänt Israels bidrag, trots tidigare uttalanden om att låten har ett opassande budskap och kan bli avstängd. I ett möte i Finlands huvudstad godkände European Broadcasting Union alla årets bidrag, 42 stycken, att framföras i Helsingfors den 12 maj, men de ville inte kommentera enskilda bidrag.

Den finske arrangören Kjell Ekholm sa att den israeliska sången "Push the button" av gruppen Teapacks var "generellt sett lämplig", och att "alla bidrag uppfyller antagningsvillkoren", men gav inga detaljer.

För två veckor sedan menade Ekholm att låtens budskap, som tolkades som en nagel i ögat på Irans hårdföre president och landets kärnvapenprogram, inte var passande för tävlingen. I låten sjunger Teapacks på engelska, franska och hebreiska om "demoniska" och "galna ledare" och säger "han kommer att spränga oss ... låt ditt rike komma". Teapacks har starkt dementerat att det skulle handla om den iranske presidenten Mahmoud Ahmadinejad, men hotet om avstängning har blåst nytt liv i bandets 20-åriga karriär, och "Push the button" spelas ständigt på israelisk radio, rapporterar nyhetsbyrån AP.

Eurovision Song Contest hålls i Helsingfors i Finland den 12 maj.

:rolleyes: Låter som om teapacks tjänade på hela historien. :lol:

Edited by XC, 15 March 2007 - 18:08.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2007 - 11:25

För den som vill tjuvkika på bidragen till den kommandeESC-Cirkusen kan vända sig till: YouTube kanalen Eyesonvideos (EscTube07) där samlas nämligen videos på bidragen in och finns för allmän beskådning. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 March 2007 - 13:48

Sentinel of Dreams... eller Bert Karlsson, som låtsas vara SoD? Kan lova att jag sett ett liknande resonemang någonstans förut. Hmm. ^_^


Bah! Jag är mycket vackrare än Bert! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 20 March 2007 - 09:07

:lol:

Bert har inre skönhet, mer abstrakt och otillgänglig. Som en blandning mellan Gargamel och en krämbulle.
Climbing to the Moon...

#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 March 2007 - 11:25

Alla låtar ska kvala in
Även om The Ark vinner schlager-EM kommer inte Sverige att vara direktkvalificerade till finalen nästa år. Det finns nämligen långt gångna planer på att införa två kvalheat. - Vi måste ta ett beslut före Helsingfors, säger Svante Stockselius, chef för schlager-EM.

Martin Stenmarcks 19:e placering i Kiev 2005 blev förödande för Sverige som tvingades kvala för att nå den stora schlager-EM-finalen i Aten ifjol.
Men Carola räddade upp situationen 2006, placerade sig femma och såg till att vi i år är direktkvalificerade till slutuppgörelsen i Helsingfors.
Bereda plats

Oavsett hur förhandsfavoriterna The Ark placerar sig i maj verkar det nu som att vi ändå kommer tvingas kvala till nästa års final.
EBU – med svenske generalen Svante Stockselius i spetsen – har nämligen långt gångna planer på att låta samtliga deltagarländer göra upp i två kvalheat.
Logiken haltar

– Vi införde ju en semifinal 2004. Ett av skälen var att bereda plats för fler länder. Det har funkat, men har en del brister.
– Logiken haltar lite, bara för att ett land har en bra låt ett år är det ingen garant för att deras bidrag året efter också är på topp, säger Svante Stockselius.
– Vi har lite olika förslag på hur genomföra det här.
– Logistik, att få ihop repetitioner och så är inte helt enkelt. Men det kan bli så här redan till nästa år. Det beslutet måste tas före Helsingfors.
"Bli bättre"

Den fördel som vissa länder har fått i finalen genom att få visa upp sig för övriga Europa i kvalet försvinner i så fall.
– Det bör rimligtvis bli bättre. De låtar som är bäst som går till finalen. Vi diskuterarade med alla delegationerna ifjol.
– Responsen var mest positiv. Men vi kan inte kräva att delegationerna ska spendera tre, fyra veckor i finalstäderna.
– Allt kommer antagligen att utspela sig under en vecka, med finalen som vanligt på lördag.

Expressen
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 March 2007 - 14:51

Låter logiskt tycker jag. Fast det som ändå retar mig mest är att somliga länder är direktkvalificerade för att de till hör de "4" stora - den regeln betviblar jag att man tagit bort.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 March 2007 - 16:35

Neeeeej![quote]SvD: Kristian Luuk kommenterar schlager-EM

Kristian Luuk kan inte riktigt släppa Melodifestivalen. Nu är det klart att schlagerturnéns programledare även blir SVT:s kommentator under tv-sändningarna från schlager-EM i Helsingfors i maj.

- Det känns väldigt kul att få knyta ihop säcken. Jag ser det som ett Eurovision kinderägg - jobb och balutlämning i ett, säger Kristian Luuk i ett pressmeddelande.

Kristian Luuk får sin redaktör Josef Sterzenbach som bisittare under sändningarna. De båda kommenterar såväl semifinalen den 10 maj som finalen den 12. (TT Spektra)[/quote][/quote]Och jag som trodde portarna till helvetet stängts för den här gången. Skall han få sitta och dra sina knastertorra "skämt" under ESC nu också. :upset: Dumma, dumma SvT. :angry:

Edited by XC, 21 March 2007 - 16:35.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2007 - 17:54

Så vad tror XC, vår egen Schlager expert här på forumet? Vilket land vinner?
Är det den bästa låten eller är det samröstning mellan flera olika länder som kommer ge oss vinnaren?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2007 - 18:18

Semi-finalen i torsdags var i särklass det sämsta på länge om det är det bästa Europa har att uppbåda så bör topp-5 inte alls vara ouppnåelig. :P

Vad gäller kvällens bidrag så har jag faktiskt inte hört några (bortsett från semi-finalisterna då) av de andra bidragen mer än de där sammanfattnings-klippen som pumpats ut sedan i torsdags. :) Så jag vet faktiskt inte, det finns en del låtar som verkar ganska bra, men jag tror The Ark kommer att gå ganska bra. :)

Men ärligt, bästa beskedet är nog att SVT stoppar Kristians tuta och är elak nog och hålla tummarna för att förkylningen verkligen stoppar Luuk i kväll. :P Hur f-n kunde de ge honom ett år till? <_< Jäv-a idioter på SVT säger jag, blir Bild på TV och kommentator över radion nästa år - det är klart.

Edited by XC, 12 May 2007 - 18:18.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 May 2007 - 18:46

Jag har inte hört några bidrag förutom Sveriges och Schweiz (som lyckligtvis åkte ut i semin). Det senares refräng satte sig på neuronerna direkt. Så här gick den:

Vampires are alive
The legends have to survive
We'll never come undone
And we will be forever young


Klätt i Eurodisco. Gräsligt var det.

Blir väl att jag har eländet på i bakgrunden medan jag sliter med ett projektarbete som ska in på måndag.

#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2007 - 18:48

Vampires are alive
The legends have to survive
We'll never come undone
And we will be forever young

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2007 - 18:54

Och jag är relativt säker på att Schweiz låt är snudd på plagiat. :unsure: Eller också tenderar eurodiscon låta likadant hur den än komponeras. :P

"Mästerverkets" video:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2007 - 18:54

Nästan så att den refrängen skulle passa in här: 10 sämsta låttexterna
:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#21 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2007 - 20:03

Men ärligt, bästa beskedet är nog att SVT stoppar Kristians tuta och är elak nog och hålla tummarna för att förkylningen verkligen stoppar Luuk i kväll.

Neeeeeeeeeeeej. :( Men jag hörde nyss att han tutade. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2007 - 20:05

Jag vet! :upset: Fast... kanske ger de honom kicken om han missköter sig? :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 May 2007 - 20:16

Så, såg nyss Lordi's nya musikvideo till Hardrock Halleluja.
Den var, enligt mig, väldigt snyggt gjord. Kändes mer rätt med Mr. Lordi sittandes på sin tron i finlands helvetesmarker än att han får en massa cheerleaders att bli zombies på en skola :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2007 - 20:20

Jag vet! :upset: Fast... kanske ger de honom kicken om han missköter sig? :D

läser man texten i expressen, så står det att han inte får använda tutat under själva låtarna men annars går det bra. :D

– Men jag får till exempel inte tuta i låtarna som jag gjorde i går.
Det var i torsdags han tutade sönder Andorras låt.


Början på Vitrysslands låt låter som något ur en James Bond film. Refrängen fastnar. Vem är Josef? som är bisittare.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2007 - 20:21

Gillade också den videon. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)